Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer energie niet dikker welk voer?

 
Profiel   

Weidebloem schreef
Ik zou wel oppassen met de omschakeling naar puur granen, dat is een flinke schok voor het maag darm kanaal. Over het algemeen wordt geadviseerd om eerst met een handje per dag te beginnen bij het oude voer. Ik kreeg het ooit ook aangeraden om zo "puur" te voeren. Mijn paard stond na een paar dagen spierbevangen ondanks dat ik met een klein handje begonnen was.

Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken in dit geval :D

Dit is best een heel bijzonder paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 15:52 



 
Profiel   

Weidebloem schreef
Ik zou wel oppassen met de omschakeling naar puur granen, dat is een flinke schok voor het maag darm kanaal. Over het algemeen wordt geadviseerd om eerst met een handje per dag te beginnen bij het oude voer. Ik kreeg het ooit ook aangeraden om zo "puur" te voeren. Mijn paard stond na een paar dagen spierbevangen ondanks dat ik met een klein handje begonnen was.



Volgens de voerleverancier kan het geen kwaad om te switchen met voer. In de sportbrok die ze eerst kreeg zaten ook veel graansoorten in verwerkt. Ik heb 3 dagen een handje brokken door de haver gemengd zodat ze eraan kon wennen. Bedankt voor je hulp :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:35 



 
Profiel   

Drie dagen dus voor je hier het advies van haver had gekregen paste jij het al toe, Maria naast al je geweldige kunsten ben je dus ook nog helderziend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:05 



 
Profiel   

Dus je voert nu alleen haver??

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 11:00 



 
Profiel   

vhw schreef
Dus je voert nu alleen haver??


Dat klopt als een bus

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 10:26 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
vhw schreef
Dus je voert nu alleen haver??


Dat klopt als een bus


Ongelofelijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 11:29 



 
Profiel   

Waarom moet daar een issue van gemaakt worden? Vroeger kreeg bijna elk paard een schep haver: na het harde werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 12:14 



 
Profiel   

Nee anoniem ik vind jou ongelofelijk, als Maria was je al apart, en als Maartje ook bijzonder maar nu. .
Ongelofelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 12:18 



 
Profiel   

Onderbouw dan op zijn minst waarom je dat vind. Alleen het woord (ongelofelijk) plaatsen daar schiet ik niet zo veel mee op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 12:25 



 
Profiel   

Maar je onderbouwt zelf ook niet zoveel.

Anoniemk2 schreef
Vroeger kreeg bijna elk paard een schep haver: na het harde werken.

Dat iets vroeger gebeurde, is niet precies een goede onderbouwing.

Vroeger vonden ze kinderarbeid ook heel normaal. 't Is niet omdat iets vroeger zo gedaan werd, dat het goed was. Sterker nog, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat de reden dat het veranderd is.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 13:02 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
Onderbouw dan op zijn minst waarom je dat vind. Alleen het woord (ongelofelijk) plaatsen daar schiet ik niet zo veel mee op?

Tja, lees je eigen topics nog eens na, misschien dat dan eindelijk het kwartje gaat vallen.
Het is een terugkerend iets bij je of je dat nu met opzet doet of je hebt echt geen benul.
Je opent topics die meestal in een reltopic verzanden door ongeloofwaardigheid van wat je schrijft. Dan gaat het op slot of je reageert gewoon niet meer. Vervolgens ben je even rustig, plaats je wat oh's en ah's in diverse topics en dan, na een poosje komt er weer een topic van je waarvan je van te voren weet dat het misloopt. Misschien zie jij het niet maar het valt niet alleen mij maar heel veel mensen op.
En zie je het echt niet dan zou ik me toch ernstig zorgen om jezelf gaan maken ipv over je paard(wat je meestal ook niet doet blijkens je topics)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 13:53 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
Onderbouw dan op zijn minst waarom je dat vind. Alleen het woord (ongelofelijk) plaatsen daar schiet ik niet zo veel mee op?


Ik heb daar niet zoveel behoefte aan want als ik je topics nalees zie ik dat onderbouwing toch niet door jou aangenomen wordt. Daarbij onderbouw je zelf ook niks en is je woordkeuze , manier van reageren en gedachten gang over paarden paardrijden en verzorging een die van een hele andere orde is dan de mijne, dus nogmaals, ongelooflijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 16:51 



 
Profiel   

Ongelooflijk (ook hier)....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 19:01 



 
Profiel   

Iemand die goed in zijn vel zit gaat mij niet in elk topic stalken of continu lastig vallen? Dit komt op mij over als jaloezie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 19:19 



 
Profiel   

En iemand die goed in zijn vel zit heeft ook niet de behoefte om controversiële topics, waar je het antwoord al op weet te plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 19:35 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
Iemand die goed in zijn vel zit gaat mij niet in elk topic stalken of continu lastig vallen? Dit komt op mij over als jaloezie.

Exact waarom zou iemand jaloers zijn dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 20:10 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Even een opmerking tussendoor. De besluiten van de topicstarter zijn moeilijk te begrijpen voor de meeste Bokkers. Toch nemen de meeste Bokkers telkens weer de moeite om te reageren en adviezen te geven als er een vraag of probleem geplaatst wordt door deze topicstarter. Als topicstarter kun je veel meer begrip krijgen voor je besluiten als je iets meer informatie plaatst over keuzes die je maakt of door even na te denken of dit wel een onderwerp is dat je graag op Bokt zou willen hebben. Door dan de gesprekspartner te beschuldigen van 'jaloezie' is een beetje apart (ik zie namelijk nergens jaloezie terug, alleen maar Bokkers die de situatie proberen te begrijpen).
Stalken zie ik ook niet terug. Het is namelijk wel opvallend dat er blijkbaar zoveel vragen en problemen zijn over het (zelfde?) paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 09:45 



 
Profiel   

Ter info:

Als ik heb besloten om haver bij te voeren dan is dat mijn eigen keuze en is het niet aan iemand anders om daar een oordeel over te vellen terwel er al een besluit was genomen. Ik heb het voer advies opgevolgd die op de voer verpakking stond dus er wordt nu een probleem creëert die er niet zijn? kennelijk wordt er gemeten met twee maten d.w.z. partijdig zijn.

Elke keer zijn het dezelfde gebruikersnamen die komen rellen in mijn topics omdat ik over bepaalde dingen een andere mening heb dan hun en op één of andere manier willen of kunnen ze dat niet accepteren? Gelukkig was er een lieve bokker, die mij wel van goed voeradvies op maat kon voorzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 13:03 



 
Profiel   

Maria, je hebt helemaal gelijk, maar je opent een topic en naderhand heb je al gedaan waar je advies om vraagt. Zonder dat er eigenlijk qua tijd een advies gegeven kon worden. En wanneer je er dan bij zet dat ze alweer kan piafferen op één keer haver voeren <<) tja, dan trekken sommigen je verhaal zeker in twijfel maar helaas zie jij dat zelf niet. En vergis je niet, er zijn heel veel lieve bokkers die willen helpen, daarom kan dit juist zo'n fijne community zijn.
Maar weet je wat het is? Vroeger ging ik eens met mijn zoon naar de huisarts want hij was zo ziek volgens hem, niets aan de hand . Toen heb ik hem gezegd dat hij geen praatjes moest verzinnen want dan geloof ik hem niet meer. Het zelfde met jouw topics, de vragen zijn legitiem alleen afgaande op jouw verhalen totaal ongeloofwaardig. En het treurige is dat je het zelf dus niet doorhebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 13:37 



 
Profiel   

Dankjewel Apple, zo zie ik het ook NL, en ik sluit ook aan bij bigone. Een paard dat in het ene topic van alles last heeft en in t andere wisselseries kan sinds een voerverandering sinds 2 dagen, vind ik zeer ongeloofwaardig. Ook staan mij nog enige foto's in mijn geheugen gegrift van dit zelfde paard ooit hier geplaatst die die mij doen vragen: in welke waarheid leef je ts? Heb je ook de post van de moderator gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 15:07 



 
Profiel   

Ik heb meermaals uitgelegd in andere topics hoe de vork in de steel zit en ik blijf mezelf niet herhalen. Het feit is dat er dingen door elkaar gehaald worden en er vervolgens een eigen draai aan het verhaal wordt gegeven. Mij zwart lopen maken in dit (topic) zegt meer over die persoon zelf dan over mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 16:06 



 
Profiel   

Ik denk dat wij een verschillende definitie van uitleg hebben :)

De mijne is: maak dingen duidelijker.

Dus, nog even TS: hoeveel paarden heb je? Naam en link naar horsetelex graag.
Op welk niveau lopen ze? Foto's van je protocollen erbij is leuk.

Eventuele nakomelingen graag en de bloedlijnen daarvan, ook links naar horsetelex erbij please.

En dan per paard graag de medische issues, en voeding.

Dan is het denk ik heel duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 16:18 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
Ik heb meermaals uitgelegd in andere topics hoe de vork in de steel zit en ik blijf mezelf niet herhalen. Het feit is dat er dingen door elkaar gehaald worden en er vervolgens een eigen draai aan het verhaal wordt gegeven. Mij zwart lopen maken in dit (topic) zegt meer over die persoon zelf dan over mij.

Maar TS, hoe kunnen mensen die je via dit topic advies willen geven weten dat ze in allerlei andere topics van jou informatie moeten gaan zoeken over hoe de vork in de steel zit? Wat ik begrijp is dat je meerdere paarden hebt (klopt dat?), die op verschillende niveaus getraind worden (klopt dat?), waar verschillende (voedings)problemen bij horen (klopt dat?). Zonder een duidelijk, compleet lijstje is het nogal ingewikkeld, zo niet onmogelijk, om deugdelijk advies te geven.
Het voorstel van Avalanche lijkt me een goede. Stel een lijstje op waarbij je per paard gegevens verstrekt, zodat men je een gericht advies kan geven.

Blijkbaar dat advies spontaan niet meer nodig, maar aangezien bokt een openbaar forum is, zouden andere mensen nog iets aan de adviezen kunnen hebben. Het helpt dan wel als ze hun eigen situatie kunnen vergelijken met jouw situatie (of die van andere mensen die advies geven).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 16:44 



 
Profiel   

Waarom blijft dit topic nog lopen ? :') Al van 20aug :+

In elk geval heel knap dat er nog bokkers de moeite doen om in topics van deze ts te reageren _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 16:56 



 
Profiel   

Als je zo recht in je schoenen staat, is het toch simpel om gewoon glashelder te zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 17:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen