Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zou jij voor een ouder paard betalen?

 
Profiel   

Door omstandigheden ben ik genoodzaakt om mijn paard te verkopen. Nou vind ik het dus heel ingewikkeld om te bepalen wat hij nog waard is, wat een realistische prijs zou zijn. Dus is mijn vraag: wat zouden jullie over hebben voor een paard met deze gegevens:

Ruin, kwpn met Engels volbloed aan vaderskant (weinig interessant papier)
1,75m
Bruin
Geboren 26-6-2001
Mooie droge, sterke benen en goede rug
Alleen geschikt voor recreatie, geen wedstrijden of dagelijks hard aan het werk (word hij erg ongelukkig van).
Braaf, je kan hem zo maanden stilzetten en weer opstappen.

Brand los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:56 



 
Profiel   

Voor een recreatiepaard van 18 jaar zou ik niet meer dan 1000 euro geven.
Die groten worden toch meestal niet zo oud als de kleine ponies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:00 



 
Profiel   

Iets meer dan de slachtwaarde zodat hij niet doorverkocht wordt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:04 



 
Profiel   

Ik denk dat je misschien wel een ouder iemand of een wat banger iemand hier heel blij mee kunt maken. Maar veel kun je er eigenlijk met goed fatsoen niet meer voor vragen want van een kwpner verwacht je normaal gesproken niet dat ze 35 worden en tot de dood gereden kunnen worden.
Ik denk dat je heel blij mag zijn als je iemand kunt vinden die hem tot zijn dood zou willen houden en dan zou ik eigenlijk 1000 al heel mooi betaald vinden.
Als je voor het welzijn van het paard gaat zou ik met name heel goed kijken wat de bedoeling is van de nieuwe eigenaar, en jezelf welwillend en behulpzaam opstellen. Mensen die niet zo heel veel geld hebben hebben soms ontzettend veel te geven aan zo’n paard en in zo’n geval zou je ook 800 of 1000 euro kunnen vragen met als afspraak dat jij dit bedrag bewaart voor eventuele medische kosten die er door zijn leeftijd zouden kunnen komen.
Stel hij mankeert nooit wat en gaat uiteindelijk dood aan ouderdom dan heb je dat bedrag voor jezelf. Stel hij gaat wel wat mankeren heb jij je verantwoordelijkheid genomen voor het paard
Maar dat is net in wat voor financiële situatie je zit en hoe erg je er persoonlijk belang bij hebt dat het paard goed terecht komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:49 



 
Profiel   

Wat voor recreatiepaard is het?
Zou je er een week mee naar de Ardennen kunnen om dagelijks lange tochten te maken in ongelijk gebied met draf- en galopstukken? Of is hij het type paard waarmee je "gewoon" een uurtje door het plaatselijke bos sjokt en that's it?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:54 



 
Profiel   

18 jaar? En verder helemaal gezond? Behalve dat ie geen zin heeft om zwaar werk te doen (Dat hebben mijn jonkies ook niet). Echt nog wel 1000 euro, hoor...minstens...zo oud is dat nu ook weer niet en volgens mij is de markt weer behoorlijk aangetrokken in vergelijking met een paar jaar terug...

en als je de overige adviezen volgt en hem voor slachtwaarde weg doet, wil ik hem! Ik doe nl. elke keer een poging een buitenrij paard te kopen, maar dat mislukt steeds...ik heb er nu 1 waar ik te zwaar voor ben, 1 die buiten alleen eng vind en 1 die wel buiten alleen kan, maar die ik niet alleen op de trailer krijg omdat ie als een gek naar achteren dendert zodra ik de stang ervoor wil doen). Dus ze vreten me hier een maandsalaris op, en wat ik wil kan nog nieteens :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:00 



 
Profiel   

Het was de bedoeling dat hij hier mocht blijven tot zn dood maarja het leven loopt soms anders dan je wil. Dus logischerwijs is de plek veel belangrijker dan wat hij nog kan opbrengen. Maar een paard zonder vraagprijs aanbieden is ook weer niet zo handig dus vandaar dit topic. Voor de juiste plek is alles te bespreken!

Dagelijks aan het werk wil hij gewoon echt niet dus die vakantie met lange ritten zou niet gaan. Gewoon lekker 2-3x per week wat doen met wat afwisseling, dan is hij op zn gelukkigst.

Verder is hij gezond. Enige kanttekening is dat hij gevoelig is voor stof dus droog hooi moet je even natsproeien. Meer heeft hij nooit gehad in de 4 jaar dat ik hem heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:06 



 
Profiel   

Ik denk tussen de 1000-1500.

Zolang hij verder goed gezond is denk ik wel dat je voor hem nog een goed huisje kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:46 



 
Profiel   

Zwerte schreef
Het was de bedoeling dat hij hier mocht blijven tot zn dood maarja het leven loopt soms anders dan je wil. Dus logischerwijs is de plek veel belangrijker dan wat hij nog kan opbrengen. Maar een paard zonder vraagprijs aanbieden is ook weer niet zo handig dus vandaar dit topic. Voor de juiste plek is alles te bespreken!

Dagelijks aan het werk wil hij gewoon echt niet dus die vakantie met lange ritten zou niet gaan. Gewoon lekker 2-3x per week wat doen met wat afwisseling, dan is hij op zn gelukkigst.

Verder is hij gezond. Enige kanttekening is dat hij gevoelig is voor stof dus droog hooi moet je even natsproeien. Meer heeft hij nooit gehad in de 4 jaar dat ik hem heb.

Je kunt het ook andersom aanpakken. Dus niet een advertentie plaatsen en kijken wie er reageert, maar juist advertenties zoeken van mensen die een paard zoeken. Ik zie vaak zat mensen voorbijkomen die een maatje zoeken voor hun huidige paard en dan graag wel zo nu en dan een ritje zouden willen maken op de nieuwe

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:59 



 
Profiel   

Het is dat ik op dit moment geen tijd en geld heb voor een paard erbij maar zo´n lobbes had ik graag willen hebben en zou daar plm 1000 euro voor betalen.
Voor een werkwilliger paard wel meer trouwens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 22:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen