Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Relatie met oudere man

 
Profiel   

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Waarom is leeftijdsverschil in een relatie nog steeds zo'n taboe? Hoe ga je daar mee om?

Ik ben zo verliefd.
Maar ik ben eind 20 en hij is eind 50. Ja, hij had m'n vader kunnen zjjn. Hij is zelfs ouder dan m'n vader.
We hebben elkaar op een paardenevenement ontmoet. Ik vond hem direct erg interessant en aardig, maar dat was in het begin meer vriendschappelijk. Ik kwam net uit een relatie en hij was er voor me. Dat was heel fijn.
Toen ik hem vertelde dat ik in het verleden een relatie had gehad met een oudere man, begon hij ook meer interesse in mij te tonen en zelfs een beetje te flirten. Ik betrapte mezelf er op dat ik dat heel erg leuk vond. Toen het evenement was afgelopen, miste ik hem direct. We hielden gelukkig online contact. Het flirten werd ook steeds serieuzer en we kregen allebei al snel veel gevoelens. Ik wilde hem weer zien dus kwam hij bij me langs. Toen is hij 3 dagen gebleven! Als we geen andere afspraken/verplichtingen hadden gehad dan was hij er nu nog steeds geweest, zo gezellig hadden we het.

Ik heb meerdere relaties gehad maar ik heb dit nog nooit zo meegemaakt. We lijken wel een stel verliefde pubers. De hele dag door sturen we elkaar berichten en 's avonds bellen we. Ik ben geen persoon die erg veel met mensen om gaat dus dit is voor mij ook erg bijzonder dat ik zo graag en zo veel contact met hem wil hebben. Een paar dagen later is hij nogmaals 3 dagen bij me geweest en toen was het zelfs nog fijner met elkaar.

We staan op dit moment hetzelfde in het leven, we hebben dezelfde doelen en wensen (geen kinderen, genieten van de dag, monogamie etc). Uiteraard dezelfde hobby (paardrijden, jeej) en een aantal interesses (muziek, buiten zijn, biertje drinken haha). Natuurlijk zijn er ook verschillen maar dat heb je in elke relatie. Hij houdt van echt Hollands eten, stampot, en ik meer van buitenlands, rijst, pasta, wraps, haha. Dat overleven we denk ik nog wel.

Hij is overigens gewoon vrijgezel (voor het geval dat mensen "verkeerde" dingen gaan denken) en is nooit getrouwd geweest en heeft geen kinderen. Ik weet inmiddels alles al over z'n relatie verleden en hij ook over mij. We accepteren elkaar helemaal, ook de minder leuke dingen.

Nu natuurlijk de vraag..hoe gaan we met dit leeftijdsverschil om? Of eigenlijk is de vraag hoe brengen we dit over bij familie en vrienden op het moment dat we echt serieus zijn? Hoe moeten wij omgaan met de kritiek die we vast en zeker zullen krijgen? Want wijzelf hebben er geen probleem mee. We kijken niet naar de leeftijd maar naar de persoon. Als ik 60 was geweest, had hij me ook leuk gevonden. En als hij jonger zou zijn, was ik ook op hem gevallen.

Ik begrijp dat veel mensen zullen denken dat hij alleen bij me is omdat ik jong ben (en er jong uit zie) maar zo knap ben ik ook weer niet. En ik heb het krakkemikkige lichaam van een 80 jarige soms. Wat wel grappig is, want hij is dus op sommige momenten fitter dan ik. Ik kan door rug problemen niet lang staan of zitten en hij heeft nergens last van. Ook is het niet zo dat ik de zoveelste jonge meid ben waar hij wat mee gehad heeft. Voor hem is het de eerste keer dat hij met een vrouw is die zo veel jonger is.

En de toekomst, tsja, dat zou een dingetje kunnen zijn. Hij kan eerder doodgaan dan ik, maar het kan ook net zo goed andersom. En verder weet je ook nooit van te voren of je voor altijd bij iemand blijft, of misschien 10 jaar, of misschien maar een jaar. Waarom zou je dan niet van het moment genieten denk ik dan? Wat is daar mis mee? Daar denkt hij hetzelfde over als ik.

Het gaat misschien allemaal al best snel voor een buitenstaander, maar voor ons voelt het nu heel goed. We proberen juist rustig aan te doen, goed over alles na te denken en niet te hard van stapel te lopen. Langzaamaan zijn we het mensen die we vertrouwen en goed kennen aan het vertellen. Tot nu toe reageert iedereen eigenlijk heel positief en zijn mensen blij voor ons. Maar toch ben ik bang dat niet iedereen zo zal gaan reageren. En nu kun je denken, heb daar schijt aan, maar als bijvoorbeeld m'n ouders (waar ik een hele goede band mee heb) er niet achter staan dan wordt het toch wel heel lastig om daar niks van aan te trekken. Ook hij is hier bewust van en zegt dat hij begrijpt dat m'n ouders waarschijnlijk wat anders voor hun dochter voor ogen hadden.

Maargoed, tot nu toe zegt iedereen dat we er gewoon maar van moeten genieten. Dus dat doe ik. Ik voel me zo happy bij hem. Hij maakt me aan het lachen, hij laat me stralen. Ik ben gelukkiger dan ooit. Zelfs met al het gedoe dat er bij komt en de zorgen die we hebben. We piekeren er veel over. En juist daarom zijn we heel bewust dat we niet zomaar willen flikflooien. We denken er echt goed over na. Meer dan normaal.

Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag. Het zou mij echt enorm helpen denk ik!



Laatst bijgewerkt door Dani op 09-10-19 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Linkje verwijderd.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 23:22 



 
Profiel   

Tja, mensen gaan commentaar hebben. Daar kunnen jullie niks aan veranderen, alleen hoe jullie daar zelf mee omgaan.

Kijk, als ik met mijn zoon een winkel in loop gaan ze er automatisch vanuit dat we moeder en zoon zijn, maar ik had net zo goed ene leuk vriendje van 22 kunnen hebben.

Je zegt het zelf al. Jullie gaan snel en dat is prima, maar jullie zijn verliefd..... Wie weet hoe het over een tijdje is. Dus waarom zo ver denken nu??

Je kan tegen je ouders zeggen dat je iemand hebt ontmoet waar je echt heel blij en gelukkig van wordt, maar dat hij dus wel veel ouder is. Spreek je angst uit en geef hun ook ruimte om er even aan te wennen.

Mensen gaan ook onredelijk reageren of suggereren dat je bijv geen kinderen wilt voor of vanwege hem. Of dat je hem straks moet verzorgen etc. Daar moet je boven staan, want dat weet je allemaal niet.

En jong-jong, wordt ook niet altijd samen gezond en gelukkig oud.

Als jullie als stel goed overkomen, accepteren mensen het sneller, dus ik zou gewoon jezelf zijn en je vooral nooit schamen of anders tegen elkaar doen in het bijzijn van mensen ( ja.......wel iets natuurlijk, want prive zullen jullie iets anders zijn )
Mensen wennen snel als ze zien dat het wel goed zit en ze geen reden hebben om te zoeken.

Maar het is pril en jullie zullen een brede rug moeten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 23:41 



 
Profiel   

Ik sluit me bij superpony aan. Mensen hebben altijd kritkek op een ander.. terwijl het jouw/jullie leven is. En als jullie gelukkig zijn samen, waarom niet?
Voor een buitenstaander is een mening makkelijk te geven, en ja daar moet je boven staan. Maar als jullie dat samen kunnen, ga er dan zeker voor!
Leeftijd is maar een getal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 23:56 



 
Profiel   

Met bovenstaande eens!
Mijn vriendin was getrouwd, is helaas overleden, met een 20 jaar oudere man, dat is altijd goed gegaan tot zij een jaar of 50 werd en hij 70.
Zij stond nog volop in het leven maar hij had nergens meer zin in.
Dit zijn dingen die je je wel moet realiseren, dat het nu misschien meevalt maar hoe gaat het over 15/20 jaar.
Wens je veel gelui en wijsheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 00:19 



 
Profiel   

HaKuNaMaTa schreef
Ik sluit me bij superpony aan. Mensen hebben altijd kritkek op een ander.. terwijl het jouw/jullie leven is. En als jullie gelukkig zijn samen, waarom niet?
Voor een buitenstaander is een mening makkelijk te geven, en ja daar moet je boven staan. Maar als jullie dat samen kunnen, ga er dan zeker voor!
Leeftijd is maar een getal!


Tot je jaren verder bent en TS 50 is en vriendlief 80.
Hoe je het wend of keert, ouderdom komt helaas vaak met gebreken en dan kan de leeftijd wel gaan meespelen.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het niet moet doen TS. Als je er voor wilt gaan is dat toch prima? Jullie zijn beiden volwassen.
Je zult wellicht wel veel kritiek krijgen uit je omgeving, maar probeer daar idd boven te staan. Het gaat om jullie relatie en hoe jullie daar in staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 00:25 



 
Profiel   

Cayenne schreef
HaKuNaMaTa schreef
Ik sluit me bij superpony aan. Mensen hebben altijd kritkek op een ander.. terwijl het jouw/jullie leven is. En als jullie gelukkig zijn samen, waarom niet?
Voor een buitenstaander is een mening makkelijk te geven, en ja daar moet je boven staan. Maar als jullie dat samen kunnen, ga er dan zeker voor!
Leeftijd is maar een getal!


Tot je jaren verder bent en TS 50 is en vriendlief 80.
Hoe je het wend of keert, ouderdom komt helaas vaak met gebreken en dan kan de leeftijd wel gaan meespelen.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het niet moet doen TS. Als je er voor wilt gaan is dat toch prima? Jullie zijn beiden volwassen.
Je zult wellicht wel veel kritiek krijgen uit je omgeving, maar probeer daar idd boven te staan. Het gaat om jullie relatie en hoe jullie daar in staan.


Maar bij jonge mensen soms of helaas te vaak ook.

Ik was 19 en mijn man 21. Toen ik 25 was kreeg ik een auto immuun ziekte en jaren veel in ziekenhuizen gelegen.
Door de ziekte en daarna nog pech, meerdere operaties gehad sinds 2006.
Nu sinds 2017 is het bekend dat ik bechterew heb.
En wat denk je van alle mensen die plots een hartstilstand krijgen, een hersenbloeding, een ongeluk etc etc???

Leeftijd zegt niks over gezondheid. Ouderdom komt met gebreken, maar je kan ook heel mooi oud worden en al heb je gebreken, soms is het ook hoe je daar samen mee omgaat.

TS haar relatie is hartstikke pril. Het kan maanden goed gaan, jaren, of niet......Daar moet je niet aan denken. Er zijn huwelijken die na 30jr stranden bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 01:17 



 
Profiel   

Ik en mijn vriend schelen 11 jaar. Een stuk minder dus, maar ik snap het dilemma waar je mee zit.

Ik had alleen voor mezelf zoiets van wil ik dit wel? En dan met name de reden dat hij eerder oud is dan ik en daarom theoretisch gezien eerder kwalen heeft of komt te overlijden.

In de praktijk is hij fysiek ook fitter dan dat ik ben en heb ik totaal geen vreemde reacties gehad. Alleen mijn jongere stiefbroertje had wat twijfels maar ik geloof dat deze inmiddels ook wat bikgedraaid is nu hij mijn vriend een aantal keer heeft ontmoet. Alhoewel de twijfels bij hem vooral in het feit zaten dat ik niet zeker wist of ik dit wel wilde en hij bang was dat ik mijn vriend aan het lijntje hield :')

Wij kennen elkaar nu ruim een jaar, zijn vanaf afgelopen maart flink naar elkaar toegegroeid en hebben na 2 afwijzingen van mijn kant sinds hal juli een relatie. We zijn zijn appartement aan het opknappen om het in de verkoop te gooien. Ik ben vanaf dag 3 anderhalve maand continu daar geweest en hij zit nu sinds een week of 3 bij mij. Zijn spullen aan het overhuizen en hij is voor mij ook de eerste in 4 jaar tijd waarbij ik ruimte in mijn kast of badkamerkastje wil afstaan :+

Dus ondanks dat we heel snel gaan, voelt het goed.
Hij is 39 en ik ben 28. Hebben inderdaad beide een duidelijk toekomstbeeld voor ogen en we lijken ondanks mijn eerste twijfels heel goed bij elkaar te passen. Hij heeft aan een blik in m'n ogen genoeg om ee weten wat er in mij om gaat. En weet je, daar doe ik het voor. Dit is wat ik al die tijd in iemand heb gezocht..

Mijn advies is dus vooral naar jullie eigen gevoel te luisteren, kijk het een tijdje aan. En wanneer het zo goed blijf voelen licht je ouders in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 02:28 



 
Profiel   

Heb je gepbt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 05:56 



 
Profiel   

Ik ken het. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten.
Destijds was er in mijn kennissenkring iemand die net een relatie had verbroken met een oudere man. Zij en ik hebben veel gepraat.
Uiteindelijk heb ik de boel gestopt. Ik kan niet zeggen uitgemaakt, want het was nog niet “aan”. Het was verdrietig, maar wel het beste. Nu is hij 93. Als hij nog leeft. En man, dat is best wel oud. :j

Mijn man is 8 jaar ouder dan ik en zelfs dat merk je soms al :D Is ook wel grappig soms.

Niemand kan zeggen wat je moet doen. Jij moet zelf de afweging maken. Volg je hart maar luister ook goed naar je hoofd.

En, niet rot bedoeld ... je bent nog zo piep jong. Je leven kan over 3 jaar wel totaal anders zijn.

Ik wens je toe dat je gelukkig wordt/bent. Hoe? Dat maakt mij niet uit. Met of zonder hem. Als het maar is wat jou gelukkig maakt.


Laatst bijgewerkt door rien10 op 09-10-19 06:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:10 



 
Profiel   

Ik kan je maar 1 ding adviseren: ga altijd voor je eigen geluk, wat anderen er ook van vinden.

Zelf heb ik al sinds mijn 17e relaties met oudere personen. Dat begon met 14 jaar leeftijdsverschil, toen iemand die een jaar jonger was, en daarna iemand van 17 jaar ouder en nu getrouwd met een man van 18,5 jaar ouder. Ik val op persoonlijkheid, ongeacht de leeftijd. Het is puur toeval dat de meesten ouder zijn.

En hoe het over 20 jaar is als hij in de 70 is en ik in de 50? Dat zien we dan wel weer. Voor hetzelfde geld wordt hij 100 en ik 50. Dat weet je toch niet. Geluk gaat in mijn ogen voor alles. En ik heb er nooit negatieve reacties op gehad. Wel een zus en wat vriendinnen die vroegen of ik dan nu eens iemand van mijn eigen leeftijd had gevonden als ik aangaf een leuke date te hebben :D Maar ook zij zien in dat ik gelukkig ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:11 



 
Profiel   

Ik ga je een pb sturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:40 



 
Profiel   

Ik sta er zelf ook altijd een beetje gek van te kijken van zo'n groot leeftijdsverschil. Het zou niets voor mij zijn.
Maar als je gelukkig bent en het goed voelt tja waarom dan niet...
Ik ken wel mensen met een relatie die dik 20 jaar schelen. Haar man is 2 jaar geleden overleden die was 80+ en zij is nu in de 40. Hij is idd overleden aan ouderdom maar ze was dol pp die man. Dan houd de leeftijd je niet tegen denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:42 



 
Profiel   

Kijk gewoon lekker waar het heen gaat TS! Je bent ruik meerderjarig dus ik zie geen probleem. Zou het zelf niet snel doen maar ieder zijn eigen voorkeuren. Daarbij laat liefde zich niet sturen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:45 



 
Profiel   

:wave:
Hier nog iemand met een relatie van 18 jaar verschil.
Het heeft ons nooit iets uitgemaakt. Hij is lang jong gebleven en ik was vroeg volwassen. We zijn nu 4 jaar samen. Sommige mensen stellen wel eens vraagtekens bij ons leeftijdsverschil maar als ze hem eenmaal hebben ontmoet zouden ze hem allemaal veel jonger schatten.
Mijn advies? Doe voorzichtig maar geniet ook van jullie tijd samen.
Het is jullie relatie, niet van iemand anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:49 



 
Profiel   

Dan heb je tot jij 50 bent een geweldige tijd als het dan anders word.. Maar 80 jarigen kunnen ook actief blijven

. Maar wie gaat er nu iets niet doen om dat er dan een probleem kan zijn ..wie weet haal je dat niet of hij maar ben je wel gelukkig geweest samen.

Gaat om jullie twee niet om de wereld buiten de relatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:55 



 
Profiel   

Natuurlijk kun je je druk (laten) maken over de toekomst, maar uiteindelijk leef je nu. Het gevoel is er nu en het gevoel is voor de persoon.
Ik sluit me aan bij de woorden van Superpony, het zal niet makkelijk worden en jullie zullen een brede rug moeten hebben maar uiteindelijk is het jullie relatie en als het voor jullie goed voelt heeft de buitenwereld het te accepteren. Druk maken over later zou ik nu niet doen, leef en geniet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 07:01 



 
Profiel   

Ik heb een buurvrouw die nu begin 60 is en hij al in de 80.

Ja...ze vind het soms wat lastig dat zij nog meer kan dan hij.

Maar ze houden zo zielsveel van elkaar. De verliefdheid spat er nog vanaf. Zo leuk.

Je weet niet hoe het gaat lopen. Als het nu goed is is het nu goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 07:03 



 
Profiel   

Goh, ik had niet verwacht nu al zo veel reacties te krijgen! Bedankt allemaal voor jullie eerlijkheid. Klinkt gek, maar ja, ik ben het allemaal met jullie eens (de positieve én negatieve kanten). Het geeft me weer stof om na te denken. Maar tegelijkertijd voel ik m'n liefde voor hem alleen maar groeien. Dus dat zegt wel wat denk ik :)

Citaat
Je kan tegen je ouders zeggen dat je iemand hebt ontmoet waar je echt heel blij en gelukkig van wordt, maar dat hij dus wel veel ouder is. Spreek je angst uit en geef hun ook ruimte om er even aan te wennen.

Ja! Bedankt superpony (voor je hele reactie ook maar vooral dit deel), hier heb ik echt wat aan. Hopelijk durf ik het op een later moment zo aan te pakken.

Oh, en iemand had het over mijn "geen kinderwens". Dat heb ik al mn hele leven hoor, ik wil ze echt niet. Ik had het in m'n vorige relatie juist andersom, hij wilde in de toekomst kinderen (en anders zou hij bij me weggaan zei hij) en ik ging daar maar in mee, voor hem. Niet voor mezelf! Achteraf was ik dus eigenlijk blij dat die relatie over is gegaan want anders had ik dus dingen gedaan die ik totaal niet wilde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 07:10 



 
Profiel   

Laat je niet gek maken door wat andere denken of zeggen. Het gaat om jouw toekomst en geluk. Mensen praten....vaak hard en gemeen..maar probeer daar boven te staan. Jouw geluk is meer waard dan een verhaal van een ander.

Er zullen mensen zijn die het niet snappen en mensen zijn die het je gunnen(Ex en ik scheelde ook 10 jaar). Maar leg uit aan de mensen die je dierbaar zijn hoe jij je erover voelt. Het kan zijn dat ze aan het idee moeten wennen,geef ze die ruimte ook, maar hou hem niet weg bij je dierbare want zo "went" het nooit.

Heel veel geluk samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 07:25 



 
Profiel   

Lastig..

Mijn oom en zijn man hebben 25 jaar verschil. Jarenlang is dit heel positief geweest, want hij hield letterlijk mijn oom jong. Ze sportten veel, deden veel, vakanties, wintersport, feestjes.. Ik weet zeker dat mijn oom dit in zijn eentje niet zo had gedaan :n Maar nu, mijn oom is inmiddels 70+ en wordt echt een oude man, zijn partner staat middenin het leven, moet nog wel een jaartje of 20 werken.. Sporten gaat niet meer, mijn oom heeft allerlei kwalen. Nu ga je dus echt het verschil merken en zien..

Maar weet je, jullie zijn nu nog jong! En ook als je van dezelfde leeftijd bent is het geen garantie dat je samen oud wordt.. Dat je beide gezond blijft..

Ik zou zeggen, geniet nu, later komt misschien helemaal niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 07:56 



 
Profiel   

Ben je al bij hem thuis geweest ? Dat is wat mij opvalt in dit verhaal. Mannen kunnen van alles zeggen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 08:00 



 
Profiel   

Mijn schoonouders schelen 20 jaar en kregen een relatie toen zij 15 was. Inmiddels is ze de 50 voorbij en zijn ze nog altijd gelukkig samen.
Maak van je hart geen moordkuil, doe wat goed is voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 08:04 



 
Profiel   

Gelukkig ben je eind 20, dan ben je volwassen, anders zou ik 30 jaar verschil wel onoverkomelijk vinden.

Wel vraag ik me af wat zo´n man bezield, jij wil straks ws nog een keer kinderen, daar wordt je als 60 jarige niet vrolijk van.
Over een goede 10 jaar, is hij 70, dan komen de kwalen.

Maar ja, wie dan leeft, wie dan zorgt.

Geniet van elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 08:11 



 
Profiel   

Mijn vriend en ik schelen 20 jaar en zijn onwijs gelukkig met elkaar.

Kies voor je eigen geluk, buitenstaanders hebben áltijd wat te zeuren. Het is jouw leven en jij moet gelukkig zijn!

Veel geluk samen <3

Rakkie123, je moet er niet standaard vanuit dat vrouwen kinderen willen.... ik ben bijna 28 en wil absoluut geen kinderen, nu niet en in de toekomst niet. Het is niet vanzelfsprekend dat jonge meiden/vrouwen kinderen willen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 08:14 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ben je al bij hem thuis geweest ? Dat is wat mij opvalt in dit verhaal. Mannen kunnen van alles zeggen ...

Ja en nee. We zijn langs z'n huis gegaan tijdens dat evenement toen, maar ik ben niet binnen geweest. Hij moest ff z'n jas halen.
Maar ik ga over een week naar hem toe. Dus we gaan het zien..!
Ik ken zijn beste vriend trouwens ook (via hem hebben we elkaar ontmoet), die vriend en z'n vrouw weten inmiddels van ons. Heb die vrouw ook gesproken, die is hartstikke happy voor ons. Dus wat zou er in jouw ogen dan achter gehouden kunnen worden? (heb hier zelf namelijk ook over nagedacht maar ik zou 't niet weten..)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 08:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen