Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zou jij deze baal voeren?

 
Profiel   

Ik zou dat zeker niet voeren := Die waar je twijfels over hebt zou ik dan nog uitrollen en kijken of er wat bruikbaars tussen zit voor vanavond, maar die andere twee zien er echt niet best uit (en zou ook echt niet willen dat mijn paarden dat zouden eten).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 12:54 



 
Profiel   

ik had ze ook eerst maar eens uit elkaar gehaald om te kijken hoe de binnenkant is.
De baal uit je OP zou ik wel voeren hoor, schimmel stukje eraf en de rest voeren. De rest eerst uitrollen om te kijken of er goede stukken inzitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 12:56 



 
Profiel   

Ikzelf zou alleen de beste baal uitrollen en in de tussentijd proberen de eigenaren te pakken te krijgen. Als wij dergelijke balen hadden, zeker zoals 1 en 2 dan haalde de levarancier ze weer op en plaatste ze nieuwe. Gelukkig maar een enkele keer gebeurd, maar als je dat kan regelen is het voor iedereen gemakkelijker om een ingepakte baal weer mee te nemen dan een uitgepluisde.

In denk dat aan baal 3 nog wel bruikbaar voordroog zit, maar die andere twee zijn erg vies :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 12:57 



 
Profiel   

Ik heb altijd geleerd dat slechts een deel van de schimmel zichtbaar is, maar dat de draden dan vaak wel al door de hele baal zitten. Je kan van die derde baal er een heel end afhalen en dan kijken hoe het voelt en ruikt. Bij de minste twijfel voer ik het absoluut niet.

Ik zou zelf ook niet een beschimmeld stuk van mijn boterham snijden en de rest op eten. Maar goed... andere zijn daar misschien makkelijker in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:01 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik heb altijd geleerd dat slechts een deel van de schimmel zichtbaar is, maar dat de draden dan vaak wel al door de hele baal zitten. Je kan van die derde baal er een heel end afhalen en dan kijken hoe het voelt en ruikt. Bij de minste twijfel voer ik het absoluut niet.

Ik zou zelf ook niet een beschimmeld stuk van mijn boterham snijden en de rest op eten. Maar goed... andere zijn daar misschien makkelijker in.



Dat dacht ik dus ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:02 



 
Profiel   

Dit kun je voeren.

Net er af en eerste laag eraf rollen. de rust zou gewoon goed moeten zijn. Dit komt inderdaad omdat er zuurstof onder het plastic is geweest.

Zijn deze balen vervoerd een paar weken na wikkelen? Daar kan dit ook door komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:06 



 
Profiel   

Sonraffie schreef
Jessix schreef
Ik heb altijd geleerd dat slechts een deel van de schimmel zichtbaar is, maar dat de draden dan vaak wel al door de hele baal zitten. Je kan van die derde baal er een heel end afhalen en dan kijken hoe het voelt en ruikt. Bij de minste twijfel voer ik het absoluut niet.

Ik zou zelf ook niet een beschimmeld stuk van mijn boterham snijden en de rest op eten. Maar goed... andere zijn daar misschien makkelijker in.



Dat dacht ik dus ook



Nee dat is een ander soort schimmel.
Schimmel heeftzuurstof nodig en dat zit binnen in de baal niet. tenminste niet als het goed geperst is.

Er zijn verschrikkelijk veel soorten schimmel dit kun je niet somaar vergelijken met een boterham en schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:08 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Gewoon voeren


:x _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:11 



 
Profiel   

Als het mijn paarden zouden zijn dan zou ik niet willen dat ze dit te eten kregen. Je zou dan gewoon op mijn rekening uiteraard ergens goed voer mogen, nee, moeten bestellen. Dat kost wel extra maar altijd nog minder dan de veearts voor koliek!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:12 



 
Profiel   

Het verbaast mij dat mensen zeggen ,voeren.Ik ben pensionhouder,maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zulke balen te voeren,die gaan regelrecht de mesthoop op.

Voor de ts,uit nood kan je zien of er nog iets goed is in je baal uit de op,maar ik vrees dat hij gewoon niet lekker meer ruikt.Vervelend zoiets als je juist voor een ander moet voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:20 



 
Profiel   

__Elizabeth schreef
Nee dat is een ander soort schimmel.
Schimmel heeftzuurstof nodig en dat zit binnen in de baal niet. tenminste niet als het goed geperst is.

Er zijn verschrikkelijk veel soorten schimmel dit kun je niet somaar vergelijken met een boterham en schimmel.

Ik bedoel ook helemaal geen vergelijking te maken. Ik zeg enkel dat ik het mijn paarden niet geef, net als ik zelf zoiets ook niet op zou eten. Maar nogmaals, andere zijn daar misschien makkelijker over.

Daarbij ben ik het er niet mee eens dat er binnen in de baal geen zuurstof zou zitten. Als je verpakking eenmaal kapot is dan kan er zuurstof bij. Je maakt mij niet wijs dat de baal zo straks geperst is dat er daar geen zuurstof bij kan. Schimmel verspreid zich immers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:20 



 
Profiel   

Dat is mooi balen (pun intended).
Ik had sowieso die eerste twee niet gevoerd. Die derde kun je nog kijken of dieper het wel beter is. Maar ik hou daar echt niet van. Dan flikker ik liever wat euro’s nu weg, dan dat ik mijn paarden zoiets zou aanbieden en dat ze er wel ziek(ig) van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:22 



 
Profiel   

Ik ben ook pensionhouder en als ik dit soort balen zie ben ik heel erg blij dat ik een afspraak met de leverancier heb dat de balen gratis omgeruild worden voor nieuwe. Ik zou dit niet voeren. Maar als dit het enige is wat je nog hebt, tja dan miss de beste baal afrollen en kijken wat nog enigszins bruikbaar is. En anders een paar baaltjes hooi bij een boer in de buurt halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:23 



 
Profiel   

Ik zou ze gewoon verder afrollen.
De kans dat de schimmel tot in de kern zit is nihil naar mijn idee.
Die eerste 2 balen moet je misschien een laag of 2-3 afrollen maar dan komt er vast goed hooi.
En dat stinkt dan ook niet meer.

Enige nadeel is dat dat wel een vies klusje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:35 



 
Profiel   

Een baal als deze wisseld mijn hooi-boer ook gewoon. No way dat ik dit zou voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 13:39 



 
Profiel   

Ik heb een keer de fout gemaakt om een baal deels te voeren en de schimmelplekken weg te gooien. Daarna ben ik 2,5 jaar aan het tobben geweest met mijn paard en een paar duizend euro armer. Die baal weggooien had bij mij een heel stuk ellende gescheeld. Ik zou het dus heel sterk afraden.

Overigens was mijn paard daarvoor kerngezond. Nu chronisch luchtwegen patiënt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:11 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Ik ben ook pensionhouder en als ik dit soort balen zie ben ik heel erg blij dat ik een afspraak met de leverancier heb dat de balen gratis omgeruild worden voor nieuwe. Ik zou dit niet voeren. Maar als dit het enige is wat je nog hebt, tja dan miss de beste baal afrollen en kijken wat nog enigszins bruikbaar is. En anders een paar baaltjes hooi bij een boer in de buurt halen?



Die afspraak hebben wij gelukkig ook! Heb via via het nummer van de leverancier weten te regelen, hij komt straks even gauw één nieuwe brengen, dan ben ik hopelijk voor nu gered en dan worden de slechte vd week opgehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:17 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel ‘grappig’ om te zien dat er mensen zijn die dit gewoon zouden voeren......

Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt, en daarom ook het risico genomen zonder overleg de leverancier te contacten voor een oplossing,

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:19 



 
Profiel   

Als je voor mijn paarden zorgde zou ik het enorm waarderen dat je het zo opgelost hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:23 



 

Oei dit zou ik echt niet voeren nee :n
De laatste baal kan je proberen uit te rollen om te kijken hoe de binnenkant eruit ziet, maar die andere twee zijn echt te ranzig/verrot, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat te voeren :n

Fijn dat je het om hebt kunnen ruilen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:25 



 
Profiel   

Een paar kleine plekjes haal ik er ook wel uit maar bij zoveel schimmel worden ze bij ons ook omgeruild.
Als je geen andere optie hebt is afrollen het enige dat je kunt doen, maar super fijn dat ‘ie bij jou ook wordt omgeruild!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:28 



 
Profiel   

Dat mensen dit willen en durven te voeren!! Mede doordat iemand 3 jaar terug mijn paard ook zulk hooi had gevoerd, terwijl ik en meerdere mensen op de wei dat niet wilde, heeft mijn paard er dus chronisch bronchitis aan over gehouden.
Ts super hoe dat je gehandeld heb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:33 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Als je voor mijn paarden zorgde zou ik het enorm waarderen dat je het zo opgelost hebt!

Eens! Goed gedaan ts.
Ik zou dit ook nooit voeren.. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:35 



 
Profiel   

Baal 1+2 had ik absoluut niet meer gevoerd en bij baal 3 zou im heb hebben uitgerolt om dan te beslissen wat ik zou doen.

Vermoedelijk zou ik daarvan wel een gedeelte voeren. Maar gelukkig hebben wij inmiddels super goed hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:43 



 
Profiel   

zou je eigen gezondheid ook niet in gevaar kunnen komen doordat de schimmelsporen zich ook via de lucht verspreiden?

Ik zou dit in elk geval never nooit niet voeren! Zoals iemand al eerder zei, de problemen achteraf zijn erger!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen