Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardrijden met een visuele beperking op manege Satana

 
Profiel   

Visio / Bokt
Manege, Overige
Ingezonden door _Natasja_

Sporten is gezond. Maar sporten met een visuele beperking kan lastig zijn. Toch laat Lisa Kaagman zich daar niet door tegenhouden. Op manege Satana rijdt ze met pony Twinky met enkele simpele aanpassingen gewoon zoals elke andere ruiter.

Visio, een organisatie voor blinden en slechtzienden, heeft een aantal sportportretten gemaakt over blinde en slechtziende sporters. Aflevering twee gaat over Lisa. In de video vertellen Lisa en haar instructeur Natasja van der Velden dat paardrijden met een visuele handicap gewoon mogelijk is en veel ontspanning en plezier biedt.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 16:06 



 
Profiel   

Is dat nog zo bijzonder dan? :+ Manege waar ik reed kwamen ook dagelijks blinde, dove of lichamelijk gehandicapte mensen rijden.

Overigens natuurlijk wel enorm fijn dat ook deze mensen deel kunnen nemen aan een sport! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 16:09 



 
Profiel   

Leuk stukje Natasja! Vriendin van mij rijdt bij jullie en zij heeft het enorm naar haar zin :) Hele sympathieke mensen bij Satana :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 16:13 



 
Profiel   

Wat ontzettend mooi dat ze dit aanbieden. Een bokker was blind geworden en beschreef hoe ze hiermee omging met haar paarden hobby.
" Het leven van een blind paardenmeisje"
Ik heb net na heel lang bijgelezen en lees dat ze sinds kort na 2,5 jr weer kan zie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 07:34 



 
Profiel   

Leuk dat bokt het geplaatst heeft.

Heel bijzonder of uniek is het wellicht niet.
Maar vanzelfsprekend is het ook niet dat een bijna blinde ruiter mee rijdt op een reguliere manege in een reguliere les.

Dat is ook de insteek van de opdrachtgevers van de docu: sporten is voor iedereen haalbaar.

Al dacht ik zelf bij het eerste telefoon gesprek ook: blind en in een groep?? “Tuurlijk, zal wel overdreven zijn”
Maar kom maar op en laat maar zien wat je kunt. En dan gaan we wel zien wat het lesplan voor jou wordt.

Alle nieuwe leerlingen starten bij ons met een verplichte privé les een zogenaamde niveaubepalingsles en daarin reed zij zo goed dat wij het probleem niet meer zagen.

@ghostattack: leuk om te horen dat ze het naar haar zin heeft. We doen ons best. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 15:57 



 
Profiel   

Voor mij blijft dit fantastisch. Hoewel het misschien vaker gebeurt nu. Ik vind het mooi dat zij met kleine aanpassingen gewoon mee kan doen in een normale les en dat voor niemand een probleem lijkt te zijn. Als je maar wilt meehelpen en mee denken, is er zo veel mogelijk.

Ze zegt zelf dat het voor haar mogelijk is omdat ze het paard vertrouwt. Naar een nieuwe manege gaan en dan op een vreemd paard stappen lijkt me dan hartstikke spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 12:17 



 
Profiel   

Als instructie vind ik het ook heel spannend om een ander paard voor haar in te delen.

Ik zorg er dan ook altijd voor dat twinky met een andere ruiter in de les rijdt.

Mocht het niet gaan dan wisselen we zo weer terug. Alleen nooit nodig geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 21:21 



 
Profiel   

Heel leuk filmpje! En het is denk ik echt niet zo vanzelfsprekend dat een manege meedenkt over hoe iemand wel kan deelnemen. Dus complimenten Natasja!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen