Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

Ik realiseerde me vandaag dat ik nog nooit in een situatie terecht ben gekomen waarvoor ik 112 heb moeten bellen.

Nu kwam mijn nieuwsgierigheid naar boven en vraag ik me af of er bokkers zijn die wel eens 112 hebben moeten bellen? En waarvoor? En was het gegrond of een twijfel geval?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:46 



 
Profiel   

Behoorlijk vaak. Werk als receptioniste en op mijn werk best vaak moeten bellen, Sterker nog, ik heb er net één gebeld voor iemand met een sterke allergische reactie.

Helaas ook een keer voor mijn man moeten bellen, vandaag precies 2 jaar geleden. toen kreeg hij een trap van ons paard en ging letterlijk knock out. Wel gegrond dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:50 



 
Profiel   

Ik heb het toevallig laatst moeten bellen. Had gewoon het niet-spoed nummer van de politie gebeld omdat ik met een lekke band op de vluchtstrook van de snelweg stond.

Blijkbaar is het protocol, want ik werd doorverbonden met 112!
Je bent dan blijkbaar een direct gevaar voor anderen (begrijpelijk, al stonden wij niet heel erg dicht bij de rijdende auto’s)
Ik zelf vond het wat overdreven, maar de meldkamer vond het dus een goede reden om 112 te bellen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:51 



 
Profiel   

Ik heb 1 keer 112 gebeld. Reed m'n vriend naar z'n werk en stond te wachten om rechtsaf het industrieterrein waar hij toen werkte op te draaien. Voor mij reed een vrachtwagen die dezelfde kant op ging, zo'n beetje half de straat ingedraaid. Vanuit de weg die de vrachtwagen inreed kwam een auto aangereden en parkeerde zijn auto zo in de zijkant van de vrachtwagen zonder poging te doen om te remmen of uit te wijken.
Meneer was overduidelijk onwel geworden achter het stuur. Ik heb toen de ambulance gebeld terwijl andere omstanders begonnen met de reanimatie. Weet eigenlijk nog steeds niet of de beste man het wel overleeft heeft :(.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:52 



 
Profiel   

Ja, ik was een jaar of 10 denk ik toen mijn moeder aan de etenstafel in elkaar zakte. Mijn vader gooide me de telefoon toe terwijl hij haar op de grond legde. Volgens mij was het toen nog 06-11

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:52 



 
Profiel   

Ja al een paar keren.
Ik bel 112 alleen in geval van nood of gevaar. Anders het andere nummer maar dan verbinden ze je ook door met 112 is mijn ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:53 



 
Profiel   

Ik heb eens gebeld voor iemand die met zijn fiets de greppel in reed en daardoor met zijn hoofd op de rand van de rotonde knalde.
hij had zodanig een hoofdwond opgelopen dat ik tegen zijn schedel aan keek.
Ik vond dat best 112 waardig

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:53 



 
Profiel   

Ja hoor. Toen ik twee kinderen van een jaar of zes in de berm naast de snelweg zag zwaaien naar de auto's.. Zonder vangrail tussen berm en snelweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:54 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn man de spoedeisende hulp gebeld, zij belde 112. .
Eerder die dag was hij uit zijn werk naar bed gegaan omdat hij het benauwd had en zich niet lekker voelde. Toen ik s'avonds met de hond naar DA wilde en gedag wilde zeggen sprak hij erge wartaal en was hij erg opstandig.
Achteraf bleek hij een flinke pleuritus te hebben (een ontsteking tussen zijn longen en hart)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:55 



 
Profiel   

2 keer.
De eerste keer reed ik met mijn moeder een auto tegemoet die al slingerend op ons af kwam en vervolgens achter ons zo van de weg af reed en de sloot in dook. Man was gelukkig zelf uit zijn auto geklommen.

De 2e keer voor mijn vader die de ene seconde nog naast me op bed zat en er vervolgens naast gleed en niet meer kon reageren. Had een soort kortsluiting in zijn hoofd vanwege het stoppen met drinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:55 



 
Profiel   

Geregeld, op het werk, maar ook in mijn vrije tijd, vaak om de gekste dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:55 



 
Profiel   

Ikzelf gelukkig nog nooit. Mijn moeder heeft wel een keer voor mij moeten bellen. Ik kwam net wakker naar beneden gelopen en viel opeens neer. Achteraf gezien viel ik flauw van de buikpijn maar, dat kon mijn moeder natuurlijk niet weten na alleen mij van de trap af hebben zien lopen. Maar zelf dus gelukkig nog nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:56 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit 112 hoeven bellen. Hoop eerlijk gezegd dat dat zo blijft :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:56 



 
Profiel   

Enkele jaren geleden, toen er midden in de nacht een dronken bestuurder onze gevel inreed. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:57 



 
Profiel   

Ja meerdere keren. De keer die me het meest bijgeleven is was toen mijn oma gevallen was. Door haar bloedverdunners kwam er heel veel bloed uit haar hoofd. Ze had haar been ook gebroken en heeft lang moeten herstellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:57 



 
Profiel   

Toen ik nog in de horeca werkte heb ik een aantal keer moeten bellen. Met name omdat ouderen onwel werden en een keer in verband met een vechtpartij in het restaurant. Verder heeft de stiefvader van een vriendin zelfmoord gepleegd waar wij getuige van waren, ik was toen de eerste die 112 belde. Deze zomer stond de auto van mijn buren in brand op de oprit, toen belde ik, maar waren buurtbewoners eerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:58 



 
Profiel   

Ja meerdere keren voor oa brand en brandverdacht. Ontsnapte dieren, onwel wording, onveilige situatie, vuurwerk sjit, aanrijding enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:59 



 
Profiel   

Nog nooit zelf 112 gebeld, wel een situatie meegemaakt waarbij iemand anders 112 belde.

Wel heb ik een situatie gehad waarbij ik achteraf 112 had moeten bellen. Mijn vader bleek een Tia te hebben, maar dat was op het eerste zicht niet echt duidelijk. In eerste instantie was hij alleen duizelig en trilde zijn been. Omdat hij net gekatheteriseerd was heb ik de huisartsenpost gebeld. Toen de symptomen erger en duidelijker werden heeft zij voor mij de ambulance ingeschakeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:59 



 

Ik twee keer voor een spookrijder op de snelweg en een keer voor een fietser die epileptische aanval kreeg waarbij ik eerste hulp verleende, dus meer opdracht gaf tot bellen.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:01 



 
Profiel   

1 keer, toen ik midden in de file ineens mijn auto in de fik zag vliegen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:01 



 
Profiel   

Nee.. gelukkig niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:02 



 
Profiel   

Ja meer keren dan mij lief is.
1 x keer was een jochie hard gevallen van zijn fiets en zijn arm deed het niet meer zoals het hoorde (in principe komen ze niet voor alleen een gebroken arm maar ik heb vroeger op de BHV cursus geleerd nooit iemand zelf weg te brengen aangezien je dan ook aansprakelijk gesteld kan worden als er iets mis gaat)

En meerdere keren door de jaren heen toen ik op maneges/stallen werkte en ook de bhver was. Veel gezien, van gebroken heupen tot nek en rug breuk tot pols en neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:05 



 
Profiel   

1x. Er was voor ons een auto al een tijdje aan t slingeren en bij het inrijden van een dorp stonden er wat bloembakken waar je om moet slalommen en dus op elkaar moet wachten. Het eromheen rijden ging een beetje mis waardoor de zware betonnen bloembak bijna 90graden gedraaid was, de auto met de kont de lucht in ging en ook 90 graden draaide en al rokend tot stilstand kwam. Passagiersdeur ging niet open en er zaten ook kinderen in de auto. Bleken nog buitenlanders te zijn ook dus was een leuke taalbarriere. Ondertussen met buurtbewoners de weg afgezet en mensen omleiden die er langs moesten want die weg was volledig versperd. De knal was twee straten verderop te horen want ik werd gebeld of wij dat waren door vrienden waar ik naartoe op weg was. Tactisch als ik ben reageerde met: uh ongeluk... duurt ff. Dus hun dachten dat wij t waren #)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:05 



 
Profiel   

Ik heb een keer 112 moeten bellen toen er een klant van de supermarkt waar ik toen werkte na sluitingstijd aan kwam lopen met benzine en lucifers. Later bracht ze het naar huis en kwam ze ons op andere manieren bedreigen en beet ze mijn collega. Dat laatste gebeurde trouwens toen de politie er al bijna was, maar dat duurde wel een half uur. Dan sta je niet echt lekker met een groep hormonale 16 jarigen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:05 



 
Profiel   

Ja 2 x. Een keer toen mijn paard in de sloot lag. Ik wist niet wat of wie ik moest bellen. En toen ik een aanrijding had in Amsterdam en mijn auto Total los op de weg stond.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen