Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Tips gevraagd! Z1 dressuur en mist energie, te hoge VRep?

 
Profiel   

Ik heb mijn paard een hele tijd vitalbix daily complete en daarna de Active + gevoerd en op een gegeven moment miste hij ook energie. Hij was vrolijk, maar tijdens het rijden miste ik net dat beetje extra. Terwijl hij dat voorheen wel had. Gestopt met de vitalbix, terug naar oude voer en toen herkende ik hem weer. Misschien dus vitalbix eens vervangen door iets anders.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 20:16 



 
Profiel   

Nee het is een kwpner, staat hierboven beschreven.

Geen zorgen, afwisseling genoeg. Rij 3 keer per week, elke week buiten en longeren en genoeg daagjes vrij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 22:22 



 
Profiel   

sophia104 schreef
Nee het is een kwpner, staat hierboven beschreven.

Geen zorgen, afwisseling genoeg. Rij 3 keer per week, elke week buiten en longeren en genoeg daagjes vrij!

Misschien dat het daar wel in zit, op dat nivo moet je echt wat meer gaan trainen en daarbij conditie training gaan doen. Ik hoor dit best vaak dat de paarden dan qua energie het niet aan kunnen, maar als je dan het trainingsschema erbij pakt, blijkt het direct conditioneel gewoon een betere condite te moeten hebben. Ga een keer per week met een hartslagmeter rijden en ga echt op conditie trainen in het bos.

Oh en de Havens draversbrok is een hele fijne brok voor paarden die zwaar in het werk staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 22:26 



 

Ik vind het ook een goede tip om wekelijks galoptraining te gaan houden in het bos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 08:23 



 
Profiel   

Wat ik al aan gaf, mijn paard is ook uit zichzelf minder actief in het dressuurwerk.
Ik ga nu 2x in de week naar buiten waarvan ik hem 1x meestal even flinke stukken laat galopperen op strand.
Ik merk dat het met dit werk erg bij ook in het dressuren actiever wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 10:27 



 
Profiel   

Djali schreef
Ik vind het ook een goede tip om wekelijks galoptraining te gaan houden in het bos!


Helemaal mee eens. De beste proeven reed ik vaak een dag na een stevige strandrit, paard vol looplust en fris tussen de oren.
Sowieso ben ik een voorstander van buitenrijden met dressuurpaarden, een lekkere lange galop, geen gedoe, gewoon effies lekker uitwaaien, geen kunstjes doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 12:06 



 
Profiel   

Miss Havens kentucky E lite erbij voeren, geeft langdurige energie. Suikerarm, ze worden er niet mega heet van maar wel langer in uithoudingsvermogen. Als je er teveel van voert worden ze wel heter. Ik vind het super fijn voeren, ik voer dit aan mn PRE die niet tegen de suikers kan en eigenlijk niet heter hoeft te worden maar wel zn training aan moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 13:06 



 
Profiel   

Hoe werk je met m? Vind hij de training leuk? Loopt hij makkelijk? Licht in de hand fijn aan het been?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 13:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen