Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sebacil/ Byemite

 

Ik kan er niet zoveel over vinden online, dus ik stel de vraag hier maar, misschien weet iemand iets :)

Wat is het verschil tussen Byemite en Sebacil? Beiden hebben als werkende stof foxim. Is byemite gewoon sebacil in een nieuw jasje?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 13:05 



 
Profiel   

Volgens mij is er inderdaad geen/nauwelijks verschil. Sebacil mocht niet meer verkocht worden, dus hebben ze in feite gewoon hetzelfde product onder een nieuwe naam aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 13:35 



 
Profiel   

Wat 8nnemiek zegt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 13:45 



 
Profiel   

Is Byemite niet iets meer verdund?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 14:10 



 
Profiel   

Sebacil bestaat volgens mij niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 08:51 



 
Profiel   

't enige wat over het algemeen telt is de werkzame stof he ;) Byemite is 500mg/ml foxim dat je kan verdunnen naar wat je het nodig hebt. Hoog geconcentreerd voor mijten, lager voor luizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 09:33 



 

Hoppit schreef
't enige wat over het algemeen telt is de werkzame stof he ;) Byemite is 500mg/ml foxim dat je kan verdunnen naar wat je het nodig hebt. Hoog geconcentreerd voor mijten, lager voor luizen.


Ja, dat snap ik ;)
Ik bedoelde meer de samenstelling of concentratie. Ik vraag me af hoeveel de concentratie is in bijvoorbeeld sebacil, want dan kan ik de concentratie byemyte misschien iets hoger doen. Aangezien ik te weinig effect heb met de byemyte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 12:24 



 

Celine_Famke schreef
Is Byemite niet iets meer verdund?

Dat bedoel ik idd. Foxim is bij beide hoofdstof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 12:25 



 
Profiel   

Sebacil is ook 500mg/ml

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 13:09 



 
Profiel   

Ondanks dat het echt vieze troep is werkte Sebacil hier ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 14:51 



 
Profiel   

Kinke schreef
Ondanks dat het echt vieze troep is werkte Sebacil hier ook niet

Omdat Byemite bij mij ontzettend op mijn longen sloeg, ben ik Defencare shampoo gaan gebruiken (is een vlooienschampoo) En vond dat mij mijn tinkermerrie erg goed werken. ( samen met de regelmatige sokkenwasritjes over het strand.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 15:10 



 

Kinke schreef
Ondanks dat het echt vieze troep is werkte Sebacil hier ook niet

Heb jij een andere oplossing gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 15:59 



 

Sabbientje schreef
Kinke schreef
Ondanks dat het echt vieze troep is werkte Sebacil hier ook niet

Omdat Byemite bij mij ontzettend op mijn longen sloeg, ben ik Defencare shampoo gaan gebruiken (is een vlooienschampoo) En vond dat mij mijn tinkermerrie erg goed werken. ( samen met de regelmatige sokkenwasritjes over het strand.)

Misschien deden de sokkenwasritjes meer dan de vlooienshampoo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 15:59 



 
Profiel   

Wassen jullie het hele paard of in elk geval de hele benen (dus van boven tot onder) of alleen de sokken?

Foxim werkt echt heel goed, maar wanneer je van onder naar boven wast, kruipen de mijten naar hoger gelegen paard om vervolgens later terug te keren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 16:34 



 
Profiel   

Mindim schreef
Heb jij een andere oplossing gevonden?


Ik heb n.a.v. ervaringsverhalen op Bokt een pour-on voor koeien gebruikt, maar 50ml en sinds die tijd (2 jaar) geen mijtprobleem meer gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 16:56 



 
Profiel   

als het tegen luis is dan werkt hier spotinor pour on echt hartstikke goed!

sebacil is er nog wel dacht ik.
maar was toch zo dat sebacil eigenlijk voor varkens is en byemite eigenlijk voor kippen?
heb een tijd terug tegen mijt juist neocidol gekregen. wat dan weer eigenlijk voor schapen is :+

maar tegen mijt was ik niet meer.
ben daar zo zat van,laat nu een spuit dectomax zetten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 17:14 



 

Mloui schreef
Wassen jullie het hele paard of in elk geval de hele benen (dus van boven tot onder) of alleen de sokken?

Foxim werkt echt heel goed, maar wanneer je van onder naar boven wast, kruipen de mijten naar hoger gelegen paard om vervolgens later terug te keren.

Ik was van boven naar beneden en begin bijna in de oksel.Het helpt wel wat, de jeuk is minder, maar we zijn er helaas niet af

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 18:05 



 

Kinke schreef
Mindim schreef
Heb jij een andere oplossing gevonden?


Ik heb n.a.v. ervaringsverhalen op Bokt een pour-on voor koeien gebruikt, maar 50ml en sinds die tijd (2 jaar) geen mijtprobleem meer gehad :)

Eprinex? Dat zag ik ook voorbijkomen, maar ook dat iemand daar uiteindelijk problemen mee kreeg. Op de rug werd de huid week en kaal of zoiets iig

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 18:07 



 

ellepel schreef
als het tegen luis is dan werkt hier spotinor pour on echt hartstikke goed!

sebacil is er nog wel dacht ik.
maar was toch zo dat sebacil eigenlijk voor varkens is en byemite eigenlijk voor kippen?
heb een tijd terug tegen mijt juist neocidol gekregen. wat dan weer eigenlijk voor schapen is :+

maar tegen mijt was ik niet meer.
ben daar zo zat van,laat nu een spuit dectomax zetten :j

Hoe bevalt dat, is dat die spuit waar sommige paarden niet goed tegen kunnen? Ik heb Wolvega daarover gebeld, maar dectomax alleen zou niet voldoende zijn? Maar bij jou helpt het afdoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 18:08 



 
Profiel   

De Pour-On is van Cydectin.
Die moet je inderdaad niet op de rug doen, maar met een spuitje zonder naald verdelen over de benen, en dan op meerdere plekjes per been inmasseren op de huid. Dat werkt het beste :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 18:17 



 
Profiel   

Mindim schreef
Eprinex? Dat zag ik ook voorbijkomen, maar ook dat iemand daar uiteindelijk problemen mee kreeg. Op de rug werd de huid week en kaal of zoiets iig


Nee, ik heb Noromectin gebruikt. 10ml op ieder been, 5ml op schoft en staartaanzet

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 18:29 



 
Profiel   

Dectomax.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:24 



 
Profiel   

mindim.
ja hier alleen dectomax gedaan omdat mijn merrie panisch voor water is en dus bijna niet te wassen valt met sebacil of neocidol of wat dan ook...dan kom ik echt niet goed op,de huid en scheren begin ik niet aan.
spotinor gebruik ik dan als pour on tegen luis ,alleen niet op de rug omdat ze daar dus kale plekken van krijgt, maar ik zet die onder de manenkam,dan gaat het goed
en heb vorig jaar dectomax laten zetten door een veearts die het heel vaak doet bij paarden
stampen en jeuken was binnen 2 weken over.
en voor onderhoud tussendoor met kriebel plekken gebruik ik een mengsel van zwavelbloem met olijfolie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:42 



 
Profiel   

Mindim schreef
Sabbientje schreef
Omdat Byemite bij mij ontzettend op mijn longen sloeg, ben ik Defencare shampoo gaan gebruiken (is een vlooienschampoo) En vond dat mij mijn tinkermerrie erg goed werken. ( samen met de regelmatige sokkenwasritjes over het strand.)

Misschien deden de sokkenwasritjes meer dan de vlooienshampoo?

De vlooienshampoo heb ik vooral gebruikt in de tijd dat de sokkenwasritten wat minder waren. (winter/lente)
De sokkenwasritten zorgde daarna voor de rest. (van de zomer gemiddeld 2 tot 3 keer per week door het water gebanjerd)
Daarnaast krijgt ze Finecto.

Dus weet niet wat er het beste werkt, maar de combi doet het in ieder geval goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 06:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen