Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Net gekochte mini lijkt drachtig...waar rekening mee houden?

 
Profiel   

Ik zou ook een da laten komen, nu weet je eigenlijk niks.

Moet wel lachen, mijn mini merrie ziet er net zo uit, maar die is gewoon dik :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 18:25 



 
Profiel   

Eerlijk, op de foto denk ik echt niet dat ze drachtig is. Gewoon een dikke mini, wat wel vaker gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 18:39 



 
Profiel   

We gaan het zien, net telefonisch fijne hulp gekregen en weet nu welke DA hier in de buurt dus inderdaad een scan van buitenaf kan doen, die ga ik maandag bellen en dan komen we er vast achter of het er 1 of 2 zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 18:59 



 
Profiel   

Succes met haar! Mijn mini had ook zo’n bewegende buik maar dat waren gewoon haar darmen. En later bleek dat ze vol bloedwormen zat :(. Gelukkig wel goed gekomen. Sommige weide mini’s zijn ook gewoon dikkies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 19:26 



 
Profiel   

En? Is ze drachtig of gewoon beetje dik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 07:48 



 
Profiel   

Nou de DA snapte heel goed dat ik het even wilde laten checken en was ook wel benieuwd. Maar de uitwendige scan liet in ieder geval geen van buiten zichtbaar (dus al wat groter) veulen zien dus fijn om te weten dat we ons daar voorlopig geen zorgen over hoeven te maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 07:52 



 
Profiel   

Is ze goed ontwormd? Wormen willen ook nog wel eens een ‘drachtig’ buikje laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:37 



 
Profiel   

Ah dat is weer een geruststelling dan! Goed dat je het hebt laten checken.
Aan wormen heeft de DA denk ik ook gedacht? Mijn jaarling had die trouwens wel, is netjes ontwormd door vorige eigenaar maar ze zijn er natuurlijk bevattelijk voor op die leeftijd. Hij stond ook in een groepje met jong spul. In overleg met de DA beetje overgedoseerd en zijn buikje krijgt nu 1,5 week later wel een wat andere vorm. Kan natuurlijk ook groeispurt zijn. Over 2 weken maar weer mestonderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:49 



 
Profiel   

Ze is in principe wel goed ontwormd ja :j Maar wil even overpeinzen waarmee we het het best nog een keer kunnen doen. Ze heeft wel schitterende poepjes zonder dingetjes er in.

Deze is al 8 dus geen heel jong ding meer :D

Meteen even laten checken en ze heeft wel wat haakjes op de kiezen dus dat moet nog een keertje gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 12:40 



 
Profiel   

Je zou ook nog de mest een week achter elkaar elke dag op zand kunnen controleren (gewoon even in een transparante handschoek ophangen of een een ziplockback aan 1 hoekje ophangen). Van teveel zand in de darmen kunnen ze ook zo'n soort buik krijgen (vaak zijn ze dan ook rechts iets gevoeliger achter/onder de buik, maar niet altijd).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 15:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen