Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pavo HayChunks

 
Profiel   

Volgens mij bestaat dit al langer en is het nu onder de PAVO vlag: HayChuncks

https://www.pavo.nl/producten/pavo-hayc ... TVeNUDbVow

Iemand hier al ervaringen mee?
En wat zijn volgens jullie de voordelen tov bijvoorbeeld gewoon een hooinet/slowfeeder?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:11 



 
Profiel   

Ik zie er niet echt een voordeel in, het lijkt me voor een paard veel aangenamer om gewoon een berg hooi te krijgen in plaats van zo'n verwerkte harde brok hooi/gras. En dit is toch binnen een kwartier opgevreten? :+ Ik geef wel de fibrenuggets bij, zelfde principe maar dat is dan geweekt en gewoon zacht. Ik snap niet waarom je je paard zo'n harde blok zou voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:16 



 
Profiel   

Ja idd. Dit komt mij ook bekend voor. Zo'n hooiblokken in de vorm van een brood :D
Maar heb echt geen idee meer wie het vroeger op de markt bracht.

Geen ervaring mee. Ook niet met slowfeeders trouwens :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:17 



 
Profiel   

Havens heeft zulke blokken wel, maar dan lucerne ipv hooi volgens mij. 14kg voor 17,45 is aardig aan de prijs trouwens. En of ik er blij mee zou zijn om mijn nu redelijk hooinet heel latende pony's te leren om er juist in te bijten om zo'n blok er uit te krijgen?

Liever die hooibrokken in een voerbal, kan vrijwel niks aan stuk en zijn ze ook tijdje zoet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:18 



 
Profiel   

Het zijn de chunks van Louis Venhorst.
Ik heb laatst een doos gekocht omdat ik het wel makkelijk vind soms om mee te nemen voor mijn pony die snel invalt.
Maar thuis gewoon hooinetten gevuld met gewoon hooi natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:25 



 
Profiel   

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het bijvoorbeeld op wedstrijd misschien wel handig kan zijn, maar verder....
Ik kon niet echt voordelen verzinnen, vandaar mijn vraag want wellicht zijn ze er wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:22 



 
Profiel   

Ik heb ze besteld als afleiding op stal.
Pony eet heel veel stro, ze krijgt 3 keer per dag kuil en 3 keer per dag een beetje krachtvoer met luzerne maar madam is een bodemloze put.
Hopelijk is ze hier even zoet mee en laat ze der stro met rust. Krijg het wss morgen binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:20 



 
Profiel   

Zijn inderdaad de Chunks van Venhorst. Wij hebben ze een paar jaar geleden een keer gekocht en gevoerd; de paarden vinden ze erg lekker maar het heeft voor ons geen toegevoegde waarde. Paarden staan de hele dag op de wei en krijgen vrijwel onbeperkt hooi. Maar ter afwisseling/ tegen verveling of als je onderweg bent zijn ze ideaal. Ook bijv. om te mengen met evt. krachtvoer, dan zijn ze er toch weer even langer mee bezig. https://www.venhorst-fourage.nl/product/hay-chunks/

Ze zijn nu wel stevig aan de prijs bij PAVO.........17,45 voor 14 kg + evt. 4,95 verzendkosten. Dat is rond de 1,60 per kg..............
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 09:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen