Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pijn na extractie verstandskies

 
Profiel   

Wauw wat zal jij een pijn hebben gehad. Dat spuitje is een goede oplossing om de wond te spoelen. Nu de rommel eruit is zal je je snel wat beter gaan voelen. Schrik wel van het lakse gedrag van je spoedtandarts.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:28 



 
Profiel   

Zal t nog maar een keer zeggen: ik snap echt niet waarom een kaakspuit niet standaard meegegeven wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:32 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Zal t nog maar een keer zeggen: ik snap echt niet waarom een kaakspuit niet standaard meegegeven wordt.


Bij mij werd die ook niet meteen meegegeven. Pas toen ik met bijna ontstoken kaak de hechtingen eruit kwsm halen en er zelf om vroeg... Idd heel raar want het is zo ontzettend belangrijk om de wonden zo goed mogelijk schoon te houden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:41 



 
Profiel   

Jeetje wat zal jij een pijn hebben gehad. Wat fijn dat ze iets konden doen!
Zo vaak last gehad van me gebit weet hoe het voelt...gaat door merg en been!
Nu snel opknappen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:00 



 
Profiel   

Maar je moet toch juist de ‘prop’ die zich gaat vormen in de wond met rust laten júist om dry socket/alveolitis te voorkomen? Zo is het mij iig uitgelegd, ik mocht de eerste 48 uur ook absoluut niet te hard spoelen, niet roken, niet uit rietje drinken etc.
Is het dan niet link als mensen meteen beginnen te spoelen met zo’n spuitje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:28 



 
Profiel   

Nee daar heb je gelijk in. ik mocht ook pas vanaf dag 3 spoelen met het spuitje, maar toen had ik die nog niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:30 



 
Profiel   

Na eenmaal alveolitis krijg je die spuit ook niet meer mee .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:46 



 
Profiel   

Vumana89 schreef
Na eenmaal alveolitis krijg je die spuit ook niet meer mee .


Nee hoor. Twee x alveolitis gehad. Moest de 2e keer zeker ook spoelen.

Beide keren inderdaad pas na 48u maar er werd op gehamerd dat ik MOEST spoelen 6x per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:55 



 
Profiel   

Ik zou toch nog even contact opnemen met de spoedarts.
Niet zozeer om te klagen, maar wel om te laten weten hoe het is afgelopen.
Hopelijk leren ze er daardoor van en sturen ze iemand met dezelfde klachten de volgende keer sneller door.
Je mag best feedback geven hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:57 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Vumana89 schreef
Na eenmaal alveolitis krijg je die spuit ook niet meer mee .


Nee hoor. Twee x alveolitis gehad. Moest de 2e keer zeker ook spoelen.

Beide keren inderdaad pas na 48u maar er werd op gehamerd dat ik MOEST spoelen 6x per dag.


Nee was bij mij echt uit den boze...
Nu gebruikte ik bloeddrukverlagers en had ik issues met nabloeden. Dus wellicht ligt het daaraan.. zijn wel venijnige kleine dingen die genezing kunnen beinvloeden.. hoe dan ook, ik hoop het never nooit meer mee te makdn :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 19:14 



 
Profiel   

Vumana89 schreef
ik hoop het never nooit meer mee te makdn :n


Ik zit 8 maanden later nog steeds aan de morfinepleisters en de amitriptyline dus ik ben er ook wel genezen van ja. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 19:34 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Vumana89 schreef
ik hoop het never nooit meer mee te makdn :n


Ik zit 8 maanden later nog steeds aan de morfinepleisters en de amitriptyline dus ik ben er ook wel genezen van ja. :+


Oh no, serieus?!
Heb je nog zoveel pijn dan?
Het eerste jaar is het wel een onwijs pijnlijke plek gebleven.
Nu alleen nog bij kou in de winter..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 19:41 



 
Profiel   

Fijn dat het ‘euvel’ nu aangepakt is! Maar schandalig dat je er zo lang mee moest lopen!! Ik hoop dat je gauw weer opgeknapt bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:07 



 
Profiel   

Fijn dat er vandaag zo goed op gereageerd is en de meteen gehandeld hebben hopelijk nu snel de weg omhoog.
En super hoe je het met de weekend tandarts gaat oplossen. Wel iets er mee doen maar het niet aan de publieke schandpaal hangen.

En wat ik al schreef ik zou ook melding bij huisartsen post doen dat je medicatie advies hebt gekregen zonder dat ze je gewicht gevraagd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:46 



 
Profiel   

liespower94 schreef
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes.
De zorg vandaag was uitstekend. Ik was blij dat mijn tandarts mij door heeft gestuurd want er bleek inderdaad meer gaande te zijn.
Het wondje bleek achterin een abces te hebben, die lag precies te duwen op een zenuw en die zenuw liep dus weer door mijn kaak in. Vandaar de afgrijselijke pijn.
Dit hebben ze net open gesneden (ik zal jullie de frisse details besparen :+ ) en gespoeld.
Ik heb nu ook zo'n spuitje + spoelinkje mee waar jullie het over hadden.
Samen met wat extra codeine, ontstekingsremmers en maagbeschermers waar ik wel tegen kan (de apotheker wist eentje waar ik met mijn allergieen wel tegen moest kunnen en het lijkt goed te gaan), zou ik mij snel beter moeten voelen.

Ik voel mij momenteel vooral een beetje stoned en heel erg moe dus ik ga zo eerst even slapen.

Ik krijg veel vragen bij welke kring/spoedtandarts ik aangeklopt heb.
Ik heb met mijn tandarts en zorgverzekeraar overlegd en ik ga samen met hen een klacht indienen.
Ik ben alleen niet zo van iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen, vandaar dat ik de naam niet geef.
Uiteraard gaan wij wel kijken of we de zorg kunnen verbeteren want ik gun niemand de pijn die ik heb gehad.

Bedankt voor al jullie hulp/support :)


Tja, herkenbaar. Daarom zei ik gister al, doordrammen om naar de HAP te mogen. Mijn man is meteen naar de SEH gestuurd en daar is 's avonds laat nog een kaakchirurg gekomen om het abces open te maken. Hij heeft 3 dagen een drain gehad.

Het is te zot voor woorden dat ze niks doen als je belt met pijn. Ik heb toen ook behoorlijk tekeer moeten gaan, maar dat abces kneep mijn man zijn keel dicht en kaakchirurg zei ook dat het tegen levensbedreigend aan kwam te zitten.

Het zal nu snel beter gaan denk ik. Het is even niet fris allemaal, maar de druk eraf, scheelt enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:53 



 
Profiel   

Hoe is het nu pijn wat beter onder controle nu het behandeld is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:29 



 
Profiel   

Er is nog een hele zweer uitgekomen.
Vanmiddag is de eerste middag dat de pijn draaglijk is geweest.
Ik heb de afgelopen dagen echt over de grond liggen rollen van de pijn ondanks de ibu + paracetamol met coffeine en de codeine.
Ik was van dat laatste ook kotsmisselijk en hield veel vocht vast.
Ik had heel erg zenuwpijn.
Als ik nu mijn mond dichthoud, gaat het. Er moet niks kouds bijkomen of ik verga weer.
Het is echt een heel gevecht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:43 



 
Profiel   

Heb je geen drain? Mijn man heeft wel 3 dagen een drain in zijn mond gehad waar alles echt uit liep. Was smerig, maar er kwam nog zoveel zooi uit toen het abces was behandeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:51 



 
Profiel   

Ah juk dat klinkt nog niet top. Wat een ellende joh, kun je wel een beetje eten? Nogmaals sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:54 



 
Profiel   

Pfff oliebol man... Wat een ellende... Wat zegt de kaakchirurg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:13 



 
Profiel   

Oei dat klinkt niet oké. Wanneer moet het echt wel weer beter gaan? Of is dat lastig voor ze te stellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:20 



 
Profiel   

Oef klinkt nog niet echt fijn.
Trek op de tijd aan de bel he als het niet gaat met de pijn. Niet dat je straks weer in weekend zit .

Er is qua pijnbestrijding nog wel meer mogelijk (als je andere ziektes hebt waarom dat niet zou mogen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:40 



 
Profiel   

Is het misschien toch weer dicht gaan zitten? Of misschien zit het dieper als gedacht?
Heb je nog koorts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:53 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie berichtjes.
Ik heb meestal geen koorts, alleen na het opstaan nog een beetje.
Ik heb gebeld en het moet voor vrijdag over zijn. Anders gaan ze het weer open halen.

Ik kan niet echt iets eten. Dat is echt heel erg balen want ik ben al veel te licht, ik zit nu onder de 50 maar ben 1,74 m lang.
En die smoothies komen mij echt de neus uit :+
Maar de pijnaanvallen worden wel ietsjes minder dus ik heb ietwat hoop op vooruitgang

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 20:45 



 
Profiel   

En klinkt stom maar potjes babyvoeding proberen ? Zitten best lekkere smaken tussen en heb je iets hartigs vaak ook wel fijn naar al dat zoet.
Of zelf iets door de blender halen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen