Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Pony kan geen SP eten, wat wel?

 
Profiel   

Kan ze binnen in een stal eten met de deur dicht of de draad dicht?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 13:20 



 
Profiel   

Vanochtend een speciekuip gehaald, 500 gram droog er in (wel geweekt uiteraard :+), maar toen we net gingen kijken was er amper iets uit -O- Wel alles onder gesmeerd, dus wel geprobeerd. Denk dat ze meer op krijgt uit de pan.

Ze moet 2.5 kilo per dag. Op deze manier gaat dat zeker niet lukken.

Zal eens kijken naar die sojaschroot!


Nee, ze heeft geen stal. Wel een stukje land afgezet voor haar alleen. Normaal staat ze met 3 anderen, maarja dan is de SP zo op :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 13:30 



 
Profiel   

Caira schreef
Veel grotere bak geven, wij hebben van die flexibele wasmanden van de action. Ze moeten het makkelijk kunnen pakken

Mijn pony eet zijn SP ook uit zo'n grote flexibele kuip van de Action (de grootste maat). Voor minder dan 5 euro ben je klaar. Werkt voor grote hoeveelheden SP idd stukken beter dan een kleine kuip of emmer (en minder geknoei).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:01 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn dame had deze bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:04 



 
Profiel   

En wat grasmix mengen door de sp heen ? Dan moeten ze toch wat meer kauwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:05 



 
Profiel   

Wat vervelend dat ze niet goed kan eten! Mijn pony morst haar slobber op zich wel, maar eet het dan weer lekker van de grond haha

Ik ben wel overgestapt van SP naar geweekte hooicobs van Stephans Muhle: https://www.zooplus.nl/shop/paarden/voe ... hle/518773
Echt supermooi voer. SP gaat zo zurig ruiken als het warm is, pony vindt de hooicobs ook lekkerder en ze doet het hier echt beter op. Daarnaast ben ik een tijdje terug rijstzemelen gaan bijvoeren: https://petsplace.nl/hippalgo-body-buil ... 5-pps.html

Ook doe ik een scheut rijstolie door de slobber, en geef ik wat Pavo Natures Best. Dit alles bij elkaar maakt dat ze er eindelijk weer netjes gevuld uitziet. Hoe ouder ze worden, hoe lastiger het wordt, flinke puzzel kan het zijn.

Zo ziet ze er nu uit (ze is 29,5):


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:08 



 

Mloes schreef
Zo ziet ze er nu uit (ze is 29,5):


[ [url=m/fSq9WP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, dit is wel een compliment waard zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:10 



 
Profiel   

Je kan ook nog proberen om paardenmeel te voeren van de dungense molen...goede dikmaker...weet niet waar je woont moet je even op internet kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:36 



 
Profiel   

lust ze het wel?
ik meng er pavo 18 plus door, wat soja schroot en fibrebeet.
gewoon zo vind mijn merrie er ook niet veel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 16:15 



 
Profiel   

Ze lust het zeker. Ze komt aanrennen als ze het ziet en is er ook volop in aan het happen maar het wordt niet minder.

Gister heeft ze de Hartog digest erbij gekregen en 18 plus muesli en ze gaf daar wel duidelijk voorkeur aan. Hard hinneken toen ze het hoorde en toen was de sp ook vergeten. Hopelijk is alles op als we zo naar haar toe gaan.

De sojaschroot heb ik ook besteld.
Bedankt voor alle tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 06:19 



 
Profiel   

En dan de 18+ mengen door de sp heen ? Dan vindt ze de sp gelijk ook lekkerder waarschijnlijk.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:08 



 
Profiel   

Dat mengen heb ik nog niet gedaan maar dat kan ik nog proberen. Heb gister 3 bakken gegeven alles apart. Ook om even te zien wat ze eet en wat goed gaat. Kan proberen het een te mengen, het wordt dan natuurlijk ook droger en beter te happen. De 18 plus van pavo is wel haar favoriet. Daar is ze heel gek op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:12 



 
Profiel   

Je kan ook beginnen met 18+ met een beetje sp erdoor en dan langzaam meer sp gaan toevoegen.
Ik heb meer het idee dat ze de sp gewoon niet zo lekker vindt. Sommige paarden schijnen dat te hebben in het begin. Dan helpt krachtvoer erdoor heen mengen vaan super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:24 



 
Profiel   

pavo vinden veel paarden lekker door het hoge suiker gehalte, daar zou ik persoonlijk wel rekening mee houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:15 



 
Profiel   

ik denk dat ze door de onderbeet het natte voer niet kan opslurpen.
Ik zie dat de mijne ofwel happen nemen (maar dat natte sijpelt er wss weer gewoon uit bij haar) ofwel slurpen (kan ze dat?)
Ik zou ook starten met kleinere hoeveelheid sp, en iets toevoegen dat meer 'bite" heeft, in de mate dat ze het kan kauwen.

Ik ben nu bij mijn oude merrie gestart met body builder van hippalgo. Hoog in suiker, maar voor mijn 850 kilo wegend paard maar 400 gram nodig (suiker is vergelijkbaar met 1 kilo droge pulp, dus nog redelijk in de perken.)
De BB kan je droog voederen en zou ook goed aanzetten, dus misschien is dat ook een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:23 



 
Profiel   

Heb je Pavo Fibrebeet geprobeerd? Dat is ook een heel fijn voer om ze aan te laten komen en is snel klaar te maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen