Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

 
Profiel   

karuna schreef
Eh op de papieren staat ook 12 gb totaal geheugen. Vreemd dan. :? En als ik ga rekenen wat er in gebruik is aan ios en de rest klopt dat ook met de 12 gb in totaal.hoe kan dat dan? Is ook wat zowel apple winkel als computer winkel hebben nagespit ook.hij heeft echt maar in totaal 12 gb voor alles inclusief ios aansturing. Is hij dan destijds verkeerd afgeleverd?


Niks verkeerd afgeleverd. Dit model heeft gewoon 16GB :+

https://www.bax-shop.be/nl/producten-ui ... spacegrijs
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:06 



 
Profiel   

Heel vreemd. Dan is er ergens iets niet goed gedaan dan. Ipad is afgelopen jaren aantal keren binnenstebuiten gekeerd en er is een geheugen van 12 gb beschikbaar voor alles inclusief ios aansturing. Als je alle in gebruik geheugen gaat optellen. En je kijkt naar de ios formaat. Klopt dat met wat ik nog vrij heb als maximaal 12 gb is. Lijkt er dus 4 gb niet beschikbaar en dus niet bruikbaar ook. Best raar eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:09 



 
Profiel   

karuna schreef
Dacht ik ook niet maar kennelijk wel. Staat ook op aankoop factuur. 12 gb maximaal geheugen. Ik heb zelfs tijd geleden met rekenmachine alles opgeteld dat er aan geheugen opzit. En er werd door besturingssysteem en verplichte ios meuk gewoon 6 gb ruim van gebruikt toen. Inmiddels is dat kennelijk toegenomen. Zelfs met cache leeg heb ik rond de 0,9 gb vrij over. Met spul naar icloud leegvegen en poging geeft hij aan dat beschikbare ruimte net voldoende is voor een update. Maar dan blijft er nagenoeg niets meer over om verder op te zetten.

Zelfs aan een laptop gekoppeld. Ook dat is van de week na openen topic gebeurd, naar computer winkel geweest. Moest in ziekenhuis zijn dus meteen doorgegaan naar winkel daar. Dan zou dus behalve de verplichte ios niks opgezet staan. Dan zou mail er nog naast kunnen, bank app, messenger en zou voor de rest er 500 mb over blijven. En een supertrage ipad overblijven omdat hij continue moet schipperen met de ruimte.

Vandaar dat ik voor mijn gevoel alles heb gedaan om te kijken waar ik nog iets ruimte heb te werken.

Feit blijft dat het slordig blijft van banken dat je soort van verplicht wordt kosten te maken omdat je anders niet meer fatsoenlijk je bankzaken kan doen. Door een niet lekker werkende eigen site ed. Weet nu dat naast abn meer banken het probleem nu al veroorzaken of het eraan komt ook. Overstap heeft dan niet veel zin.

Ik heb nu echt geluk dat ik voor een mooie prijs die ik kan veroorloven een flink portie geheugen kan aanschaffen. Hoop dat ik daarmee voorlopig verder kan

Aan fotos, mail en apps heb ik 4.1 gb in gebruik.

[ [url=m/9ddear.png]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben echt bijna dezelfde iPad... maar ik heb wel gewoon een serienummer ingevuld staan, en er staat bij mij Capaciteit 16gb.
Overigens net geupdate naar nieuwe iOS, dus mijn oudje uit 2013 kan nog wel gewoon updaten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:11 



 
Profiel   

Vreemd toch. -O- waar heb je dat gecheckt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:12 



 
Profiel   

[ img ]

Kijk
Oké, zie nu dat model wel anders is. Welke code staat er achterop de ipad? Bij mij A1474, zo’n code

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:16 



 
Profiel   

Oeps moet ik hoes eraf slopen eerst. Ipad zit veilig beschermd door een degelijke otterbox. Slopen lukt niet, te weinig kracht in vingers vandaag. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:21 



 
Profiel   

De mijne ook, maar dat is een kwestie van magnetisch klepje open en klaar haha. Maar maakt ook niet echt uit, je hebt al een ander besteld, was alleen nieuwsgierig :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:42 



 
Profiel   

Dit is echt een stevige otterbox met kunststof klipjes rondom. Echt valbeveiliging zeg maar. :') ook hard nodig. Als hij eruit gaat kijk ik wat erop staat. Ben nu ook benieuwd.

Maar wel vreemd dat de jouwe gewoon 16 gb capaciteit aangeeft en deze 12. Nu ook nieuwsgierig wat andere ipads aangeven. De volgende is 128 gb.

Maar blijft crue dat dit ipad twee is die vanwege die bankapp vervangen moet worden _-:(

https://www.coolblue.nl/product/780293/ ... gI4gfD_BwE
Deze dus maar dan roze/paars

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:47 



 
Profiel   

maar ook omdat de jouwe 12kommazoveel aangeeft, ipv gewoon een rond getal :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:58 



 
Profiel   

Klopt. Al staat dat los van het bankier gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 14:07 



 
Profiel   

Alleen aan de PC hangen helpt ook niet, je moet wel een backup maken, dan naar fabrieksinstellingen, dan updaten, dan backup terugzetten.

Pas vanaf iOS 12.0 wordt netjes aangegeven hoeveel GB aan geheugen er in de iPad zit. Vroeger werd inderdaad aangegeven 12,x GB voor een 16GB model maar daar kreeg Apple teveel klachten over, daarom hebben ze dat later aangepast. Eerder werd de ruimte die iOS in neemt (en dat is dus inderdaad maar 4GB) er al afgetrokken. Als je de instructies zoals eerder gegeven dus op zou volgen, staat er ook op jouw iPad netjes 16GB.

Punt is dat jij dus met jouw apps (en vermoedelijk de cache hiervan die onzichtbaar blijft) 12GB in neemt. DAT los je op door die backup en restore te doen. Dan pas wis je die cache. Leuk die meter die 4,1GB aan geeft maar die telt de cache niet mee.

Wat overigens ook een goede truc is, is via iTunes een hele grote film proberen te kopen die never nooit gaat passen, eentje van 20GB ofzo. Dan gooit ie de cache ook leeg en dat scheelt zomaar 5GB.

Ter vergelijk heb ik toevallig gisteren een antieke iPad Air naar de nieuwste software gebracht, en daar was schoon aan de haak nog zo'n 11GB over van de 16 voor apps. Ruimschoots voldoende voor jouw use case dus.

Feitelijk is het hetzelfde als een Windows PC, die loopt ook vol troep na zoveel tijd, updates etc worden allemaal vastgehouden. Cleaning tools helpen dan ook maar deels, soms moet je gewoon een herinstallatie uitvoeren.

Overigens voor wat betreft toegankelijkheid is het maar goed dat alle banken hier het Mobile First principe hanteren. Je kan simpelweg veel meer met toegankelijkheid op mobile devices dan op een PC.

En nog even 1 ding: Er zitten echt lelijke security flaws in iOS 10 en overigens ook in 11 en 12. Hoe goed jouw firewall ook moge zijn, zeker bij deze iOS versie hoef je maar naar 1 verkeerde website te gaan en de controle is over te nemen. Een firewall beschermt absoluut niet tegen dit soort kwetsbaarheden, dus wie jou dat verteld heeft moet echt opnieuw een cursus/opleiding volgen. Latest/greatest iOS-versie wordt niet voor niets door Apple aanbevolen. En als het ECHT serieus is, dan komt er nog een update voor oude devices want toen iOS 10 al lang en breed uitgerold was, kwam er nog een iOS 9.3.5 update om oude devices die kwetsbaarheden hadden nog van een update te voorzien.

@Nirvana_: Jij en karuna hebben allebei een iPad Air, maar jij bent wel netjes up to date. Overigens is de nieuwe iOS 13 niet meer voor de iPad Air beschikbaar, na iets meer dan 6 jaar (zie maar eens een Android Tablet die 6 jaar updates krijgt...) is de koek op. Maar voordat iOS 13 de minimum versie wordt bij de meeste apps zijn we wel weer 2-3 jaar verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 14:24 



 
Profiel   

Choiix schreef
@Nirvana_: Jij en karuna hebben allebei een iPad Air, maar jij bent wel netjes up to date. Overigens is de nieuwe iOS 13 niet meer voor de iPad Air beschikbaar, na iets meer dan 6 jaar (zie maar eens een Android Tablet die 6 jaar updates krijgt...) is de koek op.


Het gaat niet om de vergelijking met Android, maar om een wegwerpcultuur waarin we het normaal vinden dat we iets na een paar jaar afdanken, en waarin bedrijven dat ook actief aanmoedigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 15:53 



 
Profiel   

Ik snap je probleem niet. Ik bankier ook bij ABN-AMRO zonder app maar via de site op mijn iPad. Ik ben nog niet tegen problemen aangelopen?? Wat is er veranderd, want ik zie het niet :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 21:38 



 
Profiel   

Waarschijnlijk mijn grotere lettertype waardoor er weinig info op een schermpje past, je hebt mijn screenshot gezien. Daarmee houd je geen overzicht op de overboekingen. Tenminste ik niet. Te weinig info. Vorige lay out gaf zelfde beeld als met app

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 21:40 



 
Profiel   

Ik vind het bijzonder, ik ben ook behoorlijk kippig (als in -19 en -17) maar ik heb prima overzicht. Wat vind je er dan niet duidelijk aan? Anders importeer je toch via Excel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 21:43 



 
Profiel   

karuna schreef
Eh op de papieren staat ook 12 gb totaal geheugen. Vreemd dan. :? En als ik ga rekenen wat er in gebruik is aan ios en de rest klopt dat ook met de 12 gb in totaal.hoe kan dat dan? Is ook wat zowel apple winkel als computer winkel hebben nagespit ook.hij heeft echt maar in totaal 12 gb voor alles inclusief ios aansturing. Is hij dan destijds verkeerd afgeleverd?



Bij oudere ios werd het ios gedeelte niet meegerekend. Zover ik kan zien zit je op ios 10. We zitten nu al op ios 13.Dus die 12 gig die er bij jou staat is zonder het besturingssysteem. Maar dat is tegenwoordig toch echt te weinig, wil je echt wat doen met je ipad. Dus het is een goede keus geweest om een nieuwe met veel geheugen te kopen.

Had je trouwens niet een ipad 2 ipv een ipad air 1?
En welk model heb je nu gekocht? We zijn inmiddels al een hoop modellen verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 22:33 



 
Profiel   

Ik ben begonnen met de allereerste ipad 2. Was toen nog niet in nederland te koop maar ex had hem met zijn werk gekregen uit amerika van Microsoft :') . Daarna deze ipad 2 air dus. Wat ik gekocht heb is de ipad 2018 met alleen wifi.

De ios 10 is in maart nog ge update door apple store zelf na problemen met de mail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 22:49 



 
Profiel   

Nirvana_ schreef
karuna schreef
Dacht ik ook niet maar kennelijk wel. Staat ook op aankoop factuur. 12 gb maximaal geheugen. Ik heb zelfs tijd geleden met rekenmachine alles opgeteld dat er aan geheugen opzit. En er werd door besturingssysteem en verplichte ios meuk gewoon 6 gb ruim van gebruikt toen. Inmiddels is dat kennelijk toegenomen. Zelfs met cache leeg heb ik rond de 0,9 gb vrij over. Met spul naar icloud leegvegen en poging geeft hij aan dat beschikbare ruimte net voldoende is voor een update. Maar dan blijft er nagenoeg niets meer over om verder op te zetten.

Zelfs aan een laptop gekoppeld. Ook dat is van de week na openen topic gebeurd, naar computer winkel geweest. Moest in ziekenhuis zijn dus meteen doorgegaan naar winkel daar. Dan zou dus behalve de verplichte ios niks opgezet staan. Dan zou mail er nog naast kunnen, bank app, messenger en zou voor de rest er 500 mb over blijven. En een supertrage ipad overblijven omdat hij continue moet schipperen met de ruimte.

Vandaar dat ik voor mijn gevoel alles heb gedaan om te kijken waar ik nog iets ruimte heb te werken.

Feit blijft dat het slordig blijft van banken dat je soort van verplicht wordt kosten te maken omdat je anders niet meer fatsoenlijk je bankzaken kan doen. Door een niet lekker werkende eigen site ed. Weet nu dat naast abn meer banken het probleem nu al veroorzaken of het eraan komt ook. Overstap heeft dan niet veel zin.

Ik heb nu echt geluk dat ik voor een mooie prijs die ik kan veroorloven een flink portie geheugen kan aanschaffen. Hoop dat ik daarmee voorlopig verder kan

Aan fotos, mail en apps heb ik 4.1 gb in gebruik.

[ [url=m/9ddear.png]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben echt bijna dezelfde iPad... maar ik heb wel gewoon een serienummer ingevuld staan, en er staat bij mij Capaciteit 16gb.
Overigens net geupdate naar nieuwe iOS, dus mijn oudje uit 2013 kan nog wel gewoon updaten :=

Niet naar de nieuwste software dat is 13.1.2

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 00:03 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Choiix schreef
@Nirvana_: Jij en karuna hebben allebei een iPad Air, maar jij bent wel netjes up to date. Overigens is de nieuwe iOS 13 niet meer voor de iPad Air beschikbaar, na iets meer dan 6 jaar (zie maar eens een Android Tablet die 6 jaar updates krijgt...) is de koek op.


Het gaat niet om de vergelijking met Android, maar om een wegwerpcultuur waarin we het normaal vinden dat we iets na een paar jaar afdanken, en waarin bedrijven dat ook actief aanmoedigen.


Dan is een ouderwetse laptop toch duurzamer. Heb een bijna antieke laptop uit 2009, en die ging van vista naar Windows7 Windows 8 en nu prettig werkend op Windows10.
Moet er wel bij zeggen dat ik voor een paar tientjes de harddisk vervangen heb door een SSD , waardoor alles opeens veel vlotter draaide.
Het ding was toen meen ik 350 euro(dus geen high end) maar ook Netflix etc zijn goed te gebruiken.
Voor de duidelijkheid, ik maak geen reclame voor Windows, heb de andere platformen ook in huis, maar als het om duurzaam gaat is dit een goed voorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 10:14 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik ben begonnen met de allereerste ipad 2. Was toen nog niet in nederland te koop maar ex had hem met zijn werk gekregen uit amerika van Microsoft :') . Daarna deze ipad 2 air dus. Wat ik gekocht heb is de ipad 2018 met alleen wifi.

De ios 10 is in maart nog ge update door apple store zelf na problemen met de mail.

Raar dan van de Apple store want in maart had je al lang ios12.
Ik heb ook de air2 gehad, en heb nu ook de ipad 2018. Is zeker wel een verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 14:07 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik ben begonnen met de allereerste ipad 2. Was toen nog niet in nederland te koop maar ex had hem met zijn werk gekregen uit amerika van Microsoft :') . Daarna deze ipad 2 air dus. Wat ik gekocht heb is de ipad 2018 met alleen wifi.

De ios 10 is in maart nog ge update door apple store zelf na problemen met de mail.


Dat laatste is onmogelijk, updaten naar lager dan iOS 11.4 was toen al lang niet meer mogelijk, die zijn al geruime tijd door Apple dichtgezet. Je oude iPad is overigens een iPad Air, niet een 2 Air (bestaat niet) of Air 2 (die wel), laatste heeft een ander model nummer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 14:07 



 
Profiel   

Vanaf de ipad Air 2 kan je nu trouwens updaten tot ios 13.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 14:09 



 
Profiel   

Troost je Karuna. Die van mij zegt up to date te zijn met iOS 9.3.5 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 17:22 



 
Profiel   

Geen idee of er van de oudere versies ook nog accurate updates zijn. Deze heeft 10.1.9 geloof ik.

Nu aan de worstel met twee ipads. Helaas naadloos overzetten naast elkaar kan vanaf versie 11. Ben nu een kakelverse backup aan het overzetten. Hoes van eerste ipad (zag dat die 32 gb had) was zeker te groot. Van die ik nu heb weet ik het nog steeds niet, krijg hem niet lekker los. :') . Is ipad 2 air overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 12:49 



 
Profiel   

Maar de iPad 2 air bestaat niet. Het is of de iPad 2, de iPad Air of the iPad Air 2.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen