Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 155 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Precies dat is wat ik doe. Sinds ik toen de tandarts er was in augustus eens de horzellarven achter door de mond heb zien kruipen. GATVERDAMME! Dus als mijn paardje horzeleitjes in de vacht hebben haal ik die weg, maar krijgen ze ook een ontworming in augustus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:18 



 
Profiel   

Caily schreef
Precies dat is wat ik doe. Sinds ik toen de tandarts er was in augustus eens de horzellarven achter door de mond heb zien kruipen. GATVERDAMME! Dus als mijn paardje horzeleitjes in de vacht hebben haal ik die weg, maar krijgen ze ook een ontworming in augustus.

welke ontworming kan ik het beste nu geven dan ? de vorige keer hebben ze ivermectine gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:25 



 
Profiel   

Eerst mestonderzoek laten doen zodat je weet voor welke wormen je ontwormt. Spoelwormen os weer anders dan bloedworm.

Wat ik wel standaard doe is de merrie kort voor de bevalling ontwormen met Ivermectine (zodra ze harsjes heeft) tegen de larven van de veulenworm.

Hier vindt je duidelijke info en een handige tabel

https://www.dierenkliniekecht.nl/paarde ... ontworming

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:42 



 
Profiel   

Regelmatig ontwormen is gewoon echt de boodschap. Vind dat mestonderzoek maar onzin. Gelukkig hier in België nog niet verplicht.
Ze staan gewoon te lang met teveel op een stuk land hier.

Vandaag 110 dagen ongeveer

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:56 



 
Profiel   

In principe is ivermectine in deze tijd van het jaar voldoende.
Spoelwormen is een apart verhaal idd, maar niet ieder volwassen paard heeft spoelwormen, de meesten niet. Die worm moet je juist nooit behandelen met ivermectine.
Mestonderzoek is zeker geen onzin, maar je moet wel weten hoe en wanneer je dat doet.

Volgens mij wordt ik gek. Wie kan advies geven, zit even flink in dubio.

De merrie van een vriendin is nu 2 keer leeg gescand. Persoonlijk wil ik dan altijd graag eea aanpassen of doen om kansen te vergroten. Hengstenwissel is geen optie. Merrie is 6 jaar, eerder een veulen gehad (direct drachtig) en voor zover we weten goed gezond.

Op de scans is niks bijzonders te zien, geen cystes, geen vocht, ook niet tijdens de hengstigheid. Om lichaam zo min mogelijk te belasten heb ik toen ze werd gescant met ei van 5,5 spuit maar chorulon, dan hoeven we deze cyclus maar 1 keer te dekken (de dag daarna). Wat bij mijn oudste merrie aan de orde was is dat die ook gewoon goed eruit zag voor het dekken, geen vocht, maar als reactie op het insemineren stond ze wel vol vocht. Ik heb dit eens eerder gehad met een ander paard. Mijn merrie is nu gespoeld na de laatste inseminatie, dat andere paard hebben we toen tot 2-3 dagen na de laatste dekking oxytocine gespoten. Beide toen, na eerdere pogingen, wel drachtig.

Nu is de dierenarts die de begeleiding op vakantie, ze hebben een jongere dierenarts in dienst die nu komt om te scannen etc. Vriendin heeft dit aan haar voorgelegd met de vraag of het zinvol is dat de merrie na het dekken nogmaals gescant wordt. Zij zegt dat vocht aanmaken idd voorkomt, maar dat deze merrie geen vocht had en dat dit na de hengstigheid altijd verdwijnt. Na nogmaals aandringen dat het toch ook bestaat dat dit na het dekken/insemineren kan komen, beaamde ze dat wel, maar blijft erbij dat dit na de hengstigheid altijd verdwijnt. Aangezien de hengstigheid van de merrie nu voorbij is zou scannen geen nut meer hebben. En het vocht verdwijnt altijd na de hengstigheid. Maar is dat echt zo? Waarom zijn die andere paarden daar dan voor behandeld? Want vrucht komt toch pas meerdere dagen (5 of 6 meen ik?) na de hengstigheid in de baarmoeder? Dus dan zou vocht toch nooit een probleem zijn? Inmiddels zitten we op dag 4 na de dekking (waarbij ik vermoed dat ei misschien al net af was, dus ga uit van eisprong in de nacht van vrij-zat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 09:08 



 
Profiel   

Mijn dierenarts wilde de dag na de dekking juist scannen, om te controleren of het ei goed af was gekomen. Eerste keer was dit niet het geval, dus direct opnieuw geinsemineerd en dag later weer gescand. Toen was alles naar wens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:55 



 
Profiel   

Of het ei eraf is hebben we geen scan voor nodig, daar hebben we een hengst voor :P maar de rest vd controle kunnen we dan niet zien... mijn eigen merries zijn ook wel gecontroleerd, maar om heel eerlijk te zijn ben ik naar zoveel jaren ook heel wat wijzer, ik app veel met mn oude dierenarts en overleg met bevriende fokkers die met diverse rassen en manieren werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:19 



 
Profiel   

Caily, bij mijn merrie waren de eerste 2 pogingen ook mislukt. Zelfde als bij jou niks geks te zien. Wij hebben bij de 3e poging, zondagochtend chorulon gespoten, maandagavond geinsemineerd, ei zat er toen nog. Dinsdagochtend weer gescand, ei was er mooi af, wederom geen vocht of iets, maar mijn dierenarts wilde uit voorzorg toch spoelen, omdat het de eerste 2 keer dus niet gepakt had. En resultaat was drachtig, inmiddels 100 dagen.
Ik zou dus toch de dag na insemineren nog een keer scannen en eventueel in overleg met de DA spoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 16:27 



 
Profiel   

[ img ]
ik heb Camille maar eens op de foto gezet, nog niet veel aan te zien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:35 



 
Profiel   

Ik heb ook weer eens een buikfoto gemaakt. Ze begint al aardig rond te worden.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 17:14 



 
Profiel   

Ik ben dit Topic ook maar weer eens begonnen te volgen:D Over een week komt de hengst Bayard bij ons op bezoek om mijn 8 jarige Arabische merrie Reina te dekken. Ik heb 1x eerder met mijn vorige merrie gefokt maar daar kwam een miskraam uit dus ik vind het allemaal maar spannend!

Mijn knappe dame:
[ img ]

Hengst Bayard:
[ img ]

Nu nog hopen dat de dekking goed verloopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 20:12 



 
Profiel   

Ik kan mij hier ook melden.
Eindelijk is (torenshoeve Veronique)Vera na 3 jaar weer drachtig. Zij is nu 73 dagen drachtig.
Ik zou eigenlijk Jillz leeg laten dit jaar maar omdat het veulen van dit jaar zo mooi is heb ik besloten om haar nog een keer terug te dekken met dezelfde hengst. Jillz is nu 41 dagen drachtig. Volgend jaar blijft ze dan leeg.

Beide merrie's zijn drachtig van Penboeth Axle

[ img ]
Vera


[ img ]
Jillz met het veulen van dit jaar Mack Myra

[ img ]
Penboeth Axle
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 03:58 



 
Profiel   

Welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 05:31 



 
Profiel   

Fijne trouwdag en gefeliciteerd Vulina! ^&+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 07:23 



 
Profiel   

Vulina. Gefeliciteerd en een fijne trouwdag gewenst!
^&+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:59 



 
Profiel   

Salinero123 schreef
Ik ben dit Topic ook maar weer eens begonnen te volgen:D Over een week komt de hengst Bayard bij ons op bezoek om mijn 8 jarige Arabische merrie Reina te dekken. Ik heb 1x eerder met mijn vorige merrie gefokt maar daar kwam een miskraam uit dus ik vind het allemaal maar spannend!

Mijn knappe dame:
[ [url=m/WzM89n.png]Afbeelding[/url] ]

Hengst Bayard:
[ [url=m/XQPi9R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu nog hopen dat de dekking goed verloopt!


Lieve Bayard <3 Ik hoop dat alles goed verloopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 11:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:15 



 
Profiel   

Proficiat Vulina! Geniet van jullie dag ^&+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 16:25 



 
Profiel   

Vulina, gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie een top dag hebben! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 16:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina, jullie hebben er prachtig weer bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 16:56 



 
Profiel   

Vulina gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:08 



 
Profiel   

Cp 112: gefeliciteerd met de nieuwe drachtige aankoop!
Ajesca: wat fijn dat alles er nog goed uit ziet!
2a, zonnetje, caily ,gefeliciteerd!
Evelien: he wat een …. Situatie! nu dus extra hard duimen voor de laatste kans.
Sammyoo: succes! nu hopen dat de verse dekking wel lukt!
Fotsy: wat fijn dat alles er goed uit ziet! En inderdaad jammer dat er geen filmpje is!
Salinero: welkom en succes!
Karin: ook welkom en gefeliciteerd.
Vulina: mooie dag gewenst! Enne… wij krijgen wel een foto te zien toch 

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina! Een mooie dag toegewenst

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 20:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 22:42 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Wat leuk, een dikke buiken 2020 topic. Onze 4 jarige friese stermerrie Yfke Wijbregje van de Oostkade is nu ruim twee maanden drachtig van kampioenshengst Jurre 495. Haar cyclus kwam moeizaam op gang maar uiteindelijk wel drachtig bij de eerste cyclus waar we aan insemineren toekwamen. Het is voor ons de tweede keer dat we een veulentje verwachten, maar de vorige was een shetlander en iets minder spannend dan dit.
Ze wordt rustig doorgereden tot de buik in de weg gaat zitten❤
Hieronder een foto van onze Yfke;

[ img ]

En van papa Jurre 495;

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 155 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen