Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

Ik heb al meedere keren moeten bellen voor mijn man. Net iets minder dan een jaar geleden heeft hij zijn eerste epileptische aanval gehad incl grijs worden en schuimbekken, en sindsdien helaas wel vaker moeten bellen nog vanwege nare wonden/vallen of omdat de aanval a-typisch verloopt. Altijd hele aardige mensen aan de telefoon gehad. En voor mensen met een beldrempel, er is mij nog geen een keer door wie dan ook gezegd dat het nutteloos was. Echt iedereen heeft liever dat je te vaak dan te weinig belt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 18:53 



 
Profiel   

Een paar maand geleden heb ik de ambulance voor mezelf gebeld. Ik had het nog nooit eerder gedaan en vond het doodeng om te bellen, maar ik was zo verschrikkelijk in paniek dat ik het toch maar gedaan heb.
Ik heb een bak met kokend heet water over mezelf heen gegooid. Dacht eerst dat het wel meeviel maar de pijn was écht ondragelijk. %) Er stonden mensen klaar om me naar de EH te brengen, maar ik was toch liever in handen van professionals. :') Achteraf ben ik toch blij dat ik gebeld had, omdat ik zó in paniek was van de pijn en ik was helemaal alleen (geen familie of vrienden in de buurt).
Stonden ze daar 10 minuten later met 3 man sterk in mijn minibadkamertje. ze waren zo lief! Ben die mannen echt voor eeuwig dankbaar. <3
Gelukkig waren het slechts tweedegraads brandwonden en verdwijnen de littekens met de jaren, maar mán wat een pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 19:32 



 
Profiel   

Ik heb 1x samen met een vriendin gebeld.
Na het uiteten fietsten we langs een op het oog rustige straat, maar opeens kwam er een meisje keihard aanrennen en rende een huis in waar de deur openstond. Een man kwam op zijn scooter aanrijden en was hard aan het vloeken en tegen het meisje aan het schreeuwen, rende naar binnen en gooide de deur dicht. We zijn 100m verderop stil gaan staan, en zelfs vanaf daar hoorden we (terwijl alle ramen en deuren dicht waren) geschreeuw en gebonk. Hebben toen gebeld, politie was er binnen een paar minuten omdat het politiebureau dichtbij was. Verder niks meer over gehoord, wat er in dat huis is gebeurd is voor ons nog steeds een heel groot vraagteken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:02 



 
Profiel   

Ik heb het nog nooit gedaan maar het komt nu wel erg dichtbij. Mijn buurman is verward en denkt dat er bij mij in huis een man woont die hem kwaad wil doen. Daarom staat hij regelmatig helemaal buiten zinnen met een stuk hout op mijn deur en raam te beuken en wil hij naar binnen. Voor de duidelijkheid: er woont helemaal niemand anders bij mij, maar ik schijt wel in mijn broek. Het gaat ook steeds harder lijkt wel.

Ik ben al bij de woningbouw geweest en heb 8844 gebeld. Ze nemen het allemaal op maar kunnen niet direct iets doen natuurlijk. Ik mag 112 bellen maar ze zijn bang dat ze er niet snel genoeg zullen zijn. Daar ben ik ook wel bang voor eigenlijk. Ik moet net 'geluk' hebben dat het wat langer aanhoudt.

Maarja, wat zijn de andere opties dan? Ik mag altijd 8844 bellen maar wat voor zin heeft dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:47 



 
Profiel   

LindyH schreef
Ik heb het nog nooit gedaan maar het komt nu wel erg dichtbij. Mijn buurman is verward en denkt dat er bij mij in huis een man woont die hem kwaad wil doen. Daarom staat hij regelmatig helemaal buiten zinnen met een stuk hout op mijn deur en raam te beuken en wil hij naar binnen. Voor de duidelijkheid: er woont helemaal niemand anders bij mij, maar ik schijt wel in mijn broek. Het gaat ook steeds harder lijkt wel.

Ik ben al bij de woningbouw geweest en heb 8844 gebeld. Ze nemen het allemaal op maar kunnen niet direct iets doen natuurlijk. Ik mag 112 bellen maar ze zijn bang dat ze er niet snel genoeg zullen zijn. Daar ben ik ook wel bang voor eigenlijk. Ik moet net 'geluk' hebben dat het wat langer aanhoudt.

Maarja, wat zijn de andere opties dan? Ik mag altijd 8844 bellen maar wat voor zin heeft dat?


Waarom kunnen ze niks doen dan? Lijkt mij ook voor de man zelf niet veilig dat hij niet onder toezicht oid staat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:39 



 
Profiel   

Er wordt ook wel een traject gestart met hulpverlening en alles, maar daar gaat tijd overheen natuurlijk. Ze kunnen hem niet zomaar gedwongen opnemen.

Dus ja, wat moet ik ondertussen dan? Morgen staat hij weer tegen mijn deur en raam aan te beuken. Hij gaat er nog een keer doorheen.

Nog een keer 8844 bellen om te melden dat hij het weer gedaan heeft heeft ook weinig zin, behalve dan voor de dossiervorming.

Ik ben me ervan bewust dat 112 niet ideaal is om te bellen in deze situatie, maar ik zie geen andere optie. Ik zit nu nog na te trillen van vanmiddag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 20:14 



 
Profiel   

Ja helaas voor mijn dochter die boven aan de trap een epilepsie aanval kreeg ondertussen is dit wel door medicijnen onder controle maar ik dacht wel even dat ik haar voorgoed kwijt was

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 20:19 



 
Profiel   

Pfff poedersuiker zeg... Iig blijven bellen, dan moeten ze op een gegeven moment toch wel begrijpen dat dit niet langer kan zo...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 20:20 



 

Geen zorg-meldpunt in de omgeving/provincie?
LindyH schreef
Er wordt ook wel een traject gestart met hulpverlening en alles, maar daar gaat tijd overheen natuurlijk. Ze kunnen hem niet zomaar gedwongen opnemen.

Dus ja, wat moet ik ondertussen dan? Morgen staat hij weer tegen mijn deur en raam aan te beuken. Hij gaat er nog een keer doorheen.

Nog een keer 8844 bellen om te melden dat hij het weer gedaan heeft heeft ook weinig zin, behalve dan voor de dossiervorming.

Ik ben me ervan bewust dat 112 niet ideaal is om te bellen in deze situatie, maar ik zie geen andere optie. Ik zit nu nog na te trillen van vanmiddag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:02 



 
Profiel   

Ja heb regelmatig moeten bellen. Werkte in een beschermd wonen instelling met mensen die bekend waren met drugsverslaving, psychische problemen (vaak psychotisch), gedragsproblemen (m.n. agressie). Heb voor steekpartijen (en soortgelijke situaties maar met andere, creatieve wapens), gewone vechtpartijen, extreme bedreigingen etc. Politie moeten inschakelen via 112. Helaas ook een aantal keren mensen bewusteloos of helemaal van de wereld(ik bespaar jullie de details :+ ) gevonden ofzo. Dus ook ambulance regelmatig moeten bellen.
Vind de vragen die je krijgt veel gedoe als je belt terwijl er 2/3 man staan die elkaar om zeep proberen te helpen. :( Zou van mij wel iets anders mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:28 



 
Profiel   

Bubblewrap schreef
Nabster schreef
Was je naakt?

Ik heb overigens al vaak 112 moeten bellen in de Evenementenhulpverlening. Hoort er een beetje bij. Ik word er niet meer anders van.

Ook al eens in een privésituatie moeten bellen? Ik hoor van diverse hulpverleners (politie, brandweer) dat privé heftiger is, omdat je er niet op ingesteld bent.

Er is ook een mooie blog (dacht ik) van een agent. In het werk heeft hij al enkele reanimaties meegemaakt, maar de keer dat hij privé een oproep kreeg via hartslagnu hakte er echt in.


Dat zal best heftiger zijn, maar dan nog zou ik mijn protocol afdraaien. Ik ben trouwens vrijwilliger, geen professional.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:31 



 
Profiel   

Ik kan me ook voorstellen dat het, als je privé belt, wel fijn is als iemand vragen stelt en je aan de praat houdt. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor professionals enigszins overbodig is, en soms zelfs lastig. Je bent op zo'n moment wellicht ergens hard nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:39 



 
Profiel   

LindyH schreef
Er wordt ook wel een traject gestart met hulpverlening en alles, maar daar gaat tijd overheen natuurlijk. Ze kunnen hem niet zomaar gedwongen opnemen.

Dus ja, wat moet ik ondertussen dan? Morgen staat hij weer tegen mijn deur en raam aan te beuken. Hij gaat er nog een keer doorheen.

Nog een keer 8844 bellen om te melden dat hij het weer gedaan heeft heeft ook weinig zin, behalve dan voor de dossiervorming.

Ik ben me ervan bewust dat 112 niet ideaal is om te bellen in deze situatie, maar ik zie geen andere optie. Ik zit nu nog na te trillen van vanmiddag...


Dat denk ik wel hoor, je bent op dat moment toch gewoon écht in gevaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 08:06 



 
Profiel   

Nabster schreef
Bubblewrap schreef
Ook al eens in een privésituatie moeten bellen? Ik hoor van diverse hulpverleners (politie, brandweer) dat privé heftiger is, omdat je er niet op ingesteld bent.

Er is ook een mooie blog (dacht ik) van een agent. In het werk heeft hij al enkele reanimaties meegemaakt, maar de keer dat hij privé een oproep kreeg via hartslagnu hakte er echt in.


Dat zal best heftiger zijn, maar dan nog zou ik mijn protocol afdraaien. Ik ben trouwens vrijwilliger, geen professional.

Zeg dat niet te snel. Onlangs BHV cursus gehad en die instructeur gaf aan in z'n 30 jarige hulpverleners carrière meer dan 500 keer 112 gebeld te hebben, maar toen z'n vrouw een hartstilstand kreeg wist hij het nummer niet eens meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 08:18 



 
Profiel   

Xanthippe schreef
LindyH schreef
Er wordt ook wel een traject gestart met hulpverlening en alles, maar daar gaat tijd overheen natuurlijk. Ze kunnen hem niet zomaar gedwongen opnemen.

Dus ja, wat moet ik ondertussen dan? Morgen staat hij weer tegen mijn deur en raam aan te beuken. Hij gaat er nog een keer doorheen.

Nog een keer 8844 bellen om te melden dat hij het weer gedaan heeft heeft ook weinig zin, behalve dan voor de dossiervorming.

Ik ben me ervan bewust dat 112 niet ideaal is om te bellen in deze situatie, maar ik zie geen andere optie. Ik zit nu nog na te trillen van vanmiddag...


Dat denk ik wel hoor, je bent op dat moment toch gewoon écht in gevaar?

Ja en nee. Zolang hij buiten is en ik binnen is er geen direct gevaar. Mocht het hem lukken om binnen te komen dan mag ik sowieso 112 bellen volgens de vrouw van de politie. Maar zij twijfelde ook. Want als ik bang ben, en dat ben ik op zo'n moment, dan is 112 wel weer geoorloofd, ook al staat hij nog buiten.

Het lastige voor mij is dat het niet elke keer even erg is. Soms blijft het bij schelden of duurt het maar heel kort. De andere keer gaat hij helemaal los. Maar dat weet ik nog niet bij de eerste schermutselingen, dus dat is te vroeg om 112 te bellen. Maar als ik langer wacht dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk te laat komen en is het alweer voorbij. Het duurt maximaal een minuut of 10, en dat is net te kort voor de politie om te komen, of er moet toevallig een wagen in de buurt zijn.

Dus ja... Ik weet het ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 08:49 



 
Profiel   

Hoevaak, ik weet het niet eens meer.
Soms ook situaties waar iemand anders belde.
Zelf gebeld toen ik bij ons een heterdaadje diefstal uit onze boerderij winkel zag. Mn ex laten bellen toen de schuur van de overburen in brand stond. Die heeft echt uren in de fik gestaan, hebben ze gecontroleerd laten uitbranden.

Meerdere keren gehad dat ik bij een vrouw was, die na de bevalling een bloeding kreeg. 2liter bloed is best een hoop kan ik zeggen.
Onlangs nog ambu laten komen voor een vrouw waar de uitdrijving niet bij vorderde en Harttonen van de baby zakte.

Als puber een keer voor een brand tegen over ons huis, maar toen had mn broer ook al gebeld.

Dierenpolitie een keer voor zeer ernstig vermagerde paarden. Dat doe ik nooit weer, volgende keer gelijk 112, dierenpolitie duurde zo lang, dat die paarden het niet overleefd hebben, is zelfs nog een VN topic over geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 09:16 



 
Profiel   

LindyH schreef
Ja en nee. Zolang hij buiten is en ik binnen is er geen direct gevaar. Mocht het hem lukken om binnen te komen dan mag ik sowieso 112 bellen volgens de vrouw van de politie. Maar zij twijfelde ook. Want als ik bang ben, en dat ben ik op zo'n moment, dan is 112 wel weer geoorloofd, ook al staat hij nog buiten.

Het lastige voor mij is dat het niet elke keer even erg is. Soms blijft het bij schelden of duurt het maar heel kort. De andere keer gaat hij helemaal los. Maar dat weet ik nog niet bij de eerste schermutselingen, dus dat is te vroeg om 112 te bellen. Maar als ik langer wacht dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk te laat komen en is het alweer voorbij. Het duurt maximaal een minuut of 10, en dat is net te kort voor de politie om te komen, of er moet toevallig een wagen in de buurt zijn.

Dus ja... Ik weet het ook niet.

Zorg je wel dat je alle aanvallen op beeld/geluid hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 09:19 



 
Profiel   

Anouk1605 schreef
Ja heb regelmatig moeten bellen. Werkte in een beschermd wonen instelling met mensen die bekend waren met drugsverslaving, psychische problemen (vaak psychotisch), gedragsproblemen (m.n. agressie). Heb voor steekpartijen (en soortgelijke situaties maar met andere, creatieve wapens), gewone vechtpartijen, extreme bedreigingen etc. Politie moeten inschakelen via 112. Helaas ook een aantal keren mensen bewusteloos of helemaal van de wereld(ik bespaar jullie de details :+ ) gevonden ofzo. Dus ook ambulance regelmatig moeten bellen.
Vind de vragen die je krijgt veel gedoe als je belt terwijl er 2/3 man staan die elkaar om zeep proberen te helpen. :( Zou van mij wel iets anders mogen.


Ze stellen heel gericht vragen en vaak zijn de hulpdiensten al aanrijdend terwijl ze jou ondertussen vragen stellen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie tp

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 10:50 



 
Profiel   

Drie weken geleden nog. IK werk op de school van mijn zoontje, hij is een kleuter. Hij kreeg tijdens de gymles een insult. Toen de ambu er was, bleek dat een koortsstuip te zijn. Doodeng! Geluk bij ongeluk dat ik er direct zelf bij was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 11:17 



 
Profiel   

Ik heb 1 keer in mijn leven moeten bellen, 4,5 jaar geleden toen mijn moeder overleed. Helaas te laat aan huis gekomen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 11:18 



 

Wat een heftige verhalen komen er voorbij. Knuffel aan iedereen die het nodig heeft!

Beretto schreef
Anouk1605 schreef
Ja heb regelmatig moeten bellen. Werkte in een beschermd wonen instelling met mensen die bekend waren met drugsverslaving, psychische problemen (vaak psychotisch), gedragsproblemen (m.n. agressie). Heb voor steekpartijen (en soortgelijke situaties maar met andere, creatieve wapens), gewone vechtpartijen, extreme bedreigingen etc. Politie moeten inschakelen via 112. Helaas ook een aantal keren mensen bewusteloos of helemaal van de wereld(ik bespaar jullie de details :+ ) gevonden ofzo. Dus ook ambulance regelmatig moeten bellen.
Vind de vragen die je krijgt veel gedoe als je belt terwijl er 2/3 man staan die elkaar om zeep proberen te helpen. :( Zou van mij wel iets anders mogen.


Ze stellen heel gericht vragen en vaak zijn de hulpdiensten al aanrijdend terwijl ze jou ondertussen vragen stellen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie tp

En daarop aanvullend; bij bijvoorbeeld vechtpartijen is veel informatie voor de politie een manier om een beter beeld te vormen, en dat bevordert hun eigen veiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 11:59 



 
Profiel   

Ik heb gister weer 112 kunnen bellen := reed de wijk uit en zag verderop zo een buiten/park prullenbakje in een speeltuin waar de vlammen uit kwamen. Stond strak tegen de struiken aan, dus dat vond ik wel een belletje waard.

Moest nog een stuk lopen naar de prullenbak, ondertussen aan het bellen. Kom ik aan komt er alleen nog wat rook uit. En terwijl ik nog in gesprek was verdween ook dat. Dus gemeld bij de centralist dat hij al uit was, even er in gekeken en leek echt weinig meer aan de hand. Met buitenkant hand aan de prullenbak gevoeld en die was ook gewoon goed koud.

Na dat alles verteld te hebben wilden ze alsnog de brandweer langs sturen. Ik kende door mijn werk de bevelvoerder, en die vond het ook goed en nodig te komen. Dus al met al weer een kleine goede daad :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:02 



 
Profiel   

Er wel gister bij gestaan terwijl iemand belde. Er was net daarvoor iemand van een winkel neer geslagen door een asociale pizzakoerier.
Iemand vd winkel belde en ik heb sneaky de dader op de foto gezet.
Slachtoffer heeft een hersenschudding en een gebroken neus. Enige dat hij deed was vragen of ze hun scooters niet steeds voor de winkel willen zetten. Werd uitgescholden voor K. Lijer en kreeg een kopstoot en een kaakslag. Sta nog te shaken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 17:16 



 
Profiel   

Ja een keer, toen er brand in de straat was midden in de nacht. Ze praten echt héél snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 18:55 



 
Profiel   

Helaas wel. We waren met een groepje uitrijden met de paarden. 1 groepsgenoot is toen gevallen en op een steen gevallen. Dat het serieus was, was snel duidelijk. Dus heb ik 112 gebeld.
Aangekomen in het ZH bleek ze 5 wervels gebroken te hebben.
Is gelukkig wel goed gekomen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 19:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen