Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 49 van de 54 [ 1333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

 
Profiel   

De Everdale is een geval apart. Hij is erg leergierig en is braaf in de hand. Hij was bij de fokker de oudste in de groep van 8 veulens. Ook daar stond hij al met halster omdat hij zijn moeder niet altijd wilde volgen richting de wei. En daardoor ook iets dominant.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 06:43 



 
Profiel   

Mijn 2 jarige Everdale staat overal met zn neus boven op. Echt voor de duvel niet bang en super brutaal en ongeduldig ook. Maar als hij wel iets spannend vind kan hij behoorlijk heftig reageren.

Ik hoop dat hij nog iets volwassener word in zn gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 21:24 



 
Profiel   

@ Stal: Ja, precies. Dat veertje in de draf was mooi. Precies zoals Inverness het als veulen ook had.
De tweejarige is verkocht naar Mercedes Verweij. Hij is inmiddels geen hengst meer, dus gaat voor een carrière als sportpaard. Hopen dat hij een de jonge paarden competities etc gaat deelnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 09:55 



 
Profiel   

Mijn Everdale hengst Eston is vandaag van het NRPS Nederlands reservekampioen bestgaand rijpaard dressuur geworden :) Hij deed het erg braaf op een terrein vol met merries en veulens.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 15:58 



 
Profiel   

Ik ben nog altijd zot van mijn inmiddels 6-jarige Everdale x Uphill. Hij lijkt eindelijk gestopt met groeien (+/-1m85) Momenteel bevestigd op Z2 niveau en dat toch enkel dankzij zijn wil om te werken en aannemen. Ik rijd hem maar 2-3 keer per week (ivm zijn grote)

Het is wel een supersensibele en best hete. Dominant, maar ook een klein hartje en wel een mensenpaard. Hij houdt van aandacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 13:15 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Ik zat een beetje rond te kijken en zag dat er een Everdale topic was! Wat leuk!
Ik heb een Everdale x Sandro hit merrie uit 2014 thuis staan, die helaas pony is gebleven. Wie weet groeit ze ineens maar ik betwijfel het. We hadden wat opstart problemen (strekpees doormidden) maar zijn nu weer bezig met opbouwen. We zijn nu bezig met het handwerken en grondwerken (klassieke dressuur) en dat pakt ze super op! Ben benieuwd hoe ze zometeen weer onder het zadel is.

Hier wat foto's:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 13:43 



 
Profiel   

Mooi dier, mooie aftekening :) Ben benieuwd straks naar beelden onder zadel.

Hier nog een recente foto van Eston, mijn Everdale.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 13:52 



 
Profiel   

Ik vind dat jij niet meer mag posten als jullie beide niet eens naar de kapper gaan en lelijk worden hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:17 



 
Profiel   

Zoo nessie wat een knapperd heb je!! Mooie bos manen ook zeg! <3
Als ik haar weer onder het zadel heb zal ik wel met beelden komen, maar dat duurt denk ik nog even :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 11:24 



 
Profiel   

Bedankt :) ! Tegen die manen valt echt niet aan te knippen :+ Dubbele manenbos nog dikker dan die van mijn Haflinger. Knip het meestal 2x per maand bij.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 11:43 



 
Profiel   

't was een grapje hoor haha :D Knap ding! Dun je die dan uit ook? Paard van mijn vader heeft ook zo'n bos maar ook echt onhandelbaar dik, valt langs beide kanten en zooooo onmogelijk om te vlechten dan als ik niet ga uitdunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 11:45 



 
Profiel   

Hier kan ik een hengstenvlecht leggen op de manenkam of een dubbele. Vlechten lukt ook wel, maar dat heb ik ruim geoefend met lange manen van de Haflingers. Veel draad gebruiken om het vast te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 11:56 



 
Profiel   

Wat een fijne berichtjes over de Everdales!

Gisteren namen Jena en ik deel aan het provinciaal kampioenschap en kaapten we de tweede plek weg in B2. Trots op mijn knappe vijfjarige *\o/*

[ img ]
Fotocredit: Stral :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 09:58 



 
Profiel   

Super! Gefeliciteerd :D

Eston heeft gister met mijn zus de eerste wedstrijd in het M1 gereden. De eerste winstpunten en prijs is binnen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 10:03 



 
Profiel   

Wauw, wat goed allemaal! Van harte gefeliciteerd allen!

Ik hoop binnenkort ook een (oefen)wedstrijdje te gaan rijden met mijn 4-jarige. Gisteren zijn we voor 3e keer op vreemd terrein geweest en hij is zo braaf en volgzaam. Wauw! wat ben ik blij en trots op mijn mannetje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 13:18 



 
Profiel   

Gisteren een fotoshoot gehad bij Stal Seren in Vorden. Ik vond het een mooie oefening om op ander terrein te rijden en daarnaast ook leuk om eens een paar foto's te hebben. De weg er naartoe was King erg onrustig dus eenmaal uit de trailer was ie al bezweet, arme ding! Tijdens het opzadelen was ie ook onrustig. In de binnenbak even gelongeerd voor de zekerheid, eenmaal er op is alle aandacht bij mij, zo fijn! <3

De foto's volgen nog, ik heb nu alleen nog maar ruw materiaal maar ik ben toch best tevreden.
Leuk om deze foto's te hebben en over half jaartje/jaartje naast een volgende serie foto's te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:14 



 
Profiel   

Fijn esssther dat het uiteindelijk zo goed ging! Ik ben benieuwd naar de foto's!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 18:15 



 
Profiel   

Wat goed! Ben ook erg benieuwd naar foto's.

Ik rijd nu alleen nog zelf wedstrijden en gaan binnenkort over naar de M2 :)

Hier nog een foto met zijn maatje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 18:17 



 
Profiel   

@Nessie: lk had je foto van je vriendjes al gezien op Insta, wat een knapperds!

Hier dan de foto's:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 13:32 



 
Profiel   

@Nessie wat een leuke foto met z'n tweeën! Je kleine pony is ook wel heel knap!

@Esssther, dat ziet er goed uit! Die van jou is pas 4 jaar toch? Ben je van plan hem ook mee te nemen op wedstrijd? En stiekem ook even kwijlen op die rijhal, prachtig.

Iphone doet nog altijd braaf zijn ding, we oefenen rustiger verder aan de vliegende galopswissel en starten het indoor seizoen nog Z1. Nu 2 selectiewedstrijden gereden en beide wedstrijden prijs, dus wie weet mogen we ook weer naar het regiokampioenschap. En eens in de 2 weken komt mijn zusje naar huis (studeert aan de andere kant van het land) en dat rijdt zij hem. Dit was eerst nog wel eens spannend omdat Iphone nogal een schrok, maar hij lijkt steeds ouder en verstandiger te worden ;)
Afgelopen wedstrijd het prijzengeld meteen opgemaakt aan deze foto, onze eerste proef met stang en trens. Dit is voor ons beide nieuw dus we hebben het eerste seizoen Z1 gewoon op de trens gereden, maar ik merk nu dat ik het rijden met stang en trens beter onder de knie krijg en het juist fijner gaat dan met alleen trens. [ img ]
P.s. hij krijgt naar aanleiding van deze foto een halve kilo meer te eten, we merken dat hij toch iets aan het afvallen was terwijl hij voorheen altijd snel te dik was. Sinds de zomer hadden we hem wat minder gegeven ivm minder trainen ivm studie, maar dat lijkt dus niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 14:10 



 
Profiel   

@welshfan97: De mijne is inderdaad 4 jaar oud. We trainen nu heel rustig, in eigen tempo naar de wedstrijden. Ik wil aankomende maand(en) gebruiken om nog wat meer op vreemde terreinen te trainen. Het rijden gaat best heel goed maar alles er om heen vindt hij nog een beetje spannend. In 2020 wil ik een beginnetje maken in de B dressuur.

Die van jou gaat als een speer! Jouw Iphone is 6 jaar, toch? Heb je een bepaalde doel wat je met hem wilt bereiken of ga je hem (uiteindelijk) verkopen?

P.s. die van mij is ook niet dik al krijgt ie wel voldoende ruwvoer en nu tegenwoordig 3/4 schep slobber en 3/4 schep sportbrok per dag. Ik vermoed dat die van mij aankomend voorjaar wel weer aankomt. Nu in de winter valt er weinig gras/energie van het land te halen.

[edit] én hij krijgt halve schep bieten pulp erbij. Je zou denken dat het genoeg is... misschien ‘s avonds in laatste ronde nog portie bieten pulp geven?


Laatst bijgewerkt door Esssther op 03-12-19 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 14:53 



 
Profiel   

Leuke foto's weer! Valt me van beide op dat ze niet superdik staan inderdaad, moeilijke periode sowieso.

Onze jaarling loopt nog buiten, uitzonderlijk lang dit jaar :D Van Olst zag ze vorige week en vond het (samen met haar Negro-vriendin) zeer uitzonderlijke merries, ben benieuwd hoe die uit gaan groeien dus :) Ze is groot ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 14:59 



 
Profiel   

Wat bedoel je met alles er om heen? Trailer laden en aan de hand? Ik denk dat het helemaal goed komt in de B volgend jaar als ik je foto's zo zie!

Hij is idd 6 jaar. Tja ons doel, geen idee. Hij is gekocht als gezinspaard maar is in zijn eerste jaren niet zo lief geweest (mijn moeder, zusje en ik hebben alle drie meer mogen zandhappen dan de bedoeling was), niet omdat hij stout was maar hij raakte snel in paniek. Hierdoor rijdt mijn moeder hem niet meer en mijn zusje alleen als alle omstandigheden gunstig zijn. Maar omdat ik geneeskunde studeer en over een half jaar aan mijn co-schappen/stages begin (iedere 8-10 weken in een ander ziekenhuis) weet ik niet of het me dan nog lukt om voldoende tijd voor hem vrij te maken en dan moet hij helaas wel weg (We willen namelijk wel dat hij voldoende aandacht krijgt). Ik zou dan nog graag voor mei 2020 willen proberen om samen Z2 geklasseerd te worden. Maar wie weet lukt het me wel qua tijdsplanning en kan hij blijven (ik hoop natuurlijk dat laatste). En dan rijden we gewoon rustig verder. Alles wat er nu komt is nieuw voor ons beide. Stiekem wil ik ooit nog wel graag ZZ-zwaar starten, maar dat heeft geen haast, is meer een droom dan een doel, en komt wellicht ook nog wel met een ander paard als me dat met hem niet meer gaat lukken. Voor nu zijn we daar nog niet klaar voor dus ik wil niet te snel promoveren en vervolgens vastlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 15:10 



 
Profiel   

Mooie foto's Esther!

En jullie gaan ook goed zeg Welshfan :D

Eston krijgt naast zijn krachtvoer en hele dag door ruwvoer Seniores Priores bijgevoerd. Dat helpt bij hem goed om hem op gewicht te houden. Hij is wat steviger van type, maar speelt ook graag in de wei dus kan wel wat extra voer gebruiken daarin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 15:12 



 
Profiel   

Stral schreef
Leuke foto's weer! Valt me van beide op dat ze niet superdik staan inderdaad, moeilijke periode sowieso.

Onze jaarling loopt nog buiten, uitzonderlijk lang dit jaar :D Van Olst zag ze vorige week en vond het (samen met haar Negro-vriendin) zeer uitzonderlijke merries, ben benieuwd hoe die uit gaan groeien dus :) Ze is groot ook!


Heerlijk dat ze nog buiten zijn! Heb je graag dat ze groot wordt?

We hebben hem bewust na de zomer wat voer afgenomen, dus ik denk dat het er snel weer aan komt. Alleen op deze wedstrijd was hij dus even wat aan de smalle kant, hopelijk is hij op de volgende foto weer lekker rond.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 49 van de 54 [ 1333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen