Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Relatie met oudere man

 
Profiel   

Het gaat om jullie geluk en voor de rest niks. De hele wereld mag er iets van denken, maar jullie moeten het samen doen. Je zal altijd wel rare blikken en opmerkingen krijgen van jan en alleman. Maar als jullie gelukkig zijn is het toch prima.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:09 



 
Profiel   

TS, je hoeft je hier niet te verantwoorden of jij kinderen wilt. Gaat niemand wat aan eigenlijk. Maar ik haalde het aan, omdat mensen gaan zoeken en de relatie met hem zelf als reden erbij gaan verzinnen.

En wat betreft vertrouwen.......Alsof alle jonge mannen te vertrouwen zijn? Alsof die niet daten, terwijl ze al een relatie hebben bijv?

Ik moet er toevallig aan denken. Mijn tante was bijna 30 en ontmoette haar man die 12jr ouder was. Dat was een ding, maar ze waren echt een gelijkwaardig stel.
Haar man had alles geregeld voor als hij eerder zou overlijden en dat soort dingen, want daar maakte hij zich wel druk om.
Toen ze 50 was is mijn tante vrij plots overleden en toen bleek er andersom amper wat geregeld te zijn.
Zij heeft wel haar stille kinderwens ingeleverd omdat hij geen kinderen wilde.

Mijn andere oom en tante schelen 9jr en mijn oom (75) begint echt wel oud te worden. Ze ondernemen veel en zijn sportief en vlot, maar mijn tante is echt heel vlot.

En dan mijn ouders. scheelden maar 5jr, maar mijn vader werd ziek en overleed toen hij 57 was. Kleinste verschil, maar mijn moeder was al vrij jong weduwe.

Ik wil alleen maar zeggen. Het leven loopt zoals het loopt. Het is heel vreemd dat mensen altijd vooroordelen of een mening hebben voor een ander.

Wel denk ik en dat kan belangrijk zijn, dat het vaak echt wel goed bedoeld is. Veel mensen zullen in eerste instantie zich zorgen maken om jou, je geluk en toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:13 



 
Profiel   

ts, je moet lekker doen waar je je zelf goed bij voelt.
het hoeft toch ook allemaal geen 30 jaar te duren, als je 10 jaar plezier hebt met elkaar is toch ook prima.
ik had zelf een relatie met een man die 5 jaar jonger was, daar kreeg ik al veel commentaar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:39 



 
Profiel   

Denk dat je je wel moet realiseren dat hij bijna 60 is, eigenlijk nog nooit een echt lange serieuze relatie heeft gehad en het soms heel lastig kan zijn om zich aan te passen aan het leven met een partner. De eerste periode gaat vaak wel, is alles nog leuk, samen afspraakje, samen paardrijden maar er komt ook een serieuze tijd en dat kan met een partner die al zolang alleen in het leven staat verdomd moeilijk zijn dus houd dat in de gaten, dat je wel jezelf kunt blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:44 



 
Profiel   

bigone schreef
Denk dat je je wel moet realiseren dat hij bijna 60 is, eigenlijk nog nooit een echt lange serieuze relatie heeft gehad en het soms heel lastig kan zijn om zich aan te passen aan het leven met een partner. De eerste periode gaat vaak wel, is alles nog leuk, samen afspraakje, samen paardrijden maar er komt ook een serieuze tijd en dat kan met een partner die al zolang alleen in het leven staat verdomd moeilijk zijn dus houd dat in de gaten, dat je wel jezelf kunt blijven.

Ik vind het erger als iemand al een behoorlijke rugzak van exen enzo heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:48 



 
Profiel   

Ach mensen hebben nou eenmaal altijd een mening, daar moet je boven staan. Als het jou nu gelukkig maakt dan moet je er van genieten.

Ook kun je niet in de toekomst kijken. Misschien krijg je ooit wel last van het leeftijdsverschil, misschien niet. Ook als je dezelfde leeftijd bent kan je relatie veranderen doordat jullie als persoon gewoon veranderen. Er kunnen altijd dingen op je pad komen waardoor je iets met andere ogen gaat zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:49 



 
Profiel   

bigone schreef
Denk dat je je wel moet realiseren dat hij bijna 60 is, eigenlijk nog nooit een echt lange serieuze relatie heeft gehad en het soms heel lastig kan zijn om zich aan te passen aan het leven met een partner. De eerste periode gaat vaak wel, is alles nog leuk, samen afspraakje, samen paardrijden maar er komt ook een serieuze tijd en dat kan met een partner die al zolang alleen in het leven staat verdomd moeilijk zijn dus houd dat in de gaten, dat je wel jezelf kunt blijven.


Of vrouwen van dezelfde leeftijd hebben teveel bepaalde verwachtingen. Misschien is een jonge vrouw nu in deze fase van zijn leven juist wat goed past.....

Ik zou als ik een man was ook niet graag met een vrouw samen leven denk ik vaak. Kan me best voorstellen dat het niet voor elke man is weggelegd om daarmee om te kunnen gaan. En dan geef je het misschien gewoon op.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:54 



 
Profiel   

anjali schreef
bigone schreef
Denk dat je je wel moet realiseren dat hij bijna 60 is, eigenlijk nog nooit een echt lange serieuze relatie heeft gehad en het soms heel lastig kan zijn om zich aan te passen aan het leven met een partner. De eerste periode gaat vaak wel, is alles nog leuk, samen afspraakje, samen paardrijden maar er komt ook een serieuze tijd en dat kan met een partner die al zolang alleen in het leven staat verdomd moeilijk zijn dus houd dat in de gaten, dat je wel jezelf kunt blijven.

Ik vind het erger als iemand al een behoorlijke rugzak van exen enzo heeft.


....nou, die rugzak heeft hij waarschijnlijk ook wel, al is het niet uit een relatie.
Ik ga wel mee met bigone, en dat aanpassen kan 2 kanten opgaan, van erg veel vrijheid nodig hebben, tot veel van de ander eisen.

Maar ja, daar kom je vanzelf achter, een relatie wil niet zeggen dat je eeuwig bij elkaar blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:36 



 
Profiel   

Ik ben toen ik net 18 was in een relatie gestapt met 32 jaar (!) leeftijdsverschil. Mijn partner was toen dus 50. Inmiddels ben ik 35 en zijn we al 17 jaar gelukkig samen. Is het leeftijdsverschil soms vervelend? Ja, natuurlijk wel. Maar ik ben zelf ook krakkemikkig én iemand van mijn eigen leeftijd had ook iets kunnen hebben of krijgen waardoor je tegen bepaalde gebreken aanloopt. Ik heb er geen spijt van. Mijn ouders stonden inderdaad niet te juichen, maar zijn het na verloop van tijd wel gaan accepteren en inmiddels gaat het perfect. Ze moesten even doorkrijgen dat het niet om het misbruiken van hun dochter ging zeg maar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:43 



 
Profiel   

Ik ben 36, mijn vriend is 56.
De eerste keer dat ik met een oudere man thuis kwam (de vader van een eerder vriendje hahhahaha) vonden mijn ouders het niet zo grappig. Geef ze de tijd om te wennen.

Is het makkelijk? Niet altijd, maar dat is bijna geen enkele relatie, toch?
Merk ik het? Absoluut niet; soms denk ik zelfs nog wel eens hij moet nog veel leren qua relaties hahahaha.

Geniet van elke dag en gaat het niet meer, dan komt tijd, komt raad, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:45 



 
Profiel   

astridastrid schreef
(de vader van een eerder vriendje hahhahaha)


:') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:47 



 

Weet je, oordelen van de buitenwereld zullen er altijd zijn. Dat is vaak wel overkomelijk, maar ik snap goed dat je wel wilt dat je directe omgeving jouw partnerkeuze accepteert en steunt. Waarschijnlijk komt dat wel goed als ze hem en jullie als koppel leren kennen en hij je inderdaad zo gelukkig maakt. Dat straal je uit en dan volgen mensen na misschien wat tijd om aan het idee te wennen echt wel.

Ik ben getrouwd geweest met een man van 18 jaar ouder. Het leeftijdsverschil is niet de oorzaak van de breuk geweest. Daar zijn eigenlijk nooit problemen door veroorzaakt. We waren als personen gewoon te verschillend.

Als dit zo goed matcht, ga er voor. Er is echt niks te voorspellen in het leven, je hebt alleen het hier en nu. Als het nu goed voelt is het nu goed. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:49 



 
Profiel   

Oordeelt de buitenwereld niet altijd? Heb je geen kinderen, vragen ze waarom je ze niet hebt. Heb je er 1 vragen ze naar een 2e. Ga je voor een 5e krijg je commentaar dat het er zoveel zijn :') Woon je niet samen, vragen ze waarom dat is. Past iemand niet in het plaatje, krijg je daar sowieso opmerkingen over.. Ik ben single, hoeveel mensen daar iets van vinden.. Tot de opmerking of ik op vrouwen val aan toe :')
Ik ga straks in december en januari op vakantie, belachelijk! Ik ga altijd 2x per jaar, nu ook, alleen nu dicht op elkaar.. Bemoeienissen.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:52 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Oordeelt de buitenwereld niet altijd? Heb je geen kinderen, vragen ze waarom je ze niet hebt. Heb je er 1 vragen ze naar een 2e. Ga je voor een 5e krijg je commentaar dat het er zoveel zijn :') Woon je niet samen, vragen ze waarom dat is. Past iemand niet in het plaatje, krijg je daar sowieso opmerkingen over.. Ik ben single, hoeveel mensen daar iets van vinden.. Tot de opmerking of ik op vrouwen val aan toe :')
Ik ga straks in december en januari op vakantie, belachelijk! Ik ga altijd 2x per jaar, nu ook, alleen nu dicht op elkaar.. Bemoeienissen.. -O-


Ah ja dat is best wel de spijker op z'n kop. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:22 



 
Profiel   

Kennis van ons is een twintiger, die een relatie heeft met een vijftiger. Gaat prima, zijn gelukkig met elkaar. Je gaat op een gegeven moment het leeftijdsverschil merken lijkt me, want als hij bijvoorbeeld zeventig is, ben jij nog relatief jong. Maar om je daar nu al druk om te maken... Geniet van je relatie en commentaar je ene oor in laten gaan en het andere oor uit ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:32 



 
Profiel   

Mijn man is ver in de 70 en ik ben begin 60, maar hij is vele malen vitaler dan ik.
Ik heb 50 jaar lang paarden gehad en mijn lijf is gewoon kapot (knie stuk, voet stuk) dus ik loop niet meer zo vlot.
We hebben hele verschillende interesses, mijn man zit in de muziek (orgels, piano's enz.) en ik zat in de paarden, sinds anderhalf jaar heb ik geen paarden meer en nog geen andere hobby gevonden helaas.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:38 



 

Mijn vriend en ik schelen 19 jaar en we krijgen er eigenlijk nooit commentaar op. Natuurlijk was het voor onze families even wennen, maar als mensen zien dat je oprecht gelukkig bent met elkaar (én aan elkaar gewaagd bent) dan is het al gauw goed, is onze ervaring. We kregen wel nieuwsgierige vragen, maar hebben niet één nare opmerking gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:40 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Oordeelt de buitenwereld niet altijd? Heb je geen kinderen, vragen ze waarom je ze niet hebt. Heb je er 1 vragen ze naar een 2e. Ga je voor een 5e krijg je commentaar dat het er zoveel zijn :') Woon je niet samen, vragen ze waarom dat is. Past iemand niet in het plaatje, krijg je daar sowieso opmerkingen over.. Ik ben single, hoeveel mensen daar iets van vinden.. Tot de opmerking of ik op vrouwen val aan toe :')
Ik ga straks in december en januari op vakantie, belachelijk! Ik ga altijd 2x per jaar, nu ook, alleen nu dicht op elkaar.. Bemoeienissen.. -O-


Yep, zo is het idd....

Leef je eigen leven _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:50 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het algemeen op oudere mannen val.
In het verleden wel geprobeert te daten met leeftijds genoten, maar die waren simpelweg in mijn ogen nog niet volwassen genoeg :+ Maar bij iedereen is dat persoonlijk.
Zo heb ik ooit met een man gedate die 17 jaar ouder dan mij was. Nou je had een vriendin van mij eens moeten horen :roll:
Nu heb ik een relatie met 8 jaar leeftijds verschil. Persoonlijk vind ik 8 jaar meevallen, maar die vriendin van mij vindt dat al veel te groot verschil :Y)

Lekker doen waar je je goed bij voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:05 



 
Profiel   

Je leeft nu en je bent nu gelukkig en je doet er niemand kwaad mee, dat is wat telt!
Wat de toekomst brengt zie je dan wel weer. Dingen lopen vaak toch anders dan je denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:08 



 
Profiel   

De wereld oordeelt toch wel, dat is zo en dat blijft zo. Ik heb zelf een relatie met iemand die ruim 6 jaar ouder is dan ik (ik ben bijna 23 en hij bijna 29). Hij werkt fulltime en ik zit net een maand op het HBO. Ik vind die 6 jaar een verschil van niks, maar iemand anders kan daar net zo goed een hele andere mening over hebben.

Mijn schoonzus en haar man schelen 14 jaar. Heb nog nooit een ontspannender stel gezien dan zij. Hele relaxte mensen. Maar dat hoeft ook weer niks te zeggen, vriendin van me heeft tot een half jaar geleden enkele jaren een relatie gehad met iemand die 10 jaar ouder is dan zij (hij is nu 30 en zij 20) en dat is stuk gelopen omdat zij zichzelf ging ontdekken en hij wilde settelen. Weer een ander stel dat ik ken scheelt 22 jaar en die hebben inmiddels samen een kind van 1 jaar oud.

Het hangt zo af van de personen in de relatie, dat is wat ik ermee probeer te zeggen. Voor de een werkt het, en voor de ander werkt het niet. Zo lang je duidelijk en eerlijk tegen elkaar bent over wat je verwachtingen zijn, zie ik geen probleem. Voor mij zou het niks zijn zo veel verschil, maar anderen vinden dat dus gewoon prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:25 



 
Profiel   

Ik ben 29 en mijn vriend is 51.
Wij bleven de eerste instantie heel erg om elkaar heendraaien vanwege het leeftijdsverschil.
Maar uiteindelijk toch ervoor gekozen om er voor te gaan.

Onze directe omgeving (ouders, zijn kinderen etc.) reageerde eigenlijk allemaal heel goed.
Het zijn vaak buitenstaanders die vreemd kijken of weleens een opmerking maken.

Hij is zo fit als een hoentje, ik mankeer fysiek wat meer.
Hoe het over 20 jaar is zie ik dan wel weer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:42 



 
Profiel   

Ik zie vaak om mij heen. Jongere meiden die een relatie aan gaan met een ouder man vanwege het geld of de mogelijkheden die ze bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:08 



 
Profiel   

Blussem schreef
Ik zie vaak om mij heen. Jongere meiden die een relatie aan gaan met een ouder man vanwege het geld of de mogelijkheden die ze bieden.


Denk je dat of weet je dat? Ik vind het nogal een aanname en vooroordeel.

Ik zei weleens tegen mn man; ik ruil je in, neem een rijke oude man van 80. En daarna kom ik wel weer bij je terug. Maar zal je net zien, wordt die man 110 en zit je 30jr op me te wachten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:10 



 
Profiel   

superpony schreef
Denk je dat of weet je dat? Ik vind het nogal een aanname en vooroordeel.

Ik zei weleens tegen mn man; ik ruil je in, neem een rijke oude man van 80. En daarna kom ik wel weer bij je terug. Maar zal je net zien, wordt die man 110 en zit je 30jr op me te wachten :+

ik zie altijd: ik trouw een bejaarde miljonair zonder kinderen, met hartkwaal, anders erven die kinderen alles.....

Het is ietsje anders gelopen in mijn leven..... 8-) :')

Ik zie de mensen in het appartementengebouw waar we wonen wel scheef naar me kijken: aanname van oude man met geld blijkbaar. Maar ik ben de kostwinner en ik ga nog iedere dag naar mijn werk......
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen