Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Zou jij deze baal voeren?

 
Profiel   

heb contact gehad met de eigenaren, die waren super blij dat ik het zo goed heb opgelost, dus fijn!

blijf het wel bizar vinden om te zien dat mensen serieus dit aan hun paard zouden voeren. :oo
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:22 



 
Profiel   

Hoeveel mensen tel je dan die daadwerkelijk die schimmel zouden voeren?

Fijn dat de eigenaren het er ook gewoon mee eens zijn, iedereen tevreden +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:24 



 
Profiel   

pmarena schreef
Hoeveel mensen tel je dan die daadwerkelijk die schimmel zouden voeren?

Fijn dat de eigenaren het er ook gewoon mee eens zijn, iedereen tevreden +:)+



nou een heel aantal zegt, de rotten plekken eraf te halen en de rest te voeren....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:33 



 
Profiel   

Ik zie veel vergelijkingen met 'ik zou geen schimmel eten dus ik voer het mijn paard ook niet'. Dat vind ik wel een aparte vergelijking moet ik zeggen. Jij zou ook geen slootwater drinken gok ik, en ook niet iets van de grond eten wat is gevallen. Betekent niet dat het paard het dan ook niet kan hebben.
Ik ken veel paarden die gewoon ietwat beschimmeld hooi gevoerd kregen (vooral in het buitenland), ze zijn daar nog nooit ziek van geworden. Het echt beschimmelde hooi ging naar de mestbult of naar de koeien (die hebben erg stevige magen) en de rest naar de paarden. Soms kregen ze dus wel een klein beetje schimmel binnen maar daar werden ze echt niet slechter van hoor :n
Dus een beetje overdreven om die 3e baal weg te moeten gooien zou ik het wel vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:41 



 
Profiel   

Het punt met slechte voeding (en daar reken ik ook de niet beschimmelde stukken van een beschimmelde baal bij) is dat je vaak pas op langere termijn problemen ziet. Die zijn dan soms lastig te linken aan het voer, denk aan verlaagde weerstand en mok of rotstraal.

De gezondheid van je paard begint met een gezond spijsverteringskanaal. Ik zou daar zelf dus nooit een B kwaliteit voer in stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:44 



 
Profiel   

Goed opgelost zo ! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:53 



 
Profiel   

Dit zou ik mijn paarden echt niet voeren.
Durf te wedden dat ze t niet eens vreten.
En ik weet zeker dat ie van binnen ook rot is.
Heb laatst ook balen op laten halen waar schimmel in zit.
Op een piep klein plekje maak ik me niet zo druk.
Maar als ze er zo uitzien gaan ze echt terug naar de leverancier.

Fijn dat het opgelost is.
Top voor je mee denken en het niet voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 10:06 



 
Profiel   

pmarena schreef
Kijk die nieuwe baal ziet er beter uit! +:)+

Als er bij jullie op stal katten gaatjes maken in dat plastic (?), dan tref je het wel heel erg met een leverancier die dan iets gratis om komt ruilen want eigenlijk mag je dat natuurlijk niet verwachten :=

Het verbaast mij dan weer een beetje dat mensen zo makkelijk denken over dat omruilen :)

Bij Rena zou ik gerust de binnenkant van een baal met wat nattige plekken voeren, als die binnenkant droog is, niet stoffig èn goed ruikt. Voor de zekerheid nog een laagje extra er af halen na het laatste nattige stuk. Die geeft het wel aan als ze iets niet lust, dat is echt een zeikerd. Als zij dan terughoudend is met eten dan gooi je het alsnog weg. Ideaal zo'n zeikerd..... wat dat betreft :=


Dat zijn gewoon de afspraken die ik heb met mijn leverancier. Ik neem al bijna 20 jaar voor zo'n 300 euro per maand bij hem af, dus we hebben we een goede zakelijke relatie opgebouwd. We houden elkaar graag tevreden. :) Daarbij heb ik hier de opslag niet, dat is bij hem. Hij brengt mij steeds een baal, dus als er een niet goed is ruilt hij het om.

Als ik bij de AH iets koop en er zit schimmel in dan krijg ik ook mijn geld terug trouwens.

Mijn paarden eten het trouwens ook niet. Maken er alleen maar een rotzooitje van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 11:56 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Ik zie veel vergelijkingen met 'ik zou geen schimmel eten dus ik voer het mijn paard ook niet'. Dat vind ik wel een aparte vergelijking moet ik zeggen. Jij zou ook geen slootwater drinken gok ik, en ook niet iets van de grond eten wat is gevallen. Betekent niet dat het paard het dan ook niet kan hebben.
Ik ken veel paarden die gewoon ietwat beschimmeld hooi gevoerd kregen (vooral in het buitenland), ze zijn daar nog nooit ziek van geworden. Het echt beschimmelde hooi ging naar de mestbult of naar de koeien (die hebben erg stevige magen) en de rest naar de paarden. Soms kregen ze dus wel een klein beetje schimmel binnen maar daar werden ze echt niet slechter van hoor :n
Dus een beetje overdreven om die 3e baal weg te moeten gooien zou ik het wel vinden.

Dat zou best allemaal, maar mijn paarden voer ik niets met schimmel erin. En dat geldt ook voor slootwater. ;) Wat een ander doet, maakt mij in deze niet zoveel uit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 11:59 



 

Ik zou het ook niet voeren, maar ts je vraagt toch om advies? Je bent nu heel verbaasd dat mensen zeggen dat ze het zouden voeren, maar je twijfelde zelf ook of je het wel of niet moest voeren en nu je je keuze hebt gemaakt daarin vind je het gek dat mensen zeggen gewoon voeren?
Tenminste zo komt het op mij over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 11:59 



 
Profiel   

TS, goes opgelost! Ik zou als eigenaar super blij zijn als mijn oppas zoveel moeite zou doen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 12:02 



 
Profiel   

Jessix in het geval dat je iets koopt, het meteen openmaakt en dan blijkt dat het niet goed geleverd is, is het natuurlijk nogal een andere situatie dan weer je een aantal pakken hooi al een paar weken (of misschien zelfs langer) op eigen terrein hebt staan, waar er gaatjes in komen en dan schimmel in komt.

Lijkt me niet fair om dan van de leverancier te verwachten dat die het omruilt. Net zoals je neem ik aan niet teruggaat naar de AH als je een pak brood vergeten bent en het een dag in de zon heeft liggen verpieteren en is gaan schimmelen :P

Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie op stal bij TS is maar ik vind men nogal makkelijk zeggen dat de leverancier het maar om moet ruilen terwijl anderen ook niet weten of de schimmel op het eigen terrein ontstaan is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 12:11 



 
Profiel   

Dat is inderdaad anders, toch heb ik die service wel. Hooi ligt namelijk langer en als blijkt dat het niet voldoet dan krijg ik een nieuwe levering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 12:15 



 
Profiel   

Dit zou bij ons ook niet gevoerd worden en zeker ook niet open gemaakt, dat maakt het lastiger om om te ruilen en je betaald ook nog eens de volle prijs en maar afvragen wat je overhoudt van zo'n pak. Ik breng de gezondheid van onze paarden niet in gevaar met slechte kwaliteit voer. Goed geregeld zo TS

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 12:26 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Ik zou het ook niet voeren, maar ts je vraagt toch om advies? Je bent nu heel verbaasd dat mensen zeggen dat ze het zouden voeren, maar je twijfelde zelf ook of je het wel of niet moest voeren en nu je je keuze hebt gemaakt daarin vind je het gek dat mensen zeggen gewoon voeren?
Tenminste zo komt het op mij over.



Haha nee was meer benieuwd of ik nou echt zo’n zeikerd was daarin, maar niet dus (zoals ik hoopte te verwachten) zijn er genoeg die het niet zouden voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 22:10 



 
Profiel   

pmarena schreef
Jessix in het geval dat je iets koopt, het meteen openmaakt en dan blijkt dat het niet goed geleverd is, is het natuurlijk nogal een andere situatie dan weer je een aantal pakken hooi al een paar weken (of misschien zelfs langer) op eigen terrein hebt staan, waar er gaatjes in komen en dan schimmel in komt.

Lijkt me niet fair om dan van de leverancier te verwachten dat die het omruilt. Net zoals je neem ik aan niet teruggaat naar de AH als je een pak brood vergeten bent en het een dag in de zon heeft liggen verpieteren en is gaan schimmelen :P

Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie op stal bij TS is maar ik vind men nogal makkelijk zeggen dat de leverancier het maar om moet ruilen terwijl anderen ook niet weten of de schimmel op het eigen terrein ontstaan is :)


Lijkt erop van niet, slechte balen ruilt hij gratis om, maar hij zei zelf; ik denk dat dit de laatste 2 balen waren van de oude (slechte partij) dus ja dan ligt het lijkt me niet aan ons :#

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 22:12 



 
Profiel   

Ik zou het zelf ook niet voeren.
Ik heb gelezen dat de schimmel onzichtbaar door de hele baal kan zitten. Dan denk je dat op het oog de rest schoon is. Maar is het niet zo.

Heb idd wel op stallen gestaan waar ze zeiden: slechte plekken eruit halen en dan gewoon geven.
Mijn paarden zijn er nooit ziek van geworden.
Dus het hoeft niet altijd een probleem te zijn.

Maar zeker nu het niet om 1 plekje gaat maar een bijna volledig rotte baal.... En dan de paarden van een ander.... Zou me er ook niet aan wagen hoor.
Fijne oppas ben jij

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 22:42 



 
Profiel   

Fijn hoor die leverancier +:)+

Die van mij geeft het goed aan als er iets mis is met hooi. Ook ooit een keer op een stal dat Rena haar hooi niet wilde eten, het was nochtans een prima baal met prima hooi om zo te zien. Maar ze had er echt iets tegen. Dus ben ik haar ander hooi gaan geven. Paar dagen later kon 1 van de andere paarden zijn hoofd niet meer optillen en bleek er een dood beest midden in die baal te zitten.

Dus een baal met een natte plek zou ik nog wel bekijken hoor of de rest er goed uitziet en alleen de buitenkant wat nat is geworden van recent naar binnen getrokken water, en dan kijken of ze het eet :j Echte dikke witte schimmel is weer wat anders :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 08:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen