Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

Ik reed eens op de snelweg, toen ik in een weiland een paard zag staan dat met zijn achterbeen vastzat in zijn halster. Heeft waarschijnlijk achter zijn oren gekrabd en is toen in het halster gezakt. Arme beest stond op 3 benen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:06 



 
Profiel   

Een paar jaar terug is mijn man onderuit gegaan. Ging iedere keer weer terug out. Ik heb in eerste instantie de HAP gebeld, vond het niet 112 waardig, maar er waren 13e wachtende voor mij bij de HAP. Buurman erbij gehaald, nog een keer gebeld en nog steeds zoveel wachtenden en ik vond het toch wel te ernstig om daar een half uur op te wachten dus toch maar 112 gebeld en die hebben een ambulance gestuurd.
Ze hebben hem niet meegenomen en we weten nog steeds niet wat er was, maar wel de twee daaropvolgende middagen op de EHBO doorgebracht en hij is in drie dagen tijd 15 kilo verloren (kon ze gelukkig missen ;)) dus het was wel echt niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:07 



 
Profiel   

Jup!!

Niet om de leukste reden.

Gewoon midden in n woonwijk, een gewapende man die een huis binnen stapte.
Had ook gezien in wat voor auto hij reed en kenteken.
Geen idee van de afloop.
De telefoniste vroeg nog wel of ik echt geen slachtoffer hulp wilde.

"Waarom? Ik was toch geen slachtoffer?"

Bleek iets met drugs te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:08 



 
Profiel   

Al een aantal keer.

1e keer was midden in de nacht toen ik glas hoorde breken van een winkelpand vlakbij. (Inbraak dus)

Vrij kort daarna toen ik met mijn vriend in de tuin zat, een auto heel hard hoorde remmen, gevolgd door een enorm harde klap.

Aantal keren moeten bellen op mijn werk, werk in een supermarkt en ben bhv'er.
Klanten die hard vallen (voornamelijk als het oudere mensen zijn), in elkaar zakken (1x hartstilstand,1x hersenbloeding bleek achteraf) en eens een man met een enorm groot gapend gat in zijn been.

En recentelijk nog toen we op weg waren met de auto en een tegemoetkomend paardenvrachtwagentje met 60km p.u de sloot in reed.
Was erg naar om te zien.
Bestuurder had gordel niet om en is met zijn hoofd tegen de voorruit aan geknalt en bovenop de bijrijder beland.
Paard lag onderste boven in de bak.
Bestuurder, bijrijder en paard zijn zonder ernstige verwondingen er van af gekomen gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:08 



 
Profiel   

Ik heb trouwens zelf een keer 112 gebeld bedenk ik mijzelf nu. Ik fietste toen door de straat en zag 2 mensen heel verdacht naar open ramen wijzen. Vervolgende gingen ze op de schutting van het huis staan om in de achtertuin te kijken. Toen maar 112 gebeld. Ze hebben helaas de politie aan zien komen en zijn toen op tijd weg gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:10 



 
Profiel   

Ja, toen mevrouw met haar honden mij van paard af probeerde te sleuren. Toen dat niet lukte ze in haar auto ons stalkte ondertussen doodsbedreigingen roepend.
Telefoniste hoorde haar tieren door de telefoon en binnen no time stobden er 5-6 politiewagens met gillende sirenes. Gelukkig een erg braaf paard. :')

Grappige was dat mijn vader ook net langs reed vanuit zijn werk en mij met paard dus te midden van die chaos zag staan. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:10 



 
Profiel   

Niet zelf gebeld.

Wel gereanimeerd terwijl iemand anders belde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:10 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit 112 gebeld.
Vind de drempel erg hoog en heb ook nog geen echte situatie meegemaakt waarin het mijn inziens echt nodig was.

Al vind mijn cardioloog dat ik de volgende keer als ik een soort van hartinfarct heb, ik toch echt 112 moet bellen en niet zelf moet komen rijden (vriend reed, ik niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:11 



 
Profiel   

Ik heb een paar maanden terug voor het eerst 112 gebeld. Ik stond te koken en keek even naar buiten toen ik een man met scooter zag vallen en met zijn hoofd de stoeprand en daarna een paaltje zag raken. Zag dat het een zakenrelatie van mijn vader was en ik was op dat moment bij mijn ouders, dus is mijn vader meegegaan. Aldaar een hele grote plas bloed en een slachtoffer dat tekenen vertoonde van een beroerte (wat godzijdank niet zo was). Dat laatste, het feit dat hij niet aanspreekbaar was en de gevaarlijke verkeerssituatie hebben ons doen besluiten 112 te bellen. Ik vond het 112 bellen zelf heel spannend. De vraag die je vrijwel meteen krijgt is: "Ambulance, politie of brandweer?" 'Uhh... Uhh... Politie! en ambulance!' De centralisten zijn heel duidelijk en heel rustig, hangen pas op wanneer de eerste hulpdienst aankomt. Kreeg zelfs nog een complimentje van de centraliste. :)

Trouwens... Ik voelde me echt ongemakkelijk om 112 te bellen. Vroeger werd me vaak op het hart gedrukt om niet voor de grap 112 te bellen en nu ik moest bellen, voelde ik me heel ondeugend. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:12 



 
Profiel   

Meerdere keren, de keer dat mij het meest is bijgebleven was een hele gekke situatie.
Er stond een motor op de vluchtstrook samen met de rijder.
Er lagen delen plastic op de snelweg.
De rijder poogde steeds over te steken om die stukken te pakken terwijl wij er met 100 reden.
Levensgevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:13 



 
Profiel   

Bij een vorige woning, toen de buurman met een mes voor de deur stond..Hij wilde wat komen drinken;) En was verder aan het rondlopen door de hal en trap naar boven en aan het schreeuwen dat hij de buurman ging vermoorden. Kon door het kijkgaatje zien wat die vast had en doe sowieso niet de deur open midden in de nacht. Mezelf maar even opgesloten in de badkamer tot de politie er was haha. Hij mocht daar gewoon blijven wonen, erg fijn zo´n buurman. Tijd later liep die in zijn onderbroek door de wijk, dus was iets niet helemaal goed daarboven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:13 



 
Profiel   

Ik denk wel een aantal keer. We woonden tegen een erg “onveilig” plein en zeker met oudjaar gebeurden nog wel eens dingen (winkels in brand, ontploffingen in garages enzo). En laatst toen mijn moeder onwel was maar toen had ik stress en heb ik eerst mijn zus gebeld en mijn vriendin geappt wat ik moest doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:14 



 
Profiel   

Ja, meerdere keren. Werk als verpleegkundige in de ambulante chronische verslavingszorg, dus kom bij mensen thuis die er niet al te best aan toe zijn. Afgelopen jaar 2x gebeld voor overdosis GHB, 2x voor alcoholintoxicatie, een keer voor een ernstige bedreiging en voor een groot onderdeel (autostoel van oldtimer) die op de snelweg lag :oo

Heb ook laatst eerste hulp verleend aan een oudere dame die van de fiets was gevallen en haar hoofd, nek en hand had bezeerd, maar toen belde iemand anders 112.


Laatst bijgewerkt door xLoki op 06-10-19 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:15 



 
Profiel   

1x laten bellen en zelf met vriendin levensreddende hulp geboden bij ongeluk.

1x bij een auto die in brand stond.

1x voor gevaarlijk rijgedrag op snelweg

2x laten bellen bij andere ongelukken en zelf ehbo verleend

1x 144 maar doorverbonden naar 112 ivm paard wat ernstig ziek was.

En 1x samen anoniem gebeld voor vermoeden drugspand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:15 



 

Ik heb 1 keer gebeld, afgelopen 23 Januari voor mijn dochtertje van toen 6 maanden die flauw viel (leek op een ALTE aanval). Ambu werd direct toegestuurd, maar toen ze er na 10 minuten waren was ze alweer bijgetrokken en vond de tablet van de ambu medewerkers wel erg interessant :=
Achteraf bleek ze een flinke dubbele oorontsteking te hebben, kon ze de pijn niet meer aan, bleef spugen en knock-out ging om even te resetten. De nachten daarna heeft ze bij ons op de kamer geslapen omdat ik behoorlijk geschrokken was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:16 



 
Profiel   

Als BHV-er op het werk, bij iemand die onwel werd en eerder al eens een hartinfact had gehad.
Dan krijg je wel eens met hulpdiensten te maken helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:16 



 
Profiel   

Ik 2x. De eerste keer omdat ik dacht dat mijn toen 1 jarige dochter hartstikke morsdood was. Achteraf bleek ze een koortsstuip te hebben. Diep diep diep respect voor de telefonist die ik toen aan de telefoon had, ik moet bijna niet te verstaan zijn geweest.

Een paar maanden geleden nog eens moeten bellen, omdat ze weer een stuip had. We zagen hem aankomen, maar omdat ons geadviseerd is gewoon 112 te bellen hebben we dat voor de zekerheid gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:20 



 
Profiel   

1x, toen ik op de snelweg langs een auto op de vluchtstrook reed en zag dat de bestuurder in elkaar gezakt op het stuur hing. Bleek inderdaad onwel te zijn en afgevoerd naar ziekenhuis. Ik weet niet hoe dat verder is afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:21 



 
Profiel   

Ik heb anderhalf jaar geleden voor het eerst 112 moeten bellen. Omdat we mijn opa niet wakker kregen. Uiteindelijk viel dit allemaal wel mee, en werd die tijdens het telefoon gesprek wakker en zij adviseerden ons toen om de Hap te bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:22 



 
Profiel   

Ja heb iemand anders laten bellen. Een vrouw viel hard met haar elektrische fiets en gaf bloed over. Maar omdat mevrouw aanspreekbaar was en kon staan wilden ze niet komen. Heb die mevrouw maar naar huis gelopen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:22 



 
Profiel   

Hier een x voor een vrouw met kanker, die met een vriendin om boodschappen was. Die zakte voor mijn kassa inelkaar en was niet aanspreekbaar. En de vriendin was in paniek. Ze bleven in dat geval niet aan de lijn tot er iemand was, wel was de ambu er heel vlot gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:22 



 
Profiel   

Zelf 1x moeten bellen voor brand en 1x voor mn jongere broertje

En vorig jaar mocht ik zelf met de grote gele taxi mee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:23 



 
Profiel   

1x voor een man die een hartstilstand had in het dolfinarium
1x voor een auto ongeluk voor mij
1x voor een auto ongeluk waarbij ik zelf betrokken was
1x omdat er iets op de weg lag wat gevaarlijke situaties opleverde
1x omdat er een odergrondse container in de brand stond
1x omdat een man van zijn fiets viel en out was

Gelukkig heeft iedereen het overleefd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:24 



 
Profiel   

Begin dit jaar werd ik wakker rond 03:00 uur snachts van geluid op straat. Hij leek alsof er iets kapot werd gemaakt.
Ik heb toen het centrale nummer gebeld en uitgelegd maar zij verbonden me door met 112 meldkamer.
Maar het was druk dus werd rond 6 uur sochtends wakker gebeld door de politie dat ze nu pas gingen kijken. Tja...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:25 



 
Profiel   

Een keer, lang geleden, ik zat op een paard op een pad parallel aan de A1 bij Naarden. Zag een enorm ongeluk op de snelweg gebeuren. 06-11 gebeld (voor de tij van 112). Ze vroegen of ik even kon gaan kijken bij welk hectometerpaaltje het was. Ik was allang blij dat het paard rustig door was gelopen en niet in paniek aan de hol was gegaan.
En 2 jaar geleden met die enorme storm in januari. We belden het niet spoed nr. Maar omdat we ingesloten stonden met de auto tussen omgevallen bomen (die by the way op mijn stal lagen) moesten we 122 bellen. Dit lukte niet: overbelast. Uiteindelijk zijn we bevrijd door de loonwerker die ook een kettingzaag had (paarden had ik net voor de bomen om gingen in de wei gezet gelukkig)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen