Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

VOLG: The Miracle Pony named Lotje

 
Profiel   

Dat is echt een mega geweldige ervaring geweest! Gaaf hoor!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 16:39 



 
Profiel   

ScarOfWars schreef
Het is wel mooi dat je die extra bevestiging voor optie paard hebt gekregen, dat is imo altijd fijn!
Ik ga er vanuit dat het verschil wel aardig groot is of niet? Kan er natuurlijk helemaal naast zitten. :')
Ook fijn dat je dat doel ook hebt behaald/gedaan, geeft een voldaan gevoel! :D

Dat is fijn thuis Komen, mooie bos bloemen, happy family, fijn zeg! Oh, als Lotje het kan hebben dan is het al helemaal prima!

Weetje, ik denk dat Lotje het gewoon al fijn vond dat je er weer was, je hoeft dan ook niet per sé iets te doen, al is dat natuurlijk wel leuk, het er gewoon weer zijn is natuurlijk ook gewoon tijd doorbrengen met haar. :)

Het verschil zit hem vooral in de afwegingen die je moet maken als je kijkt naar diagnostiek en kosten. Hier doet mijn DA gewoon vanalles en daar wordt letterlijk elk ding besproken voor het gedaan wordt (wat in mijn ogen juist goed is). Ook ga je niet meteen een RX maken als een dier verdacht wordt van een kruisbandruptuur. Het is daar allemaal te duur.

jobamara schreef
Wat ontzettend mooi om te lezen dat het zo tof en leerzaam was. Gave foto's kan me voorstellen dat je over een.paar jaar zo die kant op zou willen.

Dankjewel! Ik ben blij dat ik het aanbod heb. Het is voor nu een compliment en misschien een stiekeme droom. Maar voor hetzelfde geld vind ik hier misschien iets gaafs en dan hoeven we niet ver weg van familie te gaan verhuizen. :o

venga schreef
Dat is echt een mega geweldige ervaring geweest! Gaaf hoor!

Dat was het zeker! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:58 



 
Profiel   

Ah, dat is inderdaad wel een verschil. Ook wel interessant eigenlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:00 



 
Profiel   

Klinkt als een erg mooie ervaring!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:06 



 
Profiel   

Zoals beloofd wat foto's van Lotje weer :D

Ze doet het nog steeds erg goed. Zoals eerder vermeld is ze misschien iets afgevallen maar dat is zeker geen probleem. :o

Verder kan ik niet echt iets interessants bedenken. We hebben enkel hier en daar geknuffeld en ik heb haar gepoetst. Ik hoop dit weekend met de hond en Lot te gaan wandelen. :D

Kusjes na heel lang vliegen <3
[ img ]

Haar shet vriendinnetje mocht ze voor het eerst in een tijdje zien. Deze stond een hele tijd op een andere locatie tijdelijk met het vorige hengstveulen die op stal was geboren (van een Friese merrie). En toen ze terug kwam moest ze op een minder rijke wei, wat niet bij Lotje was. Maar ik vind het zo schattig hoe ze steeds snuffelen <3
[ img ]

Kusjes selfie!
[ img ]

[ img ]

Ik was met de hond hardlopend naar stal en vroeger vond hij het verschrikkelijk. Door veel verschillende symptomen kwamen we erachter dat hij hypothyroidie had. Sinds hij medicatie krijgt is hij helemaal zoals hij hoort te zijn en vond hij voor het eerst hardlopen wél leuk! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:07 



 
Profiel   

Ze ziet er echt ontzettend goed en blij uit zeg! En die foto met haar maatje, te lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:34 



 
Profiel   

Wat een lieve foto's! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:37 



 
Profiel   

Die laatste foto <3

Wat fijn dat de hond weer helemaal happy in zijn lijf is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:22 



 
Profiel   

Wat een mooi verslag in Canada! Ontzettend leerrijk en leuk zo te zien! Proficiat met je job aanbod! Super gedaan!

Prachtige foto's van Lotje! Wat vliegt de tijd toch! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 21:49 



 
Profiel   

Hoe is het nu met Lotje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 22:09 



 
Profiel   

Dit hele verhaal is toch bijna een sprookje zeg! Ik heb echt genoten en ik hoop dat je nog heel veel langer van haar mag genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 22:38 



 
Profiel   

Riel schreef
Wat een mooi verslag in Canada! Ontzettend leerrijk en leuk zo te zien! Proficiat met je job aanbod! Super gedaan!

Prachtige foto's van Lotje! Wat vliegt de tijd toch! :-)

Dankjewel! :D

toesekie schreef
Dit hele verhaal is toch bijna een sprookje zeg! Ik heb echt genoten en ik hoop dat je nog heel veel langer van haar mag genieten!

Super lief van je! Ik hoop het ook :o

Coconut schreef
Hoe is het nu met Lotje?

Lief dat je het vraagt! Het gaat erg goed met haar. Van de week is de hoefsmid geweest na 6 weken maar haar hoeven zagen er zo goed uit dat er niks gedaan hoefde te worden. Normaal slijten ze erg scheef af door de artrose waardoor ze weer rond gevijld moeten worden maar deze keer niet. Ik denk dat het kan komen doordat ze helemaal niet op het asvalt is geweest omdat ik weg was of nog beter, ze heeft geen last van haar artrose en loopt gewoon normaal. :D
Dezelfde dag is ook de DA langs geweest voor haar jaarlijkse vaccinaties.
Spoiler:
Een erg leuk geheimpje is dat ik zelf de vaccinatie heb gedaan :D


Verder is Lotje schijnbaar erg hengstig geweest. Zo erg dat zelfs de hele grote ruin die bij haar staat zich weer hengst voelde en het nodig vond om haar een paar keer te dekken (mislukte pogingen). Ik schrok hier wel van en dus hebben we voor die paar dagen een draadje tussen gespannen. Lotje vraagt er zelf om, maar de ruin is 1.80m en heeft ijzers dus dat vond ik toch een minder goed idee. Haar lijfje hou ik graag heel :o.

Lotje en haar vriendje hadden eerst een beetje een liefde gaat relatie. Ze wilde niet bij hem in de buurt komen en rende steeds weg als de ruin bij haar wilde komen. Ik begon me dus zorgen te maken dat ze niet meer dronk want elke keer als ze wilde drinken kwam die ruin in de buurt en rende ze weg. Maar na een paar weken zag je ze steeds dichter bij elkaar staan. Hier kon ik nog snel een paar (slechte) foto's van maken als bewijs :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En dan van deze week _O- ik liet haar zelf naar haar wei 'lopen' (lees dat ze zelf in volle galop ging). En meteen ging ze snuffelen met haar vriendje. De rest kwam er ook maar bij staan.
[ img ]
En eenmaal in de wei zag ik dat het niet enkel bij knuffelen bleef, na deze foto legde ik mijn mobiel weg omdat ik het toch verdacht vond. Er gebeurde verder niks maar die middag kreeg ik te horen dat mijn vermoedens toch klopte <<) . En toen werd er een draadje gespannen tussen de twee tortelduifjes :D
[ img ]

Apart he die hengstigheid? Lotje gedraagt zich in alle opzichten veel jonger dan dat ze is. Ik denk dat ik het maar moet accepteren dat dit component ook jonger is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:18 



 
Profiel   

Grinnik :') haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 11:48 



 
Profiel   

Ha ha heerlijke foto's en een goed teken die hengstigheid. Heerlijk genieten.
Alvast suc6 met de start in Gent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 12:12 



 
Profiel   

Coconut schreef
Grinnik :') haha!

Ik vond het naast de zorgen toch ook best komisch :')

jobamara schreef
Ha ha heerlijke foto's en een goed teken die hengstigheid. Heerlijk genieten.
Alvast suc6 met de start in Gent!

Dankjewel! :D

--------------------------------

Ik weet niet meer of ik hier had verteld dat ik sinds april/mei bezig was met een verzorgstertje voor Lotje. Wij hebben het een paar maanden geprobeerd maar het bleek toch een te grote verantwoordelijkheid te zijn voor het meisje. Ze had hiervoor geen ervaring met paarden en helaas bleek het een te grote stap te zijn. Daarom hebben beiden partijen besloten om er niet mee door te gaan ivm haar veiligheid.

Toevallig zocht het dochtertje van een kennis een verzorgpony. Ik ken haar moeder en het meisje zelf al 8 jaar. Dit meisje rijdt al 6 jaar bij een manege en heeft dus wel al ervaring met paarden. Ze is gisteren voor het eerst mee geweest en het is erg goed gegaan. Ik merk dat dit ook veel gemakkelijker gaat aangezien ze al weet hoe alles moet en ook geen angst heeft. Ze vindt zelf het rijden niet meer leuk en wilde liever gewoon een pony om mee te knuffelen en tutten zonder druk. Helaas gaat dat meestal niet op een manege en is het gelukkig precies wat ik zoek voor Lotje :D.

Vandaag ben ik alleen naar stal geweest en het drong tot me door dat het toch de eerste keer was in een lange tijd dat ik zonder haast er was. Niemand was mee, niemand op stal, gewoon pure rust. Lotje en ik hebben erg genoten. Al vanaf dat ik in de wei kwam keek ze meteen op en liep ze naar me toe. Meestal moet ik haar eerst roepen en overhalen met snoepjes :o. Bij het poetsen genoot ze van elke aanraking en weer viel ze in slaap in mijn armen toen ik haar hoofd aan het poetsen was <3 . Het is toch belangrijk om bij zulke momenten even stil te staan en te realiseren hoe veel geluk ik heb :o.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 17:03 



 
Profiel   

Ja die momentjes zijn wel echt geluksmomenten, niet?
Zoals altijd, leuke en mooie foto's weer!

Ook fijn dat het met de nieuwe verzorgster ook goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 17:09 



 
Profiel   

Ohhh Heerlijk! Dat zijn toch uiteindelijk de momenten waar het om gaat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 11:42 



 
Profiel   

Heerlijk de rust van alleen met je dieren zijn dat heeft een mens nodig op zijn tijd. Enne niet alleeen jij hebt geluk gehad hè vooral Lotje heeft mazzel gehad dat jij bent blijven zoeken en hebt volgehouden tot ze bij je terug was.
Fijn ook vh verzorgertje zal jou rust geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 07:33 



 
Profiel   

ScarOfWars schreef
Ja die momentjes zijn wel echt geluksmomenten, niet?
Zoals altijd, leuke en mooie foto's weer!

Ook fijn dat het met de nieuwe verzorgster ook goed gaat!

Jazeker! :j Dankjewel!
Hier een leuk plaatje van de tweede keer dat ze mee naar Lotje was, vanaf daarna gaat ze samen met haar moeder, ik ben niet meer nodig :D
[ img ]
Ik ben zo ontzettend blij met dit meisje. Ze is stapel gek op Lotje en kan alles met haar <3

Punz schreef
Ohhh Heerlijk! Dat zijn toch uiteindelijk de momenten waar het om gaat ook.

Voor die momenten doe ik het inderdaad voor :j

jobamara schreef
Heerlijk de rust van alleen met je dieren zijn dat heeft een mens nodig op zijn tijd. Enne niet alleeen jij hebt geluk gehad hè vooral Lotje heeft mazzel gehad dat jij bent blijven zoeken en hebt volgehouden tot ze bij je terug was.
Fijn ook vh verzorgertje zal jou rust geven.

Super lief van je <3 Dankjewel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 13:40 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/* Vandaag heb ik Lotje 10 jaar!!! *\o/* *\o/* *\o/*

10 jaar geleden op 09-09-09 heb ik deze geweldige pony mogen ontmoeten. Wat een spontaan ritje bij verre kennisen zou zijn, was stiekem een proefritje die mijn ouders hebben gepland voor mij <3

Vorig jaar heb ik voor en na foto's gemaakt, dus dit jaar zou dat niet echt origineel zijn :'), dus dan krijgen jullie leuke foto's van de wandeling van vandaag :D. Lotje is flink verwend met een wortel, appel en veel snoepjes, dus voldoende energie om er weer af te lopen := (mijn arm heeft het geweten op de terugweg _O- ).

Bij lange wandelingen heb ik altijd een snoeptasje mee, waar ook een hoeven krabber in zit voor het geval er een steentje in haar hoef komt. Maar Lotje kent het enkel als snoep voorraad, waar magisch snoep uit komt als ze er lang genoeg aan snuffelt :')
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De manier hoe ze op deze foto kijkt herinnerde mij erg aan een foto van 10 jaar geleden, met mij als kleine gup erop <3
[ img ]
Dit is dus die foto die op hierboven lijkt (uit de eerste photoshoot van ons samen <3)
[ img ]

[ img ]


Omdat Lotje de dag voor ik naar Canada ging jarig was en mijn moeder toen zelf ook op vakantie was, konden wij toen geen verjaardagafoto's maken zoals elk jaar. Dus we gaan het deze week doen waarbij het ook gelijk de 10 jaar samen foto's zijn :o. Jullie krijgen ze dus nog tegoed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 13:55 



 
Profiel   

*\o/* Prachtige foto's samen! En inderdaad! Alleen met je paardje is zalig! *\o/*

Ik ben benieuwd naar de verjaardagsfoto's! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 15:14 



 
Profiel   

Gaaf, ook die jeugdfoto <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 16:22 



 
Profiel   

Wauw, wauw, wauw!!! Prachtige foto's van jullie samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:33 



 
Profiel   

Ohhh. Dat tongetje op de derde foto <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 18:28 



 
Profiel   

Riel schreef
*\o/* Prachtige foto's samen! En inderdaad! Alleen met je paardje is zalig! *\o/*

Ik ben benieuwd naar de verjaardagsfoto's! *\o/*

De planning is om het morgen of maandag te doen, dus nog heel eventjes *\o/*

jobamara schreef
Gaaf, ook die jeugdfoto <3

Groot verschil he! Zeker die grijze haren :')

ScarOfWars schreef
Wauw, wauw, wauw!!! Prachtige foto's van jullie samen!

Dankjewel! :D

Punz schreef
Ohhh. Dat tongetje op de derde foto <3 <3 <3

Ik was al benieuwd of iemand haar lipje en tong zou opvallen haha. Ik heb een filmpje gemaakt terwijl ze aan het stappen was en waarbij je kan zien hoe haar lip op en neer klappert. Maar ik krijg het helaas niet gepost :')

Een foto van Lotje gisteren, lekker in de wei <3
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen