Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken als consultant - wil ik dit wel?

 
Profiel   

Hallo allemaal,

ik wil mijn verhaal even van me afschrijven... Ik ben ook al in gesprek met een vriendin, en morgen hopelijk een vertrouwenspersoon om hetzelfde voor te leggen, maar ik merk dat het aan me knaagt.

Per 1 november ga ik starten bij een nieuwe baan als IT consultant in de healtcare. Contract waarin staat dat ik per 1 november ga starten is getekend midden september en hierin staat dat ik een maand opzegtermijn heb.
Ik ben nu nog aan het uitwerken op mijn huidig werk, en op de dagen dat ik daar vrij heb probeer ik al een aantal kennismakingssessies bij bedrijven bij te wonen vanuit mijn nieuw werk.
Vanuit de functie zou ik 4 dagen werken, 1 dag interne scholing krijgen voor de komende 22 maanden.
Bij de sollicitatie is aangekaart dat we erg veel in de auto zullen zitten, tot 20u per week buiten de werkuren.
Ik heb daar goed over nagedacht (dacht ik) en ook aangegeven dat ik dat geen probleem vindt. Ik rij graag auto, kan goed lange afstanden rijden, etc.

Maar nu, vandaag, voor het eerst ver moeten rijden voor werk.
Een rit van normaal 1u50, google maps raadde al aan om 3u te rekenen gezien een druk kruispunt. Uiteindelijk dus net geen 3u in de auto gezeten vanochtend.
6u opstaan, 6u30 in de auto en 9u25s stond ik op mijn afspraak. Tijdens de rit heb ik meerdere keren gedacht ' wat doe ik hier, waar ben ik mee bezig, ik wil dit helemaal niet, ik wil niet dagelijks dit gedoe met files en drukke kruispunten die vaststaan.'.
Op mijn afspraak aangekomen een bijzonder leuke vergadering gehad, erg interessant. Ik vind het werk dus wel echt super leuk. Het werk heeft mijn humeur echt weer opgekrikt. En toen moest ik weer de auto in naar huis.
Volgens google maps geen bijzonderheden en een vlotte rit van 1u50 voor de boeg.
Maar ik merkte halverwege toch weer de tegenzin. Jeetje wat is dat een eind. Hier had ik geen zin in.
Lang eind rijden, veel tijd om na te denken.
Super leuke vergadering, erg leuk werk.
Wat een eind rijden man... wat een gedoe... en straks zou dit dan dagelijks moeten....
Altijd vroeg op, laat thuis... daar gaan de spontane uitstapjes in de avond met vriendlief...
Maar oef, het werk is zo een leuke kans/uitdaging.

en dit... 2u lang.

Het is werk als consultant. Super leuk en afwisselend werk, maar eerlijk? Ik weet niet hoe lang ik die reistijden ga volhouden. Het gaat me opbreken om gemiddeld 12 uur per dag met werk bezig te zijn.
Maar langs de andere kant voel ik me echt als een opgever... een slappe hap.
Het kan best goed zijn dat ik opdrachten krijg op max een uurtje rijden, het is ook heel erg goed mogelijk dat ik opdrachten krijg in Groningen/Friesland (2u30 of 3u enkele rit).

Er is in mijn verleden best veel gebeurd, waardoor ik gezegd heb dat ik dit juist niet wil.
Pap werkte altijd hard en lang. 7u30 vertrekken, 18u30/19u thuis.... Werk eiste zo veel van hem en uiteindelijk heeft hij er geen plezier van gehad. Geen tijd gehad om te leven.
En nu zit ik zelf in een situatie waarin ik dus gemiddeld 10-12 uur per dag voor werk weg ben.

Het klinkt helemaal helder. Je vindt het te lang rijden, dan doe je het niet.
Maar het werk is zo leuk! Mijn huidig werk maakte me totaal niet meer gelukkig, dit wel, enkel de reistijd niet.
Het wordt een uitdaging om met mijn diploma een soortgelijke baan te vinden die wel korter bij huis blijft.
En terug naar een functie vanuit mijn huidige baan, wil ik heel zeker niet.

Wat ik wil bereiken met dit topic? Het van me af kunnen schrijven.
Jullie kunnen de beslissing niet voor me maken, helemaal niet. Maar wellicht heeft iemand wel in een soortgelijke situatie gezeten en kunnen jullie me advies geven of jullie ervaring delen.

Dank je wel voor het lezen van mijn verhaal, ik merk dat het langer is geworden als ik wou, blijkbaar zit het dus wel echt dubbel...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 14:43 



 
Profiel   

Ik zou gewoon je proeftijd starten en jezelf de kans geven het te proberen. Valt het tegen dat is er niets verloren om in de proeftijd te stoppen. Het heet niet voor niets proeftijd, die werkt 2 kanten op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 14:50 



 
Profiel   

Kun je het rijden niet leuker maken door bijvoorbeeld naar luisterboeken te gaan luisteren of podcasts te gaan beluisteren?

als ik een lange rit moet maken vind ik het heerlijk omdat ik dan wel een keer naar muziek kan luisteren zonder gestoord te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 14:53 



 
Profiel   

Dat gedeelte over je vader triggert me om te reageren.
Jij bent niet je vader hè. Je hebt nog geen kinderen neem ik aan dus die lijden er niet onder. Er is niets mis met investeren in leuk werk als je nog niet veel verantwoordelijkheden thuis hebt. Je vriend is volwassen, daar kun je gewoon afspraken mee maken.

Vaak geeft het consultancy je de ervaring en contacten om straks een leuke vaste baan te krijgen en dan ben je van die reistijd af.

Overigens vind ik 3 uur enkele reis buiten werktijd om, van de zotte. Daar zou ik het gesprek over aangaan met je leidingevende. Werken jullie niet in regio’s rondom woonplaats? Of dat reistijd boven een uur als werktijd geldt? Het bedrijf heeft er ook niets aan als medewerkers overspannen worden, en dat wordt bijna iedereen van elke dag 4-5 uur filerijden. Dus niet gelijk de handdoek in de ring maar het gesprek aangaan. Daarmee toon je jezelf ook een volwassen professional.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 14:54 



 
Profiel   

Zit je nu tijdelijk bij een klant? Heeft het bedrijf klanten in de buurt?

Ik heb ook een tijd lang veel gereden, eerst voor twee maanden, daarna verleninging, daarna einde jaar is handig dat je blijft, daarna etc etc. Ik kon het goed volhouden vanwege relatief weinig file en een strak ritme. Ook had ik bedongen dat ik de uren boven de één uur in de auto als extra uur mocht schrijven (beloning was ook als overuur, 150%). Voordeel was ook dat ik toen alleen woonde, dus kun je makkelijker alles plannen en verwacht niemand je op een bepaald moment thuis.

Daarna ook wel klanten ver weg gehad en wat creatiever omgesprongen met de reistijden. Soms een overnachting en dan twee dagen langer werken. Soms een dag thuis werken en op andere dagen bij klanten. Of wat creatiever omgaan met momenten van reizen (of zelfs met trein reizen, zodat je kunt door blijven werken).

Let er wel op dat je echt moet wennen aan een nieuwe baan, dat moet je echt even de tijd geven (tenzij je echt tegen een burn out op loopt). Ook thuis goede afspraken maken, huishoudelijke taken goed verdelen. Wat ik bijvoorbeeld ook deed, is op zondag in het voren koken. Dan een paar dagen alleen maar pasta/rijst maken en de saus in de magnetron of een pan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 14:55 



 
Profiel   

Ik heb in een vergelijkbare werksituatie gezeten. Audit- en advieswerk toevallig ook in de ICT-branche en daar gold hetzelfde als wat jij schrijft. Reistijd is eigen tijd en soms inderdaad 2-3 uur enkele reis.

Daarnaast werd onze tijd bij de klant zo strak ingepland dat al het andere werk dat gedaan moest worden , zoals voorbereiding en rapportage ook in eigen tijd gedaan moest worden, omdat daar op locatie niet voldoende tijd voor was vaak. Verder werden bijscholingen en interne vergadering in de avonduren gepland twee keer per maand en dat kwam dan dus boven op mijn reis en werktijd.

Ondanks dat het werk ontzettend leuk vond, er heel veel van geleerd heb en het inhoudelijk uitdagend vond ben ik echt ontzettend blij dat ik daar gestopt ben en nu 32 uur werk bij een werkgever waarbij ik deze tijd flexibel kan invullen en waar mijn reistijd naar andere locaties dan mijn standplaats gewoon onder werktijd vallen.

Het reizen en de weinige uren vrije tijd braken me echt op na een tijdje en heb het ook maar anderhalf jaar volgehouden uiteindelijk en wil nooit meer terug naar zo'n werksituatie. De rest van mijn (sociale) leven is me meer waard dan mijn werk.


Laatst bijgewerkt door Lena82 op 01-10-19 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 14:57 



 
Profiel   

Ik zie ook geen absurde lange dagen in die vader dagen, dat zijn heel normale dagen als je niet naast je werk woont.
Ik denk dat veel mensen maar wat graag pas om half 8 van huis zouden gaan :P

Echter is het niet relevant wat iemand andersclang of kort vind. Het is jouw leven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 14:57 



 
Profiel   

Ik zou het toch een paar weken/maanden proberen, zeker als je het werk echt leuk vind.

En vandaag had je ook niet echt de juiste dag om voor het eerst ver te rijden... regen, tractors op de snelweg etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:00 



 
Profiel   

Sizzle, dat was inderdaad ook het plan. Maar ik moet even uitzoeken of die proeftijd loopt vanaf moment van 1 november of vanaf dat ik het contract heb getekend waarin staat dat ik per 1 november start.

Bling, ik luister naar muziek, maar zelfs dat begint me op een bepaald moment niet meer bezig houden...

Waves, ik ben inderdaad niet mijn vader. Ik heb het als kind ook nooit storend gevonden dat hij lang werkte, totaal niet. Wat ik met die alinea wil zeggen, ik dat hij veel heeft gewerkt en daardoor weinig tijd had voor andere leuke dingen. Uiteindelijk heeft hij na een leven hard werken, weinig vrije tijd, veel dingen moeten missen ( en ja dat is een keuze die hij heeft gemaakt!), zijn leven moeten afgeven op een moment dat hij besloten heeft om wel van het leven te genieten. Dat heeft mij doen besluiten niet te wachten tot ik oud ben en me als jong mens volop op werk te storten.

Vriend vindt trouwens alles prima, steunt me ook in wat ik doe, maar ik vindt het vervelend.

Ik zit momenteel nog niet bij een klant, maar als ik straks effectief start ga ik dus tijdelijke klanten krijgen (en het kan inderdaad dat een klant me dan vast in dienst wil nemen... maar ja.. dat ik geluk hebben gok ik dan).
Ik voel er ook weinig voor om 6 maanden lang 2 tot 3 keer per week op hotel te zitten.

Het bedrijf heeft klanten door heel nederland. En selecteert consultants niet op regio maar op ervaring en personaliteit. Als ze denken dat ik een meer geschikt karakter heb/ervaring met bepaald programma zetten ze mij daarop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:03 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik zie ook geen absurde lange dagen in die vader dagen, dat zijn heel normale dagen als je niet naast je werk woont.
Ik denk dat veel mensen maar wat graag pas om half 8 van huis zouden gaan :P

Echter is het niet relevant wat iemand andersclang of kort vind. Het is jouw leven ;)


Hij woonde dus wel naast de deur van zijn werk, 15 min reistijd. Maar moest gewoon veel daar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:04 



 
Profiel   

Zou gewoon lekker die maand proeftijd ingaan en het na een week of 3 evalueren voor jezelf.
Overigens vond ik lange afstanden rijden altijd prima te doen met een lekker muziekje op. Dus naast de radio stond ook mijn telefoon vol met muziek waardoor ik ook niet constant hetzelfde had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:04 



 
Profiel   

Wat ik lees, is het ook niet zozeer het autorijden wat je tegensteekt, maar de lange werkdagen. Klopt dat? Als je om 9 uur zou kunnen vertrekken, 3 uur rijden naar een klant, daar een lunchvergadering van 2 uur en dan weer 3 uur terugrijden en om 17 uur terug thuis, zou je het wel allemaal heel fijn vinden, toch?

En dan snap ik het wel. Ik zou ook geen werkdagen van 10 tot 12 uur willen maken. Ik ben echt van het principe 'werken om te leven'.
Wat ik nu zou doen, is wel gewoon met deze job beginnen. Het is fijn om een inkomen te hebben, om bezig te zijn, het staat goed op je cv en je rijdt niet tegen de kar van een werkgever binnen je vakgebied (connecties zijn belangrijk). En ik zou dit met een open geest doen, dus niet bij voorbaat al negatief doen en klagen, er echt voor gaan, maar in het achterhoofd houden dat dit een tijdelijke situatie is en dat je ondertussen op zoek gaat naar een job die beter bij je past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:05 



 
Profiel   

Gini. Wat jij zegt 'werken om te leven', die insteek heb ik ook. En wat je beschrijft zit niet in mijn mening.
Ook als het binnen reistijd is vindt ik 3 uur naar een afspraak rijden eigenlijk van de zotte.

Wat ik wellicht ben vergeten te schrijven maar wel belangrijk is...
Het contract beschrijft dus dat ik een maand proefperiode heb, en als ik bv achter 6 maanden wil stoppen dan moet ik het opleidingsbedrag (50.000 euro) terugbetalen.
Het is dus niet zomaar even tussentijds stoppen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:08 



 
Profiel   

Het reizen wordt denk ik wel interessanter als het werk meer eigen wordt, dan heb je tijd om over dingen na te denken ipv te doen zeg maar. Dus over vergaderingen of vraagstukken waar je in een vergadering of werkoverleg niet uitkomt, kan je in de auto lekker nadenken.

De vraag is alleen, staan de uren in de auto je tegen of het feit dat je veel van huis bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:09 



 
Profiel   

Ik vind het grote voordeel van consultant zijn dat je je eigen uren kan maken. Ik zit nooit van 9 tot 17 bij een klant. Ik werk een beetje thuis, kom na de spits eens aan bij een klant, doe dan mijn afspraken daar en zorg dat ik voor (of juist na) de spits weer in de auto zit. Zijn er bij jou geen mogelijkheden om flexibeler met je tijd om te gaan, om in ieder geval te zorgen dat je niet onnodig lang in de auto zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:09 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Het reizen wordt denk ik wel interessanter als het werk meer eigen wordt, dan heb je tijd om over dingen na te denken ipv te doen zeg maar. Dus over vergaderingen of vraagstukken waar je in een vergadering of werkoverleg niet uitkomt, kan je in de auto lekker nadenken.

De vraag is alleen, staan de uren in de auto je tegen of het feit dat je veel van huis bent?


Beide.
Ik ben graag bezig, en ben ook niet gekluisterd aan huis. Totaal niet.
Maar ik vindt het wel fijn om langer als een uurtje per dag thuis te zijn. En ik reis graag, maar blijkbaar steekt 2-3u per rit me echt tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:10 



 
Profiel   

Kan je terug naar je huidige werk of heb je makkelijk een ander inkomen/of geen inkomen nodig als dit niet slaagt?
Dan gaf ik het een kans, die proeftijd is van beide kanten, die kan je prima gebruiken om te bepalen of dit wel of niet wat voor je is.

Ik ken je niet maar als ik jouw verhaal hier lees, verwacht ik niet dat dit hem gaat worden helaas....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:12 



 
Profiel   

Is het niet mogelijk om lange stukken met de trein te gaan? Kun je lekker je eigen ding doen, en voor je het weet ben je er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:13 



 
Profiel   

Ik neem trouwens aan dat je een concurrentie clausule hebt en dus niet zomaar een aanbieding van een klant mag nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:17 



 
Profiel   

Ik werk nu voor het 5e jaar in Brussel en woon in Gent. Een traject van 65km waar ik in de spits rustig 2.5u over doe enkele rit. De eerste 2.5 jaar runde ik een vestiging en moest ik er gewoon zijn. Toen zat ik om 5:45 ten laatste in de auto, dan was het nog te doen. Iets in de week plannen, zoals op restaurant gaan, was altijd dikke stress. Hoe vroeg je ook vertrekt, of probeert te vertrekken (want er kwam zo vaak iets dringend tussen), het leek wel of de file gewoon meegroeide -O- :')

Het ging om een baan die ik erg graag wou en dat maakte het waard. Ik werkte 45-55u per week + reistijd. En ik heb nog een baantje op zondag erbij.
Ik heb overigens nooit zoveel en zo consequent paard gereden als in die periode. Als je geen tijd hebt, ga je blijkbaar heel strak vasthouden aan planningen voor zaken die je écht wil doen. Maar mensen hebben hier geen eindeloos begrip voor. Dat was iets waar ik niet over nagedacht had.
Gelukkig kookte mijn man voor me, anders was het met rijden geen doen geweest.

Hierna overgestapt naar een functie die ik van overal kan doen. Ik werk nog vaak in Brussel maar vertrek pas na de spits, en vaak ook weer ervoor of ruim erna. Ik doe dan thuis al wat mailtjes. Ik bezoek alle vestigingen in Benelux en zit om de week 1 à 2 nachten op hotel. In augustus heb ik volgens google 77u auto gereden, en dat is dan de rustigste maand van het jaar qua file...
Hotels in het begin vond ik heerlijk, maar inmiddels alleen nog maar dodelijk saai.

Wat ik doe:

* zoveel mogelijk afspraken plannen op tijden dat ik niet door de spits moet
* altijd met waze (niet google maps) rijden
* laptop mee naar hotel: mailtjes doen, netflix, of lezen op mijn e-reader, rondje gaan hardlopen, of in de gym aan de gang
* auto: luisterboek op (ik verslind echt veel boeken) of eigen muziek of radio of iemand bellen, de afwisseling maakt het draaglijk

Ik heb geen moeite met lange dagen maar het vele autorijden gaat mij wel opbreken.

Als je het nu na 1 ritje al vreselijk vindt, zou ik dit gevoel wel heel serieus nemen. Ga in gesprek met je werkgever en kijk of je je uren flexibeler kunt inplannen. Het brengt voor niemand op dat jij je tijd in de file staat te verspillen als het niet echt nodig is toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 15:43 



 
Profiel   

Om te beginnen, vandaag was absurd en kan je echt niet als vergelijking gebruiken voor een normale spits.
Verder, het autorijden went en gaat je op den duur een stuk minder energie kosten. De tijd word er niet minder van maar het word wel makkelijker. Maak het jezelf makkelijk, zorg dat je comfortabel zit, goede schoenen (desnoods wisselen als je bij de klant bent). Wat drinken evt eten binnen handbereik, goede muziek...alle beetjes helpen.

Verder, 2 tot 3 uur enkele reis red je alleen als je van de ene uithoek van Nederland naar de andere moet. Ik ben ook dagelijks vrijwel de hele dag onderweg en 2 uur is in Nederland echt heel erg ver. Qua plannen kan je nog wat doen misschien door niet net in de spits de randstad in of uit te rijden maar tenzij je continu de bekende filetrajecten pakt in de spits kan je bijna niet regelmatig meer dan 2u enkel onderweg zijn. Waarschijnlijk vaker korter, bedrijven zullen ook niet allemaal in een uithoek zitten denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 16:06 



 
Profiel   

Ik loop hier al wat jaren rond en heb in die jaren, mede door een gezamelijk topic, wel vaker wat van jou gelezen. Herken jij dit als een patroon?
Iets overwegen, ergens aan beginnen, vervolgens heel erg twijfelen..

Ik kan me herinneren dat je dit ook bij je studie had, stalling van je paard, woning, je zadel/tuig. Probeer objectief te kijken naar wat je wilt en of dit dan matcht met wat je wilt. Goed de tijd nemen en een weloverwogen keuze maken (wat zowel stoppen als doorgaan kan zijn).

In mijn omgeving ook wat consultants aanwezig, maar die werken/reizen echt niet allemaal 55+ uur hoor. Vaak houden ze met een opdracht toekennen wel rekening met de afstand en kan je wat flexibeler omgaan met werktijden.

Overigens, er zijn meer keuzes dan je vorige en je huidige werk hé...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 17:31 



 
Profiel   

Hier ook wat ervaring mee en vond de reistijd ook niks. Maar het ligt er maar helemaal aan waar je opdrachtgever zit.. Ik zou gewoon lekker met je baan beginnen en het bijv. 3 maanden proberen voor jezelf.

Je zegt dat er een kans is dat een opdrachtgever je ooit kan 'overkopen' als jij dat ook wilt.. Ik kreeg op den duur een opdracht met maar 20 min reistijd van m'n huis, heel dichtbij dus. Na een paar maanden ben ik toen van baan geswitcht naar een ander vakgebied, maar eigenlijk wilde die klant me graag overkopen en dan had ik gewoon een vast contract gehad op maar 20 min reistijd van deur tot deur. Dus geluk hebben kan zeker :)

Daarentegen ook verhalen van collega's die inderdaad (tijdelijke) opdrachten in Groningen hadden. Die sliepen dan 2-3 nachten per week in een hotel, probeerden de avonden als thuiswerktijd te rekenen en hadden dan bijv 0,5-1 dag per week vrij. Wellicht valt er wat te regelen met je baas of met de opdrachtgever om alles wat flexibeler in te delen :)

Mocht je het uiteindelijk toch niks vinden kan je altijd nog stoppen, en is zoveel reistijd zeker een legitieme reden. Persoonlijk is reistijd (en weinig zeggenschap bij welke klanten je terechtkomt) ook wel een reden voor mij om niet meer de consultancy in te gaan. Maar dat hangt natuurlijk erg af van de detacheerder waar je zit.

_mexx_lady_ schreef
Gini. Wat jij zegt 'werken om te leven', die insteek heb ik ook. En wat je beschrijft zit niet in mijn mening.
Ook als het binnen reistijd is vindt ik 3 uur naar een afspraak rijden eigenlijk van de zotte.

Wat ik wellicht ben vergeten te schrijven maar wel belangrijk is...
Het contract beschrijft dus dat ik een maand proefperiode heb, en als ik bv achter 6 maanden wil stoppen dan moet ik het opleidingsbedrag (50.000 euro) terugbetalen.
Het is dus niet zomaar even tussentijds stoppen...


Edit: lees nu het bovenstaande, dan zou ik wel erg twijfelen ook. Zo'n opleidingsbedrag is niet niks. Ik had ook zo'n boeteclausule (wel voor minder geld, ongv. 5000) maar dit heeft mij er wel van weerhouden om eerder een andere baan te zoeken. De clausule geldt niet voor je proeftijd toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 17:33 



 
Profiel   

Dat had ik ook gemist, maar dat zou me te veel zijn. Zoiets zou ik dan enkel overwegen als de opleiding pas begint na ongeveer 4 maanden en zeker bent dat je blijft. Een opleiding in de proeftijd moeten terug betalen gaat natuurlijk nergens over, dat zou ik nooit tekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 17:49 



 
Profiel   

Ik hoef mijn opleiding niet in de proeftijd terug te betalen, wel als ik besluit halverwege of na proeftijd te stoppen.

Doubtless, klopt dat ik altijd veel twijfel, ik heb bevestiging nodig. Zit gewoon in me en ben nu ook hard aan het werk om daar wat mee te doen. Maar die aard maakt het me er niet gemakkelijk op.

Ik heb ondertussen besloten om gewoon de proeftijd aan te gaan straks, en dan heel kritisch ga kijken hoe ik dit verder wil.
Misschien went het wel, wellicht ook niet.
Ik durf niet te zeggen hoe flexibel ze zijn, wat ik tot nu toe heb ervaren is dat vrijwel alle consultants gewoon ‘normaal’ werken zonder al te veel flexibiliteit te vragen hieromtrent...
Ik denk dat ik gewoon heeeeeel erg moet wennen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen