Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

schildpad erfenis...

 
Profiel   

Best bokkers,

Als leerkracht neem je weleens een groep van een ander over, inclusief alle inhoud buiten kinderen om.
Zo heb ik een schildpad mogen erven.

Na wat google werk ben ik tot de conclusie gekomen dat dit uitermate zielig is en dat deze vermoedelijke geelbuik? Toch echt een beter leven verdient dan eenzaam in een klaslokaal in een te klein bakje. (zijn maatje schijnt een jaar terug overleden te zijn.)

In ieder geval na wat rondbellen blijkt de dichts bijzijnde opvang mogelijkheid momenteel vol te zitten en is de volgende mogelijkheid pas 70 km verder op...

een stukje rijden vindt ik niet erg, maar als er een diervriendelijke oplossing dichterbij te vinden is, dan is dat zeker meer gewenst.

Vandaar de vraag, zijn er bokkers in Flevoland of het gooi die zeggen: jeetje mijn schildpadden hebben een geweldig ruim verblijf en er kan best nog wel een maatje bij?

per pb natuurlijk ook welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:37 



 
Profiel   

Kijk eens op facebook, daar zijn verschillende groepen met schildpad liefhebbers die de schildpad vast graag een nieuw huis willen geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:42 



 
Profiel   

Let wel op dat je voor exotische dieren een vergunning nodig moet hebben. Verkopen en weggeven mag volgens mij ook niet. Zonder vergunning houden is strafbaar. Zodoende heb ik mijne naar de opvang in Harkema gebracht

Dit is ook de reden dat ze vaak gedumpt worden


Laatst bijgewerkt door Kabayo op 09-09-19 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:46 



 
Profiel   

Wat goed dat je een passend huisje voor hem zoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:46 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Let wel op dat je voor exotische dieren een vergunning nodig moet hebben. Verkopen en weggeven mag volgens mij ook niet. Zonder vergunning houden is strafbaar. Zodoende heb ik mijne naar de opvang in Harkema gebracht

Dit is ook de reden dat ze vaak gedumpt worden


och jeetje, daar ben ik niet bekend mee, ik ga even meer informatie hierover zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:51 



 
Profiel   

Elegance_ schreef
Kijk eens op facebook, daar zijn verschillende groepen met schildpad liefhebbers die de schildpad vast graag een nieuw huis willen geven :)

goede tip! ik ga op zoek naar schildpadgroepen op fb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:51 



 
Profiel   

Wij hebben die van ons naar het schildpadden centrum in alphen aan de Rijn gebracht. Hier betaal je 50 euro voor. Maar hier gaat hij ook nooit meer weg en je mag zelf ook even rond kijken. Het was het voor mij meer dan waard.

Het klopt dat geelbuiken, rood wangen ed niet meer gehouden mogen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:53 



 
Profiel   

Ik weet niet zeker of deze soort eronder valt!

Succes er mee :) Ik heb helaas geen tips

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 18:54 



 
Profiel   

Annelien92 schreef
Wij hebben die van ons naar het schildpadden centrum in alphen aan de Rijn gebracht. Hier betaal je 50 euro voor. Maar hier gaat hij ook nooit meer weg en je mag zelf ook even rond kijken. Het was het voor mij meer dan waard.

Het klopt dat geelbuiken, rood wangen ed niet meer gehouden mogen worden.


Hij valt blijkt nu na wat zoekwerk inderdaad onder de exoten te vallen, maar vermoed dat hij van voordat ze op de lijst kwamen te staan is. Dus van voor 2016. Bij hem hoort dus geen vergunning, maar het maakt het huisje zoeken wel iets lastiger.

Alphen is inderdaad die vanaf hier 70 km verderop zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 19:00 



 
Profiel   

Wij moesten er ook een stukje voor rijden idd. Maar was ook een andere situatie dan bij jou, had het beestje 6 jaar, maar kon hem gewoon niet meer bieden wat hij nodig had. Ik heb daar een partij staan huilen om dat beest hahaha :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 22:41 



 
Profiel   

Floemii mag ik vragen van waar je moet komen? misschien kan iemand hem vervoeren voor je, ik zelf kom bv regelmatig langs Alphen ad Rijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 22:50 



 
Profiel   

Orchideeën hoeve misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 23:08 



 
Profiel   

Misschien een maf idee, maar misschien kan almere jungle iets voor je betekenen? Naar mijn weten zaten daar ook schildpadden en wie weet hebben ze anders connecties

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 23:14 



 
Profiel   

Hier worden ze in de vijvers gegooid en gek genoeg overleven ze wlk jaar weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 23:16 



 
Profiel   

Kan je niet proberen een klassenuitje daarheen te regelen? Is daar geen potje voor, gezamelijk afscheid nemen en daar een rondleiding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 00:42 



 

Anne_GTI schreef
Orchideeën hoeve misschien?


Volgens mij mogen zij geen dieren meer aannemen en zijn ze al op de vingers getikt omdat ze teveel dieren hadden zitten.

Een vijver is heel slecht voor schildpadden, ze horen niet in ons klimaat en het schild gaat vaak ook rotten daardoor.

Ik zou het zien als een eenmalige rit en die kilometers er wel voor over hebben om hem naar een opvang te brengen, dan weet je zeker dat hij goed zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 03:20 



 
Profiel   

shilady schreef
Hier worden ze in de vijvers gegooid en gek genoeg overleven ze wlk jaar weer


Dat lijkt me niet de bedoeling met een exoot...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 05:47 



 
Profiel   

Cayenne schreef
shilady schreef
Hier worden ze in de vijvers gegooid en gek genoeg overleven ze wlk jaar weer


Dat lijkt me niet de bedoeling met een exoot...



Nee en het is overigens strafbaar en kan de inheemse natuur aantasten...

Ts ik zou ook even aanraden om een belletje te doen naar Almere jungle

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 05:55 



 
Profiel   

kun je er geen projectje van maken? Hoe leeft de schildpad, wat heeft een schildpad nodig, waar komt hij vandaan, etc. etc. Met als afsluiting een uitstapje naar het opvangcentrum, om de schildpad erheen te brengen en een rondleiding, wat iemand hierboven ook al opperde...leren de kinderen er ook nog iets van, en is schildpad niet ineens verdwenen uit het lokaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 06:31 



 
Profiel   

Ik heb een schildpaddenopvang gehad, helaas vorig jaar gestopt.
Ik had er 19 zitten.
Dierenbescherming bracht ze vaak of stuurde de mensen door.

[ img ]

[ img ]

Het valt niet mee om ze ergens te plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 07:07 



 
Profiel   

Vraag eens aan Aeres mbo Almere? En dan vragen naar een van de dierdocenten natuurlijk. Ik heb daar op school gezeten, hebben een hele nieuwe locatie en zijn bezig met hun dierbestand te verbreden. Hebben ook schildpadden, maar een van die docenten heeft echt super veel verstand van schildpadden en weet veel locaties/kennissen waar hij wellicht naar toe kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 07:47 



 
Profiel   

Ik heb toevallig mijn paard in de opfok staan in lelystad, met een kleine omweg kom ik ook langs alphen a/d rijn mocht dit nodig zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 07:56 



 
Profiel   

Toen ik jaren geleden mijn golden retriever adopteerde bij Martin Gaus in Almere, zwommen daar schildpadden voor hun gebouw in de sloot.
Geen idee hoe en wat.
Ik vond het wel grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 08:09 



 

Wat is nou 70 km? Maar als je zo'n stukje zelf niet wilt rijden heeft de opvang daar misschien vrijwilligers voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 08:10 



 
Profiel   

Ik vind het super dat je zo je nek uitsteekt voor dat dier maar is er ook geen thema idee om met de klas te doen of om Hun dier een beter verblijf te geven en samen uit te zoeken hoe en wat....
Kinderen zijn geweldig slim als het op creatief denken aankomt zo loopt er hier ook al tijden een geadopteerde kip op het erf waar dus om de zoveel tijd een kind een zakje voer komt brengen en toky zijn logboek bijhoud! :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 08:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen