Laptop koppelen aan TV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 10:55

Hey alllemaal,

Ik zou heel graag mijn laptop willen koppelen aan de TV, zodat we zaterdag lekker comfortabel naar Military Boekelo kunnen kijken!

Nu weet ik dat het opzich niet heel erg ingewikkeld is. Kwestie van kabel inpluggen en klaar (toch?)

Nu is het alleen zo dat ik niet zo'n kabel heb, en ook geeeen idee heb welke ik moet aanschaffen -O- Wie kan mij helpen??

Mijn laptop heeft een HDMI ingang, deze heeft de tv ook, en die heeft ook een VGA ingang. Tot zo ver ben ik al.. maar dan?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:00

Waarom geen chromecast? Geen gedoe met kabels zorgen dat je cast en laptop op dezelfde wifi zitten en streamen maar. En zo kan je dan vaker dingen streamen zoals Netflix, vedeoland etc. Ik vind het echt ideaal en gebruik het ook voor de ziggo app.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 11:08

Lau schreef:
Waarom geen chromecast? Geen gedoe met kabels zorgen dat je cast en laptop op dezelfde wifi zitten en streamen maar. En zo kan je dan vaker dingen streamen zoals Netflix, vedeoland etc. Ik vind het echt ideaal en gebruik het ook voor de ziggo app.


Hoe werkt dat?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:10

Chromecast is een kastje dat je aan je tv hangt via de hdmi. Kan je draadloos vanaf je telefoon beelden doorsturen.

En ik ga er vanuit dat de hdmi op je laptop een uitgang is en geen ingang? Als het een ingang is. Ga je die niet kunnen gebruiken hiervoor.

Als het een uitgang is zou ik heel goedkoop een hdmi scoren bij de action of iets. En dan hdmi van laptop naar tv en dan loopt je beeld en geluid via de tv. Problem solved

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:11

Doormiddel van een HDMI kabeltje kan dit heel gemakkelijk!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:14

rozebadeend schreef:
Lau schreef:
Waarom geen chromecast? Geen gedoe met kabels zorgen dat je cast en laptop op dezelfde wifi zitten en streamen maar. En zo kan je dan vaker dingen streamen zoals Netflix, vedeoland etc. Ik vind het echt ideaal en gebruik het ook voor de ziggo app.


Hoe werkt dat?


Bij de mediamarkt heb je een chromecast voor 39 euro. Die stop je in de HDMI poort van je tv. Dan zet je hem aan en koppel je hem aan je WiFi.
Als je dan via Google Chrome naar de site gaat waar je het kan kijken. Klik je op de 3 puntje klik op casten naar selecteer de chromecast en hij cast dan van je laptop naar de tv.
Dit kan ook met andere dingen die je dan liever op de tv kijkt en dat hoeft niet altijd vanaf je laptop maar kan ook vanaf je smartphone. Als ze maar op hetzelfde WiFi netwerk zitten.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 11:17

Klinkt inderdaad wel handig zo'n chromecast! Ik ga mijzelf hier nog eens in verdiepen :)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:19

Bij de action heb je hdmi kabels voor een paar euro. Werkt prima :)

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:16

Ik zou voor de HDMI kabel gaan, daarmee kan je alles via je TV kijken en want bij de Chromecast lukt dat bij mij niet.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:19

zonnebloem18 schreef:
Ik zou voor de HDMI kabel gaan, daarmee kan je alles via je TV kijken en want bij de Chromecast lukt dat bij mij niet.


Ja, eens. Ik zou ook voor een hdmi gaan

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:21

Heb je geen tv Oost in je zenderpakket. Die zenden zaterdag de hele dag vanuit Boekelo uit.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:21

Gewoon hdmi kabel bij de action halen

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:26

FriesWytske schreef:
Heb je geen tv Oost in je zenderpakket. Die zenden zaterdag de hele dag vanuit Boekelo uit.


En daarvoor hoef je niet in het oosten van het land te zitten. Vanuit Gouda kan ik ook Tv Oost via de kabel bekijken.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:39

daffieduck83 schreef:
FriesWytske schreef:
Heb je geen tv Oost in je zenderpakket. Die zenden zaterdag de hele dag vanuit Boekelo uit.


En daarvoor hoef je niet in het oosten van het land te zitten. Vanuit Gouda kan ik ook Tv Oost via de kabel bekijken.


Daarin zei ik het ook :j O:)

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 17:24

Helaas geen tv Oost, maar kijk regelmatig livestreams. Dus zou het sowieso wel graag willen.

Ik las op internet inderdaad ook dat bij chromecast niet alles lukt. Denk dat mijn voorkeur dan toch naar een kabel gaat.

Dan moeten we nog uit zien te vinden welke kabel dat moet zijn. Heb echt geen idee hoe dat zit..

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:27

Gewoon je HDMI kabel inpluggen in laptop en tv en dan je tv instellen op de HDMI poort. Dan kan je het gewoon bedienen via je laptop.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:30

Met de nieuwere Chromecasts (van +-2 jaar oud) kan je alles streamen. Je kan dan je hele tabblad streamen, ongeacht wat er op staat. Niet alleen dingen zoals YouTube dus zoals bij de oudere Chromecasts.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:33

Kaus schreef:
Met de nieuwere Chromecasts (van +-2 jaar oud) kan je alles streamen. Je kan dan je hele tabblad streamen, ongeacht wat er op staat. Niet alleen dingen zoals YouTube dus zoals bij de oudere Chromecasts.


Ik kan met mijn nieuwe chromecast geen programma terug kijken via de ziggo go app. Dat ligt niet aan de chromecast maar aan ziggo.
Als ik terug kijk via mijn laptop en deze aansluit met hdmi op tv kan dit wel gewoon.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:35

Kaus schreef:
Met de nieuwere Chromecasts (van +-2 jaar oud) kan je alles streamen. Je kan dan je hele tabblad streamen, ongeacht wat er op staat. Niet alleen dingen zoals YouTube dus zoals bij de oudere Chromecasts.


Indd die functies heb ik ook maar die van in is ook pas 1 maand oud :')
Beste aankoop ooit!


Terug kijken via ziggo kan niet, maar dat probleem ligt bij ziggo. Maar ik kan wel gewoon via de ziggo go app tv kijken. Wat lekker makkelijk is want mijn afstandsbediening doet het niet.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:38

Oh? Wij hebben wel hele series gekeken via ZiggoGo (op de telefoon). Maar da's al wel een paar maanden geleden. Is dat veranderd?

Edit: en dat is niet terugkijken maar gewoon kijken.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:43

Kaus schreef:
Oh? Wij hebben wel hele series gekeken via ZiggoGo (op de telefoon). Maar da's al wel een paar maanden geleden. Is dat veranderd?

Edit: en dat is niet terugkijken maar gewoon kijken.


Series enz gaat wel maar bijv een gemist programma terug kijken gaat niet. Echt heel raar.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:28

Als je digitale tv hebt, gewoon de hdmi kabel uit je kastje trekken en in de laptop pluggen. All set!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Laptop koppelen aan TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:08

ik sluit mijn Laptop met een HDMI kabel aan de tv, en het werkt direkt. zonder teveel poespas

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 09:14

Mloui schreef:
Als je digitale tv hebt, gewoon de hdmi kabel uit je kastje trekken en in de laptop pluggen. All set!


Wauw zo simpel!! Ik heb beeld *\o/*
Alleen het geluid blijft wel via mijn laptop lopen. Als ik die omzet naar tv hoor ik niks. Op zich geen ramp, laptop kan hard zat, en heb anders nog losse boxen, dus dat moet helemaal goedkomen :D

Edit: Geluid doet het ook! Wel op het geluid van de tv zelf, en niet via het bose systeem dat we hebben, maar dat maakt niet uit.
Waarschijnlijk is dat ook een kwestie van kabeltje omzetten. Maar ik kan niet direct vinden welk kabeltje dat moet zijn, dus ik laat het maar hierbij.
In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:35

rozebadeend schreef:
Edit: Geluid doet het ook! Wel op het geluid van de tv zelf, en niet via het bose systeem dat we hebben, maar dat maakt niet uit.
Waarschijnlijk is dat ook een kwestie van kabeltje omzetten. Maar ik kan niet direct vinden welk kabeltje dat moet zijn, dus ik laat het maar hierbij.
In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!


Optische kabel => https://www.allekabels.nl/optische-kabe ... ePEALw_wcB