Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 
Profiel   

Leuk topic!
Ik ben ook fan van fotografie, zou er graag beter in willen worden. Met vlagen heb ik de zin om te fotograveren weer te pakken maar als ik dan niet voor elkaar krijg wat ik graag zou willen dan verdwijnt de camera altijd weer even in de kast ;-)
Heb me nu ingeschreven voor een cursus hondenfotografie, eens zien wat dat gaat brengen. Ook moet ik eens een cursus photoshop/lightroom gaan volgen.
Ik heb een Nikon D5200 en maak meestal foto's met de 50mm of de 70-300mm. Ik ben momenteel eigenlijk op zoek naar een 70-200 2.8, ze zijn alleen zo prijzig ;-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 18:47 



 
Profiel   

Shaar schreef
Leuk topic!
Ik ben ook fan van fotografie, zou er graag beter in willen worden. Met vlagen heb ik de zin om te fotograveren weer te pakken maar als ik dan niet voor elkaar krijg wat ik graag zou willen dan verdwijnt de camera altijd weer even in de kast ;-)
Heb me nu ingeschreven voor een cursus hondenfotografie, eens zien wat dat gaat brengen. Ook moet ik eens een cursus photoshop/lightroom gaan volgen.
Ik heb een Nikon D5200 en maak meestal foto's met de 50mm of de 70-300mm. Ik ben momenteel eigenlijk op zoek naar een 70-200 2.8, ze zijn alleen zo prijzig ;-)


Ik had dat ook met een 70-200mm f/2.8. Je zou voor een tweedehands in een fotozaak kunnen kijken (vaak heb je er ook nog garantie van die winkel zelf op van enkele maanden-1jaar) of langs een fotografie/camera-beurs gaan.

Ik was bij Professional Imaging in Nijkerk dit jaar, en daar kan je dan bij de verschillende stands ook de lenzen proberen van de verschillende merken, en vaak ook tegen een leuke korting kopen.
Ik had 10% korting op de Tamron 70-200 van bijna 1500 euro, dan scheelt dat toch weer 150 euro :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 20:24 



 
Profiel   

Ik heb mijn 2.8 ook tweedehands. Nog zonder IS, maar die werkt voor mij nu ook prima.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 19:43 



 
Profiel   

Wat is het verschil nou precies in gebruik, dus echt praktisch gezien. Wat moet je anders doen met/zonder IS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 21:43 



 
Profiel   

Granoek schreef
Wat is het verschil nou precies in gebruik, dus echt praktisch gezien. Wat moet je anders doen met/zonder IS?


IS zorgt ervoor dat het beeld gestabiliseerd wordt. Hierdoor kan je met een langere sluitertijd uit de hand fotograferen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 21:51 



 
Profiel   

Aaah oké!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 23:28 



 
Profiel   

Weer even op pad geweest.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 15:01 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden? :o
Ik fotografeer nu een aantal jaar, maar ben pas sinds anderhalf jaar serieuzer er mee bezig. Ik ben begonnen met de Nikon D3200, bijbehorende kitlens van 18-55mm en later een Tamron 70-300. Sinds december 2018 heb ik tweedehands een Canon 6D en de Canon 70-200 f4 IS op de kop getikt. Zo af en toe fotografeer ik ook met mijn 50mm en 24-70mm lens of met mijn analoge camera (Olympus OM-10) :)
Momenteel ben ik nog best wel zoekende in wat ik nu precies interessant vind om te fotograferen. De laatste tijd vind ik straatfotografie erg leuk om te doen, net als portret- en dierenfotografie.

Een paar voorbeelden van een jaar geleden:

[ img ]
Friesian Horse by Lisanne Koenders, on Flickr

[ img ]
Sterre 1 by Lisanne Koenders, on Flickr

Momenteel ben ik actiever op Instagram (@lizzaminellii) dan op Flickr. Alles wat op Flickr staat is nog genomen met mijn Nikon camera.

Heeft er iemand ook tips om, ondanks verschillende soorten onderwerpen/modellen, toch een consistente bewerking/effect aan te houden? Daar ontbreekt het mij namelijk nog een beetje aan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 12:26 



 
Profiel   

Hallo!
Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik fotografeer eigenlijk altijd in een modus, dus voor actie- sport en portret eigenlijk in een portret modus :') Krijg er prima foto’s van maar ik las dus dat je heel anders te werk moet gaan. Tenminste om mooiere foto’s te krijgen. Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik me camera het beste kan instellen, met eventuele foto’s erbij op het camera scherm. En uitleg erbij.

Ik wil graag weten hoe je ze dus instelt en wat je moet veranderen om dus betere foto’s te kunnen maken ook al is het buiten niet heel mooi weer. Dus wanneer het schemerig of beetje bewolkt is, om het dan toch belicht te krijgen. Of word dat allemaal bewerkt op photoshop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 16:42 



 
Profiel   

Hallo allemaal.
Lees ook graag mee. Heb jarenlang gefotografeerd maar ca.7 jaar geleden geen zin meer door doorziekte en dergelijke. Heb toen een 1100D gekocht met simpele zoomlens en dat was voldoende. De laatste 2 jaar begon het toch weer te kriebelen en ergerde ik me steeds meer er aan dat ik meer wilde dan ik kon.
Heb een tweedehands 750D gekocht en de Canon 70-200 4.0 USM en dol gelukkig mee. Begin er weer echt plezier in te krijgen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 17:15 



 
Profiel   

mooie foto's en gave honden heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 17:20 



 
Profiel   

Dank je wel!! Ja modellen om te oefenen in overvloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 17:27 



 
Profiel   

Denisejazz schreef
Hallo!
Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik fotografeer eigenlijk altijd in een modus, dus voor actie- sport en portret eigenlijk in een portret modus :') Krijg er prima foto’s van maar ik las dus dat je heel anders te werk moet gaan. Tenminste om mooiere foto’s te krijgen. Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik me camera het beste kan instellen, met eventuele foto’s erbij op het camera scherm. En uitleg erbij.

Ik wil graag weten hoe je ze dus instelt en wat je moet veranderen om dus betere foto’s te kunnen maken ook al is het buiten niet heel mooi weer. Dus wanneer het schemerig of beetje bewolkt is, om het dan toch belicht te krijgen. Of word dat allemaal bewerkt op photoshop?



Welkom! Ik heb tijdje terug stukje getypt over diafragma/sluitertijd/iso! Misschien heb je daar wat aan

@willawander: Gave foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 21:01 



 
Profiel   

Ja eindelijk kan ik wat posten!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 21:11 



 
Profiel   

Ik ben de laatste tijd veel aan het oefenen met photoshop. Vind de sfeer veranderen erg moeilijk zonder de kleur van persoon of paard teveel te beïnvloeden. Als ik die schoon gum lijkt de hele foto nep.
En bezig met achtergronden veranderen maar daar nog erg lastig om mooi langs de randjes te gummen, maar dat zal met mijn geduld te makem hebben. Op deze foto was de lucht helemaal wit/grijs.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 21:38 



 
Profiel   

@hoikimmmy: dat ziet er al netjes uit! Ik zou alleen, als je de lucht verandert, ook de kleur van het paard wat veranderen. het paard ziet er nu net wat te licht uit en steekt raar af tegen de lucht.

Over de kleur van personen / paard weggummen: als je in een laagmasker werkt, kun je ook ipv de lichte 'voorgrondkleur' ook het wit veranderen naar een grijze tint. Dan kun je een deel weggummen en een deel laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:14 



 
Profiel   

Miefje schreef
@hoikimmmy: dat ziet er al netjes uit! Ik zou alleen, als je de lucht verandert, ook de kleur van het paard wat veranderen. het paard ziet er nu net wat te licht uit en steekt raar af tegen de lucht.

Over de kleur van personen / paard weggummen: als je in een laagmasker werkt, kun je ook ipv de lichte 'voorgrondkleur' ook het wit veranderen naar een grijze tint. Dan kun je een deel weggummen en een deel laten staan.


Ja je hebt gelijk! Nu zie ik het inderdaad ook.

Ik zal het eens proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:01 



 
Profiel   

hoikimmmy schreef
Miefje schreef
@hoikimmmy: dat ziet er al netjes uit! Ik zou alleen, als je de lucht verandert, ook de kleur van het paard wat veranderen. het paard ziet er nu net wat te licht uit en steekt raar af tegen de lucht.

Over de kleur van personen / paard weggummen: als je in een laagmasker werkt, kun je ook ipv de lichte 'voorgrondkleur' ook het wit veranderen naar een grijze tint. Dan kun je een deel weggummen en een deel laten staan.


Ja je hebt gelijk! Nu zie ik het inderdaad ook.

Ik zal het eens proberen!


En als je werkt met Adobe photoshop is in CAMERA RAW bewerken het ideaalst voor kleuren, kun je veel specifieker bepaalde kleuren dimmen of naar voren brengen. Weet niet of je daar al mee werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:51 



 
Profiel   

@Elcare weet je of dat toevallig ook gaat in lightroom?

dit is alweer een oudere foto maar toch goed gelukt haha

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 12:51 



 
Profiel   

KarmaChansy schreef
@Elcare weet je of dat toevallig ook gaat in lightroom?

dit is alweer een oudere foto maar toch goed gelukt haha

[ [url=m/VxrZeU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan ook met lightroom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 12:59 



 
Profiel   

ohh ik ga eens zoeken dan dank je wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 13:00 



 
Profiel   

Ik fotografeer inderdaad in RAW heb gemerkt dat met belichting bewerken ook veel mooier en scherper is. Wel veel werk vooral met evenememten maar dan heb je ook wat.

Ik zie inderdaad heel veelmensen met lightroom ik heb photoshop cc maar wil wel heelgraag lightroom als ik zie wat daarmee kan. Heb er 7 jaar terug wel mee gewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:46 



 
Profiel   

hoikimmmy schreef
Ik fotografeer inderdaad in RAW heb gemerkt dat met belichting bewerken ook veel mooier en scherper is. Wel veel werk vooral met evenememten maar dan heb je ook wat.

Ik zie inderdaad heel veelmensen met lightroom ik heb photoshop cc maar wil wel heelgraag lightroom als ik zie wat daarmee kan. Heb er 7 jaar terug wel mee gewerkt.


Heb je geen lightroom bij je abonnement er bij in? Overigens zitten de opties van lightroom ook in photoshop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:50 



 
Profiel   

Misschien een stomme vraag. Ben niet zo de bewerker maar nu toch eens raw geprobeerd en dat geeft toch wel veel mooie optie's. (heb lightroom) maar na opslaan is het beeld absoluut niet meer wat het in Lightroom was. En de kwaliteit slecht. Wat doe ik fout? ik sla de fotos op als jpg. Want de raw bestanden kan je bv.niet hoogladen bij FB en dergelijke. Vermoed dat ik daar wat fout doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 15:15 



 
Profiel   

FB vreet sowieso van de kwaliteit, .jpeg ook, beste is om ze op te slaan als .BMP maar dat wordt inderdaad niet geaccepteerd door facebook. Ik zou dus beiden opslaan.

Ik werk zelf niet met lightroom (ben ook geen fotografe, ik ben een illustrator) maar je kan ook even kijken naar welke profielen je inlaadt en welke je exporteert.

Ik ga er van uit dat foto's in een RGB-ruimte worden gemaakt (ik denk dus dat RAW een RGB-kleurruimte is). Zorg ook dat ze in die ruimte worden opgeslagen. Sla ze alleen maarop als CMYK als je van plan bent om ze af te gaan drukken. Het omzetten van RGB naar CMYK (en vice versa) doet ook verkleuren, dus als je zoiets wilt doen moet je altijd even controleren of het complete beeld nog wel naar wens is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 15:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen