Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pijn na extractie verstandskies

 
Profiel   

niet minder worden ondanks deze hoeveelheden pijnstilling is voldoende hoor.

de onderlinge afspraken zijn regio afhankelijk maar ik vind het vooral nalatig van de tandarts want de huisarts kan hier echt niet heel veel mee en die horen ook te verwijzen naar de tandarts van dienst
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 09:37 



 
Profiel   

Zo snel mogelijk naar een tandarts of kaakchirurg gaan. Mijn verhaal kon wel een kopie van het jouwe zijn. Verstandskies door de tandarts uit het bot gebeiteld, omdat de wachttijd bij de kaakchirurg enkele maanden was en ik veel pijn had doordat die verstandskies de kies ervoor kapot drukte.
Het werd al dikker en dikker en pijnlijker erna. Ik heb ruim een maand met een wang als een hamster gelopen; mijn tandarts was op vakantie en bij de kaakchirurg kon ik niet terecht (wachtlijst). Uiteindelijk langdurige en stevige antibioticakuur gehad; en daarvoor is door een andere tandarts nog een botsplinter (ontdekt op röntgenfoto) verwijderd.

De pijn is echt hels. Spoelen met waterstofperoxide houdt de boel een beetje schoon. En pijnstillers helpen een beetje.
Ga naar een andere tandarts als het aanhoudt, vraag desnoods via je verzekeraar een second opinion aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 09:42 



 
Profiel   

liespower94 schreef
Lief dat jullie ernaar vragen.
Eigenlijk gaat het heel erg slecht.
Ik ben net een hamster aan een kant, mijn wang is erg dik en ik heb veel pijn aan de wond.
De wond is niet gehecht en lekt ook nog steeds.
Het is heel erg veel zenuwpijn zegmaar die doortrekt mijn kaak zowel onder als boven in.

Gistermorgen heb ik de HAP gebeld, zij adviseerden mij om eerst de spoedtandarts te bellen.
Dit heb ik gedaan. Helaas was de dienstdoende tandarts een meneer uit het buitenland en hij vond dat ik het nog maar een dagje aan moest kijken. Zolang er geen koorts was, moest ik het maar even uitzitten.
Ik heb weer de HAP gebeld, zij willen het advies van deze tandarts opvolgen. Wel mocht ik de pijnstillers ophogen.
Ik slik nu iedere 5 uur (3 keer daags) 600 mg ibu en daarnaast iedere 3 uur (5 keer daags) 1000 mg paracetamol met coffeine (bedankt voor de tip!)

Helaas helpt dit voor geen meter. Ik ben de hele dag kotsberoerd (ondanks dat ik uiteraard iets eet voordat ik de pijnstillers neem) en ik heb heel erg veel pijn.
Vanmorgen heb ik weer de tandarts gebeld maar hij geeft geen gehoor en vindt dat ik het maar moet afwachten. Het klopt inderdaad dat ik geen koorts heb maar de pijn in de kaak breidt zich steeds verder uit.

Ik voel me echt verschrikkelijk en weet ook niet zo goed meer wat ik moet doen. -O-

@pepperrr, ik heb helemaal niks meegekregen. Ik probeer de wond steeds voorzichtjes met een tandenborstel een beetje schoon te houden. Het gaat inderdaad om de onderkaak.




Ik schrik echt heel Erg van het advies wat de huisartsenpost jou gegeven heeft. Deze dosering is zeker met jou gewicht van 50 kg veel en veel te hoog. Heeft huisarts of assistente dit gegeven en is er naar je gewicht gevraagd ?
Paracetamol is een onschuldige pijnstiller maar heeft wel Een smalle therapeutische dosis ( zit geen groot verschil tussen goede doses en giftige doses simpel gezegd). Deze dosering is echt heel slecht voor je lever. En hoeveel pijn je ook hebt ik zou echt max 4x1000 paracetamol aanhouden dat is met jou gewicht al aan de hoge kant.
Zou nogmaals huisartsen post bellen dat je het echt niet houdt en tandarts niks doet. Moet waarschijnlijk Iets van tramadol bij
(Ik ben apothekers assistente en daarom durf ik deze uitspraken wel te doen over de dosering )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 10:10 



 
Profiel   

Blijf de dienstdoende tandarts bellen.
Een HAP kan er weinig mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 10:50 



 
Profiel   

Zo’n krom spuitje was hier ook de uitkomst.
Had veel pijn, zat tegen ontsteking aan.

Terug gegaan naar kaakchirurg en moest spoelen met zo’n spuitje. Was ook niet echt fijn maar heeft ergere ellende wel verholpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 10:55 



 
Profiel   

Ik heb vandaag 3 keer die tandarts gebeld maar hij wil niks doen.
Ik zit intussen te janken van de pijn.
Die snede is ook heel erg raar geworden.
De ene kant is helemaal ontstoken en ontzettend dik. Intussen krijg ik mijn mond niet meer dicht zonder dat ik verga van de pijn.
De HAP wil niks doen zolang de tandarts niet akkoord is.
Intussen rilt mijn ooglid de hele tijd en heb ik constant piepjes in mijn oor.
De pijn in mijn kaak is ondraaglijk.

Ik zal niet meer dan 4 x 1000 meenemen voor paracetamol. Zij heeft niet gevraagd om mijn gewicht idd.

Het is heel frustrerend allemaal, ik heb gewoon zoveel pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 15:28 



 
Profiel   

Zsm naar een andere tandarts en een heeeele dikke vette klacht indienen! Dit kan écht niet!

En ook gewoon gevaarlijk. Zo te horen zit die ontsteking pittig diep al en hoe meer dit zich uitbreidt hoe ergere oliebol je er van krijgt.

Misschien kun je de spoedeisende hulp van het ziekenhuis bereiken?


Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 06-10-19 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 15:31 



 
Profiel   

Inderdaad een bizar verhaal. Heel naar allemaal! En heel apart dat ze je niet verteld hebben om te koelen. Ik heb laatst de laatste twee verstandskiezen laten trekken en ik ben wel een week doorgegaan met koelen, de pijn was anders echt te veel.

Veel sterkte!

Kun je niet de eerste hulp bellen van kaakchirurgie? Ondanks dat ze daar niet getrokken zijn. Zij hebben alle mogelijke complicaties heel vaak gezien en wat jij beschrijft is volgens mij echt niet normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 15:33 



 
Profiel   

Ts, Kun je niet gewoon naar de seh gaan? Dit klinkt echt niet normaal. Bizar dat de hap zo aan het oordeel van de tandarts hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 15:52 



 
Profiel   

Tip: Laat iemand voor je bellen. Jij kunt je energie wel even anders gebruiken. En misschien worden dan de zaken duidelijk.

Heb je koorts? Meet even je temperatuur. Koorts, ondanks dat je paracetamol neemt, is niet oké!
Het is sowieso niet oké.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 16:05 



 
Profiel   

Jemig wat een verhaal, en wens je veel sterkte.
Ik zou ook iemand anders laten bellen. En laat ook uitleggen dat je normaal totaal niet kleinzerig bent maar dit geen doen is. En dat je wang dik is en ooglid trilt. Zeker voor bellen even de temperatuur opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 16:43 



 
Profiel   

Eisen dat je geholpen wordt.. dit klinkt als alveolitis en dat doet @*,#$, veel zeer.
Wordt alleen maar erger als het niet bestreden wordt.

Echt.. bellen, voet bij stuk houden.
Ibu is koortsverlagend dus als je lijf al verhoging heeft word dat gedrukt door de ibu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 16:48 



 
Profiel   

Ik zou ook zeggen laat iemand anders bellen en gewoon echt dwingen dat je gezien wilt worden en anders inderdaad maar Naar de 1e hulp dit is echt van de zotte.
(En als de huisartsen post echt dit advies van pijnstilling gegeven heeft zonder je gewicht te vragen zou ik daar Een klacht indienen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 16:49 



 
Profiel   

Zonder verwijzing van de HAP kom je doorgaans niet zo makkelijk meer op de SEH. Ik weet wel dat veel HAPs en SEH geïntegreerd zijn dus desnoods zou je er idd toch heen kunnen rijden om te kijken of ze je dan wel willen helpen.
Alhoewel ik denk ik eerst even zou proberen een andere tandarts te bellen. En als je koorts hebt sws de HAP terugbellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:10 



 
Profiel   

Nou, een ontsteking in de kaak is niet niks. Als dat doortrekt naar andere delen van je hoofd kan dat levensgevaarlijk zijn.

Zo'n ontsteking moet gewoon zsm behandeld wordenm

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:12 



 
Profiel   

Je had het over je moeder. Hoe oud ben je TS?

Echt ik had je als ik je mana was allang in de auto gezet en je richting ZH gebracht.

SEH moet je helpen.... Punt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:18 



 
Profiel   

Seh en hap zal altijd doorsturen naar de noodtandarts.
Ik heb ook een keer zoiets gehad.
Je kan, ik ben tegen liegen maar dit is voor je eigen bestwil, zeggen dat je verhoging hebt.
Dan kan je wrs wel komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:43 



 
Profiel   

Ik ben 24, mijn vriend heeft net naar de HAP gebeld en die zeggen dat ze het advies van de tandarts op blijven volgen. Zo staat dat in hun protocol.
Ik heb nog even naar het ziekenhuis gebeld en zij hebben op dit moment niemand beschikbaar of ik moet naar Groningen / Zwolle rijden (beide 1 uur rijden & ik zie al die hobbels in de weg echt niet zitten).

Het lijkt inderdaad op alveolitis, het plaatje van hoe het er uit ziet, het verloop, alles is precies hoe het gegaan is. Maar ik ben gewoon te moe. Ik heb zoveel pijn en ik heb zo mijn best gedaan om geholpen te worden maar ze werken allemaal volgens hun protocollen en willen gewoon niet helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:44 



 
Profiel   

O wat erg! Zorg is zo verworden tot protocollen. Ik pas ook regelmatig niet in zo’n protocol en dan met je inderdaad zo praten om hulp te krijgen.
Ik zou toch gaan rijden denk ik als ik je berichten zo lees.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:47 



 
Profiel   

Hoe moe je ook bent TS, het is echt noodzaak dat je hier iets aan laat doen... Hoe langer het onbehandeld blijft, hoe groter de kans dat je er permanente schade aan overhoudt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:52 



 
Profiel   

Stap in de auto, rijdt de snelweg op en laat je vriend 112 bellen dat je onwel geworden bent of bel nogmaals de spoedarts en zeg dat je onderweg bent. Iets meer op je strepen staan mag wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:56 



 
Profiel   

Mensen verwijten dat ze niet genoeg op hun strepen staan in dit soort situaties vind ik altijd een beetje makkelijk. Het is soms super moeilijk om er tussendoor te óók als je enorm op je strepen staat en zeker als je dan ook nog enorm veel pijn hebt.

Onnodig 112 bellen moet je nooit doet. Daarmee kun je een ander in gevaar brengen en als ze een ambulance sturen ben je in 1 klap door je eigen risico heen dat moet je ook maar net willen.

TS: heb je verhoging op dit moment?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:09 



 
Profiel   

Als het alveolitis is dan gaat je bot ontsteken. Dat doet enorme zeer.
Alleen zeer lokale AB helpt daartegen. Dat heb ik gehad..
Zodra ze je helpen, voel jij al verlichting.
Echt TS.. dringend advies. Laat je vriend naar de TA bellen, koorts/verhoging, kloppend gevoel. Whatever
Als je maar hulp krijgt. Alveolitis zelf is vele malen pijnlijker dan de behandeling die je ervoor krijgt, als dat het is.
Bij mij zwol heel de hals op, hierdoor kwam de luchtpijp in gevaar en toen kon ik direct komen.. ik wil je niet bang maken, maar hou echt voet bij stuk hierin..

* edit; niet je bot ontsteekt.
De ontsteking breekt je kaakbot af.


Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 06-10-19 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:15 



 
Profiel   

lucifertje schreef
Stap in de auto, rijdt de snelweg op en laat je vriend 112 bellen dat je onwel geworden bent of bel nogmaals de spoedarts en zeg dat je onderweg bent. Iets meer op je strepen staan mag wel.


Precies... Ben er ook niet van, maar je hebt gewoon zorg nodig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:17 



 
Profiel   

Ts, nog 1 tip: als het alveolitis blijkt te zijn geef dit dan ook aan bij toekomstige extracties.
Kun je nu helemaal niets mee. Maar bij mij gaan ze heel anders te werk nu ze het weten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen