Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN online veiling: 17.000 euro voor embryo Chacco-Blue

 
Profiel   

KWPN
Veiling

De laatste KWPN Online Veulenveiling van het jaar zit erop! Met als klapper het embryo van Chacco-Blue uit de directe moederlijn van Kannan. Deze werd voor 17.000 euro verkocht en blijft daarmee in Nederlandse handen. Veel veulens vertrekken naar het buitenland, niet eerder was er zo veel buitenlandse interesse.

Connect-zoon Olivier T bracht het meeste op van alle veulens, voor 9.500 euro heeft hij een nieuwe Nederlandse eigenaar. Ook de springveulens Oliver (v.Untouchable) en Orea GR (v.Arezzo VDL) brachten goed geld op, zij verwisselden beide voor 6.000 euro van eigenaar en vertrekken naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het duurste dressuurveulen is het merrieveulen Oranza (v.All At Once), zij bracht 4.750 euro op en blijft daarmee in Nederland.

Gemiddeld brachten de veulens ruim 3.500 euro op en dit ligt hiermee in lijn met de voorgaande veilingen. Buitenlandse kopers sloegen hun slag. In totaal zijn 21 veulens verkocht naar het buitenland, naast bovengenoemde landen vertrekken er veulens naar Spanje, Zweden, België, Zwitserland, Tsjechië, Duitsland en Kroatië.

De drachtige merrie Alanya (v.Goodtimes) is eveneens verkocht, zij bracht uiteindelijk 6.500 euro op en vertrekt naar België. Haar dochter Olanya H (v.Harley VDL) heeft voor 4.750 euro een nieuwe eigenaar in Nederland gevonden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 22:09 



 

17000 voor een embryo, het is een rare wereld tegenwoordig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 23:27 



 
Profiel   

Op een of andere manier klinkt een gemiddelde prijs van €3500 toch echt laag voor een veulenveiling. heb het idee dat ze op Mp haast duurder zijn. Maar kan aan mij liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 05:44 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Op een of andere manier klinkt een gemiddelde prijs van €3500 toch echt laag voor een veulenveiling. heb het idee dat ze op Mp haast duurder zijn. Maar kan aan mij liggen.


Op marktplaats zie je de vraagprijs. Dat is niet perse de verkoopprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 05:48 



 
Profiel   

6.5 voor een drachtige fokmerrie? Als het geen kromme is waar een fluthengst op gezeten is vind ik dat ook echt een laag bedrag hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 05:53 



 
Profiel   

Het is zeker geen hoge prijs nee. En het is geen kromme het is een Elite sport merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 06:13 



 
Profiel   

Mooi dat het over is met de fantasieprijzen voor veulens. Voor gemiddeld 3500,- is de winstmarge nihil of je lijdt zelfs verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 06:20 



 
Profiel   

troi schreef
6.5 voor een drachtige fokmerrie? Als het geen kromme is waar een fluthengst op gezeten is vind ik dat ook echt een laag bedrag hoor


Ze komt natuurlijk uit 2005, dus is al wat ‘ouder’. Daar kun je waarschijnlijk niet nog járen lang mee fokken. Denk dat €6500 een redelijke prijs is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 06:26 



 
Profiel   

troi schreef
6.5 voor een drachtige fokmerrie? Als het geen kromme is waar een fluthengst op gezeten is vind ik dat ook echt een laag bedrag hoor


Ga maar eens een fokmerrie of veulen via marktplaats/sporthorses verkopen, ik kan je garanderen dat dat écht niet meevalt.
Het is het eind van het seizoen en als je durft af te dingen, kun je voor gigantisch weinig geld leuke veulens shoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 07:12 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
belle_boef schreef
Op een of andere manier klinkt een gemiddelde prijs van €3500 toch echt laag voor een veulenveiling. heb het idee dat ze op Mp haast duurder zijn. Maar kan aan mij liggen.


Op marktplaats zie je de vraagprijs. Dat is niet perse de verkoopprijs.


Daarbij koop je via de KWPN online veiling van een filmpje van 30-40s waar slechts 10s van elke gang, van de zijkant geschoten, te zien is.

De collectie heeft ook veulens met bemerkingen op de beenstand vermeld. Hoewel er vast achteraf leuke koopjes tussen zitten, is kopen van zo’n filmpje gewoon een groter risico, dus logisch een lagere prijs...

De Duitse online veilingen hebben veel uitgebreidere filmpjes met oa beeld op het harde van voor- en achter, op stand en met meer gangwerk. Veel informatiever!

Tenslotte staan er op MP en sporthorses ook best wat veulens die er al langere tijd opstaan en nog niet verkocht zijn... dan moet je wat als je er voor de opfok periode vanaf moet en was de vraagprijs misschien te hoog voor hoe ze in werkelijkheid zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 07:35 



 
Profiel   

Grappig, het lijkt wel of in het hogere segment de paarden goedkoper worden, en in het lagere segment duurder
Ik bedoel, tegenwoordig is een draver ook al 1750 euro waard als het niet meer is

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 10:14 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Grappig, het lijkt wel of in het hogere segment de paarden goedkoper worden, en in het lagere segment duurder
Ik bedoel, tegenwoordig is een draver ook al 1750 euro waard als het niet meer is


De KWPN online veiling vind ik ook niet hoger segment qua aanbod, het is niet te vergelijken met de bekende Borculo, Prinsjesdag, Midden-Nederland, SELL etc.
Prettig platform voor fokkers maar zeker niet het neusje van de KWPN-zalm ;)

De filmpjes zijn niet meer beschikbaar na de veiling helaas, dan is het realistischer oordelen of de afgeslagen prijs te laag was of niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 11:59 



 
Profiel   

De dressuurveulens waren anders ook niet erg interessant. Dan is bijna elke euro al te veel. Koopje of niet. Vorig jaar wel een heel leuk veulen op de KWPN veiling gekocht, ben dus wel de ‘doelgroep’ ;)

En aan huis je veulen verkopen..... Anno 2019 ben je al blij dat er überhaupt iemand langs wil komen. Gaat het niet eens om een simpel veulen uit een redelijke bloedlijn. Geen fantasieprijs ook. Echt bizar hoe de markt voor veulens op dit moment is. Als hobbyfokker moet je eigenlijk al een andere strategie gaan kiezen (langer aanhouden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 12:01 



 
Profiel   

Vind dat de fokmerrie met € 6.500,00 erg goed betaald is gezien de heel gewone bloedvoering (Goodtimes x Orame).
Onderweg zijn drachtige fokmerries met betere bloedvoering voor minder te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 17:42 



 
Profiel   

De online veilingen vond ik het hele jaar door al laag.
Het aanbod is niet geweldig en misschien dat mensen er aan moeten wennen.
Het is wel een andere entourage dan een mooie veiling met champagne op de VIP....

En het klopt dat veulens niet echt goed verkopen. De meeste mensen doen hun veulen toch in de opfok en dan is het vaak aantrekkelijker een zadelmakke 4jarige te kopen.
Kost meestal niks meer, je weet wat je hebt, geen opfokrisico's, enz.
Voor de echt goede veulens is de markt wel goed. Want dan telt dat 'deze maar 1 x te koop komt'.

Dus ik vind het als fokker ook wel lastig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 20:16 



 
Profiel   

juliomariner schreef
Vind dat de fokmerrie met € 6.500,00 erg goed betaald is gezien de heel gewone bloedvoering (Goodtimes x Orame).
Onderweg zijn drachtige fokmerries met betere bloedvoering voor minder te koop.


Het is net wat je betere bloedvoering vind natuurlijk, ik zie Goodtimes graag wbt exterieur en gangwerk en denk dat je uit zo'n merrie heel allround kan fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 08:28 



 
Profiel   

Tja en ik heb een bijzondere hekel aan Goodtimes bloed. Heb er een aantal meegemaakt met een lamzakkerig karakter, niet voor je willen werken etc. Daarbij heeft hij, zeker gezien het aantal nakomelingen weinig internationale paarden gebracht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 08:55 



 
Profiel   

Karakter kan inderdaad gecompliceerd zijn, het zijn niet de makkelijkste over het algemeen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 09:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen