Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Altijd maar misselijk

 
Profiel   

Even een rant topic aangezien het bijna 4 uur is wanneer ik dit typ en niemand meer wakker is. Maar moet het even kwijt.

Zolang ik mij kan herinneren heb ik een zwakke maag. Toen ik jong was ging ik wekelijks over mijn nek. Vaak was het probleem dat ik teveel snoepte.

Nu ik bijna 21 ben, is het wat minder geworden. Niet wekelijks, meer maandelijks. Helaas zijn het een soort van aanvallen geworden.
Soms komt het van een paniek aanval. Soms komt het van teveel snaaien en soms ook uit het niks. 3 jaar terug ben ik dagelijks misselijk geweest van stress. 20 kg kwijt in 1 maand. Dit heeft een half jaar geduurd. Daarna ging het redelijk. Maar sindsdien, als ik 1 keer over mijn nek ga, dan stopt het niet meer. Elke 10 tot 20 minuten blijf ik gaan, ondanks dat er niks meer in mijn maag zit. Alles trekt samen. Dit kan 1 uur duren maar ook hele dagen. Ontzettend vervelend en pijnlijk. In veel gevallen kan ik alleen nog maar als een dood vogeltje op de grond liggen huilen tot ik ergens een keer in slaap val.

Dat laatste gaat niet gemakkelijk tot mijn grootste frustratie. Nu dus ook weer. Ben om 11 uur naar bed gegaan, 10 minuutjes mijn ogen dicht en plots was ik kots misselijk. Het heeft tot 3u geduurd tot het er allemaal kwijt was en ik hoopte daarna te kunnen slapen. Helaas. Het is weer zo'n "aanval" dus elk kwartier is het raak.

Ik ben moe, zit te trillen en heb het koud. Maar slapen wilt niet. En het is vooral lastig omdat het zo stil is. Videos kijken gaat niet, vaak kunnen woorden of beelden het triggeren.

Al vaak ermee naar de huisarts geweest. Maag onderzoek, darmonderzoek, helaas. "Het zit tussen je oren."
Veel psychologen gezien, maar na 1 a 2 afspraken kunnen ze me al niet verder helpen omdat ik precies weet waarom het gebeurd etc.

Ondertussen ben ik er flink klaar mee. Dit is niet leuk meer. En man wat wilde ik graag dat er een pilletje tegen is, maar toen ik een aanval had toen ik een week alleen thuis moest zijn (en niet eens kom lopen) hebben ze me medicatie gegeven die chemo patienten krijgen tegen misselijkheid.

Werken. Niet. Dus meer kan er niet tegen gedaan worden.

Nou ben ik wel benieuwd of er meer mensen zijn met dit. Maar ik denk dat mijn grootste doel mijn frustraties uiten is. Want dat speelt ook een grote rol erin.

Nu maar kijken of ik met een uurtje nog in slaap kom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 03:00 



 
Profiel   

Welk middel heb je gekregen als ik vragen mag?
Als het niet lichamelijk is, medicatie die psychisch helpen is ook geen optie? Je zegt dat je zelf precies weet wat er gebeurt, weet je ook waarom? Kun je daar niet aan werken met een psycholoog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 03:29 



 
Profiel   

Is het niet een bepaald soort voedsel dat het triggert? Vervelend zeg, het lijkt me heel naar. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 04:10 



 
Profiel   

Bij zwangerschap misselijkheid adviseren ze wel eens reistabletjes. Die helpen wel eens, maar heb je wellicht al eens geprobeerd?

Je zou eens een dagboek kunnen bijhouden om te zien of er een patroon of trigger te vinden is.

Maar het kan natuurlijk ook goed dat na al die tijd je lichaam onbewust aanstuurt op overgeven. Zeker omdat je zegt dat je maag blijft krampen. Ik zou dan denken dat bepaalde ontspannings/ademhalings oefeningen, hypnose of...?

Gewoon een paar gedachten, het lijkt me vooral vervelend en best pijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 04:18 



 
Profiel   

Welk middel heb je gekregen en in welke vorm? (tablet, zetpil, drankje?), er is meer dan 1 optie natuurlijk. Ben je al terug geweest bij ver huisarts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 05:01 



 
Profiel   

Bij mijn moeder bleek het toch echt te komen door stress, door het druk maken over dingen.
Ze was heel mager, mede daardoor. Pas nadat ze gestopt is met werken is het beter geworden en kwam ze weer aan tot een gezond gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 05:52 



 
Profiel   

Probeer hypnotherapie, her heeft mij enorm geholpen ook om rustig te worden en makkelijk in slaap te vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:27 



 
Profiel   

Heb er zelf veel last van door schade aan mn slokdarm/maag door de diclofenac. Tevens sluit klepje niet goed waardoor ik vaak misselijk wordt door maagzuur en geef sinds jaartje veel over snachts (zodra ik plat lig), vaak na 1 uur liggen. Ik heb van de huisarts er primperan voor gekregen maar merk niet altijd dat het werkt. Hangt af hoeveel maagzuur ik heb. Sinds kort gebruik ik daarnaast gaviscon duo kauwtabletten om te proberen en waarempel, het werkt. Misschien iets om te proberen voor je? Mocht het niet medisch zijn, fysio kan je misschien ook helpen met oefeningen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:38 



 
Profiel   

...het lijkt wel migraine, maar dan zonder hoofdpijn. ("Migraine sans migraine", zeggen sommigen.)

Migraine aanvallen geven vaak misselijkheid en braken. Bij mij blijft het bij 1x, maar iedereen heeft hierin een min of meer eigen patroon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 07:28 



 
Profiel   

marije1109 schreef
Probeer hypnotherapie, her heeft mij enorm geholpen ook om rustig te worden en makkelijk in slaap te vallen.


Daar sluit ik me bij aan.

In gesprekstherapie wordt de werkelijke oorzaak soms niet goed duidelijk. In hypnotherapie kan dit helder worden.
In ziekenhuizen wordt hypnotherapie ook toegepast. Met name ook bij onverklaarbare fysieke klachten.

Zorg wel dat je een therapeut hebt welke aangesloten is bij de beroepsvereniging en dus goed opgeleid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 07:33 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor de vele reacties. Ik ben eem beetje hopeloos aan het worden, dus alles wat ook maar een beetje kan helpen wil ik graag uitproberen.

Even een kort antwoord, reageer morgen op iedereen even individueel. Nu de energie er niet voor.

Heb van 5-7 half geslapen. Om 10 uur heeft mijn moeder me naar de huisarts gesleept omdat ik weer als een dood vogeltje op de grond lag. Hij wilt het nu in iedergeval weer allemaal onderzoeken, beginnend met ontlastingsonderzoek.

Ben nog heel naar geweest tot een uur of 1, daarna ergens in slaap gevallen en pas om 6 uur wakker geworden. Klein beetje rijst gegeten en nu weer wat slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:07 



 
Profiel   

Ik ben jaren lang misselijk geweest door een angststoornis, gelukkig alleen misselijk en nooit hoeven overgeven.

Het lijkt me iig niet goed dat je zoveel overgeeft en dan dus ook een ‘dood vogeltje’ bent. Of het nu lichamelijk of stress is, denk wel dat er uitgezocht moet worden wat het triggert...

Heel veel succes ik heb verder helaas geen tips. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:32 



 
Profiel   

Misselijk en duizelig kan prima door stress komen, maar ik zou met zoveel klachten ook voor de zekerheid een neuroloog willen zien hoor.
Je kunt ook een ontsteking van je evenwichtsorgaan hebben.
Eigenlijk kunnen er 100 redenen voor zijn.

Ik heb vroeger ook veel duizeligheidsaanvallen gehad, vooral snachts. Deze bleken toch door een onbewuste stress te komen. Ik heb dat kunnen oplossen met NEI therapie, daarna nooit meer last gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:42 



 
Profiel   

Hier nog een stresskip. Bij mij gaat het op mijn dikke darm zitten en bij mij is het ook nog eens leeftijdgerelateerd. Gaat soms een jaar goed en dan ineens triggert stress en dan wordt het een cirkeltje waar het soms lastig is om uit te komen. Gebruik in deze periode melatonine voor het slapen gaan en zorg dat er genoeg nachtverlichting aanwezig is. Wat betreft het eten zou ik kiezen voor licht verteerbaar spul en niet te veel tegelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:46 



 
Profiel   

Een vriendin van mij is dus ook sinds een halfjaar dagelijks misselijk. Ik heb haar niet gehoord over een soort van aanvallen. Maar goed bij haar is nu na veel onderzoeken uitgekomen dat ze gastroparese heeft, ofwel een vertraagde werking van de maag. Hierdoor kan haar maag niet snel genoeg het voedsel verwerken, waardoor ze misselijk wordt, braken moet. Maar dus ook niet voldoende essentiele voedingstoffen opnemen, waardoor ze dus ook vreselijk veel is afgevallen. Ik weet niet of er bij jou hier ook naar is gekeken? Het was bij haar ook het laatste waar ze aan dachten. Het is een aandoening die trouwens ook wel voor zou komen bij mensen met diabetes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:51 



 
Profiel   

Iemand zei t al, maar klinkt wel als migraine zonder hoofdpijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:56 



 

Zou ook een “allergie” voor bijvoorbeeld melkproducten kunnen zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:15 



 
Profiel   

Migraine zonder hoofdpijn zou ik zeker eens naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:28 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Migraine zonder hoofdpijn zou ik zeker eens naar kijken.

Eens, want dit is voor mij heel herkenbaar deze aanvallen. Alleen is het bij mij wel in combinatie met hoofdpijn.
Hoop voor jou dat het in ieder geval vandaag weer wat gaat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:31 



 
Profiel   

Jee wat naar lijkt me dit..

Geen idee of het helpt, het is maar een kleine tip, maar probeer eens regelmatig verse gember te eten of drinken. Gebakken door het avondeten, of uitgeperst met appelsap, of kleingesneden door de salade..
Gember werd vroeger in oa China heel vaak gebruikt tegen misselijkheid, en helpt bij mij oa erg goed tegen zeeziekte.

Ik heb er ook nog even mijn fytotherapie boek bij gepakt, en een kruidenthee met bv anijs, citroenmelisse, framboos, gember, moederkruid, munt, venkel en/of theeplant helpen ook bij misselijkheid.
Het zal vast niet alles oplossen, maar als het al maar een klein beetje helpt is dat al fijn natuurlijk, en baat het niet dan schaadt het niet.

Ik hoop dat je er snel achter komt wat de oorzaak is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:32 



 
Profiel   

Hoi, ik ken het idee van beginnen overgeven en niet meer stoppen.
Als ik eenmaal begin over te geven, stijgt een bepaalde stof in mijn lijf razendsnel (sneller dan normaal) en dat blijft het overgeven stimuleren.
Zonder injectie blijf ik gewoon overgeven. Het is dus de boodschap om dan zo snel mogelijk bij mijn huisarts te geraken. En ja, ik ben ooit van 60kg nr 50kg op 9 weken tijd gegaan door overgeven en misselijkheid (en ik ben 1m70 dus het was echt niet meer mooi).

Bij mij is het overgeven van ziek zijn of zwangerschap, de aanleiding is dus wel anders, het "de badkamervloer naast het toilet is voor 24u of langer mijn enige verblijfplaats en de complete uitputting van het overgeven" concept ken ik spijtig genoeg wel.

Heeeeel veel sterkte dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:33 



 
Profiel   

Ik had gister eigenlijk zullen reageren maar was nog iets te moe. Ondertussen gaat het goed, lekker kunnen slapen weer en ga nu een paar uurtjes naar school. misselijkheid was vannochtend wel wat aanwezig, maar het is nu vooral darmkrampen.

Ga zoveel mogelijk op mensen individueel te reageren, bedankt allemaal voor het meedenken :)

@twinducklin: Ik ben al bij een psycholoog geweest. Die heeft mij na 2 behandelingen dus niet meer verder kunnen helpen helaas. Ik heb op het moment primperan zetpillen.

@Macyy: Ik ben zoveel mogelijk nagegaan of het idd zoiets kan zijn, maar nooit echt iets bijzonders uitgekomen. Ik ga in ieder geval voor de aankomende tijd een eetdagboek bijhouden om het uit te kunnen sluiten (en ook allergieen of inteloranties)

@Kelly_ann: Ik heb primatour als reistabletje gebruikt, werkt helaas niet. Wel tegen reisziekte maar niet dus tegen deze misselijkheid helaas. Klopt hoor. Ik denk inderdaad dat de spanning in mijn hele lichaam ervoor zorgt dat het ook door blijft gaan. En een maag die al extra geagiteerd is. Maar op zo'n moment bent ik echt zo overstuur dat ik niet meer op mijn ademhaling of ontspanning kan letten. Ik sluit mezelf helemaal af.

@Polly: Primperan zetpillen. Ben eergister gelijk terug geweest bij de huisarts en die heeft gelijk nog een kuur er van mee gegeven, maar ik heb het idee dat dat het beste is wat ze me willen/kunnen geven. Hij heeft me dus wel in zo'n ''aanval'' gezien dus hij weet nu ook wel dat het menens is.

Suzanne F & Morganlefay: Stress kan heel goed kunnen hoor. Dat is heel vaak wel het geval. 3 jaar terug was het dus vooral stress. Maar in dit geval en de afgelopen gevallen waren er geen stressvolle situaties. Die probeer ik al zoveel mogelijk te vermijden

@marije1109 Hypotherapie kan zeker een optie zijn, maar we gaan eerst lichamelijke dingen uitsluiten

@smit_ilse: Primperan heb ik idd ook, wel zetpillen. Dus dan heeft het niet veel met maagzuur te maken denk ik?

@Sizzle: Neuroloog is idd ook een idee. Huisarts zet er nu in ieder geval actie achter, dus misschien komt dat ook nog aan bod.



@8nnemiek: Gember heb ik al geprobeerd maar daar word ik juist misselijk van. :') Van de smaak. Houd er echt niet van. Maar de thee soorten kan ik wel proberen. Bedankt iig voor het meedenken

@Cilianne: Naar dat jij er ook last van had! Je weet in ieder geval wel waar het door kwam. Door dat we het dus niet zeker weten, maar wel naar zoveel dingen kunnen gissen, is het vooral lastig. Zorgt voor mij bij nog meer frustratie.

Migraine zoals veel zeggen zou een optie kunnen zijn, mijn moeder heeft het ook (met hoofdpijn) maar dan lijkt het me dat de huisarts daar ook wel aan gedacht heeft? Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar hij kent mij en al mijn problemen, dus lijkt me dat hij dat dan wel had voorgesteld.

Stress en angst is een veel voorkomend probleem bij mij. Ik probeer al veel onbekende situaties te vermijden omdat ik snel angst en paniek aanvallen heb. Hierbij komt ook misselijkheid kijken, maar dit leid 9 van de 10 keer niet tot overgeven. Wel zweten, diarree en trillen. Maar dus nooit echt overgeven.

Ik hoop dat ik iedereen en alles zo of globaal of direct een beetje heb kunnen beantwoorden. nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken :) Maar ik ben allang blij dat de huisarts er nu wat meer achter aan het zoeken is. Misschien dat het nooit echt helemaal weg gaat, maar ik wil nu gewoon een keer weten waarom. Dat zal al veel frustratie vermidneren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 08:28 



 
Profiel   

je hebt nu dus primperan, er zijn nog veel meer opties, primperan is eigenlijk de eerste stap bij misselijkheid. Ik zou dus zeker teruggaan als het nog niet opknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 08:37 



 

Humpiedumpie schreef
Zou ook een “allergie” voor bijvoorbeeld melkproducten kunnen zijn..


Ik heb dus zelf een tijdlang gehad dat als ik sochtends yoghurt at, dat ik ineens uuren misselijk was. Nooit reactie gehad op melkproducten, nu dus ineens wel..
Misschien zou je eens bij kunnen houden wat je eet en drinkt en wanneer je misselijk bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:30 



 
Profiel   

Hee, wat vervelend joh! Ik heb een tijd gehad dat ik elke ochtend overgaf door stress. Toen ik deze stress niet meer had, hield dat op.

Later kwam het terug doordat ik de spil 's avonds slikte, dan kreeg ik 's nachts ernstige buikpijn en overgeven. Ik ben kort gestopt en toen werd het beter. Nu slik ik de pil 's ochtends en gaat het ook goed. Slik je de pil? Dan misschien daar eens mee stoppen en kijken of het beter wordt?

Sterkte in ieder geval, klinkt echt als heel erg vervelend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen