Tips gevraagd! Z1 dressuur en mist energie, te hoge VRep?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:16

Ik heb mijn paard een hele tijd vitalbix daily complete en daarna de Active + gevoerd en op een gegeven moment miste hij ook energie. Hij was vrolijk, maar tijdens het rijden miste ik net dat beetje extra. Terwijl hij dat voorheen wel had. Gestopt met de vitalbix, terug naar oude voer en toen herkende ik hem weer. Misschien dus vitalbix eens vervangen door iets anders.

SSE115
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 23:22

Nee het is een kwpner, staat hierboven beschreven.

Geen zorgen, afwisseling genoeg. Rij 3 keer per week, elke week buiten en longeren en genoeg daagjes vrij!

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:26

sophia104 schreef:
Nee het is een kwpner, staat hierboven beschreven.

Geen zorgen, afwisseling genoeg. Rij 3 keer per week, elke week buiten en longeren en genoeg daagjes vrij!

Misschien dat het daar wel in zit, op dat nivo moet je echt wat meer gaan trainen en daarbij conditie training gaan doen. Ik hoor dit best vaak dat de paarden dan qua energie het niet aan kunnen, maar als je dan het trainingsschema erbij pakt, blijkt het direct conditioneel gewoon een betere condite te moeten hebben. Ga een keer per week met een hartslagmeter rijden en ga echt op conditie trainen in het bos.

Oh en de Havens draversbrok is een hele fijne brok voor paarden die zwaar in het werk staan.

Anoniem

Re: Tips gevraagd! Z1 dressuur en mist energie, te hoge VRep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:23

Ik vind het ook een goede tip om wekelijks galoptraining te gaan houden in het bos!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:27

Wat ik al aan gaf, mijn paard is ook uit zichzelf minder actief in het dressuurwerk.
Ik ga nu 2x in de week naar buiten waarvan ik hem 1x meestal even flinke stukken laat galopperen op strand.
Ik merk dat het met dit werk erg bij ook in het dressuren actiever wordt.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:06

Djali schreef:
Ik vind het ook een goede tip om wekelijks galoptraining te gaan houden in het bos!


Helemaal mee eens. De beste proeven reed ik vaak een dag na een stevige strandrit, paard vol looplust en fris tussen de oren.
Sowieso ben ik een voorstander van buitenrijden met dressuurpaarden, een lekkere lange galop, geen gedoe, gewoon effies lekker uitwaaien, geen kunstjes doen.

Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Tips gevraagd! Z1 dressuur en mist energie, te hoge VRep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:06

Miss Havens kentucky E lite erbij voeren, geeft langdurige energie. Suikerarm, ze worden er niet mega heet van maar wel langer in uithoudingsvermogen. Als je er teveel van voert worden ze wel heter. Ik vind het super fijn voeren, ik voer dit aan mn PRE die niet tegen de suikers kan en eigenlijk niet heter hoeft te worden maar wel zn training aan moet kunnen.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Tips gevraagd! Z1 dressuur en mist energie, te hoge VRep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:54

Hoe werk je met m? Vind hij de training leuk? Loopt hij makkelijk? Licht in de hand fijn aan het been?