Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kleurrijke najaarseditie Equiday

 
Profiel   

*Bokt.nl
Overig
Door Bellatrix

Vandaag was de najaarseditie van Equiday. Dit keer fungeerde manege Luxool als gastheer voor dit mooie evenement.

Ook deze locatie was voor mij lekker dichtbij en met 20 minuten reed ik al de parkeerplaats bij de manege op. Heerlijk om naast de hal te kunnen parkeren. :D Even het ticket op de telefoon scannen en hop naar binnen. Het was nu even kijken hoe en waar ze alles hadden neergezet dus eerst maar even een rondje langs de kraampjes. Veel touwhalsters in alle kleuren van de regenboog en veel neckropes. Maar er stonden ook kramen met voer, vitamines, hoofdstellen, dekjes, boeken en kleding. Links van de kramen was de grote ring en rechts de kleine ring.

Rond 10.30 was het tijd voor het eerste NK video dressuur op neckrope. De laagste klasse bevat eenvoudige oefeningen, in stap en draf. In klasse 2 wordt ook galop gevraagd en in klasse 3 komt daar een stukje wijken en achterwaarts bij.

N1:

[ img ]
Melissa Brandsma, winnares N1

[ img ]
Caithlin Ypeij

[ img ]

N2:

[ img ]
Tarifa Versteeg, winnares N2

[ img ]
Myrine de Waard

[ img ]
Astrid Prins

N3:
[ img ]
Daantje Bos, winnares N3

[ img ]
Fleur Timmermans

[ img ]
Feline de Jonge

Daarna stond Zoë van Kruiningen-Coade op het programma. Ze liet zien hoe je 'licht' in je communicatie kan zijn in het dagelijks omgaan met je paard. In deze demo liet ze zien hoe je het neckrope rijden aanleert op de grond om het daarna vanuit het zadel te trainen. Ze had jammer genoeg maar een kwartier in plaats van een half uur dus we hebben haar niet in het zadel gezien bij deze demo.

[ img ]
Zoë met de 9-jarige Connemara Kheelen

We konden mooi blijven zitten want Iris Weijenberg en haar kruising IJslander x Welsh Salvador stonden op het programma. Die liet in haar demo zien dat je ook zonder teugels van alles kan met je paard. Zelfs een hindernis nemen was een makkie voor Iris en Salvador!

[ img ]

Ik had al een houten kont maar weer bleven we zitten voor Romy Huisman en haar 6-jarige Lusitano Illustro. Ze liet een stukje Working Equitation zien en wat je paard voor vaardigheden daarvoor nodig heeft. Je paard moet voorwaarts kunnen, achterwaarts en zijwaarts. Tevens moet je paard snel zijn maar ook kunnen wachten, dapper zijn en betrouwbaar. Illustro vond alles een beetje spannend en stilstaan was erg moeilijk vandaag. Romy bleef erg rustig en kalm en beloonde de ruin als hij ook maar een seconde stilstond. Fijn om iemand op deze manier aan het werk te zien.

[ img ]
Romy Huisman en Illustro

Aangezien ik mijn billen toch al niet meer voelde zat ik prima waar ik zat en was het de beurt aan de show van Ayuda. De show werd gegeven door Yacintha den Braven van Help With Horses. Dit was een show met brave paarden en humor! De groom Kevinski sprong zo op zijn paard en liet zich aan de andere kant weer vallen. Ook ging hij achterste voren op zijn paard zitten en zelfs rechtop staan!

[ img ]
Kevinski

Yacintha kwam in een (koude) outfit de ring in.

[ img ]
Yacintha den Braven

Voor mij onverwachts kwam Zoë van Kruiningen-Coade de grote ring weer in en dit keer ging ze wel te paard. Ze wilde Kheelen op neckrope pakken maar dat ging niet, haar paard was niet ontspannen genoeg.

[ img ]

Toen ben ik eindelijk van mijn kruk gegleden en naar de kleine ring gewaggeld. Daar kwam ik precies op tijd aan voor Eva Lazet. Ze liet ons wat grondwerk zien.

[ img ]
Fenna, de merrie van Eva

En als laatste stond Nikki van Olst op het programma. Ze gaf een vrijheidsdressuur les. Paard is Amado van Bokker Amado.
[ img ]
Amado

De dag is supersnel voorbij gegaan. Na nog een nieuwe halsterset gekocht te hebben ben ik weer huiswaarts gegaan.

Alle foto's staan hier: https://www.facebook.com/MarliesTrap/me ... loaded=188



Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 21-07-21 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek een naam uit het verslag gehaald

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:05 



 
Profiel   

Leuk verslag Marlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:15 



 
Profiel   

Dankjewel voor dit mooie fotoverslag! Leuk om te lezen hoe je het als bezoeker hebt ervaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:23 



 
Profiel   

Interessant verslag en leuk dat je dit allemaal met ons wilt delen. Bedankt daarvoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:58 



 
Profiel   

Leuk verslag en mooie foto's! Jammer dat je Aron gemist heb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:22 



 
Profiel   

Leuk! Wat een heerlijk charmante foto wel van mij en amado :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen