Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help: Pony kür op muziek L niv.

 
Profiel   

Dag allemaal,

Ik zit met een vraag waar ik in de regelementen niet het antwoord op heb kunnen vinden.
Hopelijk weet iemand hier het.
Bij een kür op muziek in de klasse L is het dan verplicht om bij het binnenkomen halt te houden en te groeten?
Wie weet hier het goede antwoord op?
Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 21:26 



 
Profiel   

[ img ]

De verplichte onderdelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 21:40 



 
Profiel   

ja dat is verplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 21:50 



 
Profiel   

Top dank jullie wel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 10:50 



 
Profiel   

veel plezier met de kür in elkaar zetten. Het is veel gepuzzel maar erg leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 11:36 



 
Profiel   

https://www.knhs.nl/top-sport/disciplin ... op-muziek/

In de brochure staan veel tips, do's and don'ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 11:48 



 
Profiel   

Ik ben ook met een L kur bezig maar uit het protocol kan ik niet halen dat je moet halthouden en groeten. Halthouden kan ook voor het achterwaarts gaan. Bij kuren op hoger niveau wordt het binnenkomen wel apart beoordeeld dus ik denk dat het niet verplicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 11:58 



 
Profiel   

Ok, even simpele uitleg hoe wij het doen: Binnen komen en wachten tot het beroemde belletje klinkt . Dan op de plek gaan staan en hand opsteken als seintje dat de muziek kan starten. Dan binnen komen en op G halthouden en groeten. Binnen een x aantal seconden moet dan de Kür beginnen . bij de eerste stap die het paard of pony zet ( gepland of niet) begint de tijd te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 13:34 



 
Profiel   

marmir schreef
Ik ben ook met een L kur bezig maar uit het protocol kan ik niet halen dat je moet halthouden en groeten. Halthouden kan ook voor het achterwaarts gaan.


Halthouden en achterwaarts is een verplicht onderdeel in de kür en staat los van het halthouden en groeten bij binnenkomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 13:37 



 
Profiel   

Maar nergens staat in het protocol dat het halthouden en groeten een onderdeel is. Dus is het geen verplichting. Je mag het ongetwijfeld wel doen maar het is niet verplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 13:49 



 
Profiel   

marmir schreef
Maar nergens staat in het protocol dat het halthouden en groeten een onderdeel is. Dus is het geen verplichting. Je mag het ongetwijfeld wel doen maar het is niet verplicht.


Tip voordat je begint is om deze brochure eens door te lezen: https://www.knhs.nl/media/16794/downloa ... k-2019.pdf

Onder de algemene oefeningen staat het volgende: 'Het halthouden aan het begin en einde van de Kür moet plaatsvinden op de A-C-lijn
richting C. Oefeningen getoond voor het halthouden aan het begin van de Kür
worden meegenomen in de beoordeling van het halthouden.' Dit geldt echter voor ieder niveau, wat denk ik ook de reden zal zijn dat het niet op het protocol is opgenomen. Naast het fatsoen is het voor de jury een duidelijk begin- en eindpunt van de kür.

Ik heb mijn kür destijds hier besteld: http://www.marvinsmusic.nl/nederlands/choreographie.php Op basis van een aantal melodietjes daar iets samen laten stellen en de choreografie die daarbij hoorde ietwat aangepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 14:07 



 
Profiel   

marmir schreef
Maar nergens staat in het protocol dat het halthouden en groeten een onderdeel is. Dus is het geen verplichting. Je mag het ongetwijfeld wel doen maar het is niet verplicht.


Dat klopt, maar er staat wel in de KNHS brochure Halt houden voor het begin van de kür en aan het eind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 14:25 



 
Profiel   

de discussie hier was precies waar mijn twijfel vandaan kwam. Heb nu besloten dat we t wel doen want dat is t moeilijkste niet:) Wat ik uit een reactie hierboven wel haal is dat de tijd begint te lopen na het halthouden en groeten. Heb ik dat juist geïnterpreteerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 10:18 



 
Profiel   

hesterve schreef
de discussie hier was precies waar mijn twijfel vandaan kwam. Heb nu besloten dat we t wel doen want dat is t moeilijkste niet:) Wat ik uit een reactie hierboven wel haal is dat de tijd begint te lopen na het halthouden en groeten. Heb ik dat juist geïnterpreteerd?


Klopt.

In dit topic staan misschien ook nog tips voor je: [WD-V] Kür op muziek lengte (Klasse L)

Deze is denk ik ook verstandig om door te nemne: http://www.marvinsmusic.nl/images/witbo ... muziek.pdf

Hier staat onder andere het volgende in: 'De tijd wordt gemeten van groet tot groet: vanaf het
voorwaarts gaan na de begingroet tot het afgroeten. Het intro telt dus niet mee. Het intro moet wel aan
bepaalde regels voldoen: maximaal 40 seconden, '.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 10:26 



 
Profiel   

Ik heb de vraag bij de KNHS neergelegd en zij verwijzen naar het dressuurregelement waar het volgende in staat:

Oefeningen: a. Het binnenkomen, halthouden en groeten dienen te geschieden op de A-X-C-lijn, waarbij het is toegestaan vanuit stap, draf of galop binnen te komen, uitsluitend met het front recht naar de voorzitter van de jury bij C. Klassen L en M alleen toegestaan in stap of draf.

Heb terug gemaild dat het op deze manier best verwarrend is omdat je ook geen oefeningen boven je niveau mag rijden en in de reguliere proeven geen halthouden groeten zit. Ik ga ook maar het halthouden en groeten nog in de proef verwerken en leg de vraag ook eens bij de kur jury neer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 13:42 



 
Profiel   

marmir schreef
Ik heb de vraag bij de KNHS neergelegd en zij verwijzen naar het dressuurregelement waar het volgende in staat:

Oefeningen: a. Het binnenkomen, halthouden en groeten dienen te geschieden op de A-X-C-lijn, waarbij het is toegestaan vanuit stap, draf of galop binnen te komen, uitsluitend met het front recht naar de voorzitter van de jury bij C. Klassen L en M alleen toegestaan in stap of draf.

Heb terug gemaild dat het op deze manier best verwarrend is omdat je ook geen oefeningen boven je niveau mag rijden en in de reguliere proeven geen halthouden groeten zit. Ik ga ook maar het halthouden en groeten nog in de proef verwerken en leg de vraag ook eens bij de kur jury neer.


Heel herkenbaar van KNHS.
Advies: op youtube staan genoeg L-kür video's ,wel vaak met paarden maar dat maakt geen verschil.
Dan kun je zien hoe zij een kür in elkaar gezet hebben.
Het is niet makkelijk zelf een kür in elkaar te zetten maar als je eenmaal begrijpt hoe het trukje werkt, wel erg leuk om te doen.
Het makkelijkst is om er 1 kant en klaar van de plank te kopen, maar het leukst is er 1 zelf te maken.
En is ook nog een stuk goedkoper.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen