Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe hoog staat jullie CV?

 
Profiel   

Een kleine vraag voor deze zondag. :)

Nu de gashaard eruit is en ik een CV heb, vroeg ik mij eigenlijk af hoe ik deze moet instellen. Nu snap ik natuurlijk dat dat weer afhankelijk is van je soort huis en eigen gevoel, maar toch ben ik wel nieuwsgierig.
Want met de gashaard moest je echt op gevoel stoken.

Sowieso ben ik meer iemand van warme pantoffels en een kleedje dus ik vermoed dat we rond de 19 graden wel goed gaan zitten. Ik ben benieuwd deze winter. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 10:58 



 
Profiel   

Overdag eigenlijk zo 18 graden, omdat je dan vaak ook bezig bent in huis en het dan niet lekker is als het te warm is.
(als er niemand thuis is, op 15)
En 's avonds een graadje hoger op 19 graden.


Laatst bijgewerkt door mika11 op 06-10-19 11:01, in het totaal 6 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 10:59 



 
Profiel   

‘S nachts en als ik weg ben op 15, als ik thuis ben op 20, soms 21

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 10:59 



 
Profiel   

Op dit moment staat die bij ons nog uit :+
Van de winter waarschijnlijk zo'n 21-23,5 graden (als we thuis zijn en 23,5 als het echt koud is) en 18/19 in de nacht.


Laatst bijgewerkt door Gowlan op 06-10-19 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:01 



 
Profiel   

Hier op 20-21 graden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:01 



 

's Nachts op 15 en overdag op 20,5
Ik ben overdag vrijwel altijd thuis, als ik een paar uur wegga zet ik hem wel zachter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:01 



 
Profiel   

21 graden, met een tijdschema. 17 als we weg zijn.
Which reminds me .. ik moet het schema even aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:02 



 
Profiel   

Ik heb het met 21 nog koud, overdag staat hij hier op 20 en soms gaat hij in de avond omhoog. Lig al weken onder 2 dekentjes met truien een uggs aan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:03 



 
Profiel   

Denk trouwens dat het ook heel erg verschilt wat voor huis je hebt. Die van ons is een tussenwoning (links en rechts buren) en niet zo best geïsoleerd.
Hiervoor woonde ik in een appartement en onder, boven, links en rechts buren alleen ook niet heel goed geïsoleerd. Daar ook een gaskachel maar die ging in de koude winter eigenlijk alleen op standje 2 of 3 aan als ik thuis was. Verder eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:05 



 
Profiel   

Gowlan schreef
Denk trouwens dat het ook heel erg verschilt wat voor huis je hebt. Die van ons is een tussenwoning (links en rechts buren) en niet zo best geïsoleerd.
Hiervoor woonde ik in een appartement en onder, boven, links en rechts buren alleen ook niet heel goed geïsoleerd. Daar ook een gaskachel maar die ging in de koude winter eigenlijk alleen op standje 2 of 3 aan als ik thuis was. Verder eigenlijk niet.


Klopt helemaal hoor. Ik zit in een appartement op de hoek boven aan. Voorheen stookten we vooral voor de vogels. Nu heb ik nieuwe kozijnen en is het dak geïsoleerd en daardoor is het natuurlijk ook even afwachten hoe het aan gaat voelen.

Voor nu hebben we op de vroege ochtend en avond al wel even de CV aangehad (20 graden) maar dat werd mij al snel weer te warm. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:07 



 
Profiel   

Overdag (als er iemand thuis is) 18 graden.
Vanaf eind vd middag tm 's avonds als we naar bed gaan, 19 graden.
S nachts en als we afwezig zijn, 16 graden.

Hij is toevallig afgelopen vrijdag aangegaan thuis, manlief kreeg 't na een hele dag postlopen in de regen niet meer warm.

2 onder 1 kap met dubbel glas en spauwmuurisolatie.


Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 06-10-19 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:10 



 
Profiel   

Overdag op 18. 's Nachts op 10 ofzo :+
Had 'm gister overdag op 19 gezet, maar was mij al te warm :=

Oude vrijstaande boerderij hier trouwens. Wel dubbel glas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:11 



 
Profiel   

Op ongeveer 1 meter 20, schat ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:13 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Op ongeveer 1 meter 20, schat ik.


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:14 



 
Profiel   

Hier staat ie s"nachts en als ik niet thuis ben op 16.5 gr, en als ik thuis ben op 18.5, soms 19.5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:14 



 
Profiel   

Wij hebben vloerverwarming, dus dan wissel je niet zo qua temperatuur. De thermostaat staat standaard op 19.5°, 's avonds op 20° en als we de boel ff willen opstoken (bijv voor een lekker warme badkmr) dan gaat ie even naar 20.5°

We hebben ook een houtkachel, daarmee stoken we het als het echt koud is gerust op naar 22° of 23° maar dan zitten we hartje winter in een t-shirt binnen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:17 



 
Profiel   

Vrijstaand op de vlakte, in de ochtend van 6 tot 8 op 19, dan overdag tot 5 op 18, om half 11 savond's weer op 18. In het weekend op 19 gr, hele dag. In de nacht op 17. Zo ingesteld en werkt prima, soms is het erg koud en druk ik hem een keer op 20. Verbruiken 1500 kuub gas voor een woning met heel veel inhoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:21 



 
Profiel   

Ik heb geen cv helaas, maar zo'n ouderwetse gaskachel. Die staat op 20 graden. Hou niet van kou in huis en met dikke kleren aan moeten zitten. Dan kies ik toch voor comfort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:24 



 
Profiel   

16 graden in nacht of als we niet thuis zijn. Voor de rest 20/21 graden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:26 



 
Profiel   

Wij hebben een vreselijk slecht geïsoleerd huis (sloophuis). Als we de cv niet aanhebben zakt te temperatuur al snel onder de 15C met de temperatuur die het nu buiten is. Als het buiten vriest wordt het gerust 4-5C in ons huis. We hebben een tijd geprobeerd om de cv dag en nacht op 16C te zetten maar dat leidde tot een rekening van +-400€ :Y) Nu leven we dus maar gewoon met een huis van +-13C en als we het koud hebben even naar 19C. Alleen die warmte is dus na een uur weer weg. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:30 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Op ongeveer 1 meter 20, schat ik.


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:38 



 
Profiel   

Bij ons staat die vandaag voor het eerst weer aan. Nu op 19 graden. Als weg zijn/‘s nachts zetten wij hem op 15 graden en vanaf het moment dat mijn vriend uit werk komt of in de weekenden dan staat hij tussen de 19-21 graden. Dan ‘s avonds weer terug naar 15. ‘s morgens met opstaan/ontbijten voor werk hebben wij hem eigenlijk nooit aan. Tegen de tijd dat het opgewarmd is, gaan we alweer weg. Heb nu verlof en straks met een kleine baby zal het wel meer stoken worden. Gelukkig ook een openhaard, dus die zal wel veel aan staan dit jaar. Geeft ook een hoop warmte. Boven op de slaapkamers staat de verwarming nooit aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:41 



 
Profiel   

Bij mij staat hij standaard op 18ngraden. Ook savonds. Maar dan heb ik mijn eigen privé kacheltje in de vorm van een kat op schoot. Dus heb het niet snel koud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:42 



 
Profiel   

magda_90 schreef
Femke_Tweety schreef
Op ongeveer 1 meter 20, schat ik.


:')


Heeft ie pootjes dan? De mijne hangt namelijk :') .

Zonder gekheid, overdag 15, bij thuis overdag 19 en avond vaak ook.
Klein huis, onder, links en rechts buren dus die verwarmen het wel voor ons :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:43 



 
Profiel   

Mijn CV staat standaard op 10 en als het onder de 15/16 graden wordt in huis en ik ben hele dag of avond thuis, zet ik hem aan, op max 19 graden.
Ook zorg ik dat de warme kranen goed uitstaan, ook geen druppies, anders blijft de verwarmingsketel aanslaan.

( heb een eensgezinshoekwoning en betaal 50 euro pm en krijg aan het eind van het jaar altijd weer terug , heb overal ledverlichting, doe lampen uit in ruimtes waar ik niet ben, zorg dat er niks gaat lekken, dus stekkers uit het stopcontact, en doe dus liever een trui aan en dikke sokken dan te stoken voor de straat )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen