Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

Ik heb ook verschillende keren moeten bellen 2x een ernstig ongeval gehad met de auto. Mijn zoon die vd trap viel en bewusteloos bleef. Het bizarste was voor een vrachtwagen die aan het keren was op de snelweg. Dacht toen even oliebol en wist niet beter te doen dan 112 te bellen omdat hij anders spookrijder werd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:21 



 
Profiel   

3x gebeld.

1e keer voor een man die op het fietspad lag met een epileptische aanval. Toen 3x moeten uitleggen waarom ik het dacht dat hij het had voordat ze überhaupt iemand wilde langs sturen.

2e keer vanwege brand vlakbij mijn vaders werk. Hele buurt stond te kijken en niemand had gebeld, alleen mijn vaders loods stond echt bijna tegen die schuur aan die in brand stond.

En de 3e keer was vanwege koolmonoxide, maar toen wilde ze niet langskomen. Terwijl mijn buurman van brandweer altijd heeft gezegd vermoeden koolmonoxide is altijd 112. Nou dat vond die mevrouw totaal niet dus ik ben naar brandweer toegelopen (5min van dat huis af) en heb daar de commandant aangesproken en die was er ook niet van gediend en die heeft in auto kwaad naar meldkamer gebeld hoe ze dat konden zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:22 



 
Profiel   

Ja hoor, laatst nog.. We reden met auto en trailer op de A9 toen er een schaap over de vluchtstrook wandelde..
En een keer snachts toen we wakker werden van een hoop herrie. Waren een stelletje idioten onderweg naar huis alle bushokjes aan het slopen die ze tegen kwamen..
En mijn zoon belde indertijd als 1 van eersten toen dat vliegtuig bij schiphol neergestort was. Hij zag het gebeuren vanuit het bedrijf waar hij werkte. Zat eerste rij..Ze dachten in eerste instantie dat het een wrange grap was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:26 



 
Profiel   

Ja 1 x moeten bellen.

Mijn man was met een kettingzaag op een trapje bezig de bomen bij te snoeien. Hij verloor zijn evenwicht en de kettingzaag sloeg niet uit, hij kreeg hem draaiend in zijn arm. Het bloedden zo snel mogelijk proberen te stoppen door zijn arm af te binden met een theedoek, ondertussen 112 gebeld.

Het was zeker terecht. Mn man heeft geluk gehad dat er geen belangrijke pezen zijn geraakt. Hij heeft zijn arm nog en alles werkt nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:28 



 

Ja, toen ik op de parking van het werk een lijk in de auto vond... 112 is dan ook protocol omdat ze zeker moeten zijn dat de persoon dood is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:29 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Ja, toen ik op de parking van het werk een lijk in de auto vond... 112 is dan ook protocol omdat ze zeker moeten zijn dat de persoon dood is.


:=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:32 



 
Profiel   

JoyCiej007 schreef
Ja, niet heel erg vaak gelukkig.
1x voor een meisje wat was aangereden door een auto die achteruit ging, op haar scooter. Echt gewond was ze niet echt (wat wondjes en schaafwonden) maar vanwege de klap en omdat ze wat warrig was en hoofdpijn had, heb ik toch 112 voor een ambulance gebeld. Ze is ter plekke nagekeken en gelukkig niets aan de hand behalve schrammen en de schade.

Verder nog enkele keren voor weer eens ontsnapte psychiatrische patiënten van de gesloten afdeling bij ons achter in de straat, die zich heel raar en vervelend en agressief gedroeg en dingen vernielde. Of een vrouw totaal in de war die huilend midden op de weg ging zitten tussen de auto's.
Of een vrouw, totaal in de war die in nachtjapon met blote voeten door de sneeuw over straat liep.

Als je de instelling belt (je kan gewoon echt met zekerheid zeggen dat die lui daar horen) dan doen ze er niets mee, en adviseren ze om politie te bellen.
Politie wordt er onderhand gek van; de instelling behoort dat op te lossen.


Even korte reactie; instelling mag buiten vaak niet handelen ivm gevaar voor zichzelf en mogelijk aangeklaagd te worden door de patiënt zelf. Dus helaas inderdaad politie bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:35 



 
Profiel   

xLoki schreef
Ja, meerdere keren. Werk als verpleegkundige in de ambulante chronische verslavingszorg, dus kom bij mensen thuis die er niet al te best aan toe zijn. Afgelopen jaar 2x gebeld voor overdosis GHB, 2x voor alcoholintoxicatie, een keer voor een ernstige bedreiging en voor een groot onderdeel (autostoel van oldtimer) die op de snelweg lag :oo

Heb ook laatst eerste hulp verleend aan een oudere dame die van de fiets was gevallen en haar hoofd, nek en hand had bezeerd, maar toen belde iemand anders 112.


Ik doe hetzelfde werk en heb ook een aantal keren tijdens huisbezoeken 112 moeten bellen. Het heftigste vond ik een client die van de trap was gevallen en voor de deur lag en niet meer reageerde terwijl een collega en ik buiten stonden en niets konden doen.

Maar ook in privesituaties: oma een keer gevallen, paard in de sloot, dochter die bijna stikte in een dropje. Alle keren is het gelukkig goed afgelopen..


Laatst bijgewerkt door Deb100 op 06-10-19 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:45 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Ja, toen ik op de parking van het werk een lijk in de auto vond... 112 is dan ook protocol omdat ze zeker moeten zijn dat de persoon dood is.


Jeetje, dat is ook heftig :oo
Is het in België dus ook 112 trouwens?

Ik heb 1 keer moeten bellen, omdat ik op oudjaarsavond een meisje nogal hard van haar fiets zag vallen, hoofd eerst, en bewusteloos was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:46 



 
Profiel   

1x voor een dronken lorr die het nodig vond toch in de auto te stappen en bijna iedereen van de weg reed door zijn gevaarlijke rijgedrag. Was mij toen ook gevraagd gepast afstand te houden maar toch te volgen zodat de telefoniste mijn positie kon doorgeven aan de politie (iets met weg met veel afslagen en politie toch wel op afstand) Moest na aanhouding als getuige optreden.

De andere keer woningbrand, maar toen belde de buren toen ik snel het pand doorzocht (ja, ik weet het, eigenlijk staatsgevaarlijk maar woning was een kopie van mijn eigen woning waar ik ruim 25 jaar in woonde, dus kon makkelijk de weg vinden en ik kwam er nog wel eens over de vloer) Bewoonster liep in paniek op de straat en was totaal vergeten of haar kinderen nog thuis waren.
Al snel gezien dat de brand mee viel (lange leve BHV met aanvullend brandkennis) en ik deze zelf in staat was te blussen was dit goddank met een sisser afgelopen. Vuur was uit voordat de brandweer er was, deze hoefde alleen maar te luchten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:58 



 
Profiel   

Ik heb wel regelmatig 112 moeten bellen bij mijn vorige werk.. Diefstal of een klant die onwel werd .

Pas een keer prive vanwege hangjeugd die 2 nachten ervoor het halve winkelplein vernield hadden en nu weer bezig waren

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:00 



 
Profiel   

Heb ook één keer 112 gebeld. We liepen met een groep vrienden na een avondje stappen terug naar huis. Ik liep met nog één jongen voorop, de andere drie jongens achter ons.
Ineens uit het niets stopte er een auto naast ons, er stappen drie jongens uit en die beginnen op onze vrienden in te slaan. Die jongen die naast mij liep ging natuurlijk gelijk zijn vrienden helpen. Ik heb toen in paniek 112 gebeld, ook omdat ik het nummer van de politie niet uit mijn hoofd wist.
Het stomme was dat de mevrouw van de meldkamer zó monotoom opnam dat ik dacht dat het zo'n bandje was die je opties geeft, maar er werden natuurlijk geen nummers opgenoemd. Ik heb toen geschreeuwd: "Wélk nummer moet ik toetsen voor de politie?!" Waarop ik terug kreeg: "oh u moet de politie hebben?"
Die was er toen gelukkig ook binnen een paar minuten, de jongens die ons aanvielen waren alleen al weggereden. Gelukkig geloofde de politie ons verhaal wel, die jongens zijn later ook aangehouden.


Laatst bijgewerkt door mriek1990 op 06-10-19 22:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:00 



 
Profiel   

Ik heb ook een keer 112 gebeld. Er reed een man op zijn fiets op de snelweg >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:01 



 
Profiel   

Bedenk me opeens dat ik dat wel een soort van heb gedaan. We liepen langs een bakkerij waar brand was ontstaan. Er stond een jongen naar 112 te bellen, maar toen er vragen werden gesteld wat 't adres dan was, was die jongen zo van slag dat ie z'n telefoon in mijn handen drukte en ik moest gaan uitleggen waar de brand dan was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:14 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit hoeven bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:15 



 
Profiel   

1x, toen er een dame op de grond lag, was met de fiets ergens tegenaan gereden en had gat in der kop en was buiten westen.
Creepy om te bedenken dat BHV ook gebruikt moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:19 



 
Profiel   

Niobe schreef
DeMolenhoek schreef
Ja, toen ik op de parking van het werk een lijk in de auto vond... 112 is dan ook protocol omdat ze zeker moeten zijn dat de persoon dood is.


Jeetje, dat is ook heftig :oo
Is het in België dus ook 112 trouwens?

Ik heb 1 keer moeten bellen, omdat ik op oudjaarsavond een meisje nogal hard van haar fiets zag vallen, hoofd eerst, en bewusteloos was.



112 is het Europees noodnummer, wel handig om te weten, mocht je het helaas ooit nodig hebben. :)

In USA is het bijvoorbeeld 911

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:20 



 
Profiel   

Ik heb vanavond nog 112 gebeld, mijn zoontje stond in de douche en reageerde ineens helemaal nergens meer op. Toen hij ook nog eens blauw aanliep heb ik 112 gebeld. Hij is meegenomen naar het zkh en blijft daar nu een nachtje ter observatie. Morgen krijgt hij een hersenfilmpje.

In maart 112 gebeld voor mijn dochter die een koortsstuip had en er niet uit kwam.

In mei 2016 112 gebeld omdat ik betrokken was bij een gewapende overval.

In 2007 112 gebeld omdat de tuinman van mijn toen werkgever een hartinfarct had.

Helaas dus al iets te vaak, had liever bij de groep, nog nooit gebeld gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:21 



 
Profiel   

Hier ook al een keer gebeld, voor een brand op een camping vlakbij huis, daar zijn uiteindelijk ook 2 mensen ingebleven. Bleek zelfmoord te zijn.

Wat is BHV trouwens? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:21 



 
Profiel   

Zelf nog nooit hoeven bellen. Maar mijn moeder heeft wel een keer voor mij gebeld. Toen was ik door mijn paard getrapt. Met beide benen vol tegen mijn benen aan. Echt net boven mijn knie. Ik was ongeveer 2 meter naar achter gevlogen in een modderplas(en ik ben geen licht gewichtje) midden in de winter. En toen hebben stal genoten me in een stoel gezet. Alleen toen mijn ouders me kwamen halen, want ik kon natuurlijk niet meer lopen, kon ik niet meer uit die stoel. Zodra ze me probeerden te bewegen gilde ik het uit van de pijn. Dus toen is de ambulance gekomen. Die konden geen eens een infuus prikken zo koud was ik inmiddels. Gelukkig geen gebroken botten. Maar wel beide bovenbeen spieren kapot. Heb ik echt nog lang last van gehad. Uiteindelijk nog speciale fysio gehad, want heel dat stuk wat kapot was geweest was vol met littekenweefsel en dat bleef gevoelig en stijf. Dus toen heeft de fysio al dat littekenweefsel weer losgescheurd soort van. Zo omschreef ze het in ieder geval. Man wat heb ik daar een pijn van gehad.
Het was overigens mijn eigen schuld dat hij trapte. Ik liet hem per
ongeluk schrikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:25 



 
Profiel   

1x voor mezelf toen ik van het paard gelazerd was en achteraf m'n rug gebroken bleek te hebben en 1 keer voor mijn vader die ineens wegzakte en blauw werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:32 



 
Profiel   

Xanthippe schreef
Hier ook al een keer gebeld, voor een brand op een camping vlakbij huis, daar zijn uiteindelijk ook 2 mensen ingebleven. Bleek zelfmoord te zijn.

Wat is BHV trouwens? :o


Bedrijfs Hulp Verlener, iemand die in noodsituaties kan handelen, vaak ontruiming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:32 



 
Profiel   

Niets mega schokkend maar een paar maanden terug een aanrijding gehad en toen wel gebeld.

Ik reed op een voorrangsweg maar iemand reed van rechts vol voor mij in. Dus daar wilde ik wel even politie bij zodat alles duidelijk was ondanks dat mevrouw meteen toegaf niet gekeken te hebben.

Verder kan ik me eigenlijk niet heugen ooit 112 gebeld te hebben. Wel een aantal keren het geen spoed nummer.

Edit:
En mensen hebben ooit een keer voor mij gebeld, ik wilde het per se niet maar was al te laat.
Was op weg naar huis van school op de fiets en het regende pijpenstelen. Niet goed gekeken en ik knalde volle vaart op een auto die van rechts kwam en rechts afsloeg. Daardoor werd ik de stoep op geschoven tegen een paaltje aan. Oeps..
Had verder gelukkig niks maar dan sta je mooi te kijken als je door de ambu broeders word nagekeken in een druk winkelcentrum..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:37 



 
Profiel   

Heb gelukkig nog maar 1x hoeven bellen voor een ambulance toen mijn zusje tijdens een paardenvierdaagse door het paard van haar vriendin tegen haar knieschijf getrapt werd. Knieschijf gebroken en ze viel flauw in mijn armen. Weet trouwens niet eens meer helemaal zeker of ik nou gebeld heb of mijn toenmalige vriend. Volgens mij ik... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:41 



 
Profiel   

Eloya schreef
Ik 1x voor persoon met hartproblemen

Afgelopen weken 2x voor mijzelf door anderen gebeld. omdat ik beide keren was aangereden en met letsel op het asfalt lag.


2x vlak achter elkaar zo aangereden?! Hoe veel pech kun je hebben, hopelijk geen blijvend letsel aan over gehouden?

Ik heb zelf gelukkig nog nooit hoeven bellen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen