Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verwarmde handschoenen

 
Profiel   

Mijn vriend met, en heeft snel koude handen. Zijn hier ervaringen met verwarmde handschoenen?
Welke aan te raden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:15 



 
Profiel   

Oh dit lijkt mij ook heerlijk voor op de fiets aangezien ik toch best wat km's maak. Ik volg even mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:23 



 
Profiel   

Ik heb ervaring met back on track handschoenen, moesten wel dikkere overheen en als ik dan in beweging bleef dan bleven mijn handen wel warmer.

Maar goed, dat zijn wellicht niet de echt verwarmde handschoenen die je bedoelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:24 



 
Profiel   

https://www.wintersport.nl/forum/topic/50893
Kijk hier eens, heb ze ook bij de ANWB gezien maar ook niet goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:30 



 
Profiel   

Goedkoop zijn ze zeker niet. Maar liever dat dan de hele winter niet rijden toch!

Er zijn speciale verwarmde menhandschoenen te koop, maar was benieuwd of ze echt handig zijn en hoe ze zitten en hoe het leidsel gevoel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 16:46 



 
Profiel   

Ik heb vrij ernstige doorbloedingsproblemen in mijn handen (Raynaud-syndroom) en kan buiten weinig tot niets met mijn handen als de temperatuur onder de 10 graden zakt. Zeker als het ook nog eens nat weer is.
Ik maak daarom al jaren gebruik van verwarmde handschoenen en ben er erg blij mee.

Ik heb 2 varianten van lederen verwarmde handschoenen:
1) met accu/batterij in zakje op manchet van de handschoen
2) met grote accubatterij in heuptasje onder mijn jas, en dan met draden door mouwen aangesloten op handschoen

Versie 1 is makkelijker met aan- en uittrekken, maar de batterijen houden het wat minder lang vol dan de grotere accu van versie 2. En ook worden ze minder warm dan versie 2, waardoor ze voor mij niet altijd warm genoeg zijn als het echt koud is.
Ik beslis per keer welke handschoenen ik gebruik.

Het zijn allebei dikke handschoenen en daarmee niet optimaal voor leidselvoering. Maar met dikke handschoenen mennen is voor mij absoluut beter dan helemaal niet mennen. Dus voor mij is de keuze dan snel gemaakt.

Ik gebruik de verwarmde handschoenen trouwens niet alleen voor het mennen, maar ook bij al het stalwerk. Want anders kan ik dat ook niet zodra het wat kouder wordt.
En ik heb ook nog dikke verwarmde wanten die ik gebruik als we gaan skiën.

Al met al zijn elektrisch verwarmde handschoenen dus een uitkomst voor mij.
Niet goedkoop, dat niet. Maar een meer dan acceptabele oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:40 



 
Profiel   

Interessant topic, ik volg, ook altjid witte vingers van de kou..

Waar heb je deze handschoenen gekocht Marja?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:43 



 
Profiel   

https://gerbing.eu/h-7-paardrijd-jagershandschoenen/

Ik heb deze sinds 2 jaar, heerlijk! Voor paardrijden en skiën. Blijven ook erg mooi. Als het heel koud os gaat de batterij niet heel lang mee, dan moet ik met skiën wel tijdens de lunch even opladen.

Ik kan er prima mee rijden, rij wel western en heb dus niet veel teugels in mijn hand en hoeft weinig te herpakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:48 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Interessant topic, ik volg, ook altjid witte vingers van de kou..

Waar heb je deze handschoenen gekocht Marja?


De handschoenen en wanten die ik gebruik zijn van het merk Gerbing en o.a. hier te koop: https://verwarmdehandschoen.nl/handschoenen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:49 



 
Profiel   

Mijn vriend heeft ook Reynaud Syndroom en werkt hele dag buiten op de fiets. Hij draagt Back On Track handschoenen onder zijn werkhandschoenen (touchscreen handschoenen, niet heel dik). En dat houdt hem goed warm. Zonder die handschoenen gaan zijn vingers richting afsterven als het flink koud is :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 13:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen