Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gluco Balance

 
Profiel   

Heb de vraag al in een ander topic geplaatst maar weet niet of het dan gelezen word door genoeg mensen die Gluco Balance gebruiken, dus toch maar even nog appart plaatsen.

Klein vraagje over Gluco balance.
Ik loop al langer met het idee om dit te geven aan mijn merrie, ze heeft ook een dikke manenkam. De ene dag valt het goed mee, de andere dag is hij echt hard. Ze lijkt soms meer op een hengst dan op een merrie.

Las toch wel positieve ervaringen over Gluco balance dus heb ik een pot besteld.

Op de pot staat eerste week 2 keer per dag een schepje, daarna 1 schepje per dag.
Mijn vraag nu, mag je die twee schepjes de eerste week ook tegelijk geven of niet?
Ik ga iedere dag langs de paarden, dat is geen probleem maar twee keer per dag gaat niet iedere dag lukken door mijn werk.
Veronderstel dat de eerste week de opstart periode is, vandaar een hogere dosis. Of hou ik het best op 1 schepje per dag dan maar waardoor eventueel resultaat misschien gewoon wat langer op zich laat wachten?

Oeps denk dat ik het beter onder voeding en supplementen had geplaatst :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:15 



 
Profiel   

Denk echt dat er tijd tussen moet zitten ivm opname. Kun je de staleigenaresse (als je die hebt) niet vragen of die het 1x per dag wil doen?


(Offtopic. Zou de pony dan wel van gras afhalen als ze daarop staat. Anders kun je glucobalance geven wat je wil maar dat gaat dan niet helpen. Bij mijn hoefbevangen pony met harde manenkam hielp het goed, zolang ze op zand stond en geen gras binnenkreeg)


Laatst bijgewerkt door SweetVanille op 23-08-19 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:38 



 
Profiel   

Ja hoor, mag je gewoon tegelijk geven.
Ook als je het een dag niet lukt om te komen mag je van 2 dagen tegelijk geven.

https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... ance-500-g

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:40 



 
Profiel   

Ik geef een keer per dag een schepje en dan werkt het ook al goed voor mijn paard! Het zal ook wel paard afhankelijk zijn. Aan de andere kant, misschien beter iets dan niets als je niet kan regelen dat het twee keer per dag wordt gegeven?


Laatst bijgewerkt door Pippaa op 23-08-19 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:41 



 
Profiel   

Ik begin altijd in Maart met 2 weken dagelijks 1 schep en daarna dagelijks halve schep.
Ik stop als ze van het land komen een maand en in de winter dagelijks kwart als onderhoud en stop eind januari een maand.


Ik gebruik het al jaren tot grote tevredenheid, hij staat gewoon op het land grasjes te eten.


Laatst bijgewerkt door Mando op 23-08-19 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:55 



 
Profiel   

Ja, het mag wel, maar wat ik las was dat het dan langer kan duren voordat de resultaten zichtbaar zijn. Optimaal is dus om 2x daags te geven. Ik ben er een aantal weken terug namelijk ook mee gestart en had dezelfde vraag haha, omdat ik maar 1x daags 'krachtvoer' geef. Ik heb het uiteindelijk gewoon 2 weken lang 2x daags gegeven, dus ik weet niet of je echt het verschil ook merkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:56 



 
Profiel   

Dan geef ik twee schepjes ineens.

Neen heb geen staleigenaar...alles in eigen beheer.
In de winter staan ze echt aan huis, dan is het geen probleem.
In de zomer staan ze op de wei, al kun je het geen wei meer noemen door de droogte, staat er amper nog een spriet.
Ga sowieso eens per dag langs, kijken of alles nog oké is, water controleren, hooi geven, "krachtvoer" ( lees kruidenmengeling) en het jonkie uiteraard wel speciaal voer, wat knuffelen, borstelen enz. Maar werk in ploegen dus met de vroege kan ik er niet twee keer langs want dat red ik niet kwa tijd (werk/huishouden/kids/en alle dieren).

Als ze aan huis staan is het geen probleem, in de wei lukt het niet altijd, ben daar wel altijd een uur, onderhalf uur maar op die korte tijd twee keer geven heeft ook geen meerwaarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 13:28 



 
Profiel   

maitestar23 schreef
Ja hoor, mag je gewoon tegelijk geven.
Ook als je het een dag niet lukt om te komen mag je van 2 dagen tegelijk geven.

https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... ance-500-g

Er staat niet dat je de dosis van twee dagen te gelijk mag geven. Maar de maximale dosis van 1 dag en ook dat de werking dan langer duurt..
Als je het echt niet voor elkaar krijgt zou ik gewoon 1 dosis per dag aan houden en dan krijg je later resultaat.

Ik vraag me ook af of je nu niet te laat bent met starten vd gluco. Je kan al met de startdosis niet beginnen, de heftigste groei en suiker is al uit het gras

Ik gebruik het ook al een paar jaar.maar begin in februari voor ze het verse gras opgaat.zo heeft ze al een maand gluco op voor dat ze een nieuwe wei krijgt.
Ze staat zonder problemen maar wel met de gluco balance 24/7op de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:04 



 
Profiel   

De mijne krijgt ook de hele dosis in 1x! Kan prima. Het helpt mijn haflinger kruising enorm dus hopelijk werkt het bij jouw paardje ook!

Ik gebruik het supplement alleen tijdens weide seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:08 



 
Profiel   

Mijn paard heeft in de winter ook een dikke nek met momenten, dus ik probeer het gewoon. Er zijn genoeg mensen die het het hele jaar door geven met regelmatig een stopweek. Dus het lijkt me niet een noodzaak om er persé in het voorjaar mee te beginnen. En de start dosis is waarschijnlijk zoals bij veel producten hoger om een extra boost te geven in het begin maar is daarom niet een noodzaak om een bepaald product te laten werken.
Staat trouwens niet vermeld op het product of op de site dat het enkel in een bepaalde periode zin heeft om te geven.

Dus ik probeer het gewoon een tijd. Na een aantal weken een stop periode en ga het zo bekijken hoe het werkt.
In hooi zit ook altijd suiker, de hooi test staat voor volgende week op de planning, misschien zit er in ons hooi ook wel teveel suiker en kan de Gluco Balance alsnog ook nu voor mijn paard helpen dus we zullen zien wat het geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 15:56 



 
Profiel   

beatje schreef
Ik vraag me ook af of je nu niet te laat bent met starten vd gluco. Je kan al met de startdosis niet beginnen, de heftigste groei en suiker is al uit het gras


Het is bijna september. Dan krijgt het gras nog een extra boost suikers/groei + cortisol gehalte in pony’s gaat dan omhoog. Na het voorjaar is het de maand met de meeste hoefbevangen paarden.
Als je pony een harde kam heeft is het nooit te laat om te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 16:21 



 
Profiel   

Wij zullen rare boeren hebben dan en raar gras.Hier is het duidelijk aan het stoppen met groeien,het gaat veel minder hard.Dus ik zou niet weten waar de boost aan suikers vandaan zou moeten komen.Niet voor niks is het hooi wat er nu afkomt het beste om aan je paard te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 16:26 



 
Profiel   

Hier zit de groei er nog goed genoeg in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 16:57 



 
Profiel   

Mijn ruin heeft het zeker geholpen.
Zijn waardes waren te hoog, flinke insulineresistentie en nu weer keurig binnen de norm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:34 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 10:58 



 
Profiel   

Nou, ik ben nu al behoorlijk onder de indruk van Gluco Balance.
Geef nu sinds vrijdag iedere dag 2 schepjes, gemengd onder 200-300 ge pré active.
En juist met eten geven en hooi was haar hele manenkam, op een stukje van 10 CM na helemaal zacht en soepel *\o/*
Kan me zelfs niet meer herinneren wanneer haar manenkam nog zo soepel was.
Ik ben momenteel dus voorzichtig optimistisch, want had zeker zo snel totaal geen verandering verwacht.
Ze leek ook veel relaxter, geen idee of dat er ook mee te maken heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 08:52 



 
Profiel   

Ik volg dit even. Ik heb een paardje wat misschien bevangen is, maar het beeld is wat vaag. Ga donderdag naar de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 21:42 



 
Profiel   

Heeft je paardje ook een dikke manenkam of overgewicht?
Je kan natuurlijk altijd na het onderzoek vragen wat je DA vind van Gluco Balance te geven? Want ik weet niet wat een paard van medicatie krijgt bij hoefbevangen zijn (moest je paardje hoefbevangen zijn natuurlijk) en of je dan zomaar iets bij mag geven in combinatie met de medicatie.

Hier was de manenkam gisteren wat meer gebobbeld (weet niet goed hoe te omschrijven) nog steeds veel soepeler dan anders, enkel dat ene stuk van 10cm blijft hard. Maar nog niet zo lang bezig met Gluco Balance dus veronderstel/hoop dat ook dat stuk stilletjes zal beter worden of zelfs verdwijnen.
Ze lijkt wel minder gespannen in haar vel te zitten, zowel letterlijk als figuurlijk.
Nog steeds positief dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 10:18 



 
Profiel   

Esterke schreef
Heeft je paardje ook een dikke manenkam of overgewicht?
Je kan natuurlijk altijd na het onderzoek vragen wat je DA vind van Gluco Balance te geven? Want ik weet niet wat een paard van medicatie krijgt bij hoefbevangen zijn (moest je paardje hoefbevangen zijn natuurlijk) en of je dan zomaar iets bij mag geven in combinatie met de medicatie.

Hier was de manenkam gisteren wat meer gebobbeld (weet niet goed hoe te omschrijven) nog steeds veel soepeler dan anders, enkel dat ene stuk van 10cm blijft hard. Maar nog niet zo lang bezig met Gluco Balance dus veronderstel/hoop dat ook dat stuk stilletjes zal beter worden of zelfs verdwijnen.
Ze lijkt wel minder gespannen in haar vel te zitten, zowel letterlijk als figuurlijk.
Nog steeds positief dus.



Op dit moment doe ik haar nog even niks geven qua medicijnen of supplementen idd. Hebben haar verhuisd naar een plek waar ze even individueel staat (wel naast anderen) met wat armer hooi en heb haar van het gras afgehaald. Verder handelen doen we na donderdag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen