Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

waar een normale financiering te krijgen

 
Profiel   

Na lang wikken en wegen hebben we besloten om de oude koeienschuur te vervangen door een nieuwe en tevens een nieuwe melkstal.
Hierdoor hebben de koeien het beter en wij hopen dan niet 8 maar max 3 uur per dag te melken.

Nu is het wel even afwachten hoe het gaat met vergunning krijgen ivm die PAS ellende, maar daar zit nog wel hoop.

Het probleem is om een financiering te krijgen. De bank wil meteen dat we gaan uitbreiden qua aantal koeien maar dat willen we nu nog niet (ook niet nodig financieel) en ze rekenen rustig nog 4% rente (icl risico rente) ook al krijg je niets voor je spaargeld (en moet je misschien in de toekomst nog betalen voor je spaargeld op de bank :( )

Het is misschien geen vraag voor op Bokt maar misschien heeft iemand nog een goed idee waar geld te kunnen lenen of weet een bedrijf die liever geld uitleent aan ons (voor hopelijk < 4% rente) dan de bank te moeten betalen als ze hun geld daar hebben staan?

Het gaat om een bedrag van ong 4 ton.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:26 



 
Profiel   

Ik denk dat dit inderdaad geen vraag voor Bokt is. Ik zou eens een goede onafhankelijk financieel adviseur vrijblijvend op de koffie laten komen om de mogelijkheden te schetsen. Die is ook bekend met de omgeving, en wat er bij andere aanbieders of boeren mogelijk is/was.

Eventueel er aan gedacht om eens bij een andere bank te polsen? Ik zie best wat verschuivingen kwa huisbankieren momenteel.

Een betrouwbare partij, anders dan de bank, die voor <4% financiert ga je m.i. niet vinden. Zeker niet bij langlopende financieringen.

Geen investeerder in de buurt, of bijvoorbeeld een stoppende agrariƫr die zou willen financieren? Uitlenen aan jullie levert meer rendement op dan de spaarrekening en kan fiscaal erg interessant zijn.

Waar je eventueel nog aan kan denken is crowdfunding. Ik weet niet meer welk platform het was, maar ik zag een tijdje terug een platform gelieerd aan een bank. Daar kon je als bedrijf en particulier investeren in een aantal investeringen. Diverse agrarische aanvragen stonden daartussen, zoals de bouw van een nieuwe varkensstal. Wat de kosten uiteindelijk voor de aanvrager waren heb ik me toen niet in verdiept.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:48 



 
Profiel   

Crowdfunding geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 09:55 



 
Profiel   

Bij welke bank ben je geweest? Weet uit ervaring dat ze bij de Rabo nog wel eens lastig doen en je bij abn makkelijker een financiering krijgt.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 10:00 



 
Profiel   

Ik zou eens met je accountant/adviseur rond de tafel. Hij/zij kan je veel inzichten verschaffen en is goed op de hoogte van de huidige markt. Wellicht dat je nog iets kunt doen qua duurzaamheid en/of MDV? Is een belangrijk thema tegenwoordig. 8 uur per dag melken is wel echt :wow: Hoeveel heb je er aan de melk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 11:22 



 
Profiel   

Bij Crowdfunding zit je eerder aan 6/8 % rente dus dat schiet ook niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 11:46 



 
Profiel   

Dit is geen vraag waar bokt je mee kan helpen. Ik zou een goede adviseur in de hand nemen. Hier veel goede dingen gehoord over Eijgen finance. Veelal adviseurs die uit de bankwereld komen en goed op de hoogte zijn van de ins en outs. Zij kunnen helpen met aanvragen bij banken maar beschikken ook over een portefeuille van mensen/bedrijven die als investeerder willen fungeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen