Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 jarige met gezwel in hals

 
Profiel   

superpony schreef
Jeetje, wat heftig! Met echte ernstige dingen en iets zoals dit zou ik 100% naar Tom Marien gaan. Equitom en zit in Belgie, dus voor jou een nog betere optie.
Als ze het daar niet weten, weten ze het nergens. Maar zou die voor de moeilijke dingen boven alles kiezen.

Ik ga ze nu binnenbrengen in Merelbeke. Lummen is 2u rijden en dat paard is momenteel in zo'n toestand dat ze die rit niet aan kan. Merelbeke is 5 min rijden. Ze moet eerst van die koorts af.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 06:48 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 06:55 



 
Profiel   

Jeetje... geen woorden voor.
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 10:40 



 
Profiel   

Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 10:51 



 
Profiel   

Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 10:55 



 
Profiel   

Wat een prutser, die dierenarts. Is daar geen tuchtcollege of iets voor?
Ik hoop dat je paardje dit gaat overleven. Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 10:57 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Wat schandalig dat dit nu zo loopt!
Ik mag toch hopen dat je die dierenarts niet voor zijn diensten gaat betalen! Met name dat snijden slaat helemaal nergens op...
Arm paard en arme jij.. :


Zij betaald de DA niet dat doet de fokker.
Heel veel sterkte.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:05 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig allemaal. Hopelijk kunnen ze jullie vandaag verder helpen. Ik ga voor jullie duimen. Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:12 



 
Profiel   

Beste TS

Hier een stille meelezer. Ik wens je heel veel sterkte.
Geef niet alle hoop op, mijn paard heeft een kankergezwel gehad rond de hals slagader, midden tussen kaak en borst. Dit trad op toen hij net naar huis mocht na een koliek operatie (slag in darm).
Hij is hier 3 maal aan geopereerd. Ze hebben stukje bij beetje al het aangetaste weefsel verwijderd en hij heeft 3 maanden in de kliniek gestaan.
De slagader is verwijderd vanaf het midden van de borst tot aan achter het oog en dicht bij de hersenen voordat ze op gezond weefsel kwamen.

Hij was 8 jaar en is uiteindelijk 22 geworden en we hebben dus nog heel wat jaren plezier gehad. De andere aderen hebben uiteindelijk de functie van de slagader overgenomen.

De kliniek heeft 2 van de operaties voor hun rekening genomen omdat dit een uitzonderlijke situatie was. Wij hadden hem al opgegeven.
Hij is toen in duitsland bij Kerken in Wachtendonk geopereerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:28 



 
Profiel   

Dank jullie voor de lieve berichten en steun! Dat doet deugd!

Ondertussen is ze op de kliniek. De dierenarts daar wou nieuw biopt nemen en door dat te doen SPOOT de etter werkelijk uit dat gat. Dus héél haar nek is compleet geïnfecteerd, vandaar dat die koorts niet wou dalen. Hij heeft de wonde gecuretteerd want dat is ondertussen een etterpocket geworden omhoog richting manenkam van meer dan 25cm. En bij iedere beweging kwam er nog meer etter en dood necrotisch weefsel uit. Dus die infectie is beginnen woekeren en zocht een weg, helaas niet naar buiten, maar langs boven. Momenteel zien ze daar dus ook genen tumor zitten en zijn ze er ook niet van overtuigd dat het een tumor is. Plan is nu alles mooi te laten genezen en nadien te zien wat er is en wat er aangedaan kan worden. Een eventuele tumor kan met plaatselijke chemo behandeld worden. Ze gaat nu dagelijks gespoeld worden en verder antibiotica krijgen en hopelijk gaat de koorts dan weg. Gisterenavond had ze nog 39,9, k ben er deze nacht voor op gestaan, ik kon geen oog dicht doen. Deze ochtend had ze weer 40,4C allé, dat kon zo niet blijven hé, ze zou daar op den duur aan sterven. K ben heel blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en toch naar Merelbeke ben gegaan. Verder zeiden ze in Merelbeke dat ze braafste 2-jaarse was die ze ooit al gezien hadden. Alles zonder verdoving toelaten, overal braaf <3 echt zo'n lieve topper. Ik vecht voor haar!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:44 



 
Profiel   

olijf schreef
Cayenne schreef
Wat schandalig dat dit nu zo loopt!
Ik mag toch hopen dat je die dierenarts niet voor zijn diensten gaat betalen! Met name dat snijden slaat helemaal nergens op...
Arm paard en arme jij.. :


Zij betaald de DA niet dat doet de fokker.
Heel veel sterkte.....


Inderdaad, maar nu hebben ze hun handen ervan gehaald. Wij zijn langs geweest bij de fokkerij en daar verteld dat het slecht ging met haar en we ze naar de kliniek zouden brengen en we kregen meteen: "Ja wij gaan dat niet betalen" naar ons geroepen. Dus ja, ik neem hierin dan maar de verantwoordelijkheid, ik ga dat paardje niet laten sterven. Ik zie wel of ik er iets mee doe of niet. In elk geval, ben ik ontzettend ontgoocheld en zal dit verhaal niét stil gehouden worden... gemakkelijk hé, iemand sturen en als't paard doodziek is, zeggen: "trek uw plan ermee" %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:46 



 
Profiel   

Op zich snap ik die fokkers wel. Van hun kant hebben ze niet niets gedaan. Ze zullen bij verkoop ook op hun veearts vertrouwd hebben denk ik, en nu hun DA opnieuw gestuurd en betaald. Ik begrijp ergens wel dat ze niet alle kosten gaan dekken.

Vraag me wel af of die veearts niet beter had moeten opvolgen, weet natuurlijk niet hoeveel contact he gehad hebt.

Al bij al nog een onduidelijk beeld maar in elk geval staat ze onder goed toezicht nu! Ik ga voor ze duimen!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:52 



 
Profiel   

Ondanks dat het een naar verhaal is dat de wond en heel haar nek geïnfecteerd is en de etter er letterlijk uitspoot, is dat eigenlijk wel positief. Het lichaam was zelf aan het opruimen, er is gecuretteerd, er is tot nu toe niets gevonden dat op een tumor lijkt. En mocht die er toch blijken te zitten kan die gechemoot worden. *\o/*

Blijft natuurlijk een feit dat de waarschijnlijk goedbedoelende snijdende DA er een potje van gemaakt heeft. De mentale zorgen die je hierom al hebt gehad en de zorgen die je hierom nog zult krijgen zijn onbetaalbaar. Om nog maar te zwijgen over de kosten die je waarschijnlijk krijgt met betrekking tot de fysieke verzorging van je paard. Echt zo niet leuk dit.

Ik hoop dat je paardenbeest er helemaal bovenop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:55 



 
Profiel   

Dat klinkt toch voorzichtig positief.
In Merelbeke is ze zeker in goede handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:08 



 
Profiel   

poes schreef
Op zich snap ik die fokkers wel. Van hun kant hebben ze niet niets gedaan. Ze zullen bij verkoop ook op hun veearts vertrouwd hebben denk ik, en nu hun DA opnieuw gestuurd en betaald. Ik begrijp ergens wel dat ze niet alle kosten gaan dekken.

Vraag me wel af of die veearts niet beter had moeten opvolgen, weet natuurlijk niet hoeveel contact he gehad hebt.

Al bij al nog een onduidelijk beeld maar in elk geval staat ze onder goed toezicht nu! Ik ga voor ze duimen!!!


Nee uiteraard, ik besef dat ook wel, maar langs de andere kant, waarom zou het dan wel aan mij zijn? Zij zeiden idd ook wat jij zegt: "ga achter de dierenarts aan". Dierenarts zelf is inderdaad vol goede bedoelingen hé, die heeft dat donderdag open gemaakt en is vrijdag, zaterdag en zondag langs geweest (denk ik, zondag weet ik niet helemaal goed meer). Ik heb maandag telefonisch contact gehad en ook dinsdag. Gisteren heb ik hem gezien en heeft hij nog eens gekeken (hij passeerde toevallig) en zei dat het er goed uit zag, over de koorts zei hij niets. Maar zo gaan de zaken mis hé... als ik haar zo zou laten staan hebben dan gaat dat escaleren, 't was nu al op de rand. Dus ja, iedereen zat en zit vol goede bedoelingen maar als ik een brommer verkoop en er is iets mis aan, ga ik ook daar voor moeten opdraaien... ik heb zelf nooit een overeenkomst gehad met de dierenarts hé, de overeenkomst die ik heb is eentje met de fokker en het is de fokker die een overeenkomst heeft met de dierenarts, dus strikt juridisch moet ik achter de fokker gaan... Ik kan me perfect beroepen op verschoonbare dwaling. Bovendien is zelf de consumentenwet van toepassing aangezien ik particulier ben en zij professionelen. Mogelijkheden zat...


Laatst bijgewerkt door SofieHavan op 19-09-19 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:09 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Ondanks dat het een naar verhaal is dat de wond en heel haar nek geïnfecteerd is en de etter er letterlijk uitspoot, is dat eigenlijk wel positief. Het lichaam was zelf aan het opruimen, er is gecuretteerd, er is tot nu toe niets gevonden dat op een tumor lijkt. En mocht die er toch blijken te zitten kan die gechemoot worden. *\o/*
.

Dank je :) ik ben inderdaad voorzichtig positief... ik hoop dat ze gewoon terug naar huis kan en alles opgelost raakt.

Buiten elke vraag van wie moet hier nu de verantwoordelijkheid nemen en betalen, is't belangrijkste dat het beest erdoor komt en de rest dat ga ik nadien wel bekijken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:11 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Ik zou niet op de fokker terug vallen.. Je hebt zelf verder geen onderzoek gedaan naar de bult op 1 jarige leeftijd? Dan heb je zelf niet voldaan aan je onderzoeksplicht. Ik zie daarom ook niet in wat je verwacht van de fokker? Dat hij meebetaalt aan onderzoek en eventuele operatie?

Wat is er uit de echo gekomen en is er al verder gekeken?


Daar sluit ik mij bij aan.Je wist dat het er zat, hebt het paard toch gekocht.Het afgelopen jaar heb je ook weinig ondernomen ondanks dat het bleef groeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:15 



 
Profiel   

Nimber schreef
bobje26 schreef
Ik zou niet op de fokker terug vallen.. Je hebt zelf verder geen onderzoek gedaan naar de bult op 1 jarige leeftijd? Dan heb je zelf niet voldaan aan je onderzoeksplicht. Ik zie daarom ook niet in wat je verwacht van de fokker? Dat hij meebetaalt aan onderzoek en eventuele operatie?

Wat is er uit de echo gekomen en is er al verder gekeken?


Daar sluit ik mij bij aan.Je wist dat het er zat, hebt het paard toch gekocht.Het afgelopen jaar heb je ook weinig ondernomen ondanks dat het bleef groeien


Volgens Belgisch recht werkt het anders, de verschoonbare dwaling is perfect inroepbaar :) Maar bon, k ga hier verder niet op ingaan, dat is een discussie die nu niet gevoerd moet worden en waarover ik me ga beraden.
Voor jullie denken "wat ként zij ervan" zal ik er ook even op wijzen dat als jurist genoeg kennis heb over de wetgeving en consumentenrecht dus da's hier geen natte vinger werk ;) Maar bon, dat zoek ik wel verder uit als ik beslist heb wat ik er mee ga doen. Nu moet het paardje genezen!

Als je wil stuur ik je hierover een pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:18 



 
Profiel   

Super dat de etterplek open is.
Nu krijgt het iig kans om te gaan genezen.


Denk wel goed na wat je precies wil.

Koop nietig verklaren klinkt leuk, maar doordat je nu met dit dier medisch aan de gang gaat wordt dat wel heel lastig lijkt me.

Dan moet het paard straks terug naar de fokker?
En wie betaalt dan de huidige rekeningen?




Qua genezing, als er geen tumorweefsel zit gaat het ongetwijfeld netjes genezen.
Of er bijvoorbeeld verklevingen in onderhuids bindweefsel komen over dat grote wondgeheel weet ik niet, net zomin of dat soort mogelijke schade (verklevingen, littekens) in de toekomst als sportpaard problemen kunnen geven.



Buiten het juridische gedoe, dus over schade en financiële gevolgen en financiële waarde van het paard,

Tóp dat je haar in ieder geval op de kliniek hebt staan nu.
Dat dier kan er zelf niets aan doen, dat ze deze pech heeft.



Overigens dat ze zo braaf is kan natuurlijk ook komen omdat al haar energie in koorts en genezing gaat zitten...
Ik hoop eigenlijk haast dat ze de komende dagen wat pittiger wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:24 



 
Profiel   

Ik vind het redelijk positief klinken ... ik blijf natuurlijk verder duimen.

Welk ras is je paardje eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:27 



 
Profiel   

Inderdaad Femke, vandaar dat ik me er moet verder in beraden en zien wat ik ga doen en of ik iets wil doen. Ik weet alvast dat er mogelijkheden zijn. Ik wil mijn tijd, energie en vooral geld nu wel eerst in't paardje steken en we zien wel... maar sowieso, wat er gebeurt, is wrang en voor mij niet correct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:27 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik vind het redelijk positief klinken ... ik blijf natuurlijk verder duimen.

Welk ras is je paardje eigenlijk?


Het gaat om een bonte kruising tussen een haflinger en een warmbloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:28 



 
Profiel   

[ img ]

Voor mij is ze puur goud hoe ze daar ligt in 't zonnetje <3 Ik heb zo'n klik met haar, geen wonder dat ik nu aan't doordraaien ben. Wie aan mijn paard raakt... dus als de situatie onder controle is en de emoties wat gezakt zijn, kunnen we verder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:30 



 
Profiel   

Spoiler:
[ img ]


dit was vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:31 



 
Profiel   

Allemachtig wat een oen die arts!
Meestal nemen ze een biopt met een naald en zuigen ze om te kijken of er etter mee komt. Daar hoef je niet gelijk te snijden zeg.

Vervelend joh. Ik kan ook alleen maar Equitom aan raden, die hebben veel ervaring met tumoren, abcessen e.d
Sterkte er mee

Edit* zie net dat je al op een kliniek bent.
Komt vast wel goed met je paardje


Laatst bijgewerkt door Popstra op 19-09-19 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen