Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Weerstand verhogen

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

Al een tijdje heb ik het gevoel dat mijn paard wat weerstand mist. Ze is gewoon vrolijk en energiek, daar merk ik niks aan. Maar ze hoest snel en loopt vaak met een snotneus of vieze ogen. De dierenarts raadde fenegriek en synovium Airplus aan. Mijn paard is een echte merrie en een moeilijke eter. De airplus is nogal sterk van geur en is er met geen mogelijkheid in te krijgen. De fenegriek eet ze wel door de slobber.

Na een paar dagen fenegriek op de hoogste dosering, merk ik wel verschil. Ze hoest dan minder, maar het gaat meestal niet helemaal over of komt snel weer terug als ik stop met de fenegriek (na langzaam afbouwen).

Vitaminebrok (pavo en marshal force) heb ik in het verleden al gegeven, maar eet ze niet graag en gaf ook weinig tot geen verbetering. Hetzelfde geldt voor vitamine spuiten.

Nu heb ik op internet even gezocht en kwam ik een laat producten tegen die mij wel aanspreken. Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.

- phytonics immu boost pro
- phytonics all sept
- vitalbix daily complete





Extra info paard:

Kwpn merrie
12 jaar
Moeilijke eter

December 2018 hoefbevangen geweest, oorzaak niet bekend.

Voer:
0.5 schep D’hooghe Red fiber
1/4 schep Agrobs alpengrun mash
1,5 maat schepje sectolin selenium vit e
1 maat schepje phytonics gluco
Onbeperkt hooi
Krijgt iedere dag een klein strookje gras. Dit is met 1,5/2uur helemaal kaal.

Wordt recreatief richting sport gereden. Loopt 6 dagen in de week.

Moeilijke eter. Heeft veel energie van zichzelf.


Ik ben niet op zoek naar ander voer advies. Dit is het eerste voer waar mijn paard het super op doet en krijgt ze nu 3 jaar. Ik zet het er puur informatief bij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 16:11 



 
Profiel   

Vitalbix DC heb ik goede ervaringen mee maar is ook gewoon een vitaminebrok. Mijn paard eet dat goed maar hij eet echt alles, er zijn wel paarden die het niet zo lekker vinden.
Misschien te veel afvalstoffen omdat ze ook vieze ogen heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 09:35 



 
Profiel   

Ik zou starten met een vitaminebrokje. Blijkbaar zijn daar tekorten in. Is er bloed getest? Hooi getest? Dat zegt ook al heel veel.
Vitalbix is een prima vitaminebrokje. Net als Marstall Force (hoef je minder van te voeren), Pavo Vital Complete, Metazoa, enz.

Welk gewicht heeft bijvoorbeeld 1/4 schep Alpengrun mash? Heb je dat wel eens gewogen?
Om aan genoeg voedingsstoffen te komen moet je dagelijks 80 – 100 gr per 100kg lichaamsgewicht Alpengrün Mash met warm, niet kokend water weken. Droge stof. Dat is best veel. En als je niet de aanbevolen hoeveelheden van je huidige voer geeft, dan komt je paard dus te kort.

Ik zou 'm omdraaien: uitgaan van hooi als basis, aangevuld met een vitaminebrok. Dan heb je in de basis in ieder geval voldoende voor de weerstand. De rest is aanvulling op basis van wat je paard nodig heeft, bijvoorbeeld door arbeid, gevoeligheden ergens op. En als dat uit de rest van je voer komt, prima +:)+
Als ze het daar verder goed op doet, zou ik daar niets aan veranderen, behalve de samenstelling misschien. Maar dan zul je een tijdje moeten kijken hoe ze op de vitamines reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 12:10 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met de producten die je noemt. Ik heb alleen toevallig over hetzelfde contact gehad met de dierenarts (weerstand verhogen, maar preventief in mijn geval) en zij raadde Bonpard Resistance aan. Ik heb het net binnen en begin morgen om het te geven. Goede vraag is wel idd hoe t qua bloedonderzoek staat. Het advies is bij mij geadviseerd op goede bloedwaarden namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 12:29 



 
Profiel   

Gewoon bij het Kruidvat een grote pot Echinacea pillen halen, deze zijn weerstandsverhogend (voor mens en dier). Ik gaf er 12 per dag, gewoon bij de brok/muesli. Zijn zo klein, hap/slik/weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 12:35 



 
Profiel   

Het vallen van het blad komt eraan en inderdaad de weerstand van veel paarden mindert deze periode. Ook het opkomen van het blad, als de paarden in de rui gaan, is een hele moeilijke periode voor de paarden qua weerstand.

Ik geef al 10 jaar aan mijn paarden Phyt Exponent. 2 flesjes eind september en dan eind maart geef ik er nog eens 2. Geeft een goede boost aan het systeem en zorgt dat die weerstand terug sterker wordt. Het is iets plantaardig dat voor mensen ontwikkelt is, maar ik ken zeer veel mensen die het aan hun paarden geven. Ik geeft 's morgens en 's avonds een spuitje van ongeveer 8cc dat ik rechtstreeks in de mond spuit. Na 10 dagen zijn de flesjes op. Wel eventjes kijken naar het gewicht van het paard, maar te veel kan in principe geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 12:41 



 
Profiel   

Metazoa misschien te proberen?
Werkt goed. Zitten (alle) vitamine's in en geeft het paard kracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:18 



 
Profiel   

Amanda schreef
Ik zou starten met een vitaminebrokje. Blijkbaar zijn daar tekorten in. Is er bloed getest? Hooi getest? Dat zegt ook al heel veel.
Vitalbix is een prima vitaminebrokje. Net als Marstall Force (hoef je minder van te voeren), Pavo Vital Complete, Metazoa, enz.

Welk gewicht heeft bijvoorbeeld 1/4 schep Alpengrun mash? Heb je dat wel eens gewogen?
Om aan genoeg voedingsstoffen te komen moet je dagelijks 80 – 100 gr per 100kg lichaamsgewicht Alpengrün Mash met warm, niet kokend water weken. Droge stof. Dat is best veel. En als je niet de aanbevolen hoeveelheden van je huidige voer geeft, dan komt je paard dus te kort.

Ik zou 'm omdraaien: uitgaan van hooi als basis, aangevuld met een vitaminebrok. Dan heb je in de basis in ieder geval voldoende voor de weerstand. De rest is aanvulling op basis van wat je paard nodig heeft, bijvoorbeeld door arbeid, gevoeligheden ergens op. En als dat uit de rest van je voer komt, prima +:)+
Als ze het daar verder goed op doet, zou ik daar niets aan veranderen, behalve de samenstelling misschien. Maar dan zul je een tijdje moeten kijken hoe ze op de vitamines reageert.[/quote
]

Vitamine brokjes eet ze dus niet. Pavo, marshal force en ook metazoa geprobeerd, maar het gaat er niet in. Vandaar dat we iedere maand een vitamine spuit geven, maar dat lijkt dus weinig te doen.

Het probleem is ook, dat wanneer ik de voer dosering van krachtvoer verpakkingen als red fiber en alpemgrun mash aanhoudt, ik een bommetje krijg. Dat hebben we met bijna al het voer.

Blabla00 schreef
Metazoa misschien te proberen?
Werkt goed. Zitten (alle) vitamine's in en geeft het paard kracht.


Geprobeerd, eet ze niet. Ook niet de snaxx.

Valerie_91 schreef
Ik geef al 10 jaar aan mijn paarden Phyt Exponent. 2 flesjes eind september en dan eind maart geef ik er nog eens 2. Geeft een goede boost aan het systeem en zorgt dat die weerstand terug sterker wordt. Het is iets plantaardig dat voor mensen ontwikkelt is, maar ik ken zeer veel mensen die het aan hun paarden geven. Ik geeft 's morgens en 's avonds een spuitje van ongeveer 8cc dat ik rechtstreeks in de mond spuit. Na 10 dagen zijn de flesjes op. Wel eventjes kijken naar het gewicht van het paard, maar te veel kan in principe geen kwaad.


Ga ik opzoeken, bedankt voor de tip!


hoogendroog schreef
Gewoon bij het Kruidvat een grote pot Echinacea pillen halen, deze zijn weerstandsverhogend (voor mens en dier). Ik gaf er 12 per dag, gewoon bij de brok/muesli. Zijn zo klein, hap/slik/weg.


In het verleden de druppels geprobeerd. Verminderde de klachten wel, maar haalde het helaas ook niet weg.


Ladyson schreef
Ik heb geen ervaring met de producten die je noemt. Ik heb alleen toevallig over hetzelfde contact gehad met de dierenarts (weerstand verhogen, maar preventief in mijn geval) en zij raadde Bonpard Resistance aan. Ik heb het net binnen en begin morgen om het te geven. Goede vraag is wel idd hoe t qua bloedonderzoek staat. Het advies is bij mij geadviseerd op goede bloedwaarden namelijk.


Bedankt voor de tip! Deze ga ik ook opzoeken en eventueel voorleggen bij de da.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 13:23 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties. Ik ga de phytonics exponent en de Bonpard resistance opzoeken en voorleggen bij de da.

Sinds woensdag zijn we op aanraden van de dierenarts ook gestart met de phytonics immu boost. Ik hoop daar ook resultaat van te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 13:26 



 
Profiel   

Ik zweer bij de producten van www.soulmate-nutrition.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 20:08 



 
Profiel   

Ik gebruik graag de Equitop Forte als mijn paarden een iets verminderde weerstand hebben! Ook heel compleet qua vitamines, en bij ons word het ook vaak aangeraden door de dierenartsen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen