Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

MarritdeG schreef
Haha :D Ik ben ook heel benieuwd. Vind jou verhaal wel herkenbaar! Ik merk inderdaad dat als er iets anders is wat haar behoorlijk afleid ze af haakt met naar mij luisteren. Ze heeft van die moment dat alles afleid en dan heeft ze ook momenten dat ze super goed luistert en geconcentreerd is. We willen ons opgeven voor de basis training bij de hondenschool (gaan we sowieso doen) maar ik voorzie wel dat ze daar eerst voor geen meter zal luisteren -O-


Grappig genoeg gingen basis en vervolg gehoorzaamheid bij Toby wél goed. Maar hij raakt heel erg opgefokt van drukke andere honden op het sportveld, waar dat bij gehoorzaamheid natuurlijk altijd veel rustiger is.


XxDiandraxX schreef
Mijn jack russel was ook zo en wat geniet ik nu van mijn aussie!

Zodra er "gewerkt" moet worden is ze de rest van de wereld even helemaal vergeten.. <3


Dat is wel van het ene in het andere uiterste ook zeg :')
Aussie zou mij overigens ook niet passen. Wat ik nu heb, maar dan IETSJE geconcentreerder en rustiger qua afleiding (niet krijsen naar vogels, maar gewoon voorstaan bijvoorbeeld haha) zou mijn perfecte hond zijn. Toby heeft namelijk enorme voordelen ook: in huis merk je nauwelijks dat hij er is, hij ligt graag tegen je aan, maar is klein (42cm, 9,5kg) en ligt heel stil opgerold. Hij is super vriendelijk, lief, zachtaardig tegen alle mensen en kinderen. Katten gaat goed, paarden gaat goed, etc. Máár hij heeft een enorm jachtinstinct, op alle zintuigen (gaat dus op geluid, zicht en geur jagen) en dat is voor mij zijn grootste nadeel. Want dan gaan de bananen in de oren en soms de krijsmodus aan :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 07:26 



 
Profiel   

Whaha ja dat klopt. Wat een verademing zeg van een jack naar een hond die graag wil werken en luisteren.. _/-\o_

Hier is elin ook rustig thuis (spelen onderling wel), is 47cm en 18.5kg dus ook vrij klein (overigens herken ik in elin bijna al jouw genoemde voordelen.. ;) ). Maar zo een harde werker met veel drive, heerlijk. Ik kan daar echt van genieten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 07:33 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
Whaha ja dat klopt. Wat een verademing zeg van een jack naar een hond die graag wil werken en luisteren.. _/-\o_

Hier is elin ook rustig thuis (spelen onderling wel), is 47cm en 18.5kg dus ook vrij klein (overigens herken ik in elin bijna al jouw genoemde voordelen.. ;) ). Maar zo een harde werker met veel drive, heerlijk. Ik kan daar echt van genieten..


Ik vind het ook absoluut prachtige honden hoor, aussies! Het is meer dat ik van mezelf héél goed weet dat ik me beter bij jachthonden kan houden (in de breedste zin van het woord, spaniels, retrievers, sighthounds, waterhonden, staande honden - alleen de brakken/lopende honden sla ik over ivm waar ik nu met mijn oerhond tegenaan loop: wegloperitis) :D
Mijn vorige was een ESS, heerlijk ras, wij hadden er helaas eentje met een neurotransmitter defect waardoor dat altijd wat afzien was op sociaal vlak. Vandaar dat ik nu extra blij ben met het sociale van mijn pod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 08:16 



 
Profiel   

Gelukkig is er voor iedereen wel een ras die bij ze pas.. +:)+


Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 16-08-19 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:57 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
Gelukkig olis er voor iedereen wel een ras die bij ze pas.. +:)+


Zeker weten :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 10:00 



 
Profiel   

De kwartjes vallen..




Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:51 



 
Profiel   

Leuk! Doet ze goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:13 



 
Profiel   

Waar in bovenstaande filmpje de paaltjes nog net niet recht stonden had ze dat anderhalve week terug ineens in de gaten. Van daar uit zijn we verder gaan oefenen en uitgebreid, afgelopen donderdag deed ze voor het eerst 12 paaltjes en dit filmpje is van gisteren tijdens een seminar van Marissa Figee.



We hebben het onwijs naar ons zin gehad en weer een en ander geleerd om mee aan het werk te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 07:43 



 
Profiel   

Ziet er goed uit hoor!
Liggen die latten scheef, zodat ze leert strak op de paal te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 07:49 



 
Profiel   

fannetje schreef
Ziet er goed uit hoor!
Liggen die latten scheef, zodat ze leert strak op de paal te gaan?

Ja precies, dat is inderdaad het idee erachter. Zeker omdat ze die hele korte bochten lastig vind want dan moet ze gaan verzamelen. Hard en snel gaat haar beter af.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 08:40 



 
Profiel   

Wij hebben ons dit weekend ook in het zweet gewerkt. Wij hebben vrijdag, zaterdag en zondag seminar gehad van Max Sprinz met onze honden. Inmiddels al het zoveelste, en samen met Puk hebben we flinke complimenten mogen ontvangen van hem. Zij is zo gegroeid, en zaterdag liet ze perfect zien hoe hard en veel we hebben gewerkt. *\o/* Zondag heeft ze alleen het eerste uur volgehouden, daarna was het koppie echt vol-vol, dus positief afgesloten en gestopt. Dus ik ben meer dan trots op haar.

De spierpijn bewijst hoe hard we aan de bak moesten. _O- En zometeen mogen we weer tot 12 uur trainen. Ik vind mezelf nu al zielig. :')


Marissa is trouwens ook leuk, zo'n schat van een mens! Gaf zij niet samen met Eerjan de workshop?

Ook fijn dat het zo positief is, dan weet je zeker dat de palenklik er is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:25 



 
Profiel   

Ja marissa was heel leuk, heel rustig en verschillende opties bekijken en bespreken. Rekening houdend met nivo van hond en baas. Ja Eerjan was er ook maar ieder hadden ze hun "eigen" veld en groepjes. Dus eigenlijk twee seminars op hetzelfde terrein/tijd. Maar niet echt samen.

Elin lijkt de palen idd erg leuk te vinden.. :D

Leuk als je zo complimenten krijgt! Een heel weekend lijkt me idd ook wel erg pittig.. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:31 



 
Profiel   

Janey1992 schreef
Wees blij met jullie snelle honden :D

Ik meld me ook in dit topic. Doe met mn Chihuahua agility en heb dus juist altijd moeite om binnen de tijd de blijven :')

[ [url=m/Nji0KN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier het kleine mormel op afgelopen wedstrijd waar we eindelijk ons eerste U’tje hebben gehaald in de 1e graad.


Ah super tof dit! Leuk dat je dit doet,meeste chihuahua wordt toch relatief weinig mee gedaan vrees ik.

Wij zijn trouwens na de flygility nu begonnen met obedience, beidde cursussen worden op zaterdag gegeven dus gekozen om obedience te dien en met flygility te stoppen, jammer maar liever obedience.

Ik heb mijn hond wel altijd rechts, dus heb gemaild naar Fci obediece nederland omdat in het reglement links staat, uitzonderingen zijn mogelijk bij goede beargumentatie. Als t niet mag ook goed dan blijf ik t gewoon op de cursus wel doen, maar zou examens/wedstrijden wel leuk vinden om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 07:37 



 
Profiel   

Ik ben begin dit jaar begonnen met behendigheid, en hoop volgend jaar met wedstrijden te kunnen starten. Lijkt me erg leuk, en de hond doet het ook leuk.

Trainen jullie bij een school die gericht is op wedstrijden? Of maakt dat verder niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 09:27 



 
Profiel   

VanessaSH schreef
Ik ben begin dit jaar begonnen met behendigheid, en hoop volgend jaar met wedstrijden te kunnen starten. Lijkt me erg leuk, en de hond doet het ook leuk.

Trainen jullie bij een school die gericht is op wedstrijden? Of maakt dat verder niet uit.

Ik train niet echt bij een hondenschool maar bij iemand die puur alleen behendigheid training geeft en dat is dan wel prestatie gericht (wat ik super vind).

Hiervoor wel bij een school getraind en merk toch dat het heel anders gaat, manieren van dingen aanleren, leeftijd van beginnen en ook de doelen die gesteld worden (door de handler, de trainer of beide).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 10:45 



 
Profiel   

Wij trainen inderdaad bij een agility club.

Wat ik vooral belangrijk vind is hoe het wordt aangeleerd, daar zit namelijk een cruciaal verschil. Onze jonge honden zijn nu net twee en wij gaan 20 oktober voor het eerst met ze op wedstrijd, niet om te winnen, maar voor de ervaring. In die twee jaar hebben wij gewerkt aan de basis, een fundering leggen voor de komende jaren.

Denk aan dingen zoals om, naar, achter, vooruit, weg, links, rechts, check en kort. Maar ook toestellen bij naam, tunnel, weave, walk etc. In mijn geval wordt ook 'touch' aangeleerd.

Uiteraard ook springtechniek en dergelijke.

Zo'n dingen vind ik ontzettend belangrijk. Als ik zie dat sommige hondenscholen de kattenloop meteen hoog hebben staan en alles aan het riempje aanleren en dergelijke, daar gaan mijn nekharen van overeind staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:33 



 
Profiel   

Zo'n club heb ik ook een paar weken gezeten KimD %) Naja je kent de verhalen wel.

Ik heb nu les bij een geweldige privé instructeur <3 Afgelopen tijd weinig getraind ivm werk, vriend gebroken schouder (mijn privé chauffeur :Y) ) en of te warm of in de stromende regen.

Ik ga Dexter binnenkort op de foto laten zetten en dan wil ik echt vol aan de bak met hem. Ik denk niet dat we ooit op wedstrijdniveau komen met hem maar leuk vindt ie het wel. En Dundy vindt het ontzettend mooi en is er erg goed in dus daar hoop ik over een jaar wel een wedstrijd mee te lopen.

Vind het knap wat hier allemaal voorbij komt! Vooral die palen gaan hier nog voor geen meter _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 18:06 



 
Profiel   

Ik zit bij een KC die agility geeft en ik loop seminars/workshops voor de extra handigheidjes en tips, wat betreft handlingtechnieken. KC zit om de hoek en de basis wat betreft de toestellen is daar prima, maar de instructie loopt momenteel zelf geen wedstrijden en dan vind ik dat ik met de technieken dingen mis. Als i meer tijd en geld had, misschien nog wel vaker bij een ander gaan trainen, maar heb nog een andere viervoeter/hoever die tijd en geld vergt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 20:31 



 
Profiel   

Van de vijf trainen wij er op dit moment vier. Toevallig de komende weken verdeeld over vijf dagen in de week, normaal drie.

Dinsdag is onze trainingsdag. Dan heb ik 's ochtend anderhalf uur, 's middags anderhalf uur en 's avonds hebben we bijna drie uur samen. Dat is ook de enige dag dat ik vast een vrije dag heb van het werk om die reden.

Daarnaast trainen we dan nog op donderdag en zondag. Seminars zijn over het algemeen vrijdag, zaterdag en zondag, ligt er een beetje aan.

Ik doe graag seminars omdat het een andere kijk geeft op de training, dat ene punt waar je compleet vastloopt zou zomaar eens opgelost kunnen worden door een frisse blik.

Max Sprinz is favoriet en inmiddels ook een vriend, hij is nog poepjong, maar wat beheerst hij techniek! Onwijs knap!

Daarnaast vind ik de seminars van Magdalena erg leuk en leerzaam, maar die loop ik zelf niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 20:57 



 
Profiel   

Ik train bij een hondenschool waarbij veel mensen ook wedstrijd lopen.
Zit ook in de wedstrijdgroep, daar is iedereen ook wel lekker fanatiek om nieuwe dingen te leren
Af en toe doe ik wat workshops, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer.
Levi wordt alweer 8 in Oktober.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 06:19 



 
Profiel   

Dat klinkt ook wel leuk, een agility school, maar kon niet echt wat vinden bij mij in de buurt. Ik woon in de buurt van Den Haag, dus mocht iemand suggesties hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 08:55 



 
Profiel   

Ik train zelf bij KC Delft

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 18:19 



 
Profiel   

Oja, ik ga even op hun site rondkijken, dat is ook een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 15:58 



 
Profiel   

WK begint goed, eerst twee afmeldingen, toen kwamen de reserves in actie en die zijn beide geweigerd op de vlucht. _-:(

Ben benieuwd of ze nog gaan rijden, maar ik denk het niet. Is ruim 2500 kilometer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 17:16 



 
Profiel   

Waarom zijn ze geweigerd op de vlucht?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 17:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen