Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Toevallig dat ik van de week even aan het kijken was op internet bij Hartog voor hun lucerne.

Toen ik zag dat ze een nieuw product hadden. Het heet 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix en is speciaal voor oudere paarden, magere paarden en paarden met gebitsproblemen.

Ik heb het nog niet zien liggen bij mijn voerhandelaar. Ik ben benieuwd of er al mensen zijn met ervaring met dit product.

Het leek mij namelijk wel een interessant product voor mijn 26 jarige fjord. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 19:02 



 
Profiel   

Volgens de website nog maar net bij de dealers, ik ben ook heel benieuwd. Meteen maandag weer kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 16:42 



 

Klinkt een beetje als de tegenhanger van Seniores Priores maar dan de 'vaste' versie?
Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar meer slobberachtig product. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 17:27 



 
Profiel   

Sinds deze week begonnen met dit super produkt voor onze 27 jarige zeer kieskeurige pony. Hij is er super dol op! Het is heel zacht en het zijn korte stengeltjes van een paar centimeter. Ik heb contact gehad met Hartog en dit produkt is speciaal voor paarden die nog wel kunnen kauwen maar toch meer moeite hebben met hooi/kuil. Seniores priores is meer gericht op paarden zonder tanden. Dit nieuwe produkt zit daar dus eigenlijk tussenin. Voor onze pony die al seniores krijgt maar nu hij 5 kiezen mist toch wat moeite krijgt met het wegkauwen van het hooi is het een mooie tussenoplossing! Het houdt ze ook langer bezig dan seniores!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 18:52 



 
Profiel   

wil jij een foto voor me maken van het voer?
ik ben heel benieuwd hoe het er uit ziet.

en hoe ruikt het?
zitten wat kruiden in en ik weet dat die van mij daar absoluut niet van houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 18:57 



 
Profiel   

coline22 schreef
Sinds deze week begonnen met dit super produkt voor onze 27 jarige zeer kieskeurige pony. Hij is er super dol op! Het is heel zacht en het zijn korte stengeltjes van een paar centimeter. Ik heb contact gehad met Hartog en dit produkt is speciaal voor paarden die nog wel kunnen kauwen maar toch meer moeite hebben met hooi/kuil. Seniores priores is meer gericht op paarden zonder tanden. Dit nieuwe produkt zit daar dus eigenlijk tussenin. Voor onze pony die al seniores krijgt maar nu hij 5 kiezen mist toch wat moeite krijgt met het wegkauwen van het hooi is het een mooie tussenoplossing! Het houdt ze ook langer bezig dan seniores!

Dat is mooi om te lezen.
Ik heb het ook besteld voor een oudje die wat kiezen mist en niet meer overweg kan met hooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 19:16 



 
Profiel   

Ik zag het voorbij komen, maar op de foto vond ik het niet heel bijzonder nog, dus wil eerst voelen en ruiken.

Onze shet heeft geen snijtanden en mist 3 kiezen en mn marrie van 26 mist 1 kies. Ze eten nog heel goed hooi en maak nu elke dag wiesencobs en bietenpulp met vit.
Maar hou wel rekening met de toekomst en als ze wel moeite krijgen af en toe apart zetten met iets wat je zo kan geven, vind ik wel een goede optie.

SP vind ik zelf niks qua ingredienten, net als de 18+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 17:13 



 
Profiel   

Coline 22 ik ben ook wel benieuwd naar een foto zou je die toevallig kunnen maken?

Ik ben er ook niet over uit of het ten opzichte van hun normale lucerne beter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 17:49 



 
Profiel   

[ img ]
Bijgaand een foto, het is niet te vergelijken met lucerne, dat is de helft langer, grover en harder. Dit is kort en superzacht! Er zitten ook hele kleine brokjes in

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:15 



 
Profiel   

goed dat je die sleutel er bij hebt gelegd.
ziet er uit als gehakseld voer.
dat is inderdaad best te doen voor oudjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:39 



 
Profiel   

Zijn er ondertussen al meer ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 09:08 



 
Profiel   

Heeft iemand een idee of je dit ook als een soort lucerne kan bijvoeren, dus zeg een 1-2 handjes per x toevoegen aan de muesli? Of is dit echt puur bedoeld als ruwvoer vervanger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:27 



 

Dat soort dingen kun je altijd doen hoor, ik gaf mijn merrie ook seniores priores omdat het lekker en goed voor haar is. Niet omdat ze oud is (4 jaar oud :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:04 



 
Profiel   

Mijne vind het droog niet lekker, daarom maak ik het nat, samen met een derde/ halve schep Vitalbix Active. Dan eet ze het wel! Droog En zonder de muesli laat ze het staan (na een tijdje wel op, maar niet van harte) daarom maak ik er een soort slobber van. Geef haar dit om ff wat voller te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 07:00 



 
Profiel   

Het is altijd beter om luzerne naar te maken om slokdarm verstopping te voorkomen.

Ik hou deze topic even in de gaten om te zien of er goede ervaringen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 21:42 



 
Profiel   

Ik ben ook wel nieuwsgierig. Iemand nog ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 00:10 



 
Profiel   

Ik heb het op Horse Event in mijn handen gehad. Het is veeel zachter dan gewone luzerne. Geen harde stengels. De mijne heeft het nog niet nodig maar als hij zover is zou ik het wel voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 05:37 



 
Profiel   

Het is heel zacht en het ruikt heerlijk. Mijn senior vindt het erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:40 



 
Profiel   

Ik heb het pas gekocht voor mijn pony van 25 met cushing... ook omdat hij nogal afgevallen is (darm infectie) en nu weer aan moet komen. Hij vind het iig erg lekker. Ik voer het met zijn slobber ( speedibeet met nutrimash van vitalbix)
Ben benieuwd naar meer ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 08:53 



 
Profiel   

Ik heb gisteren ook net een pak gehaald. Mijn paard kreeg eerst Grasmix en vond dat ook heerlijk maar hier zit hopelijk wat meer voedingswaarde in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:35 



 
Profiel   

op voervergelijk kun je producten naast elkaar zetten om te vergelijken he.
als je de gasmix van hartog gaf dan heb ik ze naast elkaar gezet, dan kun je zelf vergelijken.

http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... re-senior/

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:45 



 
Profiel   

Weet iemand of het ook ergens in de buurt van Ede-gld te koop is ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 14:03 



 
Profiel   

Misschien bij Brandhof (Renswoude) of Van Baaren (Veenendaal)? Ik ben bij beide pas geweest en twijfel of ik het bij een van beide nou heb zien staan of niet. Van Baaren wil iig alles bestellen als het bij hun leverancier verkrijgbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 15:12 



 
Profiel   

Ik koop altijd bij MVR in Wekerom https://www.mvrlunteren.nl/ . Die heeft ook Hartog maar alleen de Grasmix en het grasmensel wat daar in zit is te grof voor mijn oudje. Ze kan de grove stengeltjes niet goed meer verteren en heeft afgelopen nacht koliek gehad (verstopping).
Nu ben ik dus op zoek naar iets wat fijner van structuur is én makkelijker verteerbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 15:52 



 
Profiel   

Marstall wiesen fasern :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 15:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen