Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 88 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 

Jackytje schreef
En ben je zeker dat het niet ligt aan andere samenstelling hooi/gras? Nu is het idd weer een periode van meer schuren aangezien er veel paarden verharen.

Ik merk vooral veranderingen in schuurgedrag op basis van veranderingen in het hooi of gras. Niet zo zeer van het voer. Vooral bij mijn Tinkers merk ik dat er veel suiker in het gras/hooi zit als ze weer last krijgen van rasp of korstvorming thv de knie. Ik voer Vital nu echt al een hele tijd en heb geen rare zaken gemerkt. Paarden doen het alle 4 zeer goed, mijn merrie staat enorm goed in vergelijking met de afgelopen jaren. Wij voeren het in combinatie met de Pavo Fibrenuggets, nat, want mijn merrie heeft snel slokdarmverstopping.


Ik weet niet of dit voor mij was? Volgens mij staat ze armer in hooi nu dan op haar vorige adres. Meer buiten wel, 24/7 nu.
Ik denk dat ik echt gewoon dikke pech heb gehad en nu de eczeem eruit komt (3 jaar geworden dit jaar). Dus mijn inzet is niet meer jeukvrij maar iig beperken. Ook op jacht naar een fijne eczeemdeken dus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 13:38 



 
Profiel   

Alleen mijn ene ruin jeukt zijn staart. Ik smeer die om de paar dagen in met MTG van Shapley's en dan is het dagen klaar.
Maar hij jeukt verder niet.

2 quarters hadden wel plekjes bij de manen, maar schuurden niet en nu gestopt met de Vital trekt dat weer duidelijk aan. Had daarom dit jaar ook amper de vliegendekens op.

Het is uitvogelen. Het kan ook een reactie zijn op een bepaalde boom/plant op de nieuwe plek. Dan kan je een anti allergie middel geven en kijken hoe ze daarop reageert bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 15:20 



 

Mja ik ben inmiddels zelf ook al een keer verhuisd dus dat is ook al wel uitgesloten.
Ik vrees echt eczeem. Geen probleem ook verder, moest er even aan wennen maar het is zoals het is, verder heb ik er echt een fantastisch paard aan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 15:30 



 
Profiel   

Happy_Hippie schreef
Ik vroeg me af of mensen ervaringen hebben net Equitop Forte, en wat jullie resultaat/ ervaring ervan is?


Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 18:04 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ik zie door de bomen het bos even niet meer, is er iemand die eens met mij mee kan kijken?
Ik neig er nu naar om Marstall force te gaan proberen...

Ik heb 2 PRE dames, 1 van 16, 1.50 m en die staat redelijk hoog in het recreatieve werk en is erg heet en rillerig, 1 van 3,5, 1.60 m en die staat zeer laag in het recreatieve werk en is heel nuchter en relaxed.

Ik ben nu vanaf april over van pavo muesli naar vitalbix DC (heb er ook een tijdje active + bij gevoerd maar daar ben ik weer mee gestopt) met wat luzerne en de
Mijn 3 jarige blijkt helaas een eczemer te zijn maar het lijkt mij erg fijn dit meer onder controle te krijgen, vandaar ook de start van de vitalbix.

Ze staan overigens op onbeperkt kruidenhooi, zien er beide fantastisch uit en krijgen zeer beperkt gras (bamboe) bijgevoerd.

Hier al een paar jaar tevreden met de pavo vital.

Vitalbix geprobeerd maar daar werd de ene zo raar en rillerig van dat ik daar snel mee gestopt ben.

Eerst marstall gegeven (25 kg zak daar gingen mijn zuurverdiende centen) maar dat kregen beide paardjes niet meer weg op een gegeven moment. Kreeg het er onmogelijk meer in. Appelmoes alles geprobeerd maar ze lieten het beide staan, doei geld :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 21:58 



 
Profiel   

hier net zo, en pavo vital eten ze met smaak.

gaat ook heel goed,mijn ruin en merrie van 26 en 27 zijn echt happy :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 22:28 



 
Profiel   

Happy_Hippie schreef
Happy_Hippie schreef
Ik vroeg me af of mensen ervaringen hebben net Equitop Forte, en wat jullie resultaat/ ervaring ervan is?


Is er iemand die hier ervaring mee heeft?


Jaren terug als kuur gebruikt bij spierbevangen paard. Toen tevreden over. Maar dat was dus eenmalig.

Morgen begin ik met VS200 :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 22:51 



 
Profiel   

Slmt9: ik geef al langere tijd de VS200 en mijn pony doet het er goed op. In tussentijd verplicht Vitalbix gevoerd maar de VS200 doet mijn pony het toch gewoon wat beter op. Ruikt niet lekker vind ik maar pony eet het met smaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 16:51 



 
Profiel   

We hebben gister een zak Vitalbix meegenomen. Beviel eerder goed, maar ging wat hard met meerdere paarden.

Na verhuizen bestellen we de vitamine brok van Horsefood bij vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 16:52 



 

Ik ga de vital maar eens proberen dan. Vs200 ben ik me nog over in aan het lezen... misschien toch eens zonder luzerne proberen bij de eczemer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 17:31 



 
Profiel   

Hoop dat mijn IJslanders de marstall force wel blijven eten, maar tot nu toe gaat het goed!

Vanwege de betere verkrijgbaarheid ben ik van VS200 naar force gegaan en merk tot nu toe geen negatief verschil, paardjes voelen zich uitstekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 20:27 



 
Profiel   

IngridM schreef
Slmt9: ik geef al langere tijd de VS200 en mijn pony doet het er goed op. In tussentijd verplicht Vitalbix gevoerd maar de VS200 doet mijn pony het toch gewoon wat beter op. Ruikt niet lekker vind ik maar pony eet het met smaak.


Ik lees wel meer dat t niet lekker ruikt, maar het is mij eigenlijk niet opgevallen?
Paard eet het ook gewoon met smaak uit de hand, maar krijgt t verder door de slobber.

Reden voor overstappen is ivm luzerne-vrij voeren + hoog zink, koper en vit e gehalte. Wel voer ik nog wat phytonics multivit bij om te zorgen dat hij ook voldoende vit a, b, c en magnesium binnen krijgt. Dat zit er naar mijn mening niet voldoende in.

Hier jeuk bij de pavo vital en vitalbix, marstall force werd hij dof en sloom van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 21:43 



 
Profiel   

Slmt9 vroeger stonk het echt de pan uit, hele gang rook ernaar als ik het besteld had. Daarna is dat stuk verbeterd :-)


Zijn er hier mensen die faser light geven als vitamine gift? Ipv een vitamine brokje? Bevalt dat? Is het mooi voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 17:28 



 
Profiel   

IngridM schreef
Zijn er hier mensen die faser light geven als vitamine gift? Ipv een vitamine brokje? Bevalt dat? Is het mooi voer?


Laat maar, zit mijn oude aantekeningen door te lezen en zie dat hij de faser light toen paar jaar geleden niet lekker vond:-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 19:04 



 
Profiel   

IngridM misschien is de dieetmix van Subli ook een optie? Weet even niet meer hoe die qua suiker en zetmeel zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 19:42 



 
Profiel   

meiske1577 schreef
IngridM misschien is de dieetmix van Subli ook een optie? Weet even niet meer hoe die qua suiker en zetmeel zit...


4,8 en 5,6% maar zit wel luzerne in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 21:19 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ik ga de vital maar eens proberen dan. Vs200 ben ik me nog over in aan het lezen... misschien toch eens zonder luzerne proberen bij de eczemer.


Luzerne eruit laten was voor mij reden om van vitalbix af te stappen naar eerst de marstall force - wat al stukken beter ging - en nu de VS200, waar ze het nog beter op doet.
Gek genoeg gaat t bij haar blijkbaar vooral om luzerne als drager, want ze krijgt nog een klein beetje marstall condicion bij (wat haar qua energie echt goed doet, een paar honderd gram condicion erbij), maar daar zit wel wat aan luzerne in.

Voordeel van VS200 tov Force zat hem voor mij in lager ijzergehalte en hoger selenium, zink en koper als ik het me goed herinner. IJzer zit hier meer dan genoeg in de bodem, maar ze zitten wel seleniumarm.
Ik heb (afkloppen!) sinds een week de vliegendeken eraf gehaald en dat gaat vooralsnog goed. (Ik heb overigens geen 'echte' eczemer, maar eentje die gewoon reageert op wat ze aan eten binnenkrijgt. Ze wordt wel compleet lijp van teveel vliegen op haar lijf, maar lijkt geen knutjesallergie te hebben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 05:58 



 
Profiel   

die van mij reageert ook op lucerne. maar echt alleen als ik lucerne bijvoer. als het beetje in het krachtvoer zit reageert hij er niet op. (geef ook maar weinig krachtvoer) en dan equilin korrels volgens mij zit daar ook lucerne is. maar dat gaat goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 06:48 



 
Profiel   

Wat voor reactie geven die van jullie op lucerne?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 07:38 



 

Aurelia schuurde al voordat ik overstapte op vitalbix en luzerne gaf... helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 07:39 



 
Profiel   

Doortje krijgt slappe mest en gaat schuren van luzerne als drager in voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 07:46 



 
Profiel   

Hier is ook schuren de reactie op lucerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 13:35 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard nu al een hele tijd op pavo vital staan en dat gaat goed, maar nu is het op en ben ik me weer aan het oriënteren.
Paard is 1.60, appaloosa, wordt zo 3x per week een half uurtje gereden als hij goed genoeg is. Heeft gevoelig lijf, snel stijf en last van spieren, snel last van buik en diarree.
De vitaminebrok is het enige dat ik voer. Verder krijgt hij droog stengelig hooi.

De opties waar ik tussen wil kiezen:
https://equiculinair.nl/dodson-horrell- ... 20kg.html#
Dudson en borrel, hier zit msm in en dat is wellicht fijn tegen het stijf lopen.

https://www.horsetopshop.com/products/m ... gL2BPD_BwE
Marstal force werd hier genoemd in het topic

https://www.agradi.nl/pavo-vital-zak-20 ... gIY8PD_BwE
Of de vital, lekker veilig want dit eet hij op en hij doet het er goed op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 06:10 



 
Profiel   

Het gaat goed op pavo vital en je wil veranderen. Waarom wil je veranderen? Wat mis je in de pavo vital?

Als hij snel last van buik/diarree heeft, lijkt mij belangrijk om vooral de darmwerking verbeterd te krijgen. Mogelijk neemt hij nu gewoon onvoldoende op van hetgeen hij binnen krijgt, en bij een gebrek aan opname van vit.E en selenium kunnen ze ook wel eens goed stijf worden en verzuurd raken. Zelfde geldt voor de opname van magnesium.

Ik heb zelf een tijd marstall force gevoerd naar tevredenheid, maar ben overgegaan naar VS200 ivm lager ijzergehalte en hoger gehalte aan oa koper, zink en selenium. Dit omdat mijn paard van huid wat onrustig bleef.

Ik zou voor jouw paard vooral beginnen met iets dat de darmwerking helpt en dan zou ik uit deze drie absoluut voor de dodson & horrell kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 06:19 



 
Profiel   

Mag ik me hier melden? Ik heb een kwpn merrie van 15 jaar. Pittige tante. Van zichzelf veel spanning in haar lijf en mentaal. Gevoelig op maag en darmen. Drie jaar geleden gekocht. Toen was ze heel lomp en dik. Ze had verschrikkelijke voernijd. Ze kreeg voordroogkuil (weinig want ze was immers dik) en een handje brok voor de vorm omdat de rest ook wat kreeg. Toen ik haar heb opgehaald viel ne op dat ze hoewel ze dik was veel tekort was gekomen als voeding. Ik heb haar over gezet naar onbeperkt hooi en een derde schap krachtvoer met een vitaminebrokje en hartog grasmix. Ze begon al snel af te vallen. Ze werd mooi, strak en goed op gewicht. Het papperige was er vanaf. Doel was helemaal af van het krachtvoer maar toen ik dat probeerde bleek dat haaf maag dit niet trok. Dus beetje gewone krachtvoer moet erbij blijven. Ik gaf eerst 1/3 subli zonder muesli met marstall force en grasmix. Op dit moment krijgt ze 1/3 subli zonder met pavo vitaal en grasmix. Echter is dit het ook nog niet helemaal.

Ik wil dus over op een ander merk vitaminebrok/balancer waarvoor alleen dit voldoende bevat. Die muesli is er alleen voor “het lekker” en om het minder zwaar te laten vallen dit zal ik blijven doen.

Hebben jullie een tip voor een goed merk? Ben er zelf namelijk niet zo in thuis. Bij voorkeur iets wat ook nog een beetje betaalbaar is ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 07:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 88 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen