Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

KB01 schreef
Ik heb toch voor de zekerheid de dierenarts even een berichtje gestuurd. Ik vind dat het erger wordt zeker het kuchen/hoesten. Ook hoor ik hem hard ademhalen alsof hij de hele tijd aan iets ruikt. :(


Goed dat je contact opneemt met de dierenarts! Weet je al meer?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 10:20 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
KB01 schreef
Ik heb toch voor de zekerheid de dierenarts even een berichtje gestuurd. Ik vind dat het erger wordt zeker het kuchen/hoesten. Ook hoor ik hem hard ademhalen alsof hij de hele tijd aan iets ruikt. :(


Goed dat je contact opneemt met de dierenarts! Weet je al meer?


Ze denkt een verkoudheid maar de temperatuur opmeten is nogal een dingetje dus vandaag nog maar een poging wagen. Nu zag ik vandaag bij mijn shetlander een snotje op zijn graaskorf zitten nu weet ik dus niet of dat tussen het gras zat of uit zijn eigen neus komt. Abel staat overdag op de paddock met de schuilstal en 's nachts op stal en dan zet ik de weide weer open zodat mijn andere paarden op het hele stuk kunnen lopen. Dus ik krijg toch een beetje gemengde gevoelens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 18:23 



 
Profiel   

Ik hoop dat hij snel opknapt, KB! Wel een vervelend begin zo :(

Ik had trouwens tussendoor nog even een vraagje. Het valt me ieder jaar op dat mijn merrie in de zomer een apart streepjespatroon in haar vacht krijgt. Hebben jullie schwarzwalders dit ook?

[ img ]

Dat boven de benen dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 22:00 



 
Profiel   

KB01 schreef
Ze denkt een verkoudheid maar de temperatuur opmeten is nogal een dingetje dus vandaag nog maar een poging wagen. Nu zag ik vandaag bij mijn shetlander een snotje op zijn graaskorf zitten nu weet ik dus niet of dat tussen het gras zat of uit zijn eigen neus komt. Abel staat overdag op de paddock met de schuilstal en 's nachts op stal en dan zet ik de weide weer open zodat mijn andere paarden op het hele stuk kunnen lopen. Dus ik krijg toch een beetje gemengde gevoelens.


Nog gelukt met temperatuur opmeten?
Klinkt niet goed.. hopelijk valt het mee!!
Zou fijn zijn als je kan tempen. Dan heb je toch net iets meer houvast..


Runa nee dat hebben die van mij niet gehad.. (zover me is opgevallen haha, zal er eens op letten)

Hier gaat het goed met Megan en de kleine, hij is inmiddels omgedoopt naar Maestro <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 22:32 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
KB01 schreef
Ze denkt een verkoudheid maar de temperatuur opmeten is nogal een dingetje dus vandaag nog maar een poging wagen. Nu zag ik vandaag bij mijn shetlander een snotje op zijn graaskorf zitten nu weet ik dus niet of dat tussen het gras zat of uit zijn eigen neus komt. Abel staat overdag op de paddock met de schuilstal en 's nachts op stal en dan zet ik de weide weer open zodat mijn andere paarden op het hele stuk kunnen lopen. Dus ik krijg toch een beetje gemengde gevoelens.


Nog gelukt met temperatuur opmeten?
Klinkt niet goed.. hopelijk valt het mee!!
Zou fijn zijn als je kan tempen. Dan heb je toch net iets meer houvast..


Runa nee dat hebben die van mij niet gehad.. (zover me is opgevallen haha, zal er eens op letten)

Hier gaat het goed met Megan en de kleine, hij is inmiddels omgedoopt naar Maestro <3

[ [url=m/RTZAbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1hRPGZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat het goed met ze gaat! Hier is het uiteindelijk gelukt met 3 man sterk. We hebben hem in de stal gezet met zijn kont richting de tralies van de stal zodat iemand van uit de andere kant van de tralies eraan kwam. Na 2 dagen vond hij het gelukkig niet meer zo erg. Hij had overigens gelukkig ook geen koorts _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 11:08 



 
Profiel   

KB01 oh wat fijn dat het gelukt is en dat hij geen koorts heeft!! Gaat het verder ook alweer wat beter met hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 11:18 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
KB01 oh wat fijn dat het gelukt is en dat hij geen koorts heeft!! Gaat het verder ook alweer wat beter met hem?


Ja het hoesten en snot is minder aan het worden maar wel nog aanwezig. Ik krijg wel het idee dat hij zich heel erg verveelt alleen. Mijn andere paarden staan wel naast hem maar die kunnen ook veel verder het weiland in. Ik heb een jollybal en aan een boom borstels opgehangen. Ik wil ze wel samen zetten maar zijn wond is nog niet helemaal dicht. Het bloed niet meer maar je ziet het wel nog zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 15:57 



 
Profiel   

KB01 schreef
BianCatjee schreef
KB01 oh wat fijn dat het gelukt is en dat hij geen koorts heeft!! Gaat het verder ook alweer wat beter met hem?


Ja het hoesten en snot is minder aan het worden maar wel nog aanwezig. Ik krijg wel het idee dat hij zich heel erg verveelt alleen. Mijn andere paarden staan wel naast hem maar die kunnen ook veel verder het weiland in. Ik heb een jollybal en aan een boom borstels opgehangen. Ik wil ze wel samen zetten maar zijn wond is nog niet helemaal dicht. Het bloed niet meer maar je ziet het wel nog zitten.


Wat fijn dat het al wat beter word!
Hmm lastig.. staat hij op gras of krijgt hij hooi? Anders kan je hooi op verschillende plekken leggen of hooibal oid dat hij daar iets langer mee bezig is?
Zou idd wel even wachten tot de wond dicht is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 18:01 



 
Profiel   

Ik heb Abel vandaag bij mijn andere paarden gezet en het is eigenlijk op wat gekibbel na super verlopen! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 15:14 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Als ik ooit een derde paard zou nemen wordt het hoogstwaarschijnlijk een schwarzwalder fuchs! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 16:29 



 
Profiel   

Een paar weken geleden verteld dat ik ging kijken bij een fuchs en toen deze besloten om te kopen! Aankomende zaterdag gaan we hem ophalen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:47 



 
Profiel   

Mariskaa3 schreef
Een paar weken geleden verteld dat ik ging kijken bij een fuchs en toen deze besloten om te kopen! Aankomende zaterdag gaan we hem ophalen <3


Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:56 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Faja doet het voor de wagen ook leuk
Ook gelijk te zien hoe akelig droog het hier weer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 18:55 



 
Profiel   

Nu precies een week geleden heb ik Robbie opgehaald. In het land gezet meteen eten en geen gestress :') We hebben hem na een dag al in de kudde gezet, we merkte dat hij daar toch wat behoefte aan had en de paarden waar hij bij kwam kende we al erg goed en zijn vrij makkelijke en rustige paarden. Het ging dan ook echt goed! Het fijne is, is dat ze ook een groot stuk land hebben.
De volgende dag hadden we hem al zien liggen en was hij al vriendjes met 1 en een dag later ook met de rest. Hij doet het ook super goed verder erg braaf en als ie iets spannend vind gaat hij het onderzoeken ipv wegrennen.

Ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen! Ben echt verliefd op hem <3

Meet Robbie


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:05 



 
Profiel   

Op 14 september 2019 organiseert de Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland in samenwerking met het Stammbuch für Kaltblutpferde Niedersachsen de jaarlijkse veulen keuring en stamboekopname van de merries. Ook is het deze dag mogelijk je merrie of ruin op eigen naam te laten zetten.

Dit jaar zijn wij weer te gast bij Hippisch Centrum de Achterhoek en mogen wij gebruik maken van de prachtige faciliteiten die zij te bieden hebben.

Dit jaar bestaat de Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland 10 jaar!!!! Hier willen wij graag een feestelijk tintje aan geven.

Nieuw! rubriek best gaande Schwarzwälder Fuchs, merries en ruinen.
Dit jaar is er ook een rubriek best gaande Schwarzwälder Fuchs in het tuig en/of onder het zadel. Hier kunnen ook ruinen aan mee doen! Wie gaat er naar huis met een mooie prijs?

Wij willen als rasvereniging deze rubriek zo objectief mogelijk kunnen beoordelen. Als er in het paspoort staat dat je Fuchs een Schwarzwälder Kaltblut is, dan mag je mee doen met deze rubriek. Ook niet leden zijn welkom tegen betaling van € 5,00.

Wij ontvangen je aanmelding graag vóór 14 augustus 2019.

De aanmeldformulieren zijn te vinden op onze website via de link: https://sfvn.nl/actuele-berichten.

Dit jaar is het nog belangrijker om je tijdig aan te melden, omdat de organisatoren het weekend er voor naar het Rossfest gaan in St. Märgen. Vóór die tijd willen wij het programmaboekje met de juiste starttijden naar de deelnemers hebben gestuurd.

Verdere informatie
De stamboekopname van de merries wordt onderverdeeld in de leeftijd van 3 tot 6 jaar en 6 jaar en ouder. Tevens kun je je merrie of ruin op eigen naam laten zetten.

De hengst- en merrieveulens zijn verdeeld in twee aparte rubrieken. De veulens krijgen een beoordeling volgens de richtlijnen van het Schwarzwälder Fuchs stamboek.

Wat je ook moet weten:
● Het veulen moet al zijn gechipt. Neem de bijbehorende barcode mee naar de keuring;
● Je Schwarzwälder Fuchs moet zijn gechipt en in het bezit zijn van een geldig paspoort waaruit blijkt dat het entingschema is gevolgd;
● Je kunt je veulen en/of merrie voor laten brengen, er zijn voorbrengers aanwezig, kosten € 10,00;
● Je kunt een stal huren voor € 10,00.
● Niet-leden betalen € 15,00 om deel te nemen met hun Schwarzwälder Fuchs aan deze dag.

Aanvang van de keuring is 14:00 uur.
Sluiting is ongeveer om 17:30 uur.

Hippisch Centrum de Achterhoek
Dinxperlosestraatweg 122A
7122 JS IJzerlo.

Wij zoeken nog sponsors!!
Dit jaar houden wij ook weer een verloting. Er zijn mooie prijzen te winnen. Wij zoeken nog sponsors. Wil je een prijs ter beschikking stellen voor de verloting en/of een vermelding in het programmaboekje, laat het ons dan weten via ons mailadres sfvn@live.nl. Als je hierin je telefoonnummer vermeldt, belt Bela of René je op om verdere afspraken te maken.

Wij hopen je graag te verwelkomen op onze veulen dag en stamboekopname van de merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 21:32 



 
Profiel   

Biancaatje wat een knap veulen! Die bles zo gaaf! Gaat het allemaal goed?

Pillow wat fijn dat Faja zo fijn voor de wagen loopt. Ooit ook mijn toekomst doel met moos

Mariska wat een leukerd!! Veel plezier met je Fuchs


Mijn Fuchs mag een half jaar niks. Hij heeft een fissuur in een zijtak van het hoefbeen. Gelukkig mag hij wel op het land zolang hij zich maar gedeisd houd.
Na een half jaar moet het volledig geheeld zijn en mag hij weer alles.
Tot die tijd poetsen en kijken hoe hij zijn grasjes vermaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 11:17 



 
Profiel   

Sasika ja dat vond ik ook, alles gaat goed, het is een draakje haha. Ik dacht dat megan haar vliegenmasker steeds af deed... nou mijn verzorgster heeft ze met heterdaad betrapt, Maestro trekt netjes het klittenband los en haalt hem dan rustig van haar hoofd :')

Wat vervelend dat hij een half jaar niks mag! Gelukkig mag hij nog wel op het gras, nu dus hopen dat hij zich gedeisd kan houden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 16:04 



 
Profiel   

[ img ]
Faja is dikke vrienden met Ramses

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 21:08 



 
Profiel   

Pillow haha wat leuk! Maquavinci is opgegroeid met een schaap erbij in de kudde, ook dikke vriendjes!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 21:19 



 
Profiel   

Schattig <3

Moos staat lekker van zijn vakantie te genieten. Morgen vervolgfoto van zijn voet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 21:43 



 
Profiel   

Hier gaat het goed, megan staat ook te genieten van vakantie (verlengde zwangerschapsverlof :+ ) binnenkort als de temperatuur weer een stukkie gezakt is gaan we haar weer rustig onder het zadel oppakken..
Maestro groeit goed, een echte knuffel bink maar blijft het halster spannend vinden, achja het vergt wat meer tijd maar ook dat komt goed!
Mocht iemand nog een lief hengstveulens zoeken? Hij is te koop! (Moet nog wel even bij megan blijven, hij is pas 2,5 maand)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 21:52 



 
Profiel   

Wat heeft hij mooie hoge witte benen! Fijn dat het goed met hem gaat :D

Dat heeft Megan ook wel verdient na het maken van zo 'n knappe baby! Ag en met dit weer wil je ook niet veel doen :Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 08:04 



 
Profiel   

Sasika haha gelukkig is dit zijn veulen vacht nog :9
Ik vind hoge witte benen helemaal niks haha :Y)

Ben wel heel blij met zijn aftekening op zijn hoofd die vind ik wel erg leuk!
(Oude foto)
[ img ]

Nee met dit weer wil ik zelf ook niks doen dus dan ga ik m'n paard al helemaal niet er mee pesten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 08:42 



 
Profiel   

Ja zijn bles is prachtig! Mooi snuitje. Jammer ik vind hoge witte benen fantastisch haha :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 06:42 



 
Profiel   

sasika schreef
Ja zijn bles is prachtig! Mooi snuitje. Jammer ik vind hoge witte benen fantastisch haha :j


Mijn vorige veulen had wel 3 hoge witte benen :) bij sommige paarden vind ik het ook echt wel mooi maar bij de Fuchs zie ik het liever niet :9 sokjes etc prima maar de hoge witte benen vind ik niet zo mooi.. geen idee waar dat aan ligt..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 07:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen