Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 86 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 93  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Welsh Corgi?

 
Profiel   

vera_pino schreef
Hoi even een vraagje.

Het gaat hartstikke goed met onze Pippin het is al een grote jongen aan het worden maar we hebben wel echt problemen met het eten. Hij is ook ziek geweest met ontsteking aan zijn darmen maar daarna ging het wel weer heel goed. Hij had het altijd binnen 30 seconden op en nu wil hij gewoon echt niet eten, met drupje melk/water of wat anders wel een beetje met moeite. Alleen bij mijn ouders als de andere hond in de buurt is eet hij de hele bak leeg want hij eigent het wel toe.

Wij voeren nog steeds het puppy voer wat we toen ook van de fokker mee gekregen hebben dat is van ProPlan. Maar nu wil ik dus toch overschakelen op ander voer. (Net begonnen aan de laatste zak) De vraag is dus wat voeren jullie aan jullie corgi met gevoelige darmen?

Hij is nu bijna 9 maanden dus nog wel even op puppyvoer.



Ik voer Taste of The Wild en daar doen ze het hier allebei heel goed op. Ook hier is een van de twee een hele lastige eter, dus ik doe er altijd een klein beetje blikvoer doorheen en dan eet hij het graag. En mijn honden krijgen supplementen van Miamici, zij hebben ook supplementen voor de spijsvertering/meer weerstand. Misschien is dat ook nog een optie voor jouw hondje?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 11:05 



 
Profiel   

Vera: die van mij heeft geen gevoelige darmen, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Onze windhond is wel een heel moeilijke eter. Ik voer Cavom en hoewel dat wat betreft ingredienten echt geen heel hoogstaand voer is, is het het enige waar ze het echt goed op doet. Je hoeft er maar weinig van te voeren.

Hoe moeilijk het ook is: probeer niet te veel en te vaak te veranderen. Als ze echt niet eten(voor langere tijd) kun je er natuurlijk wat lekkers bij doen, maar kijk ook eens naar wat je verder op een dag geeft. eet hij wel koekjes/botjes: wil hij uit de hand eten? een hij wel een beetje, of helemaal niet? En het belangrijkste: voor hoelang eet hij al moeilijk en blijft hij wel goed op gewicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 12:00 



 
Profiel   

Veranderen doe ik inderdaad niet te snel, daarom oriënteer ik nu dus al zodat ik wat kan proberen en het huidige voer nu nog als basis houd. Hij wil de ene keer wel snoepjes de andere keer niet. Als hij maar wat stress heeft is het klaar. Omdat hij dus regelmatig bij mijn ouders wel eet eet hij wel wat op een dag en uiteindelijk heeft hij meestal wel zijn portie op aan het einde van de dag maar het gaat niet van harte.

Brokjes uit de hand pakt hij aan en laat het vervolgens vallen. Er zal misschien iets gebeurd zijn waardoor hij geschrokken is tijdens het eten maar andere eetplek verander dat niet. Als ik speeltjes vul met de brokjes eet hij ze de ene keer wel de andere keer niet. Had een proefzakje van een of ander voer en die brokjes moest hij ook niet dus wellicht is het ook wel de structuur. Had hamburgers van Rodi meegenomen om zijn wormenpil naar binnen te werken en dat gaat van harte maar was niet van plan om hem op vers vlees te gaan zetten.

Buiten wil hij wel overal aan likken en roep ik regelmatig bah of los omdat hij daar wel iets vind wat het proberen waard is. Wat natuurlijk weer niet mag van mij.

We moeten toch nog een keer naar de dierenarts voor een rabiës enting maar hij ziet er verder gezond uit. Groeit goed glimt, verhaard enorm. Moet zijn nagels regelmatig knippen en heeft dagelijks zijn gekke 5 min en regelmatig daagt hij uit om te spelen dus er zit voldoende energie in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 12:12 



 
Profiel   

Wij gaan 19 oktober kijken naar een pup *\o/*

Een kleine maand later komt de pup, en we willen alles in huis hebben als de pup komt. Echter zitten wij de vraag met welke maat mand en bench we moeten hebben voor een (volgroeide) corgi. Hoe groot wordt wordt een corgi van neus tot billen? Heb al op internet gekeken maar kan het niet vinden, alleen de hoogte. Welke afmetingen hebben jullie voor een bench en mand? En welke maat tuigje/halsband?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:58 



 
Profiel   

Tova schreef
Wij gaan 19 oktober kijken naar een pup *\o/*

Een kleine maand later komt de pup, en we willen alles in huis hebben als de pup komt. Echter zitten wij de vraag met welke maat mand en bench we moeten hebben voor een (volgroeide) corgi. Hoe groot wordt wordt een corgi van neus tot billen? Heb al op internet gekeken maar kan het niet vinden, alleen de hoogte. Welke afmetingen hebben jullie voor een bench en mand? En welke maat tuigje/halsband?


Ik kan je niet helpen maar het is denk ik wel verstandig om te vermelden of jullie een Cardigan of Pembroke krijgen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:00 



 
Profiel   

Drico schreef
Tova schreef
Wij gaan 19 oktober kijken naar een pup *\o/*

Een kleine maand later komt de pup, en we willen alles in huis hebben als de pup komt. Echter zitten wij de vraag met welke maat mand en bench we moeten hebben voor een (volgroeide) corgi. Hoe groot wordt wordt een corgi van neus tot billen? Heb al op internet gekeken maar kan het niet vinden, alleen de hoogte. Welke afmetingen hebben jullie voor een bench en mand? En welke maat tuigje/halsband?


Ik kan je niet helpen maar het is denk ik wel verstandig om te vermelden of jullie een Cardigan of Pembroke krijgen :')


Haha oja :') we krijgen een Cardigan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:02 



 
Profiel   

Leuk! Waar komt de pup vandaan?
Wij hebben eigenlijk niet veel op de groei gekocht. Een bench had ze pas toen ze al ruim een jaar was. We hebben nu een bench van 125xm. Dat is veel te groot maar wel lekker ruim. Onze honden kunnen er nu samen in. Tuigjes en dergelijke kun je echt niet al van te voren kopen. Die moet je passen. Het ligt ook gewoon aan de bouw van de honden je hebt cardigan reuen zien 15 kilo wegen en reuen die 25 kilo wegen. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:21 



 
Profiel   

Jarvis is van schoft tot kont 50 cm, dus daar moet nog wat extra bij voor nek en kop, en bewegingsruimte. Je kan eigenlijk gewoon uitgaan van een goede middelmaat hond. Ze hebben wel de lengte, enkel niet de hoogte :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:21 



 
Profiel   

[ img ]


Wij hebben nu een pembroke van 5 maanden. Die heeft een bench maat herder en vind het heerlijk :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:56 



 
Profiel   

Idd over het algemeen geldt wel een beetje dat je voor een Cardi naar de middelmaat spullen moet kijken. (Dus voor honden zoals Border Collies etc.) Ze zijn dan niet zo hoog, maar wel even stevig en lang ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:23 



 
Profiel   

Wat leuk een nieuw gezinslid. Besef kwa spullen idd dat ze echt veel groeien. Mira is nu 1,5 en zie ik nog veranderen niet meer kwa grote maar wel in bouw en spieren. Wij hadden al spullen van eerste hond. Als pup vond mira het heel erg fijn in een veilig niet al te groot mandje. In de grote voelde ze zich minder prettig waardoor ze snachts ging piepen. Daarbij als pup gebeurt er misschien nog wel een ongelukje en ben je blij dat je uiteindijk de mand weg kan doen. Bench heeft mira ook een grote deze hebben we wel gelijk groot gehad en dan opgevuld met haar kleinere mandje zachte dekentje enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 02:32 



 
Profiel   

Even iets anders :+

Weet iemand toevallig of er snel nog een Corgi wandeling is ergens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 09:37 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips, hier kunnen we wat mee. Wij gaan aankomende zaterdag kijken, maar dat komt wel goed. We gaan kijken in Friesland, 1,5 tot 2 uur rijden hier vandaan afhankelijk van hoe druk het op de weg is. Maar je moet er wat voor over hebben. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:18 



 
Profiel   

Tova schreef
Bedankt voor de tips, hier kunnen we wat mee. Wij gaan aankomende zaterdag kijken, maar dat komt wel goed. We gaan kijken in Friesland, 1,5 tot 2 uur rijden hier vandaan afhankelijk van hoe druk het op de weg is. Maar je moet er wat voor over hebben. :)

Leuk! Kan je vertellen de reis is zo voorbij. Wij hebben ook 4 weken lang ieder weekend wezen kijken enkele reis 1,5 uur.
Heel veel plezier alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 07:51 



 
Profiel   

leuk leuk :D

Wij hebben inmiddels ook weer drukke weken achter de rug. Ik heb volle werkweken, ben ondertussen druk op zoek naar een nieuwe baan, en Jarvis heeft zijn aandacht nodig. Dan vliegen de dagen ineens voorbij :oo Gelukkig konden we afgelopen zondag weer terecht bij lure coursing. Even lekker razen over het veld <3 Wat een contrast met een week daarvoor, toen hij nog netjes moest staan op de clubmatch :))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 12:56 



 
Profiel   

We zijn gister wezen kijken. Over 3 a 4 weken halen we hem op <3 dus binnenkort van alles alvast voor de pup halen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 08:46 



 

Hey, wat leuk dat dit topic zo actief is :D

Mijn moeder is corgi-cardigan-fokster, en in het laatste nestje zat dus zo’n leuk pupje dat mijn vriend en ik die hebben geadopteerd :o

Is mijn eerste eigen pup, hoewel ik dus wel het hele reilen en zeilen al tientallen keren heb meegekregen is het toch pittig zeg.’T is sowieso een pittige dame.
Wel heel leuk, en ze pakt dingen sowieso wel goed op <3 We hebben ook nog een oudduitse herder reu en het is echt fantastisch om te zien hoe die 2 met elkaar omgaan.

Maar pff..... :D Kan niet wachten tot ze niet overal meer in bijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 14:44 



 
Profiel   

@Menino Wat leuk! Heb je een foto van haar? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 21:52 



 

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Jazeker, Dit is Pavlov met haar grote broer Hoppa

Kastje ed. Hebben we afgeschermd met kratten omdat ze het anders opeet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 14:17 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Bob groeit inmiddels ook goed!
Zijn instagram doet het ook goed :+

Wat is Pavlov een knapperd!


Vraagje aan diegene die keuringen hebben gedaan; hoe doe je nou zoiets? Zou best met Bob maar keuring willen, maar hoe dan? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 16:38 



 

Wat een leukerd, bob! Waar komt die vandaan (zo benieuwd, zou zo grappig zijn als ik hier nog een nakomeling van 1 van mijn moeders honden tegen zou komen. Zij heeft momenteel 6 (!) cardi’s ) ?

Qua keuringen, ik heb wel eens shows gelopen met de honden van mijn moeder. Is bij corgi’s niet zo heel bijzonder. Bij Duitse herder is het altijd een hele hysterie, waar mensen maanden ringtraining voor volgen.
Maar bij corgi’s is het gewoon een kwestie van een rondje lopen en zorgen dat hij meeloopt :') De rest spreekt wel voor zich. Hoef je je helemaal niet druk om te maken.
Ze moeten volgens mij wel tandjes laten zien (dus bek openmaken moet geen probleem zijn, daar moet je vaak wel even mee oefenen) en je loopt in een ring met andere honden dus dat moet ook geen probleem zijn.
Verder even een showlijntje halen, en er zijn nog wel wat tips om je hond in stand zo goed mogelijk neer te zetten. Maar geloof niet dat ze daar echt streng op zijn.

Show-data kan ik zo 1,2,3 niet vinden maar die van de WCCN zijn net geweest dacht ik ?

Heb ook wel eens mee gedaan aan de winnershow, in ahoy. Daar doen ze alle rassen.... die is 21 en 22 december weer zag ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 18:13 



 
Profiel   

welke kennel is van jouw moeder Menino? Pavlov is echt een plaatje! veel plezier met hem :)

De kampioensclubmatches zijn inderdaad net geweest, maar je kan altijd aan een andere show meedoen. Op de website van de raad van beheer kun je zien waneer er shows georganiseerd worden en hoe je er voor kan inschrijven. Hij moet dan wel een stamboom hebben. Verder kun je bij een kynologenclub ringtraining volgen, maar dit is niet verplicht hoor. Je leert daar meer over het voorbrengen van de hond en de hond leert om bijvoorbeeld betast te worden door vreemde mensen.

Ik word helemaal jaloers op al die puppy spam, maar hier voorlopig geen hond erbij. Mijn vriend vermoord me :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 18:28 



 
Profiel   

Bob komt uit Etten-Leur, maar is een pembroke :)

Haha ja hij heeft inmiddels ook een eigen insta pagina, doet het ook goed :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:30 



 

Bonna schreef
welke kennel is van jouw moeder Menino? Pavlov is echt een plaatje! veel plezier met hem :)

De kampioensclubmatches zijn inderdaad net geweest, maar je kan altijd aan een andere show meedoen. Op de website van de raad van beheer kun je zien waneer er shows georganiseerd worden en hoe je er voor kan inschrijven. Hij moet dan wel een stamboom hebben. Verder kun je bij een kynologenclub ringtraining volgen, maar dit is niet verplicht hoor. Je leert daar meer over het voorbrengen van de hond en de hond leert om bijvoorbeeld betast te worden door vreemde mensen.

Ik word helemaal jaloers op al die puppy spam, maar hier voorlopig geen hond erbij. Mijn vriend vermoord me :p

Double Troubels !

http://doubletroubels.com/ :)

Ze heeft trouwens nog een brindle teefje over (denk nu 14 of 15 weken oud), alleen ze is nogal kieskeurig met baasjes :') Dus ze heeft wel een aantal aanvragen gekregen, maar die heeft ze allemaal afgewezen en als niemand zich aandient houdt ze haar lekker zelf.

Maar mocht iemand hier nog zoekende zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:48 



 
Profiel   

Gezellig weer, al die puppies! :D

Hier gaat alles rustig aan. Af en toe doen we eens leuke dingen, zoals onlangs mochten de meiden mee met mij naar school, lesje clickertraining volgen. Was behoorlijk spannend voor ze, op vreemd terrein en moeten werken met onbekende mensen (studenten). Maar uiteindelijk hebben ze hun uiterste best gedaan en waren ze heel flink.

Ophélia was onlangs ook wat ziekjes. Ze moest constant gal overgeven. Nochtans geven wij de honden al lang standaard 2x per dag eten en was er verder niets veranderd. Voor de rest at ze goed en speelde ze er nog op los. Toch maar eens naar de DA want het bleef aanhouden. Daar bleek ze.. melk te geven. Mevrouw was dus schijndrachtig. Ze heeft medicatie gehad nu en geeft niet meer over gelukkig. Heel bizar, want buiten melkgift en het overgeven was ze voor de rest doodnormaal. Niet depressief, geen nestgedrag etc. Wij gaan haar waarschijnlijk wel op termijn laten castreren en de kans is groot dat we Ginny dan ook gelijk doen. Fokplannen zijn toch van de baan geschoven, toch voor hun. Wellicht als ik later mijn eigen Cardi heb wil ik dat wel nog altijd eens volgens het boekje gaan doen :j

Enfin, hier nog een leuke 'waakfoto' van de dames :+ Knappe profielen hebben ze toch, die Cardi's. Helemaal verliefd op die stevige, wijze hondenkop. :D
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 86 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 93  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen