Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wilke C van Melanie Mouthaan ingeslapen

 
Profiel   

Facebook
In memoriam
[ img ]
Foto door Fotolanza

Wilke C van de Wijdewormer (Fabe x Tjimme) is vandaag op 20-jarige leeftijd ingeslapen. Onlangs nam de hij afscheid van de sport op een door zijn eigenaresse Melanie Mouthaan (op Bokt Snoeppig) zelf ingezonden kür.

Mouthaan reed met de hengst grand prix en internationaal GP U25.

Op facebook schrijft Melanie: "Je zat al jaren in je reservetijd... 12 jaar lang heb ik intens van je mogen genieten! De mooiste momenten uit mijn leven waren met jou! En nu... heb je aangegeven, wederom op jouw manier, dat het goed is geweest."

Melanie was ook op Bokt vaak te zien met indrukwekkende fototopics waarin ze niet aflatende lof uitsprak voor haar geliefde Wilke. In een interview op Bokt zei ze in 2016: "Wilke ben ik echt puur tegenaan gelopen. Ik was toen op een trainingsweek bij Academy Bartels met mijn eerste paard Thore (ook een Fries). Op dat moment hadden we nog een tweede Fries Wopke ( even oud als Wilke toen), maar daar had ik totaal geen klik mee. Hij was toen eigenlijk qua karakter en rijtechnisch te gecompliceerd voor mij, waardoor ik er ook zelden op reed. Het kwam ter sprake dat Wilke misschien verkocht zou worden. Mijn familie was ook erg onder de indruk van Wilke en heeft toen gelijk navraag gedaan naar de mogelijk verkoop. Die week heb ik er ook meteen voor het eerst op gereden. Ik was mega zenuwachtig, omdat ik onder toeziend oog van Tineke Bartels op haar paard, een hengst van 1.75, moest rijden. De klik met Wilke was er wel meteen. Hij gaf mij niets cadeau, maar hij was nooit gemeen of gevaarlijk. Al met al heb ik er toen nog 1 keer op gereden en toen hebben we hem gekocht. Kortom, een gevalletje van "het heeft zo moeten zijn" denk ik? Wel hadden we met Wilke wel door dat ik met hem verder kon komen dan met mijn eerste paard Thore, die toen Z1 was. Dat we ook werkelijk zo ver zouden komen als waar we nu zijn had ik nooit gedacht of überhaupt van gedroomd. Zelfs Tineke heeft ooit eens tegen ons gezegd dat als ze had geweten dat hij zo ver zou komen, ze hem niet weg hadden gedaan. Een mooier compliment kun je niet krijgen!"

Gerelateerd bericht: [VN] Grand Prix-hengst Wilke C van de Wijdewormer neemt afscheid
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:09 



 
Profiel   

Ik ben niet zo'n liefhebber van Friezen, maar Wilke was erg imposant, lief en een grappenmaker, vooral met flesjes water. :D
Ik wens Melanie en haar familie sterkte met dit verlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:19 



 
Profiel   

Jeetje ik schrik ervan! Jullie waren toch wel een hele mooie combinatie samen. Ik heb niks/weinig met Friezen maar ik vond Wilke wel een knappe verschijning!

Veel sterkte voor jullie :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:19 



 
Profiel   

Jeetje. NEE! en zo snel na zijn afscheid. Zo verdrietig. Y;( Sterkte Melanie met het verlies van je mooie man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:26 



 
Profiel   

Heel veel sterkte! :(:)

Soms blijven foto’s hangen, simpelweg omdat ze indruk maken. Toen ik deze foto in dit topic opende, herkende ik hem meteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 04:40 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Melanie. Ik ben altijd erg onder de indruk geweest. Van zijn houding, van jullie prestaties.
En wat een voorrecht dat ik deze knappe man ooit eens op de foto mocht zetten.
Hij zal gemist worden....
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:23 



 
Profiel   

Ik vraag me af waarom hij ingeslapen is...? kan het nergens terug vinden.

In ieder geval erg zonde en sneu dat hij maar zo kort van zijn "pensioen" heeft kunnen genieten. Heel veel sterkte met dit verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:26 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van zo'n prachtig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:30 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik vraag me af waarom hij ingeslapen is...? kan het nergens terug vinden.

In ieder geval erg zonde en sneu dat hij maar zo kort van zijn "pensioen" heeft kunnen genieten. Heel veel sterkte met dit verlies.



Op de fb pagina van horses kreeg ze helaas nogal wat commentaar :( maar daaronder had ze gereageerd dat hij vanwege huidontstekingen (die hij al lang zou hebben alleen waardoor hij nu niet meer zonder hinder ervan kon leven) is ingeslapen.
Echter zie ik die reactie nu niet meer staan onder het bericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:31 



 
Profiel   

Boedha_1981 schreef
Elisa2 schreef
Ik vraag me af waarom hij ingeslapen is...? kan het nergens terug vinden.

In ieder geval erg zonde en sneu dat hij maar zo kort van zijn "pensioen" heeft kunnen genieten. Heel veel sterkte met dit verlies.



Op de fb pagina van horses kreeg ze helaas nogal wat commentaar :( maar daaronder had ze gereageerd dat hij vanwege huidontstekingen (die hij al lang zou hebben alleen waardoor hij nu niet meer zonder hinder ervan kon leven) is ingeslapen.
Echter zie ik die reactie nu niet meer staan onder het bericht.


Ja het is natuurlijk lastig te begrijpen als hij een paar weken terug nog een kur liep, maar goed..wellicht liep hij die wel op pijnstilling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:39 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja het is natuurlijk lastig te begrijpen als hij een paar weken terug nog een kur liep, maar goed..wellicht liep hij die wel op pijnstilling.


Waarom dan toch weer even een speculatie de wereld in helpen? Ze is niemand die verantwoording verschuldigd, en doet dit toch. Dus mocht je er het fijne van willen weten, pb haar zelf gewoon even en ga hier niet zomaar dingen de wereld in helpen als je er 0,0 weet van hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:51 



 
Profiel   

Sterkte Melanie, het is altijd moeilijk om zo'n prachtig paard waar je zoveel van houdt in te laten slapen. Je zult er vast goede redenen voor hebben gehad, want zo'n kanjer laat je echt niet zomaar gaan. Jullie prachtige foto zegt alles over jullie band!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:02 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Sterkte Melanie, het is altijd moeilijk om zo'n prachtig paard waar je zoveel van houdt in te laten slapen. Je zult er vast goede redenen voor hebben gehad, want zo'n kanjer laat je echt niet zomaar gaan. Jullie prachtige foto zegt alles over jullie band!


Precies wat je hierboven schrijft inderdaad. Melanie kende Wilke het allerbeste neem ik aan en zo’n keus maak je niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:15 



 
Profiel   

Sterkte met dit verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:16 



 
Profiel   

Wat spijtig dat hij nog zo kort van zijn pensioen heeft kunnen genieten.
Het was werkelijk een prachtig paard, heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:28 



 
Profiel   

Sneu hoor, sterkte Melanie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:00 



 
Profiel   

Boedha_1981 schreef
Elisa2 schreef
Ja het is natuurlijk lastig te begrijpen als hij een paar weken terug nog een kur liep, maar goed..wellicht liep hij die wel op pijnstilling.


Waarom dan toch weer even een speculatie de wereld in helpen? Ze is niemand die verantwoording verschuldigd, en doet dit toch. Dus mocht je er het fijne van willen weten, pb haar zelf gewoon even en ga hier niet zomaar dingen de wereld in helpen als je er 0,0 weet van hebt.



Ik reageerde alleen maar op wat je zelf schreef dat ze veel commetaar kreeg op de FB pagina van Horses. Mijn reactie was juist bedoelt als ondersteuning voor haar omdat een GP proef lopen en enkele weken later ingeslapen worden juist speculaties de wereld in helpt. Mijn reactie was dus bedoeld als.."je weet niet wat het dier heeft en hoe hij al ondersteund werd".

Maar je hebt helemaal gelijk dat als ik er het fijne van wil weten dat ik haar een PB zou moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:56 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik reageerde alleen maar op wat je zelf schreef dat ze veel commetaar kreeg op de FB pagina van Horses. Mijn reactie was juist bedoelt als ondersteuning voor haar omdat een GP proef lopen en enkele weken later ingeslapen worden juist speculaties de wereld in helpt. Mijn reactie was dus bedoeld als.."je weet niet wat het dier heeft en hoe hij al ondersteund werd".

Maar je hebt helemaal gelijk dat als ik er het fijne van wil weten dat ik haar een PB zou moeten doen.



Dan heb ik jouw reactie verkeerd opgevat, mijn excuus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:56 



 
Profiel   

He bah wat een naar nieuws, sterkte met het verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:11 



 
Profiel   

Ik weet zeker dat ze Wilke graag nog heel lang van zijn pensioen had willen laten genieten.

Wat een impossant paard is het altijd geweest,
En jammer dat het zo snel is gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:26 



 
Profiel   

Boedha_1981 schreef
Elisa2 schreef
Ik reageerde alleen maar op wat je zelf schreef dat ze veel commetaar kreeg op de FB pagina van Horses. Mijn reactie was juist bedoelt als ondersteuning voor haar omdat een GP proef lopen en enkele weken later ingeslapen worden juist speculaties de wereld in helpt. Mijn reactie was dus bedoeld als.."je weet niet wat het dier heeft en hoe hij al ondersteund werd".

Maar je hebt helemaal gelijk dat als ik er het fijne van wil weten dat ik haar een PB zou moeten doen.



Dan heb ik jouw reactie verkeerd opgevat, mijn excuus!


Dankje :) geschreven woord en interpretatie blijft een lastig iets soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:40 



 
Profiel   

Sterkte Melanie en betrokkenen. Rust zacht, imposante verschijning...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:10 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/overig-nieuws/ove ... jdewormer/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 05:18 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/overig-nieuws/ove ... jdewormer/

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 07:25 



 
Profiel   

Jasy schreef


Maar ehm, door het natte weer en de verergering/vermeerdering van de bulten is het nu einde oefening?
Is het vanaf zijn 12e geen enkele keer nat weer geweest dan?

M.a.w., waarom kan het vanaf zijn 12e tot nu altijd goed gaan, en is nat weer nu ineens funest?

Edit, ik ben oprecht benieuwd hiernaar... geen speculatie/insinuatie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 07:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen