Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 104 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 150  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

 
Profiel   

De regen in Spanje levert grote problemen op voor dit asiel. Honderden honden en katten dreigen te verdrinken. Vreselijk! |(
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019091 ... verdrinken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 14:58 



 
Profiel   

estja schreef
De regen in Spanje levert grote problemen op voor dit asiel. Honderden honden en katten dreigen te verdrinken. Vreselijk! |(
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019091 ... verdrinken


Ik las t al. Wat een ellende. Maar blijkbaar kan er weinig aan gedaan worden ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 20:26 



 
Profiel   

Wat vreselijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 23:28 



 
Profiel   

Ik ben het een beetje aan het volgen maar het is echt afschuwelijk. Een verzorgster is erbij kunnen komen maar kon niet veel doen en werd geëvacueerd met een helicopter.

En dan nog mensen die op Facebook met allerlei onzinnige oplossingen komen zoals een rubberboot met bbmotor. Want anders wordt er niet genoeg gedaan. Ik kan me daar zo boos over maken. Er staat een stuwdam open, kom jij daar met je rubberbootje. _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 10:39 



 
Profiel   

estja schreef
Ik ben het een beetje aan het volgen maar het is echt afschuwelijk. Een verzorgster is erbij kunnen komen maar kon niet veel doen en werd geëvacueerd met een helicopter.

En dan nog mensen die op Facebook met allerlei onzinnige oplossingen komen zoals een rubberboot met bbmotor. Want anders wordt er niet genoeg gedaan. Ik kan me daar zo boos over maken. Er staat een stuwdam open, kom jij daar met je rubberbootje. _-:(


_O- ik moet daar echt om lachen. Niet om die ellende, maar over die stomme opmerkingen over het rubber bootje. Het lijkt me eengoed idee als die rubberbootroepers dan zelf even met dat rubberen bootje gaan varen om hun eigen ideeën
Te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 11:44 



 
Profiel   

Pfff, wat zullen die verzorgers zich machteloos voelen zeg :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 13:43 



 
Profiel   

Oef wat heftig zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 14:41 



 
Profiel   

Triest hoor.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 17:31 



 
Profiel   

Ik woon net buiten het getroffen gebied. Wij hebben enorm veel regen gehad, angstig, drie dagen lang. Maar het water van onze bergen is ook naar de gebieden gelopen die veel lager liggen.

Er zijn enorm veel reddingsacties geweest, niet alleen voor mensen, die gaan altijd voor. Maar ook voor dieren, indrukwekkende beelden, ook inderdaad met rubberbootjes hoor. Veel vrijwilligers, maar vooral ook de Spaanse politie en het leger zijn continue bezig geweest. Honden, paarden, katten, alles zie je voorbij komen.

Op dit moment wordt er ook veel geld en spullen ingezameld, voor zowel mens als dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 13:43 



 
Profiel   

Mijn schoonmoeder heeft opgesloten gezeten in huis. Het water stond 1,5 meter hoog. Die zit er middenin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 20:41 



 
Profiel   

Heftig!

Gisteren gegeten met een vriend die als chauffeur pallets met water ging leveren aan de supermarkten in het gebied. Mensen ontvingen hem met applaus, vertelde hij, duidelijk ontroerd. En 10 kilometer verder zit je gewoon te eten in een vol restaurant.
Zo vreemd ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 07:24 



 
Profiel   

Ja dat is het bizarre aan een land met zoveel hoogteverschillen. Gelukkig maar aan de andere kant, anders was het nog veel erger geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 12:56 



 
Profiel   

Absoluut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 13:18 



 
Profiel   

Natuurrampen zijn echt drama... zo sneu al die dieren, maar ook mensen...


Ik krijg er misschien tijdelijk opvang hond bij, moet weg bij huidige adres..... kan beter nasr iemand anders ivm mijn onzekere situatie, maar als er anders niemand is... ze moet met spoed weg waar ze nu is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 17:54 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Natuurrampen zijn echt drama... zo sneu al die dieren, maar ook mensen...


Ik krijg er misschien tijdelijk opvang hond bij, moet weg bij huidige adres..... kan beter nasr iemand anders ivm mijn onzekere situatie, maar als er anders niemand is... ze moet met spoed weg waar ze nu is...


Oh ... hou ons op de hoogte indien ze komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 18:16 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Sjolvir schreef
Natuurrampen zijn echt drama... zo sneu al die dieren, maar ook mensen...


Ik krijg er misschien tijdelijk opvang hond bij, moet weg bij huidige adres..... kan beter nasr iemand anders ivm mijn onzekere situatie, maar als er anders niemand is... ze moet met spoed weg waar ze nu is...


Oh ... hou ons op de hoogte indien ze komt!


Hoop dat ze ander adres vinden, bij mij zou echt nood zijn, ik zit in @$#%@$# situatie en dat heb ik daar ook doorgegeven is voor hond die toch al rustig plekje zoekt om te aarden voor hij herplaatst kan worden verre van ideaal als die bij mij heel snel weer weg zou moeten (ziek en onzekere werksituatie), maar als het niet anders kan... Nou ja, dan moet het maar... Mijn hondje vind normaal andere honden doorgaans helemaal tof, dus die zal er wel blij mee zijn.

Harde eisen die ik heb doorgegeven, niet katten vermoorden (ik heb er 1) en moet alleen kunnen zijn. Overburen gevraagd of ze willen oppassen in geval van nood, want mijn oppas wil er echt geen 2e bij.

Heb nog niets gehoord, dus hoop echt dat ze ander adres hebben.

Dit is Murphey spelend met andere hond op het strand... gekke hond...
[ img ]

Oh... en ze heeft gisteren haar level 4 detectie gehaald, joehoeee!!!!!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 15:34 



 
Profiel   

Tof, Sjolvir! Knappe Murphy!

En hopelijk een goede plek voor de opvanger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 19:49 



 
Profiel   

Staat er ergens hier in het topic een lijst ofzo met dingen waarop je moet letten bij een hond uit het buitenland ? Hoe zit het b.v. met leishmania ? En hoe weet je of een hond bij je past als je er niet bij kunt gaan kijken ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 17:59 



 
Profiel   

Leishmania komt in het Middellandse zeegebied voor. De honden die daar vandaan komen worden daar eigenlijk altijd wel op getest. Maar helaas is dat geen garantie, want het kan jaren later nog de kop op steken.
Ik heb voor mijn vorige hond afgesproken dat hij bij mij in opvang kwam met optie voor adoptie, zo kon ik bekijken hoe hij het deed bij ons. Misschien zijn er meer stichtingen die dit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 19:15 



 
Profiel   

In opvang is een manier om te kijken of hij past, inderdaad. Maar hoe weet je bij welke hond dan ook, of hij past? Dat merk je toch pas na weken/maanden? Ook als je hem wel van te voren hebt gezien, is dat lastig. Maar sommige stichtingen hebben al honden in opvang in NL of België zitten. Dan kun je dus wel gaan kijken. Dus als je je daar zorgen over maakt, zou je daar naar kunnen kijken.

Bij ZhuZhu had ik een heel wensenlijstje, dus ben ik specifiek op zoek gegaan. Zij zat wel in opvang, maar in Rusland. Ondanks dat ik haar dus niet van te voren kon zien, was er veel over haar bekend (kan bij poezen, honden, kinderen, alleen blijven, zinderlijk, etc.) ZhuZhu komt bij MyMartin vandaan en die heeft dus ook regelmatig honden in opvang in NL.

Marcus komt uit Spanje, inderdaad getest op Leishmania, maar is inderdaad niet waterdicht. Hij komt rechtstreeks uit een hok, dus in een thuissituatie was er weinig over bekend. Minimale eisen waren voor mij wel, dat hij bij honden en katten en kinderen kon. Katten werd getest, maar met een test waarvan uk dacht :roll: .... Maar gelukkig is hij heel lief met de poezen. Maar alleen blijven is echt een probleem. Dus mijn sociale leven is behoorlijk veranderd <<) . Bij hem heb ik mezelf dus heel erg aan moeten passen. En tja, soms is dat echt minder leuk (zoals gisteravond met een feestje, waarbij ik dan vroeg terug moet), maarja, ik kan m moeilijk terug sturen naar zijn hok in Spanje. Bij MyMartin nemen ze de honden trouwens wel terug, als het echt niet lukt. Die herplaatsen ze dan. Ook een voordeel opvanghonden binnen NL hebben. Dan heeft de stichting dus ook opvangadressen.

Dus als je je zorgen maakt over hoe dingen gaan; kijk dan naar honden die al in opvang in NL zitten. Daar is veel over bekend en je kunt gaan kijken. Zeker voor een eerste rescuehond is dat fijn. Buiten MyMartin zie ik dat genoeg, als ik op MP kijk. En mss moet je dan eens ver rijden, maar binnen NL is dat natuurlijk relatief. En dan kun je lekker een hondje knuffelen, aaien en mss wel mee wandelen. In landen als Rusland, Polen, Roemenie heb je geen Leishmania. Dus dat is een voordeel, vind ik.

Succes met je keuze.


Laatst bijgewerkt door Fabster op 06-10-19 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 08:30 



 
Profiel   

Je ziet inderdaad pas na langere tijd of een hond echt bij je past. Marlin voldeed volledig aan mijn lijst met eisen:"hij kon goed met kinderen, met andere dieren, kon even alleen thuis blijven".
Maar eenmaal bij ons, bleek ons gezin te druk voor hem waardoor hij geen rust kon vinden. Na onze verhuizing, een paar maanden terug werd dit nog erger. Waardoor ik hem na anderhalf jaar heb herplaatst.
De stichting my martin heeft ontzettend goed meegedacht. En Marlin was ook zo herplaatst en zit nu in een super gezin in een rustigere omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 08:46 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de antwoorden !
Ik bedoelde ook meer of een hond inderdaad alleen kan blijven of rustig is qua karakter etc. Ik snap dat je altijd af moet wachten of een hond verder bij je past.
Dus er zijn ook opvangadressen in Nederland waar je eventueel langs kan gaan om een hond eens te ontmoeten ?! Dat is fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 09:40 



 
Profiel   

Ja, genoeg opvangadressen in NL en België. Van MyMartin weet ik het dus. Maar als je op MP bij honden zoekt, staan er bij andere organisaties ook regelmatig ‘zit al in opvang in NL/B’. Zeker voor een eerste rescuehond is dat fijn. Maar (en je raad het al; ik ben wel fan van MyMartin :D . Daar is alles echt goed geregeld en wat er wordt geschreven over de hond, klopt meestal ook precies -met enkele uitschieters daargelaten-. Het kan wel eens zo zijn, dat bet in NL toch een hele schok is voor een hond. Maar meestal klopt t tot in de puntjes) bij MyMartin staat altijd veel informatie over de honden over hun gedrag. Dus ook als ze niet in NL zijn, weten ze toch veel over het gedrag. Als ze het niet weten (over bijvoorbeeld alleen blijven ofzo), staat dat er ook bij. Dat is dus wel erg handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 09:53 



 
Profiel   

One of a kind dogs heeft ook honden in NL in de opvang zitten, maar rechtstreeks uit Roemenië kan ook. Ik wou eerst zien, dus mijne komt uit de opvang. Mijn geluk, die zat 5 km van mijn huis

Ze hebben nu een paar snoepjes <3
Maar oppas zou echt flippen.

Over mijn eventueel tijdelijke evaluatie opvang hond is iets meer bekend, ik ben last resort noodadres, voor nu zit ze nog bij eigenaren en wordt er gezocht naar hoede tijdelijke opvang die meer zekerheden kan bieden, al heb ik de reserve oppas al voor deze hond geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 13:06 



 
Profiel   

Ook al kan je zelf eigenlijk niet, toch regel je al vanalles voor deze hond. Knap hoor _/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 13:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 104 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 150  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen