Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

 
Profiel   

Dat is 1 november. Die datum staat vast -O- . Heb nog drie weken om te bedenken wat handig is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:09 



 
Profiel   

Even alles eraf halen naar de iCloud en dan terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan is al je geheugen weer vrij. Het is niet zo moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:21 



 
Profiel   

Had ik al gedaan, maar dan nog niet genoeg geheugen,

Verkeerd gekeken heb 12 gb net geen 3 gb in gebruik voor fotos mail en andere apps. De rest is dus in gebruik door de vorige update van ios.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:25 



 
Profiel   

karuna schreef
Of met peperdure papieren overschrijf formulieren gaan werken die alleen bij een kantoor aan te vragen zijn is me net gezegd (kantoor is 20 km verderop).

Peperduur? Voor nog geen 20 euro kun je met gemak weer een jaar verder en je kunt ze gewoon telefonisch bestellen. Maar overstappen kan natuurlijk ook, overstapservice is dan wel aan te bevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:41 



 
Profiel   

Maar andere banken is het wachten tot hetzelfde probleem gaat komen.. dat is geen blijvende oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:42 



 

goeroe schreef
karuna schreef
Of met peperdure papieren overschrijf formulieren gaan werken die alleen bij een kantoor aan te vragen zijn is me net gezegd (kantoor is 20 km verderop).

Peperduur? Voor nog geen 20 euro kun je met gemak weer een jaar verder en je kunt ze gewoon telefonisch bestellen. Maar overstappen kan natuurlijk ook, overstapservice is dan wel aan te bevelen.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... arten.html
Enveloppen vraagt u aan via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Een set met 25 enveloppen kost € 18,75.
Overschrijvingskaarten aanvragen
Dit kan op 2 manieren:
1. Telefonisch via de saldolijn
Let op: hiervoor heeft u een identificatiecode nodig. U betaalt voor de gebruikelijke belkosten plus 20 cent per gesprek.
2. Via een bankkantoor

En de enveloppen heb je niet eens echt nodig, je kunt gewoon eigen goedkope enveloppen gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:48 



 
Profiel   

Kun je niet gewoon browsen met je telefoon?

Ik vrees dat overstappen de oplossing niet gaat zijn. Voor ING heb je bijv in principe ook een app nodig om je browser betalingen goed te keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 14:55 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Ik vrees dat overstappen de oplossing niet gaat zijn. Voor ING heb je bijv in principe ook een app nodig om je browser betalingen goed te keuren.

Maar dat is toch ook niet zo gek? Vanuit beveiligingsoverwegingen lijkt het mij heel logisch dat er bepaalde eisen worden gesteld aan je apparaat en de software. Wil of kun je die niet gebruiken, dan is er nog de ouderwetse methode. Dat is dan weliswaar niet gratis, maar het lijkt mij duidelijk dat dit ver onder de kostprijs wordt aangeboden. Eerlijk gezegd snap ik het probleem dan ook niet, laat staan dat het bij de bank wordt neergelegd. Een bank is nou eenmaal geen liefdadigheidsinstelling.

@Tica_81: het voordeel van de 'dure' enveloppen is dat er geen postzegel meer op hoeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:06 



 
Profiel   

Met 25 enveloppen kom ik denk ik 2 maanden max door. :n

Dat een app niet werkt, nou ja kan ik nog mee leven. Maar dat een normale site, waar ik gewoon beveiligd kan inloggen zo wordt ontworpen dat je een pc of laptop nodig hebt vind ik nog het grootste probleem. Pas had ik overschrijvingen van 2 jaar geleden nodig. Dacht handig te bekijken en uitfilteren wat ik zocht. Helaas functie alleen beschikbaar met laptop of pc. -O- ik was blij dat ik de papieren afschriften had, anders had ik in een openbare ruimte mijn financiele gegevens moeten downloaden en printen.

Overstappen naar een andere bank zal dan ook niet werken vrees ik. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:47 



 
Profiel   

karuna schreef
Met 25 enveloppen kom ik denk ik 2 maanden max door. :n

Dan spaar je ze toch iets meer op? Meestal geldt een betalingstermijn van 14 dagen. Of je doet een deel via automatische incasso. Ik denk dat ik serieus 5 jaar zou kunnen doen met 25 enveloppen. Maar goed, soms bekruipt mij eerlijk gezegd het gevoel dat jij niet altijd een oplossing zoekt maar eerder een reden om te klagen. Wat ook prima is, maar dan kun je dat beter gewoon zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:58 



 
Profiel   

karuna schreef
Met 25 enveloppen kom ik denk ik 2 maanden max door. :n

Dat een app niet werkt, nou ja kan ik nog mee leven. Maar dat een normale site, waar ik gewoon beveiligd kan inloggen zo wordt ontworpen dat je een pc of laptop nodig hebt vind ik nog het grootste probleem. Pas had ik overschrijvingen van 2 jaar geleden nodig. Dacht handig te bekijken en uitfilteren wat ik zocht. Helaas functie alleen beschikbaar met laptop of pc. -O- ik was blij dat ik de papieren afschriften had, anders had ik in een openbare ruimte mijn financiele gegevens moeten downloaden en printen.

Overstappen naar een andere bank zal dan ook niet werken vrees ik. -O-



Als je op dit pijltje drukt

[ img ]

Dan krijg je dit menu:

[ img ]

Dan staat ergens desktop versie weergegeven en dan werkt hij vaak wel soepel. Dan werkt de mobile versie niet goed maar de desktop wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:02 



 
Profiel   

Ik ben bang dat je probleem inderdaad een te oud besturingssysteem is, wat je vroeg of laat bij elke bankieren app tegen gaat komen.

Overigens kan het zijn dat wanneer je de upgrade via een pc of laptop doet dat je minder ruimte nodig hebt en het wel lukt. Je zou dan eenmalig een keet naar een smart desk moeten, waar de jeugd in een vloek en een zucht je systeem ge-update heeft en dan kan je er weer tegenaan.

Feit blijft dat in de tijd van tegenwoordig 4 jaar al best oud is en je er dus rekening mee moet houden dat je over niet al te lange tijd zal moeten investeren in een nieuw apparaat.

Zelf bankier ik bij de ING en ik heb net even geprobeerd en ik kan gewoon op de website inloggen via mijn iPhone dus iPad zal ook wel lukken. Je krijgt dan wel een versie die geoptimaliseerd is voor telefoon/tablet. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik dat zelden tot nooit doe. De app is dusdanig volledig voor mij dat ik daar alles kan doen wat ik moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:05 



 
Profiel   

Als je 1x investeert in een tweedehands Macbook ben je voor altijd van de oliebol van iOS opdaten af. Apple gaat alle iPads ouder dan 3-4 jaar domweg nooit ondersteunen, dus je loopt iedere 4 jaar tegen deze ellende op. Nieuwe iPad is 300-400 euro, daar moet je ook een tweedehands Macbook voor kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:10 



 
Profiel   

Choiix schreef
lovelys schreef
En alles op een sd kaartje zetten? Zo zou je genoeg ruimte moeten hebben voor de update van de ipad.


iPads hebben geen SD-kaart slot :)


Als ik ipad sd reader intyp, zie ik toch een heleboel opties.
Ik zou inderdaad goedkoop kijken voor een laptop/ computer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:13 



 
Profiel   

goeroe schreef
karuna schreef
Met 25 enveloppen kom ik denk ik 2 maanden max door. :n

Dan spaar je ze toch iets meer op? Meestal geldt een betalingstermijn van 14 dagen. Of je doet een deel via automatische incasso. Ik denk dat ik serieus 5 jaar zou kunnen doen met 25 enveloppen. Maar goed, soms bekruipt mij eerlijk gezegd het gevoel dat jij niet altijd een oplossing zoekt maar eerder een reden om te klagen. Wat ook prima is, maar dan kun je dat beter gewoon zeggen.

Opmerking slaat nergens op natuurlijk. :roll:

Opsparen gaat lastig. Heeft niks met zeuren te maken. overboeken binnen eigen rekeningen. Geen vaste bedragen, wat automatisch kan is al lang zo. Ik heb helaas gewoon veel overschrijvingen en vaak betaaltermijn van 8 dagen. Valt ook nooit gelijk. Kan dus wel per papier maar kost best wat op jaarbasis. Als moet dan moet maar voorkom dat liever. Vooral omdat banken aangeven daarvan af te willen ook.

En wat meest nekt is geen fatsoenlijk de rekening overzichten kunnen bekijken ivm het beperkte scrollen. -O- en overzicht is toch wel belangrijk,

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:20 



 
Profiel   

Ik weet dat Rabobank ook de Rabofoon heeft, dat is bankieren per telefoon. Is zoiets een optie?

En anders of een 2ehands nieuwer apparaat (laptop/Ipad/smartphone) kopen óf toch via de overschrijvingsformulieren vrees ik. Of een van de andere bovengenoemde tips, ik ben niet zo thuis in Apple sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:25 



 

https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... r-internet

Een vrij recent artikel met veel informatie en meerdere opties van verschillende banken. Dan kun je een en ander eens vergelijken. Wie weet heb je er wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:25 



 
Profiel   

Tica ik ga lijstje even rustig doorspitten. Ik heb gelukkig nog een drie weken.

Lau, optie gevonden, kende ik nog niet, dan is het ietsje beter kwa overzicht maar nog steeds erg beperkt. Dit is het maximale dat ik eruit kan frummelen op een bladzijde kwa dagen.

Overzicht is belangrijkste probleem. overschrijvingen daarna een tweede probleem. Per telefoon kende ik nog niet.
[ img ]

Er wordt soms ingelogd bij ing op ipad. Maar dat geeft soms weer andere problemen :') wel duidelijk overzicht daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:33 



 
Profiel   

Ik zou gewoon eens op marktplaats kijken bij de gebruikte laptops.
Voor 150 euro heb je leuke, oude macbooks.
Voor 25 euro heb je al een oude windows laptop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:00 



 
Profiel   

Misschien denk ik te makkelijk, maar je hebt een apparaat dat het aan kan, waarom maak je daar dan geen gebruik van? Ruimte vrijmaken voor de ipad update, update installeren, en dan kan je gratis blijven internetbankieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:04 



 
Profiel   

Gewoon voor een paar tientjes een goedkope laptop of desktop aanschaffen. Zijn echt niet duur als je geen eisen hebt aan snelheid. Heb er zelfs nog wel 1 op zolder staan hier. Lijkt me toch echt de beste oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:06 



 
Profiel   

Je weet toch daat systeemupdates er met een reden zijn? :o die zijn er voor je eigen internetveiligheid. Dat iemand rustig internetbankiert op een niet geupdate apparaat vind ik op zijn zachtst gezegd onverstandig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:13 



 
Profiel   

Je kunt ook een simpele telefoon aanschaffen met de juiste versie van Android. Bijv. deze voor minder dan 50 euro: https://www.bol.com/nl/p/alcatel-1c-8gb ... oductTitle
Tweedehands waarschijnlijk voor veel minder te koop. Voor een paar tientjes kun je dan weer een tijdje vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:18 



 
Profiel   

Klopt updates zijn er met een reden. Wat me vooral dwars zit is dat een gewone site niet werkbaar is.

Ik ga eens rustig kijken komende weken wat nu de handigste oplossing is. Simpele laptop met wifi, simpele tablet, papieren overboeking al zit ik dan nog steeds met de overzichten of een nieuwe ipad met veel meer geheugen. Scherm moet groter zijn dan een telefoon ivm leesbaarheid voor me, telefoon is geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:24 



 
Profiel   

Ik zit even te googlen.. maar ipads ouder dan de ipad air kunnen al een paar jaar niet meer updaten. Je ipad heeft waarschijnlijk nog niet eens ios 12.
Geheugen vrij maken heeft dan sowieso geen zin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen