Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zebra's ontsnappen uit Duits circus, één zebra doodgeschoten

 
Profiel   

nos
Overige


In Duitsland hebben twee zebra's voor flink wat onrust gezorgd nadat ze gisteren waren ontsnapt uit het circus. De twee dieren renden over de snelweg, waardoor een ongeluk plaatsvond en er een kilometerslange file ontstond.

De dieren ontsnapten uit een circus in het Duitse Rostock. Het is onduidelijk hoe ze dat is gelukt. Een van de twee kwam midden op de A20 terecht. "De zebra ging in de verkeerde richting op de snelweg van Tessin naar Rostock", zei een politiewoordvoerder aan Duitse media.

De zebra heeft meerdere auto's beschadigd en een ongeluk veroorzaakt, maar er zijn geen gewonden gevallen.

De politie heeft de zebra die de verkeerde kant op rende op de snelweg doodgeschoten. De andere zebra is gevangen en teruggebracht naar het circus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 22:52 



 
Profiel   

Ik snap het nut van doodschieten niet. Ik begrijp dat het gevaarlijk is voor automobilisten van de snelweg, maar zodra de eerste auto stopt dan stoppen ze allemaal en is het puur wat schade aan de auto's. Je kan in dat geval toch wel een verdovings geweer gebruiken of zeg ik iets verkeerds?

Sowieso vind ik dieren in een circus niet meer van deze tijd, maar dat is een andere discussie denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 23:10 



 
Profiel   

Verdovingsgeweer is speciale opleiding voor een DA en geen standaard uitrusting van politie of DA's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 23:12 



 
Profiel   

emilyslaluna schreef
Ik snap het nut van doodschieten niet. Ik begrijp dat het gevaarlijk is voor automobilisten van de snelweg, maar zodra de eerste auto stopt dan stoppen ze allemaal en is het puur wat schade aan de auto's. Je kan in dat geval toch wel een verdovings geweer gebruiken of zeg ik iets verkeerds?

Sowieso vind ik dieren in een circus niet meer van deze tijd, maar dat is een andere discussie denk ik.


Op een snelweg waar meestal minstens 100km/pu wordt gereden? Nee veel te veel risico, de kans op een enorme kettingbotsing is veel te groot. En anders hoeft er maar een iemand op te knallen met alle gevolgen van dien. Sneu voor de zebra, maar voor er een da met verdovingsgeweer is ben je te veel tijd kwijt.

Overigens ben ik blij dat dit soort dieren in NL al niet meer mogen in het circus. Maar het had net zo goed een paard kunnen zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 23:17 



 
Profiel   

tamary schreef
Verdovingsgeweer is speciale opleiding voor een DA en geen standaard uitrusting van politie of DA's.

Daarnaast duurt het even voor het is ingewerkt. Met een kogel vallen ze gelijk neer en kunnen ze geen gevaar meer vormen, hoe sneu het ook is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 05:46 



 
Profiel   

Ik begrijp wel waarom ze hem hebben afgeschoten. Het risico op zware ongevallen is enorm. Maar wat doet een zebra in deze tijd uberhaupt in een circus? Circussen in Europa zouden al lang geen (wilde) dieren meer mogen hebben (en er zou al lang geen publiek meer voor mogen bestaan).

En ik die dacht dat Duitsland bij de beschaafde westerse landen hoort. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 07:54 



 
Profiel   

Heb het artikel in het Duits gelezen, mensen zijn boos want verkeer stond al stil en het was een kwestie van een hek open zetten en dan had het dier gewoon uit het weiland gehaald kunnen worden. Tweede zebra was ook gewoon door medewerkers gepakt. Ipd is het dier van dichtbij neergeschoten door een agent. Het gevaar was al voorbij want hij liep op een landweg inmiddels. Gelukkig is het voor de mensen goed afgelopen maar wanneer dit een paard was gebeurd stond iedereen op z’n achterste benen. Staat helemaal los van de discussie of van oorsprong wilde dieren voor ons vermaak gehouden moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 07:58 



 
Profiel   

soesita schreef
Ik begrijp wel waarom ze hem hebben afgeschoten. Het risico op zware ongevallen is enorm. Maar wat doet een zebra in deze tijd uberhaupt in een circus? Circussen in Europa zouden al lang geen (wilde) dieren meer mogen hebben (en er zou al lang geen publiek meer voor mogen bestaan).

En ik die dacht dat Duitsland bij de beschaafde westerse landen hoort. -O-

Ik dacht dat wilde dieren in circussen al sinds 2015 verboden waren, niet dus. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 08:35 



 
Profiel   

soesita schreef
Ik begrijp wel waarom ze hem hebben afgeschoten. Het risico op zware ongevallen is enorm. Maar wat doet een zebra in deze tijd uberhaupt in een circus? Circussen in Europa zouden al lang geen (wilde) dieren meer mogen hebben (en er zou al lang geen publiek meer voor mogen bestaan).

En ik die dacht dat Duitsland bij de beschaafde westerse landen hoort. -O-

Een paar jaar gelden waren we op vakantie in Frankrijk. Daar werd een op een open vrachtwagen een leeuw in een kooi rondgereden in een dorp om reclame te maken voor een circus.
Geen wilde dieren in een circus, zover zijn we helaas nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:29 



 
Profiel   

emilyslaluna schreef
Ik snap het nut van doodschieten niet. Ik begrijp dat het gevaarlijk is voor automobilisten van de snelweg, maar zodra de eerste auto stopt dan stoppen ze allemaal en is het puur wat schade aan de auto's. Je kan in dat geval toch wel een verdovings geweer gebruiken of zeg ik iets verkeerds?

Sowieso vind ik dieren in een circus niet meer van deze tijd, maar dat is een andere discussie denk ik.


Precies wat ik dacht.... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:35 



 
Profiel   

De zebra is inderdaad doodgeschoten op een verlaten landweg. Had ergens een weiland opengegooid. Ik snap dit niet hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:37 



 
Profiel   

Cookies schreef
De zebra is inderdaad doodgeschoten op een verlaten landweg. Had ergens een weiland opengegooid. Ik snap dit niet hoor.


Als dit zo is dan is dat natuurlijk super triest :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:57 



 
Profiel   

Ja er is een foto van het dier wat op de grond ligt, de weg waar hij langs ligt is zo'n heel smal asfaltweggetje waar het gras al tussendoor omhoog komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 10:08 



 
Profiel   

emilyslaluna schreef
Ik snap het nut van doodschieten niet. Ik begrijp dat het gevaarlijk is voor automobilisten van de snelweg, maar zodra de eerste auto stopt dan stoppen ze allemaal en is het puur wat schade aan de auto's. Je kan in dat geval toch wel een verdovings geweer gebruiken of zeg ik iets verkeerds?

Sowieso vind ik dieren in een circus niet meer van deze tijd, maar dat is een andere discussie denk ik.




Euh nou heel simpel. Hoelang duurt 't om iemand op te trommelen die een verdovingsgeweer kan hanteren?

En hoeveel ongelukken met mogelijk dodelijke afloop kunnen er in die tijd gebeuren?

Die dieren gaan niet stilstaan op de weg he als er 1 auto heeft geremd. Ze kunnen zo de andere kant op springen. Of weer verder rennen de provinciale weg op.


Oftewel, zo snel mogelijk ingrijpen. Een schot is een laatste "redmiddel" maar helaas nodig. In sommige gevallen moet er een split second decision gemaakt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 10:32 



 
Profiel   

Misschien is de dode zebra het beste af.....

Dieren in een circus; zo triest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:40 



 
Profiel   

Ninx schreef
Misschien is de dode zebra het beste af.....

Dieren in een circus; zo triest...

Precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 17:06 



 
Profiel   

Een zebra loopt los en wordt zonder pardon vermoord.
Maar de meest gestoorde en gevaarlijke mensen laten ze wel gewoon lopen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 21:25 



 
Profiel   

Arme zebra ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 21:31 



 
Profiel   

Op een snelweg kan ik het snappen, helemaal in duitsland. Op een gewone landweg niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 10:06 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=LIJHqzfv7N4
Het lijkt inderdaad een landweg...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen