Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

ervaringen gezocht haarnestcyste/peri-anale abcessen

 

Hallo,

Al sinds vorige week donderdag last van mijn linker bil. Beetje gevoelig enzo. Tot ik dinsdag niet meer kon zitten door de pijn. En een dikke harde en pijnlijke bult voelde. Woensdag naar huisarts geweest en kreeg een ab kuur voorgeschreven, maar hier 's avonds mee moeten stoppen. Aangezien ik continu aan het overgeven was. Donderdag gestart met andere kuur.

En gisteravond begon ik mij zeer ellendig te voelen en had 39.4 graden koorts en was bult groter en roder geworden.

Hap gebeld en nadat ze mijn bil bekeken had werd ik door gestuurd naar spoedeisende hulp, waar ik te horen kreeg dat ze er een snee in gingen maken.

Maar omdat het al 4 uur 's nachts was, zou ik overdag geopereerd worden.

Inmiddels is het 20 voor 7 in de avond en ben ik nog niet geopereerd. En weten ze niet of ik überhaupt nog aan de beurt kom vanavond.

Dus daar gaat mijn planning van vanavond naar huis...

Ik heb gigantische honger en had al voorgesteld dat ze mij sowieso morgen doorschuiven naar morgen vroeg...

En heeft er iemand trouwens ervaring met haarnestcystes? En dan vooral de nazorg? Mag straks 3 x daags spoelen! Jeuj ^) krijg er ook een drain in en moet wond minimaal 5 dagen op zien te houden.

Dus wie helpt mij de verveling door?



Laatst bijgewerkt door Polly op 25-09-19 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

titel aangepast op verzoek TS

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:40 



 
Profiel   

Het klinkt ontzettend vervelend en pijnlijk! Sterkte ermee

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:45 



 
Profiel   

Wij in de app! Balen dat je nog steeds niet geopereerd bent he! Hoe ben je de dag door gekomen vandaag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:46 



 
Profiel   

Hoe is de operatie gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 11:37 



 
Profiel   

Hier ook verveling! Gister alle 4 verstandskiezen eruit laten halen. Mag komende dagen alleen maar op bed liggen...

Beterschap!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 11:40 



 

Operatie is goed gegaan. Werd uiteindelijk pas half 10 's avonds opgehaald. Als laatste :D

Toen nog eventjes moeten wachten. Praatje gemaakt met chirurg. Kwart voor 10 mocht ik de ok op.

Moest eerst in juiste positie gaan liggen en toen werd ik in slaap gebracht.

Rond 23.10 werd ik weer wakker en mocht gelukkig gelijk een ijsje, want had mega veel honger en dorst :')

En 23.45 lag ik weer op zaal met 2 boterhammen voor mijn neus en een glas chocolade melk.

Gisterochtend onder begeleiding de wond uitgespoeld. Werd meteen bed even verschoond, had nogal wondvocht verloren. Want had nog geen ondergoed aan met verband erin :')

En gistermiddag werd ik gelukkig weer opgehaald door vriend. Gelijk bij medipoint even een steeklaken gekocht. Kwamen onderweg ook nog een kruidvat tegen, dus vriend op pad gestuurd voor kraamverband. Aangezien dit beste het vocht opneemt.

En thuis meteen lekker bed ingekropen op mijn steeklaken met daarop nog weer een wegwerpmatje.

Pijn valt mij ontzettend mee. Alleen zitten is pijnlijk. Maar kan zoveel beter bewegen etc. zonder dat ik door de grond ga van de pijn.

En kan zelfs redelijk op mijn rug liggen met behulp van een zachte kussen deels onder mijn bil. Vinden met heupen en knieën erg fijn na een aantal dagen alleen maar op mijn zij liggen.

De wond is ongeveer 1.5 bij 4 cm en behoorlijk diep volgens verpleegkundige. Wel heb ik redelijk geluk gehad, want als ik langer was blijven doorlopen dan was de ontsteking naar binnen toe opengeklapt.

Probeer wel aantal keren per dag een stukje te lopen. 1 van de honden alweer 'uitgelaten'. 50 m heen en 50 m terug. Gelukkig loopt vriend ook nog met ze.

En moet de wond toch 2 a 3 keer per dag spoelen.

Vrijdag moet ik weer terug op controle. Dus ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 12:23 



 

Pepperrr schreef
Hier ook verveling! Gister alle 4 verstandskiezen eruit laten halen. Mag komende dagen alleen maar op bed liggen...

Beterschap!!

Aii dat lijkt mij verschrikkelijk. Vond 1 verstandskies al erg.

En bedankt! Jij ook beterschap ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 12:24 



 
Profiel   

Fijn dat het allemaal meevalt bij jou! Lijkt me een hele opluchting :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 12:28 



 

Ja las op internet hele horrorverhalen over de napijn :')

Maar op ontslagbrief stond weer dat ik een peri-anale abces had :+ Ach maakt ook niet uit hoe het heet.

Ben van de ergste pijn verlost en nu hopen op een mooie wondgenezing. En dat het vooral niet terugkomt. Want die kans was 40% ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 12:37 



 
Profiel   

Whahaha klinkt lekker :')

Toen ik gister wakker werd op de uitslaapkamer lag er iemand naast mij die de operatie aan het bespreken was. Meneer had blijkbaar een gezwel aan zijn prostaat. Dat was ook wel heerlijk wakker worden _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 12:40 



 
Profiel   

Fijn dat je er niet al te veel last van hebt.
Goed blijven spoelen, ook als je er geen zin meer in hebt, toch doen.
Ben er al drie keer aan geopereerd helaas, laatste keer was een horror, details zal ik je besparen.
Hoe groot het gat nu ook is, zodra er nieuw weefsel begint te vormen gaat het snel weer dicht groeien.
Litteken zal wat vervelend blijven, maar als dat alles is haha.
Voorspoedige genezing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 13:17 



 

Yellowbird schreef
Fijn dat je er niet al te veel last van hebt.
Goed blijven spoelen, ook als je er geen zin meer in hebt, toch doen.
Ben er al drie keer aan geopereerd helaas, laatste keer was een horror, details zal ik je besparen.
Hoe groot het gat nu ook is, zodra er nieuw weefsel begint te vormen gaat het snel weer dicht groeien.
Litteken zal wat vervelend blijven, maar als dat alles is haha.
Voorspoedige genezing!

Ben toch wel nieuwsgierig naar de details :o

Ik heb de wond 'gelukkig' vrij hoog zitten. Hier ongeveer:

[ img ]

Hoevaak moest jij spoelen? Ik vind 2 x per dag weinig klinken. En natuurlijk spoelen na ontlasting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 13:41 



 
Profiel   

Hahaha, na mijn bevalling een perianale fistel gehad, 2 operaties nodig, dat ging prima. Wel een jaar met pijn gelopen voordat en gynaecoloog me eens serieus nam..
1,5 jaar later een puistje dat maar niet weg ging, dacht ik. Werd ineens vervelend pijnlijk, dus hop, naar de huisarts.
Die vertrouwde het niet en ik moest dezelfde dag nog naar het zh.
Daar mocht ik niet meer weg, moest dezelfde dag nog onder het mes.
Wat sochtends vroeg een bultje ter grootte van een klein erwtje was, was savonds de grootte van een ei.

Helaas heb ik er 2 dagen na de operatie nog eens een ontsteking erbovenop gekregen, waardoor ik het uitbrulde van de pijn als de verpleging voor wondzorg kwam.
Heb dus 2 weken oxycodon moeten nemen om het uit te kunnen houden.
Mijn partner zat op dat moment in Rusland, en ik heb een klein kindje.
Kan je vertellen dat dat niet evident is, als je steeds bijna flauwvalt van de pijn als je de wond moet spoelen. En medicatie krijgt om de ontlasting dun te houden, dus dat bleef niet bij 2x of spoelen helaas.

Door die ontsteking erop heb 3 weken non stop op de bank gelegen, kon niks meer zelf, zelfs niet mijn broek optrekken.
Pas na 3 maanden mocht ik weer aan het werk..

Jij wou de details haha, hoop dat jou dit bespaart blijft.

2x pd spoelen is wel heel weinig, komt toch veel vocht uit.. Ik moest er continue gaasjes met flamigel geloof ik tegen aan leggen, dit houdt de wond vochtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 14:08 



 

Bedankt voor het delen van je verhaal! Hoop dat mij die ellende beetje bespaard blijft :+

Dus je raadt aan om vaker te spoelen? Ik hoef er geen gaasjes tegen aan te leggen. Heb alleen kraamverband om vocht op te vangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 14:40 



 
Profiel   

Zou inderdaad vaker spoelen, wond moet zo lang mogelijk open blijven en mag geen korstvorming krijgen.
Zou eens informeren of je niet beter flamigel erop moet doen, dat helpt de wond vochtig te houden en helpt het genezingsproces.

Mijn ervaring is dat er bitter weinig informatie wordt gegeven.
Eerste 2 operaties moest ik flamigel gebruiken en 2x pd thuisverpleging voor de wondzorg.
Laatste operatie heb ik dat zelf aan de arts moeten vragen of dat niet nodig was. O ja dat is wel verstandig. En bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 15:22 



 

Yellowbird schreef
Zou inderdaad vaker spoelen, wond moet zo lang mogelijk open blijven en mag geen korstvorming krijgen.
Zou eens informeren of je niet beter flamigel erop moet doen, dat helpt de wond vochtig te houden en helpt het genezingsproces.

Mijn ervaring is dat er bitter weinig informatie wordt gegeven.
Eerste 2 operaties moest ik flamigel gebruiken en 2x pd thuisverpleging voor de wondzorg.
Laatste operatie heb ik dat zelf aan de arts moeten vragen of dat niet nodig was. O ja dat is wel verstandig. En bedankt.

Zal morgen eens bellen. Had aan vriend mijn ontslagbrief gegeven. Maar hij zegt dat ie hem nooit vast heeft gehad. Dus moet nog even opzoek.

Thuiszorg was niet nodig volgens ziekenhuis. Nu zit ik zelf al aantal jaar in de zorg en studeer ik voor verzorgende ig. En heeft vriend gelukkig een hele grote spiegel. Dus zo controleer ik elke keer de wond.

Maar alles ziet er netjes en rustig uit.

En heb vanmiddag ook al 2 keer gespoeld.

Mocht van ziekenhuis zelfs weer gelijk aan het werk, mits ik dit vol kon houden :+ Dacht het even niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 16:32 



 

Wel vervelend dat precies vandaag mijn darmen van slag zijn :')

Nouja is ook niet raar, vorige week was het te pijnlijk om naar wc te gaan voor grote boodschap.

Dus zo maar weer spoelen. Handdoeken vliegen er door heen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 18:29 



 
Profiel   

Bah, balen zeg! Achja, gelukkig hebben we een wasmachine daarvoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 18:54 



 
Profiel   

Dat probleem had ik dus ook, een week lang aan de dunne hahaha :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 19:35 



 

Yellowbird schreef
Dat probleem had ik dus ook, een week lang aan de dunne hahaha :+

Haha gelukkig is het niet helemaal dun :')

Net voor laatste keer gespoeld vandaag. Benieuwd hoe het vannacht gaat qua wondvocht.

Zag vanavond dat er een wit sliertje bij zat bij het verband. Nog niet eerder gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 22:24 



 
Profiel   

Sterkte!! Helaas heb ik het ook al 2 keer gehad op precies dezelfde plek. En mijn derde keer komt er nu bijna weer aan ben ik bang . Ik werd plaatselijk verdoofd en god wat deed dat pijn zeg, 2e keer voelde ik het mesje nog ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 22:45 



 
Profiel   

Wat een narigheid!! Doet spoelen pijn? Klinkt altijd zo naar :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 22:45 



 
Profiel   

Mijn man is hier 2x op dezelfde plek aan geopereerd, precies dezelfde plek als bij jouw.

Hij moest ook minimaal 3x daags spoelen, alleen goed erom heen drogen vond hij lastig dus dat mocht ik doen.
Wij deden er op advies van het ziekenhuis cutisorb erop tegen het lekken. Werkte echt super, hierdoor lekte het eigenlijk weinig door.
Helaas kwam die bij hem terug en moest hij nog een keer geopereerd worden eraan, nu gaat het al weer een paar jaar goed * klopt het af*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 22:50 



 

Myrthe_x schreef
Sterkte!! Helaas heb ik het ook al 2 keer gehad op precies dezelfde plek. En mijn derde keer komt er nu bijna weer aan ben ik bang . Ik werd plaatselijk verdoofd en god wat deed dat pijn zeg, 2e keer voelde ik het mesje nog ook.

Brr dat voorspelt niet veel goeds voor mij :')

Ze waren bij meteen duidelijk dat onder lokale verdoving het te pijnlijk zou zijn. Dus als het weer keer terugkomt, dan ga ik mooi weer onder narcose :+

Chocopasta schreef
Wat een narigheid!! Doet spoelen pijn? Klinkt altijd zo naar :o

Nee het doet niet echt pijn, tenminste bij mij niet. Het trekt/zeurt wel wat. Maar komt ook deels doordat ik de wond opentrek. En gegeven moment begint het wat te steken.

kiki1976 schreef
Mijn man is hier 2x op dezelfde plek aan geopereerd, precies dezelfde plek als bij jouw.

Hij moest ook minimaal 3x daags spoelen, alleen goed erom heen drogen vond hij lastig dus dat mocht ik doen.
Wij deden er op advies van het ziekenhuis cutisorb erop tegen het lekken. Werkte echt super, hierdoor lekte het eigenlijk weinig door.
Helaas kwam die bij hem terug en moest hij nog een keer geopereerd worden eraan, nu gaat het al weer een paar jaar goed * klopt het af*

Drogen lukt mij gelukkig zelf. Heb hier verder niemand die ermee kan helpen. Vriend zou wel willen, maar valt enorm snel flauw.

Ik draag nu hele dag kraamverband achterin en onderin gewoon maandverbandje. Overdag gaat dit prima. Met elke spoelbeurt vervang ik het ivm hygiëne.

Alleen 's nachts lekt het er bij langs. Gelukkig lig ik op een steeklaken met daarop weer een wegwerpmatje ( https://www.action.com/nl-nl/p/puppy-trainingpads-/ deze, werkt net zo goed en veel goedkoper)

Vind het hartstikke zonde als er iets in het matras terecht zou komen :o

Alleen ik kan nergens mijn ontslagbrief vinden. Heb het ergens neergelegd, maar waar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 23:06 



 
Profiel   

Qua spoelen zou ik wel een beetje aanhouden wat er verteld is. Teveel spoelen is ook niet goed namelijk.
Wat betreft je ontslagbrief, ik weet niet bij welk ziekenhuis je zit, maar als ik inlog bij mijn ziekenhuis met mijn DigiID staan mijn ontslagbrieven daar ook in. Alhoewel het kan zijn dat dit een paar dagen kan duren. En anders even je huisarts of het ziekenhuis bellen, dan kunnen ze hem vaak wel opzoeken en/of nasturen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 23:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen