Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pijn na extractie verstandskies

 
Profiel   

Oeh dit klinkt heel erg herkenbaar ;( .
Ik zat uiteindelijk aan paracetamol, codeine en oxycodon (ik mag geen nsaid). En zelfs daar kwam de pijn doorheen. Ook botontsteking.
Laat je niet afschepen want die pijn is inderdaad hels! Echt verschrikkelijk.
Ik kreeg het bij de tweede extractie ook. Dus de tip om het dan aan te geven lijkt me zeker verstandig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:47 



 
Profiel   

Ik zou echt voor een uur in de auto optie gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:05 



 
Profiel   

Ik zou de spoed tandarts blijven bellen.. Net zolang tot je mag komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:10 



 
Profiel   

Die tandarts moet actie ondernemen, hap kan idd weinig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:35 



 
Profiel   

Ow, zo herkenbaar. Bij mijn man werd de verstandskies getrokken en hij had daarna pijn. Hij erug, gaf tandarts hem ab mee en moest inderdaad maar pijnstillers slikken.

Hij had nog gewerkt, maar kwam zowat huilend thuis, dus toen gingen bij mij de alarmbellen af. Ik tandarts bellen, maar die deden niks. Stuurde ons naar HAP. HAP wilde niks doen zonder tandarts, dus zeiden, gooi er wat in en bel morgen je tandarts. Mijn man hing op en ik was woest.

Heb toen de HAP gebeld dat ze NU iets moesten doen en mijn man verrekte van de pijn. Kwamen daar jij de huisarts. Mijn man kreeg amper zijn mond open. De lucht was niet te harden. Huisarts keek erin en zag het gelijk. Dit is niet goed. Dus wij naar SEH. Daar hebben ze een kaakchirurg gebeld. Mijn man bleek een abces te hebben die echt de boel dicht zette. Ze hebben een drain geplaatst en dat scheelde al de helft.
Hij heeft 3 dagen met een slang uit zijn mond gelopen, maar was gelijk beter te doen.

De kaakchirurg vertelde nog even duidelijk, dat dit levensbedreigend was geworden, omdat het abces zijn hele keel dicht kneep.

Ik heb 2jr terug 1 verstandskies laten verwijderen bij de tandarts. Het lukte haar niet. Ze zat bovenop me en probeerde van alles. Vroeg een mannelijke collega, want mijn kies had ze inmiddels gebroken, dus het werd steeds lastiger.
Nog 1x proberen voor haar collega binnen stapte en het lukte. Ja, ik kon weglopen, maar was nog verdoofd en wilde hem eruit. Weglopen of naar een kaakchirurg, werkt je verdoving uit en zit je met een open wond.
Ik heb echt weken, misschien maanden last gehad van mn kaak. Niet normaal.

Wij laten het nooit meer bij een gewone tandarts doen. Gelukkig zitten de anderen goed bij mij, maar dit nooit meer iig.

De tandarts van mijn man toen, heeft hem ook schandalig te woord gestaan. Alsof hij zelf schuld had aan de pijn. te belachelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:48 



 
Profiel   

Polly schreef
Die tandarts moet actie ondernemen, hap kan idd weinig..


Behalve misschien als Hap he gezien heeft en dienstdoende tandarts belt dat hun er niks mee kunnen dat tandarts misschien wel wil kijken.
Maar zou schandalig zijn als het zo nodig zou moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:49 



 
Profiel   

De huisarts kan met gebitsklachten over het algemeen weinig meer dan pijnstillers voorschrijven of doorsturen. Maar dit is een kastje-muur-kastje verhaal. Lekker makkelijk van de tandarts, de hap lost het wel op.. Wij hebben ook weleens iemand op de hap gehad die zei dat de tandarts niet wilde helpen. Dienstdoende heeft toen die vent opgebeld maar toen bleek dat hij best wilde helpen maar dat de pt niet wilde betalen..
Dat is hier niet het geval maar het klote is dat dat ze gewoon niks willen.
Als je naar de hap gaat zonder afspraak moeten ze je fysiek triëren ipv telefonisch, als ze dan zien hoe beroerd je erbij zit doen ze misschien wat.. Maar ja das niet zoals het hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:56 



 
Profiel   

In het geval van mijn man, is het goed geweest dat we naar de HAP mochten komen en die gelijk ons naar de SEH stuurde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:01 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu, TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:15 



 
Profiel   

Naar spoed rijden geen optie? Veel beterschap TS, hopelijk helpen ze je snel! Vind dit echt allemaal absurf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:23 



 
Profiel   

Tips heb ik niet.

Maar heb je zin in een drama verhaal bij de tandarts, maar vertelt door een comedian dan kan ik je deze van harte aanbevelen....
Probeer maar eens om níét te lachen.




(Wel Engels, niet ondertiteld. Zou ook nauwelijks kunnen in dit geval, enige beheersing Engels is dus wel nodig, ik vind hem briljant.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:28 



 
Profiel   

Ik bleef maar pijn houden zelfs na 2 weken kon ik mijn mond nog niet open doen, volgens de tandarts had ik oplosbare hechtingen alleen loste ze niet, blijkt hechting zat te strak die heb ik zelf door geknipt na 2 weken. En toen was de pijn direct weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:36 



 
Profiel   

Die hechtingen doen idd meer kwaad dan goed. Nadat bij mij na een paar dagen de hechtingen eruit gehaald werden knapte ik met de minuut op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:50 



 
Profiel   

Heel veel sterkte! Klinkt echt niet goed! Echt naar het ziekenhuis gaan! Zoveel pijn is echt niet goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:35 



 
Profiel   

Ben je een beetje de nacht doorgekomen? Ik hoop dat je vanmorgen direct bij je eigen tandarts terecht kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:01 



 
Profiel   

Jeetje je topic net door gelezen. Hoe is het vannacht gegaan? Iets beterder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:41 



 
Profiel   

Vrouw, wat een ellende! Ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen en terecht kunt bij je eigen TA vandaag! En ik zou een giga klacht indienen bij de weekendarts, wat een #%$£¥ om je zo te laten lopen :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:43 



 
Profiel   

De nacht was een hel maar ik leef nog.
Ik heb vanmorgen geen pijnstillers meer geslikt omdat ik zoveel maagpijn heb.
Ik heb net de tandarts gebeld en de assistente was woest omdat niemand had geholpen.
Ik stap nu gelijk de auto in om er naar toe te gaan.
Bedankt voor jullie support

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:11 



 
Profiel   

Het is ook schandalig hoe je behandelt ben. Heel veel succes en hopelijk kunnen ze je snel helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:18 



 
Profiel   

Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:24 



 
Profiel   

Fijn dat je nu eindelijk heen kunt. Idd schandalig dat het zo lang heeft moeten duren.
Heb je ook geen chloorhexine spoeling mee gekregen na het trekken van de kies?
Hopelijk ben je snel van de pijn verlost. Ik weet uit ervaring dat je in staat bent om met je hoofd tegen de muur te slaan van ellende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:34 



 
Profiel   

Pikkepor schreef
Heftig TS!

Hier hebben ze ook eens een verstandskies uitgeboord zonder verdoving. Ik heb daar ook echt heel veel last van gehad de eerste dagen.

Mijn advies (als apothekersassistente, want ik zie ik heel veel verschillende adviezen voorbij komen die zo maar matig zijn):

Paracetamol 4x per dag 1 gram (dat is echt het maximum en moet zo kortdurend mogelijk gebruikt worden. 5gram per dag is echt heel erg veel. En slecht voor je lever.)
Ibuprofen 3x per dag 600mg.

Heb je zo'n spuitje meegekregen in het ziekenhuis met een krom puntje (een kaakspuit)? Daar zou ik na het eten/smoothie mee spoelen in het gat waar je kies zat.

24 uur na de extractie mag je spoelen met corsodyl. Maar evt. spoelen met gewoon water is ook prima om etensresten weg te spoelen.

Koelen met een ijspack kan ook nog verlichting bieden. En verder kun je niet veel doen, als rusten.

Als je last blijft houden, ondanks de pijnstilling juist in te nemen, zou ik terug bellen naar de huisartsenpost.


Dus jij gaat tegen het advies van de HAP in? Van een arts? Het wordt hier steeds gekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:39 



 
Profiel   

Wat vervelend dat je zo met een kluitje in het riet gestuurd bent, zou je willen vertellen (mag ook per pb) welke kring/tandarts je onder valt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:45 



 
Profiel   

Nabster schreef
Pikkepor schreef
Heftig TS!

Hier hebben ze ook eens een verstandskies uitgeboord zonder verdoving. Ik heb daar ook echt heel veel last van gehad de eerste dagen.

Mijn advies (als apothekersassistente, want ik zie ik heel veel verschillende adviezen voorbij komen die zo maar matig zijn):

Paracetamol 4x per dag 1 gram (dat is echt het maximum en moet zo kortdurend mogelijk gebruikt worden. 5gram per dag is echt heel erg veel. En slecht voor je lever.)
Ibuprofen 3x per dag 600mg.

Heb je zo'n spuitje meegekregen in het ziekenhuis met een krom puntje (een kaakspuit)? Daar zou ik na het eten/smoothie mee spoelen in het gat waar je kies zat.

24 uur na de extractie mag je spoelen met corsodyl. Maar evt. spoelen met gewoon water is ook prima om etensresten weg te spoelen.

Koelen met een ijspack kan ook nog verlichting bieden. En verder kun je niet veel doen, als rusten.

Als je last blijft houden, ondanks de pijnstilling juist in te nemen, zou ik terug bellen naar de huisartsenpost.


Dus jij gaat tegen het advies van de HAP in? Van een arts? Het wordt hier steeds gekker.



Zelf heb ik ook dit advies gegeven ook spothekersassistente. Ze hebben bij de Hap nog niet eens haar gewicht gevraagd dit is maar 50 kg. En boven de 60 kg is het max maar 4x1gr dus echt een verkeerd advies. Paracetamol is redelijk onschuldige pijnstiller maar wel eentje die snel leverschade kan geven bij overdosering en dit is echt een overdosering.
Heb ts ook advies gegeven hier een klacht over in te dienen bij huisartsen post zonder gewicht te vragen zo advies te geven is echt slecht !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:58 



 
Profiel   

Toen er bij mij, een andere x, iets fout gegaan was..
Acute wortelpuntontsteking met enorme druk op het kaakbot wegens al het ontstekingsvocht en de tandarts de kies niet mocht trekken omdat hij anders mijn kaak zou breken was het volgende van kracht:
in 24 uur:

10 paracetamol.
4 ibu 400 mg,
verdoving tandarts, die niet hielp, maar het was het idee.
Hiertussen met spoed naar de kaakchirurg gereden. althans, laten rijden.
Van de tandarts nog naproxen gehad dus die ook genomen.

ZKH:
hele sterke verdoving. want een ontsteking kan niet verdoofd worden.
Hierna:
Paracetamol met codeïne,
omeprazol
naproxen in een zwaardere variant.

Let op: dit was binnen 24 uur.

IK ROEP ER HEEL HARD BIJ:
Dat ik gezond en in goede conditie ben.
Maar bovenstaande is natuurlijk van de zotte, maar wél onder begeleiding van een arts.
Wat ik wil zeggen: als je verder gezond ben, kan het lijf echt wel wat hebben.
En nee, gezond is is anders.
Hierna heb ik de gehele middag geslapen, bijna klokje rond.
En daarna heeeeeel veel water gedronken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen