Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
karuna schreef:Choixx dan loop ik nog steeds tegen ruimte gebrek aan. De vorige update neemt al veel van mijn geheugen weg. Een update betekent een up to date ipad waar ik verder niets meer op kan zetten. Waar ik dan ook niet veel aan heb. Ik durf gebruiken aan ivm de erg goede firewall die ik heb. Heb er goed overleg gehad met provider en ik heb nog net de software versie die veilig te gebruiken is. Dus geen onveilige wifi hier gelukkig. Gebruik hem ook nergens anders dan op twee adressen met dezelfde provider.
Ll de beide opties zijn al besproken. Telefoon is te klein scherm voor mijn zicht. En ja de website versie is nu net het probleem. Die werkt niet fatsoenlijk voor tablet en vereist een laptop of pc.
Bankkantoren in de buurt. Kijkt rond, kijkt nog eens rond nope . We hadden ooit abn (feestelijk als eerste heropend na de groots aangekondigde huisstijl wijziging, 4maanden later was het dicht). Ing (weg zelfs de pinautomaat daarvan is verdwenen). Rabo was er tot voor kort (nu alleen twee uur uur week alleen voor hypotheek gesprekken). Regiobank huist alleen een makelaarskantoor in. Dichtbijzijnde bank nog in werking is de abn een kleine 20 km van hier. Beroerd bereikbaar maar parkeren op eigen terrein. De rest is nog verder weg of midden in een groot stadscentrum met onmogelijk parkeren.
Vannacht besloten een nieuwe ipad (nou ja nieuw, tweede kans dus, met volle garantie bij erkend veilig bedrijf ) aan te schaffen. Met flink zoekwerk een 128 gb gevonden die ik nog net kan betalen. Ouder model 2018 met alleen wifi meer is niet nodig, net zo snel of langzaam dan wat ik nu heb. Zelfde variant in grootte maar met 10 keer meer geheugen. En ik ga gebruik splitsen tussen twee ipads dan maar. Mijn oude als camera, foto opslag. De nieuwe echt voor gebruik van de rest.
Maar ben wel van plan dit te gaan aankaarten ergens waar ze er mogelijk verder mee kunnen om eens openbaar ter sprake te brengen.
Shadow0 schreef:8nnemiek schreef:Dat apparatuur na een aantal jaar niet meer kan worden geupgrade is niet zo vreemd, aangezien de apparatuur dan niet meer snel en modern genoeg is om het nieuwste systeem te kunnen draaien.
Dat zijn gewoon keuzes hoor. Windows heeft bv zo'n 20 jaar backwards compatibility geleverd (op de desktopsystemen.)Citaat:Android is heel slecht wat updates betreft, maar Apple doet wel echt zijn best om telefoons en ipads zo lang mogelijk te laten draaien. Maar als de banken daar niet aan mee doen dan houdt het op helaas.
En tegelijk is het wel ook Apple toch ineens nogal onduidelijke dingen misgingen: veel hoger batterijverbruik bv, crashes, waardoor een nieuwe ineens toch om de hoek komt kijken. Subtiele ontmoediging?
karuna schreef:Tica ik ga lijstje even rustig doorspitten. Ik heb gelukkig nog een drie weken.
Lau, optie gevonden, kende ik nog niet, dan is het ietsje beter kwa overzicht maar nog steeds erg beperkt. Dit is het maximale dat ik eruit kan frummelen op een bladzijde kwa dagen.
Overzicht is belangrijkste probleem. overschrijvingen daarna een tweede probleem. Per telefoon kende ik nog niet.
[ [url=m/6wAiWF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er wordt soms ingelogd bij ing op ipad. Maar dat geeft soms weer andere problemen wel duidelijk overzicht daar.
mvdende schreef:En toch snap ik de TS heel goed!
Ik ben zelf 25 en echt niet schuw van wat technologie, maar zelfs mij gaat het soms wat te ver met wat bedrijven/ instanties eisen wat betreft apparatuur.
Bijvoorbeeld digid: daar kon je jaren lang gewoon met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Voor bepaalde instanties moest er een sms code verstuurd worden. Daar had ik al een graf hekel aan want mijn moeder heeft ooit mijn digid aangevraagd dus haar telefoonnummer stond er nog in, ik kon dus nooit met sms code inloggen zonder contact met mam (Dit heb ik gelukkig weten te wijzigen, maar was niet gemakkelijk om te doen)
Nu eist digid dat je minimaal 2 schermen bij de hand hebt om je mobiel te kunnen koppelen. Wat als je geen 2 telefoons/ laptop enz hebt? Dan heb je dus een probleem!
Maar goed, eenmaal met 2 schermen je mobiel gekoppeld denk je dat het nu klaar is en je dus met de digid app kan werken, dat werkt dan ook prima, is het niet dat je zonder waarschuwing of aankondiging ineens weer opnieuw moet koppelen en altijd precies op het moment dat je de digid nu nodig hebt en natuurlijk geen 2e scherm bij de hand hebt.
Dit is me dus al meerdere keren gebeurt en het is niet tof dat je dan niets meer kunt.
Vandaag kwam ik erachter dat MijnPin MyPos (waar ik een pinautomaat heb ivm een webshop) ook ineens een verplichte app heeft. Zonder app kan je niet meer inloggen op de website op de pc/ laptop. Gewoon absurd dat zn bedrijf je verplicht een super moderne smartphone te hebben/ kopen.
Ik ben voor technologie, maar absoluut tegen teveel updates en verplichtingen vanuit bedrijven/ instanties.
Je bent nu gewoon verplicht een moderne laptop/ pc te hebben en iedere 2 jaar €400 voor een smartphone neer te tellen want je oudere model wordt gewoon niet meer ondersteund.
PS, MijnPin wist me vandaag te vertellen dat de ABN binnenkort helemaal stopt met de Identifier en je alleen nog maar bij je bankrekening komt met een mobiele app en een moderne laptop/ pc.
Dus inloggen op gewoon alleen een pc / laptop is dan van de baan
CharleyT schreef:karuna schreef:Die van mij doet het ook echt goed.
is dat dan een andere dan die waar je over klaagt?
Shadow0 schreef:Ik bedenk me: met de nieuwe GDPR moeten banken hun gegevens beschikbaar stellen aan andere apps als jij daar toestemming voor geeft. Zouden er geen andere goede ipad-Apps zijn?
(bv https://www.terello.nl/welk-huishoudboe ... best-2018/ )
Ook betaald maar meer in de orde van eenmalig 3 euro ofzo. ALs het doet wat je wilt lijkt het me dat zonder meer waard.
Er zijn waarschijnlijk nog meer Engelstalige apps, maar hangt er vanaf hoe vertrouwd je dat vindt.
Citaat:Feit blijft dat het slordig blijft van banken dat je soort van verplicht wordt kosten te maken omdat je anders niet meer fatsoenlijk je bankzaken kan doen. Door een niet lekker werkende eigen site ed. Weet nu dat naast abn meer banken het probleem nu al veroorzaken of het eraan komt ook. Overstap heeft dan niet veel zin.
Anoeska schreef:Off topic: heeft niks met GDPR te maken, gaat om de nieuwe PSD2 wetgeving.
Celiien schreef:Slordig, of gewoon een kwestie van beveiliging proberen te garanderen?