Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

Orrie_VBW schreef
Ik heb moeten bellen omdat mn 2 weken oude zoontje een hartstilstand had. Wat ook slecht is afgelopen ;(



Wat een verschrikking zeg. Wat ontzettend verdrietig
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 18:26 



 
Profiel   

Ze geven niet zomaar je naam door als je een melding hebt gedaan.
Mijn dochter heeft een man met goed gevolg gereanimeerd die ze ineens heel raar zag rijden en die vervolgens zachtjes tegen een huis tot stilstand kwam.
Zij heeft haar gegevens aan de politie doorgegeven, zijn familie bleek gelijk op zoek te zijn maar ze vragen eerst of je contact wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 18:49 



 
Profiel   

Ja meerdere keren voor mijn ouders(beide hart patiënt)
Laatste keer was voor mijn vader die een aderlijke bloeding had(en aan de bloedverdunners zit) mijn zusje belde op of ik wou komen(moeder lag ook in het ziekenhuis)
Dus ben snel naar ouders gereden..zusje probeerde dokterswacht te bellen geen gehoor heb toen gelijk gezegd dat ze 112 moest bellen terwijl ik het bloed probeerde te stelpen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 18:54 



 
Profiel   

Ja, een keertje maar. Mijn zusje wilde de deur open duwen, maar het glas van de deur brak uit het niets. Ze had van het glas een snijwond precies in haar pols en toen moest ik 112 bellen van mijn moeder terwijl zij een doek om de wond hield.

Vond het best lastig, om nog helder na te denken. Ik kon op dat moment niet zien hoeveel bloed mijn zusje verloor en was een beetje in shock. Wist plots de postcode niet meer. Dus toen heb ik maar gewisseld omdat mijn moeder juist niet tegen bloed kon. Vond het fijner om de wond dicht te houden. juist doordat mijn moeder zo slecht tegen bloed en wonden kan had zij het laten lijken alsof het bloed er echt uitspoot, en het een gigantische wond was, vandaar mijn shock. Maar het veel best mee toen ik het zelf zag.

Uiteindelijk bleek het heel erg mee te vallen. Moest wel gehecht worden omdat het op een hele nare plek zat, maar zusje heeft er geen litteken van overgehouden. (Wel een trauma aan hechtingen trouwens :+ )

Een aantal jaren geleden moest 112 gebeld worden voor mijn broertje die uit een 10 meter hoge boom was gevallen. (Ik was daar niet bij). Er kwam zelfs een trauma helikopter maar mijn broertje bleek achteraf enkel een paar blauwe plekken te hebben _O-. Geluksvogel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 19:33 



 
Profiel   

Ja hier ook 3x

Op stal viel een oudere boer van een ladder die tegen de hooizolder aan stond.
Zo een 2-3 meter en dan op het beton. Dus hing al aan de lijn met 112 voordat ik bij hem was.
Uiteindelijk in het ziekenhuis bleek hij een paar ribben gebroken en moest zijn wenkbrauw gehecht worden.

1x voor een oudere man op straat. Buurvrouw van mijn opa heeft gebeld omdat ze hem zag vallen en slecht ter been is.
Ik kwam toevallig net aanrijden en ik heb het telefoontje overgenomen en ben de man gaan helpen. Raakte buiten bewustzijn en lippen blauw.
Maar uiteindelijk is hij door de ambu naar huis gebracht en was alles weer oke.

En 1 maal voor uiteindelijk een hartstilstand. Toen duidelijk was dat het ging om een hartstilstand de telefoon met de meldkamer nog aan de lijn om de bank gegooid en gestart met reanimeren. Later nog even gecheckt maar ze heeft toch de telefoon maar opgehangen nadat ik niets meer terug zei.

Ook met BHV op Schiphol gelopen, belde de ambu niet zelf maar wel veel met ze samen gewerkt daar.
Weet inmiddels wel hoe die brancard werkt haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:20 



 
Profiel   

Ja wel een aantal keer. Voor mijn oma een paar keer, vanwege d'r hart en voor mijn moeder ook een keer om dezelfde reden. Nog nooit bij een ongeluk of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:29 



 
Profiel   

Orrie_VBW schreef
Ik heb moeten bellen omdat mn 2 weken oude zoontje een hartstilstand had. Wat ook slecht is afgelopen ;(


Wat verschrikkelijk. Geen woorden voor Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:45 



 
Profiel   

Meerdere keren helaas. De meest vervelende vond ik toch wel brand bij mijn directe buren. Ze waren niet thuis en hadden geen brandmelders, dus een onderbuurvrouw heeft het per toeval gezien. Later kwam pas de boosheid, wat als het s’nachts gebeurt was? Maar je ziet in een flits wel even alles wat je dierbaar is (fotoalbums en dergelijke) voorbij flitsen. Heel raar hoe je dan ineens over dingen gaat nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:50 



 
Profiel   

Yup, toen ik onder de zonnebank lag boven en opeens oog in oog stond met een inbreker.. niet grappig overigens :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:14 



 
Profiel   

Paar weken geleden gebeld, liep een man de snelweg op ‘s avonds laat. Geen idee wat er daarna gebeurt is, ze zouden een auto die kan op sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:43 



 
Profiel   

Tot nu toe 2 keer moeten bellen.
1 keer toen mijn vader ineens een soort aanval kreeg en ik hem vanuit mijn kamer hoorde gorgelen. Zijn slaapkamer zowat ingevlogen en direct mijn broertje naar onder stuurt voor de telefoon (toen hadden we nog geen mobieltjes :') )

Ik was toen grappig genoeg heel kalm en wist direct wat ik moest doen. Pap op zijn zij zodat hij niet stikte en gewoon rustig aan de telefoon alles uitleggen. De echte schock kwam bij mij pas erna toen de ambulancebroeders er waren.

En 1 keer toen ik richting huis reed van werk (rond 1:30 snachts) en er ineens een verwarde jonge man midden op een 50 weg stond die ik bijna raakte. Naast de weg gaaan stilstaan en 112 gebeld met de deuren op slot. Want het voelde niet veilig. Die jongen viel ook ineens neer en begon rond te kruipen. Later nog meegekregen dat die volop op de drugs zat en de ambulancebroeders ook heeft proberen te bijten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:50 



 
Profiel   

Ik heb er nog eentje, van een aantal maanden geleden.
We waren met de collega's een avondje stappen, en eentje vond het wel grappig om zich zo lazarus te zuipen dat ze in het café in slaap voel, van de bank viel en op niets meer reageerde.
112 gebeld voor de ambulance, waarmee ze uiteindelijk niet afgevoerd werd, ze wilde niet.
Ze had een andere collega en de dansvloer ondergekotst, ze hebben ze met 3 man sterk naar buiten moeten sleuren, maar ze was oké, zei ze. 8)7
Ons vermoeden is dat ze er iets bij had gepakt, dat het niet enkel aan de alcohol lag.
Niet zo'n leuk avondje, temeer omdat ik toen hoogzwanger was en constant harde buiken kreeg van de spanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 22:00 



 
Profiel   

girlyggirl schreef
Yup, toen ik onder de zonnebank lag boven en opeens oog in oog stond met een inbreker.. niet grappig overigens :o


Ohhh dit is echt n angst van mij! Jakkes!
En rende ie weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 22:04 



 
Profiel   

Stippen lukt niet, dus dan hierbinnen verhaal

Als EHBO’er/ bhv’er enkel een paar keer hoeven bellen voor ruiters die de grond kuste, 1 x is de ruiter ook mee genomen gezien ze totaal in paniek was en de ambulance broeders heel simpel tegen mij zeiden; we gaan haar even kalmeren, dan hoeven we ons geen zorgen te maken in de rit terug :') in iets andere woorden maar hier kwam het wel op neer. Andere ruiter kon geen fatsoenlijk antwoord geven op vragen als welk paard zat je en welke dag was het, die is alleen gecheckt door ambu en moest hierna zelf vervoer regelen naar hap

Beide had ik de meldkamer op speaker op iemand anders telefoon

Wel vaak de hap gebeld, of de ruiter zelf laten bellen en een paar keer de ruiter op verzoek van de hap daarheen gebracht

Verder een aantal keer het niet spoed nummer gebeld voor dingen op de weg, man die dreigde van een viaduct te springen (of pakte we hier wel 112 voor? Dat weet ik niet meer) En een keer het niet spoed nummer toen mijn vader toevallig tijdens zijn vakantie in Zweden vroeg wakker was en op de camera keek van het bedrijf. Die richt een beetje op de trucker parkeerplaats en zag er allemaal zaklampen. Paar maanden geleden was er ingebroken in die vrachtwagens en vernielingen, dus mijn vader dacht ik ga gewoon bellen. De telefoniste heeft denk ik 3/4x aan mijn vader gevraagd waar hij nu zat terwijl ze wel de politie eropaf stuurde. Dus tegen de tijd dat ze het begreep zag mijn vader dat de politie aangekomen was. Achteraf bleek het een trucker zelf te zijn die een bout verloren was tijdens het wisselen van een wiel :+

De trucker was er wel heel blij mee achteraf dat iedereen het voor elkaar in de gaten houdt, hij heeft afgelopen maand nog een grote brand kunnen voorkomen door de brandweer tijdig te waarschuwen, ik meende te horen dat hij gewoon de deur ingetrapt heeft en met een brandblusser het brandje kon blussen. Dus buiten rook schade was er niks aan de hand toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 22:09 



 
Profiel   

WesternWay schreef
girlyggirl schreef
Yup, toen ik onder de zonnebank lag boven en opeens oog in oog stond met een inbreker.. niet grappig overigens :o


Ohhh dit is echt n angst van mij! Jakkes!
En rende ie weg?


Ja :D ik was zó flabbergasted dat ik vol adrenaline begon te schreewen en schelden :o heb hem later in een fotoconfrontatie herkent ( nog lastiger dan je denkt) en is opgepakt. Helaas waren onze spullen, waaronder gouden geboorte armbandje van mn dochter, al " verdwenen".

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 23:39 



 
Profiel   

Ik heb 1x 112 gebeld vanwege de schuur die in lichterlaaie stond, brand is altijd m’n grootste angst geweest dus dat was echt het naarste telefoontje dat ik heb moeten plegen :P

1x bijna gebeld omdat m’n vader ineens in elkaar zakte, maar toch weer bijkwam

1x vanwege een uit de hand lopende ruzie waar ik getuige van was

En er is 1x voor mij gebeld omdat ik met m’n fiets over de kop geslagen was en lang buiten bewustzijn geweest ben, m’n vriend niet meer herkende aan de telefoon en gewoon helemaal de weg kwijt was. Ben toen ook meegenomen naar het ziekenhuis, maar had gelukkig “alleen” een flinke hersenschudding en een kapot jukbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 12:10 



 
Profiel   

Interessant topic.

Ik heb 2x moeten bellen.

De eerste keer was een hele tijd terug als tiener voor de politie op een kermis waar een man agressief werd. Echter was de muziek zo luid dat ik niet kon horen wat er gezegd werd aan de andere kant van de lijn, dus heb toen alleen duidelijk gezegd wat er was en waar het was terwijl ik weg rende. Gelukkig kwam de politie toen ook vrijwel meteen aanrijden.

De tweede keer was vorig jaar voor de brandweer toen een paard over een metalen weidepoort probeerde te springen maar er met de achterbenen in bleef haken. Het hele hek is er toen losgehaald en met het paard is het ook goed gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 12:32 



 
Profiel   

Een aantal maal 112 moeten bellen.

Ook een keer 2 keer op een dag moeten bellen. Was op mijn werk en er werd een man onwel. Hij was erg grauw en kortademig. Ambulance heeft hem meegenomen en maar goed ook. Hij heeft tot 3 keer toe in de ambulance een hartstilstand gekregen.
Paar uur later weer kunnen bellen, omdat er een jongetje hard onderuit was gegaan met een flinke hoofdwond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:01 



 
Profiel   

girlyggirl schreef
Yup, toen ik onder de zonnebank lag boven en opeens oog in oog stond met een inbreker.. niet grappig overigens :o


Was je naakt?

Ik heb overigens al vaak 112 moeten bellen in de Evenementenhulpverlening. Hoort er een beetje bij. Ik word er niet meer anders van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:07 



 
Profiel   

Al paar keer voor mijn vader voor meisje in de trein die onwel was geworden. En keer voor vrouw die gewond op straat lag

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:09 



 
Profiel   

Ja, ruim 4 jaar geleden toen mijn moeder plots van haar stoel afgleed en helemaal stijf werdt. Tijdens het bellen naar 112 (mijn vader was er ook bij gelukkig) moeten beginnen met reanimeren want ze kreeg geen lucht meer en begon grijs te worden.

Achteraf bleek dat ze een bloeding in haar hoofd had door een gescheurde aneurisma. Ruim een maand later is ze overleden aan de complicaties en longontsteking.

Verder jaren geleden (weet niet meer pecies hoe lang) nadat een stalgenoot van haar paard viel (ze was een jong paard aan het beleren, instructrice was aanwezig in de bak) en bewusteloos was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:17 



 
Profiel   

Ja, een aantal keer:
- een maal onwel wording op het werk (een collega kreeg een soort epileptische aanval)
- een maal vanwege iemand die een nare val had gemaakt van haar paard af
- brand op een industrieterrein (was begin van een grote uitslaande brand)
- meerdere keren vanwege mensen op de snelweg
- eenmaal vanwege een vrachtwagen die een klapband kreeg waardoor er allemaal stukken band en metaal in de rondte vlogen (o.a. op mijn voorruit)

Wisten jullie dat je altijd 112 mag bellen als je niet zeker bent welke hulpdienst je nodig hebt? Uiteraard niet bij een gestoten teen.....Ik lees bij een aantal mensen dat ze de drempel om te bellen best hoog vinden. De telefonistes (m/v) stellen heel gerichte vragen en stellen je ook goed op je gemak!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:32 



 
Profiel   

Ik heb overigens al vaak 112 moeten bellen in de Evenementenhulpverlening. Hoort er een beetje bij. Ik word er niet meer anders van.[/quote]

grappig dan zijn we collegaś

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 14:07 



 

Nabster schreef
Was je naakt?

Ik heb overigens al vaak 112 moeten bellen in de Evenementenhulpverlening. Hoort er een beetje bij. Ik word er niet meer anders van.

Ook al eens in een privésituatie moeten bellen? Ik hoor van diverse hulpverleners (politie, brandweer) dat privé heftiger is, omdat je er niet op ingesteld bent.

Er is ook een mooie blog (dacht ik) van een agent. In het werk heeft hij al enkele reanimaties meegemaakt, maar de keer dat hij privé een oproep kreeg via hartslagnu hakte er echt in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 16:43 



 
Profiel   

Ja diverse keren vanwege ongelukken die voor mijn neus gebeurden of net gebeurd waren. Ook al eens vanwege mensen die ineens onwel werden.
Ook al een paar keer voor inbrekers, niet bij mij, maar bij bedrijvenpand tegenover.

Vorige zomer helaas voor onszelf; onze auto stond in de fik en het duurde nogal lang voordat ze kwamen, dus nadat de buurvrouw meteen had gebeld heb ik daarna nog eens gebeld voor de brandweer (we wonen 5 minuten van kazerne af op normaal fietstempo, dus ze moeten er snel kunnen zijn). Wij waren toen al met alle buren aan het blussen met emmer en regentonnen. Helaas auto totall loss net als de auto waarin de brand was begonnen (aangestoken) en 2 dagen later nog een keer met 3 andere auto's. De brandweer was er die 2e keer ook veel sneller; toen reden ze nl. wel via de 1-richtingsverkeer straten de wijk in; dus alleen flinke schade aan de 3 auto's.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen